Twardy pedał hamulca, słabiej hamuje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcili » 2 lip 2008, 20:45

Witam,

Podczas jazdy podczas hamowanie nagle pedał hamulca "stał się twardszy" i samochód słabiej reagował na hamowanie tak jaby wspomaganie na moment przestało działać a każdorazowo przy naciśnieciu hamulca kontrolka hamulca (!) się zapala. Jednocześnie w trakcie tego zajścia słychać coś ala delikatny chrobot z przodu (jeżeli dobrze zlokalizowałem miejsce hałasu). Dodam że kontrolka od ABS się nie zapalała.
Taka sytuacja pojawiła się dwu krotnie w przeciągu bodajrze 3 tygodni. Za pierwszym i drugim razem miało to miejsce podczas dojezdzania na parking z małą prędkością (na szczęście).
Poziom płynu hamulcowego jest na kresce max.
Co może byc przyczyną tego zachowania??
Stary płyn hamulcowy? zużyte kolcki lub tarcze hamulcowe? coś ze wspomaganiem ??
Od czgeo zacząć ??

Porady mile widzaine.

PS. Wcześniej czytałem różne wątki odnośnie hamulców ale większość tematów się wiązała tylko z problemem samej kontrolki a nigdzie nie znalazłem problemu utrudnionego hamowania aczkolwiek znając życie to coś przegapiłem.

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Pit » 3 lip 2008, 00:09

Zmieniłem temat wątku na bardziej życzliwy dla potomnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez aggio » 3 lip 2008, 12:24

sprawdził bym najpierw przedewszystkim stan klocków hamulcowych. Jak klocki się kończą to słychać przy hamowaniu chrobot bo jest tam blaszka, która jak klocek się kończy to zaczyna trzeć o tarcze a lampka ci się zaświeca bo pewnie masz dodatkowo czujnik w klocku
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez marcili » 3 lip 2008, 14:09

aggio napisał(a):sprawdził bym najpierw przedewszystkim stan klocków hamulcowych. Jak klocki się kończą to słychać przy hamowaniu chrobot bo jest tam blaszka, która jak klocek się kończy to zaczyna trzeć o tarcze a lampka ci się zaświeca bo pewnie masz dodatkowo czujnik w klocku


To by tłumaczyło "chrobot" ale czy zyżyte kolcki nie miały by wpływu na złe hamowanie w sposób ciagły a nie jak w moim przypadku od czasu do czasu (2 razy / 3 tyg)

Pozdro
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez GofNet » 3 lip 2008, 16:30

     Możliwe, że przy cienkich tarczach i klockach, płyn hamulcowy podczas pracy poziomem spada do pułapu czyniącego w/w objawy. Sprawdź tarcze i klocki a także (przy okazji) stan zacisków.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Yard » 3 lip 2008, 17:29

Też bym to sprawdził w pierwszej kolejności. Właśnie takie objawy miałem w 323.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez marcili » 3 lip 2008, 20:55

Dzięki za podpowiedzi.
Jutro jestem umówiony z mechanikiem to od tego zacznę. Kontrola klocków, tarcz i zacisków no i wymienię płyn hamulcowy.
Jak nic to nie pomoże to dalej będę ciągnąć temat.

PS Tak naprawdę teraz widzę że to nie jest problem jednorazowy po prostu wcześniej mało używałem hamulca. Teraz jak sprawdziłem na luzie – naciskałem raz po raz mocno pulsacyjnie hamulec to za pierwszym naciśnięciem hamulec jest miękki czyli wszystko ok ale już za drugim , trzeci razem zaczyna twardnieć utrudniając hamowanie i lampka się zapala przy wciśnięciu.

Pozdrawiam
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Yard » 3 lip 2008, 21:08

Poproś kogoś, żeby wcisnął hamulec, a ty sprawdź ile ubywa płynu w zbiorniczku.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jaksa » 3 lip 2008, 22:24

Ja bym zaczynał od vacum lub jej połączen ( podcisnienia ) Klocki faktycznie maja blaszki sygnalizujace ale podczas dociskania klocka do tarczy ( przy jego wykonczeniu ) blaszka wydaje pisk a nie chrobot .Koniec klocka nigdy nie bedzie powodował utraty wspomagania pedału hamulca.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Caddy » 5 lip 2008, 15:17

Marcili, napisz, prosze co wyszlo w twojej Premacy z tymi hamulcami, mam ten sam problem w 323F. Nie wiadomo o co chodzi a pompa vacum prawdopodobnie sprawna...:(
Caddy
 

Postprzez marcili » 5 lip 2008, 19:44

Po kolei sprawdzałem tak jak mi radziliście i na dzień dzisiejszy:

– Klocki hamulcowe – ok
– Tarcze – grubość tarcz ok ale dziwne jest to (a może i nie) że na tylnych tarczach nie ma jednakowego zużycia na całym promieniu. Pod tylne tarcze jest podpięty hamulec ręczny i może to jest powód bo z przodu jest ok. Jak nie jasne to zrobię fotkę.
– zaciski ok
– przy pompowaniu płyn hamulcowy nie opada,
– wymieniłem płyn hamulcowy trochę "mleka" zleciało (znaczy się powietrza) bydź może to było powodem bo zgodnie z manualem do Premacy jak układ zapowietrzony to albo nisko łapie albo twardnieje.
Przy wymianie / odpowietrzaniu urwałem dwa przednie wentylki (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) – za żadne skarby nie dało sie ich odkręcić.

Czy to normalny objaw że na włączonym silniku naciskając pedał hamulca na maksa powolutku hamulec się ugina ??? Przecieków zewnętrznych nie mam dodam.

marcili napisał(a):PS Tak naprawdę teraz widzę że to nie jest problem jednorazowy po prostu wcześniej mało używałem hamulca. Teraz jak sprawdziłem na luzie – naciskałem raz po raz mocno pulsacyjnie hamulec to za pierwszym naciśnięciem hamulec jest miękki czyli wszystko ok ale już za drugim , trzeci razem zaczyna twardnieć utrudniając hamowanie i lampka się zapala przy wciśnięciu.

Po doczytaniu manuala od Premacy stwierdzam że takie zachowanie kontrolki to normalne objawy nie świadczące o usterce. Kontrolka zaświeca się w wyniku chwilowego zmniejszenia podciśnienia.


Dalsze próby w środę.

PS. Jak sprawdzić sprawność vacum i jej połączenia na chłopski rozum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Siw-y » 5 lip 2008, 20:38

marcili napisał(a):Przy wymianie / odpowietrzaniu urwałem dwa przednie wentylki (nie wiem jak to sie nazywa fachowo)

pewnie chodzi o odpowietrzniki


marcili napisał(a):Czy to normalny objaw że na włączonym silniku naciskając pedał hamulca na maksa powolutku hamulec się ugina

raczej tak bo wtedy działa wspomaganie i wymagana jest mniejsza siła nacisku na pedał
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez marcili » 5 lip 2008, 20:47

Siw-y napisał(a):.....
raczej tak bo wtedy działa wspomaganie i wymagana jest mniejsza siła nacisku na pedał


Dla pewności że wiecie o co mi chodzi.
Na włączonym silniku naciskam na hamulec i w tym momencie wiadomo że wspomaganie działa więc jest miekki ale chodzi o to że naciskając na pedał hamulec się ugina do pewnego mementu i stanie i wtedy jednostajnie powolutku hamulec dobija do końca – tak jak w przypadku gdy naciska się na siłownik a tłok był by nieszczelny i przepuszcał.
Ostatnio edytowano 5 lip 2008, 20:50 przez marcili, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Yard » 5 lip 2008, 20:49

marcili napisał(a): Tarcze – grubość tarcz ok ale dziwne jest to (a może i nie) że na tylnych tarczach nie ma jednakowego zużycia na całym promieniu.

Czyli im dalej od środka tym inna grubość. Oznaczałoby, że klocki krzywo dociskają.
marcili napisał(a):Czy to normalny objaw że na włączonym silniku naciskając pedał hamulca na maksa powolutku hamulec się ugina ?

To normalne.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Siw-y » 5 lip 2008, 20:55

marcili napisał(a):Na włączonym silniku naciskam na hamulec i w tym momencie wiadomo że wspomaganie działa więc jest miekki ale chodzi o to że naciskając na pedał hamulec się ugina do pewnego mementu i stanie i wtedy jednostajnie powolutku hamulec dobija do końca – tak jak w przypadku gdy naciska się na siłownik a tłok był by nieszczelny i przepuszcał.

takie objawy miałem przy uszkodzonej pompie hamulcowej, że hamulec łapał a po chwili pedał wpadał w podłogę i trzeba było dopompowywać
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Yard » 5 lip 2008, 21:07

Siw-y napisał(a):...a po chwili pedał wpadał w podłogę i trzeba było dopompowywać

Co innego jest "wpadał", a co innego "powoli schodzi".
Trzeba naprawdę porządnie przycisnąć, żeby powoli schodził.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Siw-y » 5 lip 2008, 21:19

Yard napisał(a):Co innego jest "wpadał", a co innego "powoli schodzi"

z tym "wpadał" trochę przesadziłem, ale przy trzymaniu na hamulcu pedał się uginał, a powodem była nieszczelna pompa która przepuszczała
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez marcili » 5 lip 2008, 22:01

Siw-y , Yard to jak chłopaki to jak ostatecznie noramlne to czy można podejrzewać że pompa. Jak pompa to jak zdjagnozować ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Yard » 5 lip 2008, 22:07

Jeśli wszystko jest w porządku to naprawdę musisz się postarać z tym naciskaniem, żeby szedł do podłogi.
Ostatnio edytowano 6 lip 2008, 10:49 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 6 lip 2008, 09:29

ta 'gabczastosc' pedalu hamulca jest normalna...chyba, ze wszystkie mazdy z jakimi mam stycznosc maja ta sama wade pompy :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy