Łączniki stabilizatorów – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Domelek » 20 lip 2017, 08:33

Zdaje się że ktoś już o tym wspominał kiedyś. Jak wymieniasz to wymień komplet drążkow i gum łączników stabilizatora tył i przód. Ja wymieniłem raz same drążki to nie wytrzymały roku bo jednak gumy stabilizatora były też do wymiany i szybko dobiły drążki – potem po calym komplecie auto inaczej jeżdzi hyyhyhyh <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez jurand » 14 wrz 2017, 22:03

A to nie chodziło ci o gumy drążków i komplet łączników <co?> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez emagal » 14 kwi 2018, 17:17

Wiatajcie!
Dawno się nie udzielałem, z braku czasu, aż w końcu niedomagania mojej Madzi zmusiły mnie do powrotu na strony forum.
Wymieniałem dzisiaj łączniki stabilizatorów przód i tył – wytrzymały ponad 50 tysięcy.
Podczas wymiany tylnych okazało się, że łączniki są różnie włożone jeden od środka (nakrętki na zewnątrz), a drugi od wewnątrz (nakrętki schowane od środka). <co?>
I tu moje pytanie, a w zasadzie prośba o jakąś dokumentację rysunek techniczny oryginalnej dokumentacji Mazdy z wskazówką jak powinno się zamontować łącznik tylny. <czytaj> Nie chcę zdjęcia, bo tego na necie dużo i różnie to wygląda.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 18:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez Domelek » 25 kwi 2018, 07:41

Sciągnij rosyjska instrukcję serwisową tam jest sporo informacji przydatnych. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez jurand » 25 kwi 2018, 13:46

Na ruskiej stronie jest tylko rysunek poglądowy i może wprowadzać w błąd bo tam jest, że śrubami do środka a na 100% łączniki mają być śrubami na zewnątrz. I tyle!
Jak przejrzysz 50 fotek i na 95% śruby na zewnątrz to chyba jest to miarodajne <co?>
U mnie jest tak samo!
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez emagal » 30 maja 2018, 21:06

jurand napisał(a):Na ruskiej stronie jest tylko rysunek poglądowy i może wprowadzać w błąd bo tam jest, że śrubami do środka a na 100% łączniki mają być śrubami na zewnątrz. I tyle!
Jak przejrzysz 50 fotek i na 95% śruby na zewnątrz to chyba jest to miarodajne <co?>
U mnie jest tak samo!


I tu jest pies pogrzebany. W fotorelacjach jest różnie z przewagą na złe zamontowanie. W dokumentacji jest dobrze. Z czego wynika różnica, błąd? Błędne założenie łącznika jest po prostu łatwiejsze. Na podniesionym samochodzie łącznik wpada sam w otwory, a dodatkowo nakrętki mamy na zewnątrz co ułatwia wymianę.
Prawidłowe zamontowanie łącznika wymaga ściśnięcia sprężyny – podobnie jak to się ma przy napędzie przednim.
Ktoś by mógł powiedzieć, że to nie ma znaczenia. Błąd! Zmienia się wysokość zawieszenia i kąt pochylenia koła względem podłoża. Naprężenia na łącznikach są większe, a tym samym ich zużycie jest szybsze.
Do przemyślenia <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 18:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez jurand » 30 maja 2018, 21:24

Przemyślałem.
Z przodu nic nie trzeba ściskać!
Wczoraj montowałem przy okazji wymiany górnych klamotów w mcphersonie. P&P <spoko>
Natomiast twierdzisz, że odwrócony łącznik zmienia wysokość zawieszenia i kąt pochylenia koła???
Moja rada: Odstaw to! To co palisz jest zbyt mocne! ;)
Nie żyje się po to aby pracować!
_____Pracuje się po to żeby żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 21:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy