Stuki w tylnym zawieszeniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LANCA » 16 gru 2009, 23:09

Ja już znalazłem:) zas...y lewarek w tym swoim uchwycie do mocowania stukał i po całej budzie szło a był pieron dokręcony, powyklejałem uchwyt gumą zmieniłem śrubę i dokręciłem i na razie cisza:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2009, 22:21
Posty: 34
Skąd: Ełk
Auto: Premacy 2,0DiTD 90KM 00r

Postprzez tomaszek21t » 19 mar 2010, 22:09

Znalazłem przez przypadek ten temat – szukam rozmiaru otworu wewnętrznego tulejki wahacza tylego ( tulejki na której przymocowany jest wahacz do nadwozia). Panowie pomóżcie
tomaszek21t
 

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 21 mar 2010, 11:55

witam


równiez lubelskie drogi :) u mnie stukanie slychac w tyle przy wolnej jezdzie po w miare rownej jezdni, kiedy przejade przez prog zwalniajacy nie slysze stuku ale kiedy delikatnie przyhamuje i samochod sie ledwie zakolysze przod -tyl to juz slychac

na ewidentnych dołach nie slychac za duzo

dzwiek jest taki jakby kamyki stukały

laczniki i gumy czy raczej lozysko ?
jezeli laczniki i gumy to wymieniac w obu kolach czy tylko w stukajacym ? rozumiem ze jeszcze 1 tys km zrobie bez uszczerbku dla samochodu ale z nerwica narastajaca ?

pozdrawiam
rt
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez Yard » 21 mar 2010, 12:06

Jak staniesz na progu i zaczniesz bujać budą to będą stukać łaczniki po przeciwnej stronie jeśli mają luz..
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 21 mar 2010, 18:03

Wymieniaj jak chcesz (oba albo jeden, jeśli zdiagnozujesz dokładnie, który stuka). Długość łącznika to 26-26,5 cm. Ja mam znowu do wymiany lewy przód. Zamiennik wytrzymał rok.
Dla potomnych, tył ma 16 cm. jeśli będą gdzieś wam wciskać 18 centymetrowe to nie brać bo nie wejdzie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 21 mar 2010, 19:23

say napisał(a): Ja mam znowu do wymiany lewy przód. Zamiennik wytrzymał rok.

Czyj masz łącznik?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 21 mar 2010, 19:41

Yamato czy japancośtam, sprawdzę rano i zrobię edit (w garażu powinno być jeszcze opakowanie). Kupione w IC.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 21 mar 2010, 20:12

Znam, znam. Mam takie od Toyoty w 323. Do Premacy kupiłem polskie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 24 mar 2010, 16:53

panowie

rozumiem ze ramech ma fabrycznie gumkę na koncówce i zadnej innej nie potrzebuje ?

Yard dzieki, bujnąłem paką pukneło raz i juz wiem o co chodzi

dzieki i pozdrawiam
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez Yard » 24 mar 2010, 17:17

Możesz przekręcić główkę łącznika i przestanie stukać – tymczasowo.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Yafoo » 24 mar 2010, 19:28

say napisał(a): Ja mam znowu do wymiany lewy przód. Zamiennik wytrzymał rok.
Dla potomnych, tył ma 16 cm. jeśli będą gdzieś wam wciskać 18 centymetrowe to nie brać bo nie wejdzie.


Mam to za sobą, ale przeboje były. Kupno w sklepie, do garażu cięcie szlifierką wszystkich i wymiana a tu zonk na tył są za długie, dostałem 19cm a powinny być 163mm. Spowrotem do sklepu zaczeli przeglądać katalogi i wszędzie były te długie. Dobrali na wymiar od Renault 80 zł szt. <płacze> , ale musiałem brać bo stare pocięte.

Potem sprawdziłem w necie firma RAMECH robi porządne łączniki na gumowych tulejach a nie na wzór oryginału plastikowy kapturek który szybko sie zużywa. I ceny mają nawet mniejsze niż te z kapturkami.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2010, 08:51
Posty: 15
Skąd: Tuchola
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez Yard » 24 mar 2010, 23:05

Nie czyta się, to się nie wie. Wszędzie piszą żeby kupować łączniki firmy Ramech.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 25 mar 2010, 08:23

z tym łacznikiem jest chyba tak ze do 2001r roku sa te dłuzsze 19 cm a po 2001r sa krotsze 16 cm

prosze mnie poprawic jesli sie myle


pozdr
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez tomaszek21t » 25 mar 2010, 20:52

Witam,

U mnie wyjaśniło się co puka z tyłu po prawej stronie – na 2 stacjach diagnostycznych, u dwóch renomowanch mechaników nic nie stwierdzono, amorki sprawne na 85 procent, tulejki wszystkie całe, łączniki wymienione a dalej puka. Przyczynę znalazł wiejski mechanik, który ma warsztat 200m ode mnie. Wg niego jest to mocowanie amorka, raczej górne lub amorek. Kazał to olać, może poszuka coś taniego. Na razie temat olewam, robie głośniej radio. Co wy na to ?
tomaszek21t
 

Postprzez jeni » 25 mar 2010, 21:50

Jestem za :)
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez ziggy_powrot_gwiazdy » 26 mar 2010, 08:53

powiem ze troche glosnawo jest w premacy wiec jak podglosniam radio zeby uslyszec co mowia w wiadomosciach to juz caly pas slucha wiadomosci

poza tym jak zaczalem szarpac za lacznik to puknal – wiec nie mam zludzen, najlepsze jest to ze po wyjezdzie z garazu przez pierwsze 30 min jest w miare spokojnie ale pozniej to juz stukanie jak cholera

na razie zamowilem ramech przed swietami bede sie dobieral jeszcze trzeba psiknac czyms zeby bylo latwiej

pozdr
rt
Przyjmę zlecenia – administracja IT – Warszawa / Poznań / Lublin – a zdalnie wszedzie. http://www.itct.com.pl
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2007, 20:17
Posty: 105
Skąd: Poznań/Trawniki/Warszawa/Lublin

Postprzez tasek » 26 mar 2010, 13:38

Z doświadczenia z poprzednim autem (ford escort) proponuje wraz z łącznikami wymieniac również gumy drążka stabilizatora. Luz na gumach szybko wykańcza nowe łączniki także stukanie milknie niestety na krótko natomiast po wymianie kompletu (gumy plus łączniki) zestaw wytrzymuje znacznie dłużej, a i koszt nie wiele większy.
green devil
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2010, 11:39
Posty: 66
Skąd: toruń
Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003

Postprzez tomaszek21t » 29 mar 2010, 19:12

Witam,

Panowie – temat nie daje mi spokoju. Nadal mam stuki w tylnym zawieszeniu. Mechanik powiedział, że to prawdopodobnie mogą być jakieś dowalone mocowania amortyzatorów górne. Dałem sobie czas – rozebrałem plastikowe nadkola – usiadłem w bagażniku i po prawej stronie u góry kieicha prawego i lewego ( z prawej bardziej) słychać właśnie takie "gumowe" stuki o wysokiej powtarzalności, które niosą się po całej budzie. Dodatkowo po zdjęciu gumowego "kapsla" w miejscu gdzie jest centralna śruba pod spodem jest dużo rdzy.. Patrzyłem na ceny tych mocowań – kosmos!! Może jakieś używki na allegro poszukać? Najgorsze jest to, że nie mam gwarancji, że to będzie na pewno to... Nie wiem też, czy łatwo się do tego kurestwa dostać tzn czy mechanior dużo skasuje. Poradzcie.
tomaszek21t
 

Postprzez tomaszek21t » 15 kwi 2010, 20:40

Witam,

Dobra Panowie – poszedłem po bandzie i nagrałem filmik z jazdy moją mazdą. Rozebrałem nadkola i ku mojemu zdziwieniu hałas dochodzi jednak ze środka bagażnika ( tak mi się wydaje) widać ( tzn słychac) to na filmiku gdy kierowałem kamerkę na podłogę. No to do boju – co to puka. Proszę o pomysły. Tak na marginesie kierowcą testowym była moja szanowna małżonka z terminem porodu na 27 kwietnia. Nie było łatwo namówić ją na jazdę :)

Link na youtube http://www.youtube.com/watch?v=O0UDPs8ljBU
tomaszek21t
 

Postprzez jeni » 15 kwi 2010, 22:47

Dokładnie sprawdz mocowanie tłumika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy