A przygladales sie oponie, jej zewnetrznej krawedzi? Moze byla przytarta? Mozna tez sprawdzic nadkole, czy nie ma sladow przytarc. Mozna zrobic tez i tak: wysmarowac jakimkolwiek barwnikiem wnetrze nadkola (np. farbka olejna do malowania, taka dla dzieci) i zaczac zabawe w ostre zakrety. Inna przyczyna moze byc niewielki luz na lozysku, sprawnym (wiekszosc 'mechanikow' zajmujacych sie glownie szmelcwagenami zostawia niemal niezauwazalny luz na lozyskach tylnych twierdzac, ze tak musi byc – moje doswiadczenia empirycznie z poprzednimi autami). Luz powoduje, ze przy ostrym wchodzeniu w zakret zmienia swoje polozenie tarcza hamulcowa i zaczyna o cos ocierac. To tylko takie moje luzne rozwazania.zbit napisał(a):Tarcie o podstawę amorka nie wchodziło w rachubę bo odległość mimo wszystko zbyt duża. Łożysko wykluczył diagnosta.
Zalecane rozmiary felg i opon do Premacy
czy wystepuje u was ząbkowanie opon?
Jakich opon używacie i nie wystepuje taki efekt
Ja ma już częściowo złuzyte Bridgestone i świetnie sie trzymają drogi podczas deszczu ale strasznie szumią z powodu wyzabkowania.
Narazei zmieniłem na Fuldy progresso i jest dobrze mam nadzieje ze sie nie wyząbkują
A wy jakie macie doświadczenia?
Jakich opon używacie i nie wystepuje taki efekt
Ja ma już częściowo złuzyte Bridgestone i świetnie sie trzymają drogi podczas deszczu ale strasznie szumią z powodu wyzabkowania.
Narazei zmieniłem na Fuldy progresso i jest dobrze mam nadzieje ze sie nie wyząbkują
A wy jakie macie doświadczenia?
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Tak ogólnie – na efekt ząbkowania opon ma wpływ stan zawieszenia i amortyzacji, ciśnienie /za wysokie/,styl jazdy no i oczywiście kształt samego bieżnika opony...
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
Myśle że nie wszystko jest prawdą to co wymieniłeś. Zabkowanie opon wystepuje w niewielu samochodach najczęsciej samochodach typu VAN, combi o niezaleznym zawieszeniu. Ząbkowanie najczęściej wystepuje na osi tylej bez napędu (koła wleczone).
Wiec nie stan a konstrukcja zawieszenia ma wpływ i nie amortyzatory. Cisnienie jak najbardziej ma wpływ.
Styl jazdy? Hmmmm chyba niewiele ma wspólnego – z uwagi na niewielki wplyw na tylną os – nawet bym sie pokusił o stwierdzenie że dynamiczna jazda zapobiega ząbkowaniu. No i ostatnie twoje stwierdzenie że kształt bieżnika – oj chyba nie ząbkowanie wystepuje w oponach średniej i wyższej klasy oponach o miekkiej mieszance – to od niej zalęży. oczyście nie wchodze tutaj z przedmówcą w dyskusje lecz wyrażam opinie (częsciowo popartą doświadczeniem a częściowo informacjami wyczytanymi w necie)
Wiec nie stan a konstrukcja zawieszenia ma wpływ i nie amortyzatory. Cisnienie jak najbardziej ma wpływ.
Styl jazdy? Hmmmm chyba niewiele ma wspólnego – z uwagi na niewielki wplyw na tylną os – nawet bym sie pokusił o stwierdzenie że dynamiczna jazda zapobiega ząbkowaniu. No i ostatnie twoje stwierdzenie że kształt bieżnika – oj chyba nie ząbkowanie wystepuje w oponach średniej i wyższej klasy oponach o miekkiej mieszance – to od niej zalęży. oczyście nie wchodze tutaj z przedmówcą w dyskusje lecz wyrażam opinie (częsciowo popartą doświadczeniem a częściowo informacjami wyczytanymi w necie)
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Niestety wszystko co wymieniłem a nawet jeszcze więcej...Oczywiście w różnym stopniu, a dynamiczna jazda co najwyżej maskuje efekt ząbkowania na kołach napędowych silniej ścierając bieżnik...
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
witam. po czterech miesiącach wracam do tematu hałasu tarcia przy skręcie, bo znowu usłyszałem ten dźwięk, tym razem po raz pierwszy na felgach aluminiowych. Zakręt w prawo – hałas w prawym tylnym kole. Ciężko było to znaleźć, dwóch mechaników, badanie amorków i nic. W końcu trzeci zdecydował się zdjąć bęben. No i miałeś nosa Say pisząc:
Oczywiście w moim przypadku nie tarcza tylko bęben ma taki rowek, w który wchodzi blaszka przygrzana do nieruchomej części koła (jej zadanie to czyba ochrona przed dostawaniem się syfu do bębna). No i na tej blaszce było widać ślady obcierania. Dołem zaczęła lekko korodować i puchnąć, górą jakby odeszła do przodu od płaszczyzny koła. Oczyszczono, dogięto blaszkę, jest OK. Pytanie tylko czy piasta, na której nie wyczuwa sie żadnych luzów, moze się na zakręcie lekko naginać powodując zmianę położenia bębna względem nieruchomej części koła? Dodam, że na węższych zimowych oponach i stalowych felgach efekt był słyszalny częsciej.
Mam nadzieję, że diagnoza trafna i nie będzie już nic szorować, bo przede mną 3tkm (w jedną stronę)...
Luz powoduje, ze przy ostrym wchodzeniu w zakret zmienia swoje polozenie tarcza hamulcowa i zaczyna o cos ocierac
Oczywiście w moim przypadku nie tarcza tylko bęben ma taki rowek, w który wchodzi blaszka przygrzana do nieruchomej części koła (jej zadanie to czyba ochrona przed dostawaniem się syfu do bębna). No i na tej blaszce było widać ślady obcierania. Dołem zaczęła lekko korodować i puchnąć, górą jakby odeszła do przodu od płaszczyzny koła. Oczyszczono, dogięto blaszkę, jest OK. Pytanie tylko czy piasta, na której nie wyczuwa sie żadnych luzów, moze się na zakręcie lekko naginać powodując zmianę położenia bębna względem nieruchomej części koła? Dodam, że na węższych zimowych oponach i stalowych felgach efekt był słyszalny częsciej.
Mam nadzieję, że diagnoza trafna i nie będzie już nic szorować, bo przede mną 3tkm (w jedną stronę)...
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
luzu w rękach możesz nie wyczuwać jednak siły działające na oś w zakręci to już tony ( no chyba żeś supermen ) a na każdym nawet najbardziej spasowanym łożysku jest mikro luz
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Ja mam 195/60/15 jest z tyłu minimalny prześwit do kielicha.... miałem wcześniej 195/55
założyłem nowe dla tego ze obecne dostałem prawie za friko.
Odczucie z jazdy jest takie ze mniej czuje obecnie polskie dziury...
a minus to fakt ze jadąc 100 km na godzinę jadę naprawdę około 103
Prawidłowy wymiar zalecany przez producenta opon masz na naklejce na drzwiach kierowcy.
założyłem nowe dla tego ze obecne dostałem prawie za friko.
Odczucie z jazdy jest takie ze mniej czuje obecnie polskie dziury...
a minus to fakt ze jadąc 100 km na godzinę jadę naprawdę około 103
Prawidłowy wymiar zalecany przez producenta opon masz na naklejce na drzwiach kierowcy.
[img]http://www.wac.zum.pl/mazdaspeed1.jpg[/img]
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
MOJA MADZIA.... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60481&highlight=premacy
- Od: 7 lip 2008, 09:22
- Posty: 375
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2005(74KW-104KM)
z felgami 14" do premacy jest o tyle problem, ze jest duza szansa ze niestety felga bedzie wadzila o przedni hampel, wiec o ile felga pasuje > sprawdz dobrze czy ma odpowiednie ET > nie koniecznie przy rozmiarze 14" et takie samo jak przy 15" da luz ze wzgledu na mniej miejsca "od srodka". Jak masz pewne felgi to mozna smialo wkladac> z tym ze oponka 175 to troszeczke wąska, w 14" to by bardziej wskazane było 185/65 r14, bo 175/65 r14 to opona nieco mniejsza od 195/55 a 185/65 to praktycznie to samo w efekcie. Ale bez tragedii:).
też mam podobny dylemat z oponami zimowymi 175/65/R14 pirelli CARVING bo koleś z gumiarstwa powiedział mi że są za małe do wagi samochodu. może ktośma większe doświadczenie z takimi oponami???
- Od: 29 wrz 2007, 11:37
- Posty: 18
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda6. 2.0 benzynka, 2005 r. 147 kucyków, LPG=BRC
Ostatni sezon jeździłem na oponach o profilu 60 i moim zdaniem komfort był lepszy niż przy 55. Tyle, że 55-tki miałem stare, natomiast 60-tki są nowiutkie. To też może mieć wpływ.
Co do wskazań licznika to wydaje mi się, że różnica wskazań jest większa niż 3%. Nie mam GPS'a, żeby to sprawdzić.
Co do wskazań licznika to wydaje mi się, że różnica wskazań jest większa niż 3%. Nie mam GPS'a, żeby to sprawdzić.
- Od: 28 mar 2008, 13:40
- Posty: 31
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości