Zalecane rozmiary felg i opon do Premacy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez say » 9 kwi 2009, 09:02

zbit napisał(a):Tarcie o podstawę amorka nie wchodziło w rachubę bo odległość mimo wszystko zbyt duża. Łożysko wykluczył diagnosta.
A przygladales sie oponie, jej zewnetrznej krawedzi? Moze byla przytarta? Mozna tez sprawdzic nadkole, czy nie ma sladow przytarc. Mozna zrobic tez i tak: wysmarowac jakimkolwiek barwnikiem wnetrze nadkola (np. farbka olejna do malowania, taka dla dzieci) i zaczac zabawe w ostre zakrety. Inna przyczyna moze byc niewielki luz na lozysku, sprawnym (wiekszosc 'mechanikow' zajmujacych sie glownie szmelcwagenami zostawia niemal niezauwazalny luz na lozyskach tylnych twierdzac, ze tak musi byc – moje doswiadczenia empirycznie z poprzednimi autami). Luz powoduje, ze przy ostrym wchodzeniu w zakret zmienia swoje polozenie tarcza hamulcowa i zaczyna o cos ocierac. To tylko takie moje luzne rozwazania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez arulio » 21 lip 2009, 19:53

Tak, na pewno wchodzą- u mnie są 195/60 R15 i jest ok 8mm miejsca pod kielichem tylnego amorka.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 01:29
Posty: 5
Skąd: Wawa
Auto: Premacy 2.0 DITD

Postprzez Szifers » 23 lip 2009, 12:23

czy wystepuje u was ząbkowanie opon?

Jakich opon używacie i nie wystepuje taki efekt
Ja ma już częściowo złuzyte Bridgestone i świetnie sie trzymają drogi podczas deszczu ale strasznie szumią z powodu wyzabkowania.
Narazei zmieniłem na Fuldy progresso i jest dobrze mam nadzieje ze sie nie wyząbkują

A wy jakie macie doświadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez Seventh_Star » 23 lip 2009, 13:03

Tak ogólnie – na efekt ząbkowania opon ma wpływ stan zawieszenia i amortyzacji, ciśnienie /za wysokie/,styl jazdy no i oczywiście kształt samego bieżnika opony...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez Szifers » 23 lip 2009, 13:25

Myśle że nie wszystko jest prawdą to co wymieniłeś. Zabkowanie opon wystepuje w niewielu samochodach najczęsciej samochodach typu VAN, combi o niezaleznym zawieszeniu. Ząbkowanie najczęściej wystepuje na osi tylej bez napędu (koła wleczone).
Wiec nie stan a konstrukcja zawieszenia ma wpływ i nie amortyzatory. Cisnienie jak najbardziej ma wpływ.
Styl jazdy? Hmmmm chyba niewiele ma wspólnego – z uwagi na niewielki wplyw na tylną os – nawet bym sie pokusił o stwierdzenie że dynamiczna jazda zapobiega ząbkowaniu. No i ostatnie twoje stwierdzenie że kształt bieżnika – oj chyba nie ząbkowanie wystepuje w oponach średniej i wyższej klasy oponach o miekkiej mieszance – to od niej zalęży. oczyście nie wchodze tutaj z przedmówcą w dyskusje lecz wyrażam opinie (częsciowo popartą doświadczeniem a częściowo informacjami wyczytanymi w necie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez Seventh_Star » 23 lip 2009, 13:36

Niestety wszystko co wymieniłem a nawet jeszcze więcej...Oczywiście w różnym stopniu, a dynamiczna jazda co najwyżej maskuje efekt ząbkowania na kołach napędowych silniej ścierając bieżnik...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez zbit » 2 sie 2009, 13:42

witam. po czterech miesiącach wracam do tematu hałasu tarcia przy skręcie, bo znowu usłyszałem ten dźwięk, tym razem po raz pierwszy na felgach aluminiowych. Zakręt w prawo – hałas w prawym tylnym kole. Ciężko było to znaleźć, dwóch mechaników, badanie amorków i nic. W końcu trzeci zdecydował się zdjąć bęben. No i miałeś nosa Say pisząc:
Luz powoduje, ze przy ostrym wchodzeniu w zakret zmienia swoje polozenie tarcza hamulcowa i zaczyna o cos ocierac

Oczywiście w moim przypadku nie tarcza tylko bęben ma taki rowek, w który wchodzi blaszka przygrzana do nieruchomej części koła (jej zadanie to czyba ochrona przed dostawaniem się syfu do bębna). No i na tej blaszce było widać ślady obcierania. Dołem zaczęła lekko korodować i puchnąć, górą jakby odeszła do przodu od płaszczyzny koła. Oczyszczono, dogięto blaszkę, jest OK. Pytanie tylko czy piasta, na której nie wyczuwa sie żadnych luzów, moze się na zakręcie lekko naginać powodując zmianę położenia bębna względem nieruchomej części koła? Dodam, że na węższych zimowych oponach i stalowych felgach efekt był słyszalny częsciej.
Mam nadzieję, że diagnoza trafna i nie będzie już nic szorować, bo przede mną 3tkm (w jedną stronę)...
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 3 sie 2009, 07:43

luzu w rękach możesz nie wyczuwać jednak siły działające na oś w zakręci to już tony ( no chyba żeś supermen ) a na każdym nawet najbardziej spasowanym łożysku jest mikro luz
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez wolfik » 16 wrz 2009, 22:02

Może być ciężko. Ja mam profil 60 i z tyłu około 1-1,5 cm.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:40
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez Mibay » 16 wrz 2009, 22:13

Ufff dobrze że nie zamówiłem. Dzięki Panowie. Tak myślałem że będzie ocierać.

Czyli 60 spokojnie wejdzie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez wolfik » 16 wrz 2009, 22:23

Tak. Mam Turanza 195/60 R15 i jest dobrze.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:40
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez marcili » 17 wrz 2009, 07:26

Kleber 195/55R15 85 H
Ostatnio edytowano 7 kwi 2013, 20:47 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: aktualizacja treści
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez bobox » 17 wrz 2009, 11:25

ja tez mam 195/55R15 NA LATO
a a zime zakłądam 185/65R14
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 12:41
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0DiTD 2002r.

Postprzez wac_ns » 18 wrz 2009, 12:54

Ja mam 195/60/15 jest z tyłu minimalny prześwit do kielicha.... miałem wcześniej 195/55
założyłem nowe dla tego ze obecne dostałem prawie za friko.
Odczucie z jazdy jest takie ze mniej czuje obecnie polskie dziury...
a minus to fakt ze jadąc 100 km na godzinę jadę naprawdę około 103

Prawidłowy wymiar zalecany przez producenta opon masz na naklejce na drzwiach kierowcy.
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]

MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2008, 09:22
Posty: 375
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)

Postprzez bububu831 » 2 paź 2009, 19:06

a jesli chcialbym zalozyc oponki zimowe 175/65 R14 na felgi 14" 5x14,3 czy nie byloby z tym problemu?? poradzccie plisss:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez Grzesiu » 2 paź 2009, 22:31

z felgami 14" do premacy jest o tyle problem, ze jest duza szansa ze niestety felga bedzie wadzila o przedni hampel, wiec o ile felga pasuje > sprawdz dobrze czy ma odpowiednie ET > nie koniecznie przy rozmiarze 14" et takie samo jak przy 15" da luz ze wzgledu na mniej miejsca "od srodka". Jak masz pewne felgi to mozna smialo wkladac> z tym ze oponka 175 to troszeczke wąska, w 14" to by bardziej wskazane było 185/65 r14, bo 175/65 r14 to opona nieco mniejsza od 195/55 a 185/65 to praktycznie to samo w efekcie. Ale bez tragedii:).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez winczester » 11 paź 2009, 10:41

też mam podobny dylemat z oponami zimowymi 175/65/R14 pirelli CARVING bo koleś z gumiarstwa powiedział mi że są za małe do wagi samochodu. może ktośma większe doświadczenie z takimi oponami???
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2007, 11:37
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: Mazda6. 2.0 benzynka, 2005 r. 147 kucyków, LPG=BRC

Postprzez Grzesiu » 11 paź 2009, 12:45

187 to juz waska guma, a premacy jednak masywny kolos, polecalbym 185. Co do wagii, opona nośność ma podaną, nacisk na oś też masz podany porównaj i już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez wolfik » 2 lis 2009, 20:39

Ostatni sezon jeździłem na oponach o profilu 60 i moim zdaniem komfort był lepszy niż przy 55. Tyle, że 55-tki miałem stare, natomiast 60-tki są nowiutkie. To też może mieć wpływ.
Co do wskazań licznika to wydaje mi się, że różnica wskazań jest większa niż 3%. Nie mam GPS'a, żeby to sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:40
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez Toma1 » 2 lis 2009, 20:53

Obecnie założyłem zimówki 185/65/14 i zdecydowanie lepiej (b. komfortowo) się jeździ. Nie lubię małych profili, zatem chyba na lato kupię sobie 60. Z tego co czytam dośc sporo osób na takich jeździ i nie ma problemów z obcieraniem.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 19:49
Posty: 59

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron