Wymiana łożyska tylnego koła w Premacy przed liftingiem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enzoo » 2 maja 2011, 22:15

Witam,

byłem dzisiaj u wulkanizatora i po zakręceniu tylnym kołem mechanik stwierdził, że do końca sezonu to jeszcze pojeżdżę, ale czeka mnie wymiana łożyska. A że nie lubię niespodzianek na trasie, to zdecydowałem się na wymianę w najbliższym czasie. Pytanie do kolegów: jakich łożysk nie polecacie, albo jakie polecacie? Byle bez szarży z ceną.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez brccrx » 3 maja 2011, 01:41

http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-ma ... 27187.html

dzisiaj kupilem, ale co do jakosci to powiem ci za okolo 2 lata, jak bys sie z zakupem wstrzymal tyle <rotfl>
ogolnie przekroj przez ceny to od 140zl do 450zl za oryginal chyba
nie warto z tym czekac jak jest do wymiany bo jak sie zatrzyma na trasie to moze byc <dupa>
a co huczy twoje czy ma luzy? moze zle wyregolowane jest (niedokrecone), jak lata
pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Enzoo » 3 maja 2011, 16:01

Luzów nie ma, ale leciuchno szumi. A to się reguluje/dokręca? W każdym razie moje nie lata więc raczej czeka wymiana. Tych łożysk się pewno nie smaruje tak jak wianki w rowerze?
Tych 140 pln to da się znieść, byle tylko posłużyło parę lat.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez brccrx » 3 maja 2011, 21:56

Zalezy ile robisz km rocznie tyle pojezdzisz ale nie spodziewaj sie codow.
Fabryczne lozyska to roznie nawet 250tys km zrobisz i nic a zamiennik to musisz sam zdecydowac albo wyprobowac.
Nie jestem pewien jesli chodzi o smarowanie, ale to sie laczy z ta sama robota jak wymiana.
Napewno bylo by lepiej z nowym smarem. Moze odkrec je sprawdz jak ze smarem czy bardzo czarny
i przykrecajac wyreguluj to bedziesz mial pewnosc ze nikt za mocno nie dokrecil jak bylo juz wymieniane.
Regulacja polega na odkreceniu lozyska i dokreceniu go wlasciwie, nie za mocno.
Kolo powinno miec lekki opor jak nim krecisz tylko za piaste, ale jak zalozysz felge i nia pokrecisz to powinno samo sie obracac chwile

Edit
Tego lozyska nie da sie za mocno dokrecic, poprostu ten typ tak ma, ze regulacja tylnego najwyrazniej nie wystepuje.
Skrecasz do kupy i ma byc dobrze.

Prosze bardzo, tak to sie robi ;P

Odkrecamy dwie srubki trzymajace beben do piasty i wkrecamy jaka kolwiek srube w ten dodatkowy otwor ktory jest przewidziany do pomocy w zepchnieciu bebna z piasty.
Trzeba ja wkrecic delikatnie, opukac beben mlotkiem, pozniej wykrecic i w to miejsce psiknac WD i tak kilkukrotnie az beben sam pusci.
img7811h.jpg

By sebabrccrx at 2011-05-26

Po zdjeciu bebna pora odkrecic lozysko. Nasadka 35mm.
img7807kh.jpg

By sebabrccrx at 2011-05-26

Moje lozysko ze starosci sie rozeszlo :)
img7809c.jpg

By sebabrccrx at 2011-05-26

Nowe lozysko z piasta, pamietajmy przy kupnie ze piasta ma miec zeby do ABS-u.
img7805s.jpg


By sebabrccrx at 2011-05-26
img7804o.jpg

By sebabrccrx at 2011-05-26

Zakrecamy lozysko.
img7810s.jpg

By sebabrccrx at 2011-05-26

Zakladamy beben, przykrecamy te dwie male srubki na krzyzak i zrobione.
Mozesz w tytule zmienic na fotorelacja z wymiany lozyska to moze komus sie przyda.
Pozdrawiam.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Enzoo » 30 maja 2011, 20:10

Dzięki z relację. Kupiłem takie samo (też z Wrocławia) i założyłem w tym samym czasie co Ty. Zobaczymy które dłużej pojeździ.
Zdaje się, że ta nowa piasta nie ma trzeciego otworu do zdejmowania. Może być kłopot w przyszłości?
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez brccrx » 31 maja 2011, 02:10

Enzoo napisał(a):Zdaje się, że ta nowa piasta nie ma trzeciego otworu do zdejmowania.

Stara piasta tez nie powinna miec trzeciej dziurki, bo to bemben ma 3 kolego <spoko> .
Ciesze sie ze Ci pomoglem.
Pozdrawiam
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez kolarek » 22 mar 2012, 12:59

Witam.Odswieże trochę temat bo na dniach będę wymieniał tylną piastę.Rozumiem ,że gwint jest "prawy" i siła z jaką dokręcamy nakrętkę jest na "maksa".Nie ma nigdzie podane ile Nm trzeba przyłozyć??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez brccrx » 22 mar 2012, 14:45

Tak, wszystko dobrze zrozumiałeś :)
Operacja bardzo prosta i bez problemu sobie dasz rade, powodzenia i daj znać jak poszło.
Brccrx
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 mar 2012, 10:47

kolarek napisał(a):Rozumiem ,że gwint jest "prawy" i siła z jaką dokręcamy nakrętkę jest na "maksa".Nie ma nigdzie podane ile Nm trzeba przyłozyć??

jak tak zrobisz to kołem nie ruszysz a jak się uda to za kilka kilometrów znowu wymiana na nową w manualu 626 jest 177-235 Nm zarówno dla bębnowych i tarczowych hamulców
w piaście jest łożysko a nawet dwa które trzeba wyregulować a nie skręcić na maxa !!!!!
jak nie masz klucza dynamometrycznego to dokręć z CZUCIEM i cofnij o 1/4 obrotu sprawdź czy się lekko obraca i nie ma luzu zabezpiecz nakrętką i gotowe
po jakimś czasie 500-1000 km warto sprawdzić czy nie ma luzu wystarczy podnieść autko i poruszać kołem na boki jak jest luz to go skorygować
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez brccrx » 25 mar 2012, 15:50

brccrx napisał(a):Nie jestem pewien jesli chodzi o smarowanie, ale to sie laczy z ta sama robota jak wymiana.
Napewno bylo by lepiej z nowym smarem. Moze odkrec je sprawdz jak ze smarem czy bardzo czarny
i przykrecajac wyreguluj to bedziesz mial pewnosc ze nikt za mocno nie dokrecil jak bylo juz wymieniane.
Regulacja polega na odkreceniu lozyska i dokreceniu go wlasciwie, nie za mocno.
Kolo powinno miec lekki opor jak nim krecisz tylko za piaste, ale jak zalozysz felge i nia pokrecisz to powinno samo sie obracac chwile


Polecam klucz dynamometryczny, ale ta metoda tez da rade.
Ja zakręciłem na czuja i już 2k zrobione bez regulacji czy innych cyrków. Łożysko składa się z dwóch łożysk w jednym i wierz mi raczej nie da się tego ściągnąć za mocno, bo wewnętrzne tuleje się o siebie opierają, ale potwierdzam klucz jest najlepszy jeżeli manual podaje moment z jakim się to dokręca.
Pozdrawiam.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez kolarek » 26 mar 2012, 14:08

Operacja się udała pacjent przeżył :D .Była drobna komplikacja przy odkręceniu jednej śrubki mocującej bęben(śrubokręt udarowy to jednak dobry wynalazek),łożysko dokręcone praktycznie na maksa.Sama piasta kręci się z lekkim oporem,jednak po założeniu koła i zakręceniu nim wykonuje kilkanaście obrotów.
Tak przy okazji to piasta zbudowana jest jako łożysko kulkowe skośne dwurzędowe z dzielonym pierścieniem wewnętrznym i nie da się go za mocno dokręcić,raczej można go nie dokręcić i wówczas "sypie" się błyskawicznie :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez brccrx » 30 mar 2012, 17:43

kolarek napisał(a):Operacja się udała pacjent przeżył :D .Była drobna komplikacja przy odkręceniu jednej śrubki mocującej bęben(śrubokręt udarowy to jednak dobry wynalazek),łożysko dokręcone praktycznie na maksa.Sama piasta kręci się z lekkim oporem,jednak po założeniu koła i zakręceniu nim wykonuje kilkanaście obrotów.
Tak przy okazji to piasta zbudowana jest jako łożysko kulkowe skośne dwurzędowe z dzielonym pierścieniem wewnętrznym i nie da się go za mocno dokręcić,raczej można go nie dokręcić i wówczas "sypie" się błyskawicznie :(


+1 dla tego postu :)
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez seba626 » 20 lis 2012, 18:41

moze ktos powiedziec jednoznacznie jak dokrecic tylna piaste???? jakiej sily uzyc??? napewno nie skakalem po rurce bo to raczej nie jest dobre rozwiazanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Wojtek » 20 lis 2012, 20:52

seba626 napisał(a):moze ktos powiedziec jednoznacznie jak dokrecic tylna piaste?

jest podane... prosze dokladnie czytac <głaszcze>

Piotr Raczkowski napisał(a):na nową w manualu 626 jest 177-235 Nm zarówno dla bębnowych i tarczowych hamulców

potwierdzam sily wyzej podane ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez seba626 » 21 lis 2012, 09:24

dzieki wielkie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mynton » 10 kwi 2013, 15:27

Witam mam do wymiany piaste i nie mogę ściągnąć bębna .
Problem mam z tymi dwoma śrubkami na bębnie czy one są wkręcone w piaste ?
i bez ich odkręcenia można zdjąć bęben ?
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 19:42
Posty: 21
Skąd: szczecin
Auto: Premacy 1.8 B
2000r.

Postprzez Piotr Raczkowski » 11 kwi 2013, 08:30

mynton napisał(a):Witam mam do wymiany piaste i nie mogę ściągnąć bębna .
Problem mam z tymi dwoma śrubkami na bębnie czy one są wkręcone w piaste ?
i bez ich odkręcenia można zdjąć bęben ?

tak są wkręcone w tarcze piasty możesz popróbować zdjąć razem z piastą ale jak nie możesz ich odkręcić to je rozwierć bez nich też można jeździć i nic się nie stanie one tylko przytrzymują bęben jak odkręcisz koło
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez mynton » 12 kwi 2013, 16:37

Dałem rade po dwóch dniach , walenie młotem i przecinakiem pod kątem .
Śruby piasty jedna prawie po ukreceniu klucza a druga tylko przecinak z kąta i młot.
Lepiej wydać tą stówke i patrzeć jak się inni męczą :)
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 19:42
Posty: 21
Skąd: szczecin
Auto: Premacy 1.8 B
2000r.

Postprzez brccrx » 12 kwi 2013, 23:09

Chcialem tylko dac znac ze na tym lozysku zrobilem ponad 15tys mil i wszystko nadal w pozadku!

Pozdrawiam serdecznie.
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku

AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 15:05
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Longford IRL
Auto: Ford Transit SWB 2.0 2001r
Mitsubishi FTO 1.3 Turbo 1997
Mitsubishi FTO 2.0 v6 Mivec 2000 Version R.
Honda CRX 1.5 1989....

Postprzez Enzoo » 13 kwi 2013, 20:42

Odpukać, też jeszcze śmigam na tym łożysku z Car-Zone.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy