Stuki w tylnym zawieszeniu
Najtansze to chyba kamoki ale w rzeszowie sa niby oryginaly za 275, niedawno je zakladal stary_jac, pytalem tutaj jak sie sprawuja ale jak dotad cisza.
A mocowania gornego to bys nie wymienial przy okazji? Bo tak jakos nieladnie wyglada, a mi juz sie kiedys nagle pochylenie kola zmienilo w 323 BG jak mocowanie padło. Madzia miala wtedy ze 13 moze 14 lat, najpiew poszło lewe, za pół roku prawe.
A mocowania gornego to bys nie wymienial przy okazji? Bo tak jakos nieladnie wyglada, a mi juz sie kiedys nagle pochylenie kola zmienilo w 323 BG jak mocowanie padło. Madzia miala wtedy ze 13 moze 14 lat, najpiew poszło lewe, za pół roku prawe.
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Najgorsze dla mnie jest to, że jeśli wymienie amortyzatory i dalej bedzie pukać to pójdzie 500 zł w p..du ...
-
tomaszek21t
dzisiaj zobaczyłem, że lewy amorek mam dość mocno mokry -będzie wymiana, kupię chyba ten od foxa, czekam tylko co stary_jac mi napisze.
Myślę, ze w przyszłym tygodniu powiniem mieć to zrobione, prawy jest suchy i nie tłucze więc jakbyś tomaszek21t chciał to będę ci mógł go dać.
Myślę, ze w przyszłym tygodniu powiniem mieć to zrobione, prawy jest suchy i nie tłucze więc jakbyś tomaszek21t chciał to będę ci mógł go dać.
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Chłopie z nieba mi spadłeś!! Jestem prawie codziennie w Elblągu..
Jak zmienisz daj znać- pożyczę od Ciebie, jeśli dalej będzie walił to oddam
Masz ode mnie flaszkę dobrą A tak na marginesie to często widzę Mazdziorkę taką jedną często jak jedzie w strone Lotniczej koło McDOnalda
Jak zmienisz daj znać- pożyczę od Ciebie, jeśli dalej będzie walił to oddam
Masz ode mnie flaszkę dobrą A tak na marginesie to często widzę Mazdziorkę taką jedną często jak jedzie w strone Lotniczej koło McDOnalda
-
tomaszek21t
Witam,
Może to ułatwi diagnostykę pukania w tylnym zawieszeniu – w dniu dzisiejszym podróżowałem z kompletem pasażerów ( w tym z nowonarodzoną córcią ) oraz pełnym bagażnikiem i miałem wrażenie, że stukanie było wyraźnie mniejsze, nawet prawie nie było go słychać – nie wiem może to bagaż odizolował trochę źródło dzwięku. Przy czym powiem wam, że przy pełnym załadunku auto wyraźnie lepiej się prowadziło, nie ciskało tak od wiatru i ogólnie jakoś ciszej się zrobiło A może byłem zbyt przejęty córcią
Może to ułatwi diagnostykę pukania w tylnym zawieszeniu – w dniu dzisiejszym podróżowałem z kompletem pasażerów ( w tym z nowonarodzoną córcią ) oraz pełnym bagażnikiem i miałem wrażenie, że stukanie było wyraźnie mniejsze, nawet prawie nie było go słychać – nie wiem może to bagaż odizolował trochę źródło dzwięku. Przy czym powiem wam, że przy pełnym załadunku auto wyraźnie lepiej się prowadziło, nie ciskało tak od wiatru i ogólnie jakoś ciszej się zrobiło A może byłem zbyt przejęty córcią
-
tomaszek21t
Mam pytanie co do tych tuleji stabilizatora. Czy wizualnie da sie ocenić ich stan? Wg mnie nie dolegaja idealnie do drążka ale jak szarpę ręką to luzu nie wyczuwam. Jak ocenić czy to te tuleje hałasują
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Witam.
Mam problem ze swoja Premacka 2004 2.0 D. Stuka mi cos w tylnym zawieszeniu. Najlepsze jest to ze wymienilem amorki maja po 70% . Laczniki stabilizatora tez nowe razem z gumami. NAwet probowalem wymointowac caly stabilizator zeby wykluczyc go ze stuka. Chodzi dokladnie o to ze jak wjezdzam na podjazd w brame mam lekkie wzniesienie i jesli wjade w miare szybko mam glosnie uderzenie jakby ktos walna mlotkiem od spodu. Patrzylem na podnosniku nigdzie nie widac ewidentnych otarc zawieszenia o blache czy czyms podobne . Rece mi opadaja bo nie moge tego stukania zlokalizowac. I jeszcze wjezdzajac w wieksza dziure mam wrazenie ze calym tylem trzesie jak galareta ( to akurat moze byc przyczyna wymontowania calego stabilizatora).......na pewno to nie jest normalne bo kumpel ma taka sama Premacke i u niego jest gitara. Moze ktos pomoze....mial podobny problem ... Z gory dziekuje
Mam problem ze swoja Premacka 2004 2.0 D. Stuka mi cos w tylnym zawieszeniu. Najlepsze jest to ze wymienilem amorki maja po 70% . Laczniki stabilizatora tez nowe razem z gumami. NAwet probowalem wymointowac caly stabilizator zeby wykluczyc go ze stuka. Chodzi dokladnie o to ze jak wjezdzam na podjazd w brame mam lekkie wzniesienie i jesli wjade w miare szybko mam glosnie uderzenie jakby ktos walna mlotkiem od spodu. Patrzylem na podnosniku nigdzie nie widac ewidentnych otarc zawieszenia o blache czy czyms podobne . Rece mi opadaja bo nie moge tego stukania zlokalizowac. I jeszcze wjezdzajac w wieksza dziure mam wrazenie ze calym tylem trzesie jak galareta ( to akurat moze byc przyczyna wymontowania calego stabilizatora).......na pewno to nie jest normalne bo kumpel ma taka sama Premacke i u niego jest gitara. Moze ktos pomoze....mial podobny problem ... Z gory dziekuje
- Od: 26 lis 2010, 11:30
- Posty: 5
- Skąd: Lidzbark Warminski
- Auto: MAzda Premacy 2004 2.0 D
Sprawdź sprężyny,ja(mam) miałem podobnie właśnie jutro mam ich wymianę.
Tez myślałem ze coś ze stabilizatorami ale były wymieniane a amorki mam tez na 77%
a kiedyś je podejrzewałem o to ze już na wykończeniu.
W moim wypadku zabolało lekko po kieszeni
Pozdrawiam
Marianek
Tez myślałem ze coś ze stabilizatorami ale były wymieniane a amorki mam tez na 77%
a kiedyś je podejrzewałem o to ze już na wykończeniu.
W moim wypadku zabolało lekko po kieszeni
Pozdrawiam
Marianek
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam. Czytam tak i czytam i powiem tyle ja wymieniłem łaczniki gumy na drążku stabilizatora wahacze wzdłużne amortyzatory i dalej napiernicza cos z prawej tylnej strony albo poprostu niesie sie po budzie nie wiem szlag mnie trafia już. Może jakieś sugestie?
- Od: 3 lis 2009, 09:12
- Posty: 26
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 5,1,8 PB, 2008 rok
AdamMmadA napisał(a): Jak sprawdzic czy to mocowanie amorka? Pozdrawiam.
Wyjmij kolumnę. Będziesz widział
"Są głowy, których się trzyma tylko łupież" – Jan Czarny
- Od: 11 kwi 2011, 01:34
- Posty: 27
- Skąd: London UK
- Auto: Mazda Premacy Sport 2.0 DOHC '04r + LPG BRC Sequent 24 + gąbka do mycia..
Nie zawsze luzy w zawieszeniu sa przyczyna halasowania.
Kazdemu kto juz robil wszystko inne polecam podniesienie samochodu i kontrole stanu lozysk kol.
Od czegos trzeba zaczac a jak sie okaze ze to nie lozyska to przynajmniej wiadomo w jakim stanie sa
W skrajnych przypadkach gdy cos nagle zaczyna stukac z tylu, moga to byc elementy ukladu hamulcowego tylnych bebnow. Laczy sie to z utrata recznego lub (i) pogorszeniem sily hamowania.
Jezeli powyzsze mamy sprawdzone to:
Gumy drazka stabilizacyjnego sprawdza sie ruszajac nim na rozne strony a najlepiej w gore i w dol trzymajac za miejsce laczenia z lacznikami. Mozna tez pobujac na boki samochodem.
Laczniki najlepiej sprawdzic ruszajac nimi, bedzie czuc czy sa luzne w miejscu laczenia z drazkiem.
Amortyzatory ciezko wyczuc. Czasami nawet na diagnostyce nie wyjdzie. Najczestsze objawy to wyciekajacy olej, uciekajacy (plywajacy) tyl, stukanie jak by nam sie kolo odkrecilo.
Mocowania amortyzatorow (gorne), jezeli slychac bardziej metaliczny stukajacy dzwiek. Czasami chrobocza, nalezy wtedy sprawdzic czy sa dobrze dokrecone.Barzdo podobny dzwiek do stukania stabilizatora lub (i) jego lacznikow maja tez zle poskladane amortyzatory (za lekko dokrecona sruba mocujaca amortyzator do gornego mocowania).
Czasami jakis zapodziany drobiazg potrafi wpasc we wneke na kolo zapasowe lub jest ono (kolo) nie zamocowane w bagazniku prawidlowo. W schowku po prawej w bagazniku lepiej tez poszukac, najlepiej rozebrac cala tapicerke prawa i dobrze sprawdzicczy cos tam sie nie ukrylo .
Wszystkie testy najlepiej przeprowadzac z pustym bagaznikiem.
Mozna rozebrac tapicerke tylnej klapy i sprawdzic czy tam w srodku moze cos nie lata.
Laczniki, swoznie [waaaczego?], tuleje mozna sprawdzic po wymontowaniu MC personow. Wtedy sprezyna nie napiera i po poruszaniu nimi na rozne strony kazdy luz wyjdzie.
Wydech tez lubi sobie postukac, energiczne bujanie na boki oraz gora dol powinno ujawnic wszelkie niedoskonalosci. Mozna przy okazji sprawdzic ogolny stan wydechu.
Mocowania skrzyni biegow do podwozia, mocowania silnika ? Strzelam .
Nic mi wiecej nie przychodzi do głowy, ale jak ktos to wszystko krok po kroku sprawdzi to chyba nic wiecej nie ma co moglo by gdzies pukac, stukac.
Pozdrawiam
Kazdemu kto juz robil wszystko inne polecam podniesienie samochodu i kontrole stanu lozysk kol.
Od czegos trzeba zaczac a jak sie okaze ze to nie lozyska to przynajmniej wiadomo w jakim stanie sa
W skrajnych przypadkach gdy cos nagle zaczyna stukac z tylu, moga to byc elementy ukladu hamulcowego tylnych bebnow. Laczy sie to z utrata recznego lub (i) pogorszeniem sily hamowania.
Jezeli powyzsze mamy sprawdzone to:
Gumy drazka stabilizacyjnego sprawdza sie ruszajac nim na rozne strony a najlepiej w gore i w dol trzymajac za miejsce laczenia z lacznikami. Mozna tez pobujac na boki samochodem.
Laczniki najlepiej sprawdzic ruszajac nimi, bedzie czuc czy sa luzne w miejscu laczenia z drazkiem.
Amortyzatory ciezko wyczuc. Czasami nawet na diagnostyce nie wyjdzie. Najczestsze objawy to wyciekajacy olej, uciekajacy (plywajacy) tyl, stukanie jak by nam sie kolo odkrecilo.
Mocowania amortyzatorow (gorne), jezeli slychac bardziej metaliczny stukajacy dzwiek. Czasami chrobocza, nalezy wtedy sprawdzic czy sa dobrze dokrecone.Barzdo podobny dzwiek do stukania stabilizatora lub (i) jego lacznikow maja tez zle poskladane amortyzatory (za lekko dokrecona sruba mocujaca amortyzator do gornego mocowania).
Czasami jakis zapodziany drobiazg potrafi wpasc we wneke na kolo zapasowe lub jest ono (kolo) nie zamocowane w bagazniku prawidlowo. W schowku po prawej w bagazniku lepiej tez poszukac, najlepiej rozebrac cala tapicerke prawa i dobrze sprawdzicczy cos tam sie nie ukrylo .
Wszystkie testy najlepiej przeprowadzac z pustym bagaznikiem.
Mozna rozebrac tapicerke tylnej klapy i sprawdzic czy tam w srodku moze cos nie lata.
Laczniki, swoznie [waaaczego?], tuleje mozna sprawdzic po wymontowaniu MC personow. Wtedy sprezyna nie napiera i po poruszaniu nimi na rozne strony kazdy luz wyjdzie.
Wydech tez lubi sobie postukac, energiczne bujanie na boki oraz gora dol powinno ujawnic wszelkie niedoskonalosci. Mozna przy okazji sprawdzic ogolny stan wydechu.
Mocowania skrzyni biegow do podwozia, mocowania silnika ? Strzelam .
Nic mi wiecej nie przychodzi do głowy, ale jak ktos to wszystko krok po kroku sprawdzi to chyba nic wiecej nie ma co moglo by gdzies pukac, stukac.
Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości