Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów
1, 2
(silnik RF4F, Mazda Premacy 2.0, Diesel, rok produkcji: 2000)
Witam,
Mam problem podczas jazdy na zimnym silniku. Kiedy samochód dłużej postoi, to podczas przyśpieszania mazda dławi się (szarpie) w zakresie 1900/3000 obrotów. Objaw taki, jak gdyby nie dostawała ON/zapowietrzała się. Gdy pojeżdżę, silnik nabiera temperatury, zakres szarpania przesuwa się wyżej i wyżej aż do całkowitego ustania objawów.
W warsztacie zauważyli, że przecieka jeden z zaworów na pompie wtryskowej – został wymieniony, ale objaw pozostał. Po podłączeniu do komputera wywala sporo błędów. Mechanik mówi, że większość dotyczy EGR (ale z tego co widziałem kątem oka było także circiut malfuncion oraz injection). W sobotę zawór był wymieniany, wykasowali błędy i przez weekend jeździłem (objawy były nadal). Dzisiaj o 14.00 mają podpiąć jeszcze raz i sprawdzić jakie się pojawiły.
Ponad rok temu wymieniana była cała pompa wtryskowa na nową. Czy to możliwe by już padała? Czy uszkodzony EGR może dawać takie objawy?
Po dzisiejszej diagnostyce postaram się o wydruk z komputera i wpiszę jakie błędy wyświetla.
Witam,
Mam problem podczas jazdy na zimnym silniku. Kiedy samochód dłużej postoi, to podczas przyśpieszania mazda dławi się (szarpie) w zakresie 1900/3000 obrotów. Objaw taki, jak gdyby nie dostawała ON/zapowietrzała się. Gdy pojeżdżę, silnik nabiera temperatury, zakres szarpania przesuwa się wyżej i wyżej aż do całkowitego ustania objawów.
W warsztacie zauważyli, że przecieka jeden z zaworów na pompie wtryskowej – został wymieniony, ale objaw pozostał. Po podłączeniu do komputera wywala sporo błędów. Mechanik mówi, że większość dotyczy EGR (ale z tego co widziałem kątem oka było także circiut malfuncion oraz injection). W sobotę zawór był wymieniany, wykasowali błędy i przez weekend jeździłem (objawy były nadal). Dzisiaj o 14.00 mają podpiąć jeszcze raz i sprawdzić jakie się pojawiły.
Ponad rok temu wymieniana była cała pompa wtryskowa na nową. Czy to możliwe by już padała? Czy uszkodzony EGR może dawać takie objawy?
Po dzisiejszej diagnostyce postaram się o wydruk z komputera i wpiszę jakie błędy wyświetla.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2010, 15:03 przez yarekcl, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
Nie, w zimę tak nie było. Ładnie paliła i pięknie chodziła. Zaczęło się to zaraz z początkiem wiosny (ale mrozy jeszcze wtedy były). Dodam, że po zimie wymieniłem olej, wszystkie filtry (oleju, paliwa i powietrza). Rozrząd był wymieniany ze 4 miesiące temu (po jego wymianie nie było tych objawów).
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
Proszę o uzupełnienie profilu o dane auta, W temacie powinien zawierać się rodzaj silnika, tak byśmy nie musieli z kontekstu wnioskować. W ciągu najbliższych godzin temat zostanie przerzucony do działu Diesel/ditd. Tam znajdzie znacznie większe zainteresowanie.
Pozdrawiam
Poprawiłem profil (dane auta były w sekcji yahoo messanger, nie wiedzieć czemu – zapewne po zmianach na forum) oraz temat.
Jestem po diagnozie. Jedyny błąd jaki wyskakuje dotyczy EGR. Komputer mówi "za małe/za duże napięcie". Zdaniem mechanika zawór do czyszczenia lub wymiany jeśli jest uszkodzony.
Nie ma innych błędów.
Jestem po diagnozie. Jedyny błąd jaki wyskakuje dotyczy EGR. Komputer mówi "za małe/za duże napięcie". Zdaniem mechanika zawór do czyszczenia lub wymiany jeśli jest uszkodzony.
Nie ma innych błędów.
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
Niech mechanik najpierw sprawdzi elektrozawór, czy jest sprawny / rozłączyć przewód co jest przy zaworze ERG ( jak podłączy napięcie 12v powinien cyknąć/on zamyka i otwiera membrane i musi sprawdzić czy dochodzi prąd do elektrozaworu, gdy włączysz zapłon,to musi być napięcie jeśli niema/ to kuknij na instalację elektryczną . Zawór ERG rzadko kiedy pada, a brak podciśnienia powoduje skoki obrotów. Dokładniej o tym gdzieś na forum opisał to kol. Yard
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
Z mechanikiem i komputerem spotkanie mam dopiero po weekendzie. Na razie muszę się męczyć – dzisiaj padał u nas grad, temperatura na dworze spadła, to szarpanie pojawiło się już na 1700 obrotach – nawet spokojna jazda była męcząca. Trudno mi uwierzyć, że jakiś EGR, który większość ludzi i tak zatyka, może powodować takie zachowanie. Z drugiej strony liczę, że to jednak to, bo najgorzej jest nie znać przyczyny...
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
u mnie szarpanie w tym zakresie obrotów ustało gdy małym młotkiem opukałem zawór SPV na pompie wtryskowej (gruby walec zamontowany na górze pompy po prawej stronie z wtyczką u góry).kilka razy nie za mocno i .
zmień opis w avatarze to nie jest TDI tylko DiTD
zmień opis w avatarze to nie jest TDI tylko DiTD
Ostatnio edytowano 17 maja 2010, 19:31 przez pawlo1030, łącznie edytowano 1 raz
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Witam, mechanik nadal nie rozebrał EGR więc nie wiem czy to on jest sprawcą dziwnego zachowania samochodu. W obecnej chwili jest tak, że przy temperaturach jakie panują na zewnątrz objaw pojawia się tylko po odpaleniu samochodu i po chwili znika. Dłużej trwało, kiedy znowu zrobiło się zimno na dworze. Zauważyłem także, że nie tylko przy przyśpieszaniu podczas jazdy dławi się, ale także nie wskakuje na obroty zaraz po odpaleniu, kiedy stoi na parkingu. Gdy wciskam pedał gazu jest mocno przymulona, wskazówka obrotów idzie powoli do góry i po chwili nagle dostaje "kopa" i "łapie" obroty.
Mechanicy w Mrągowie polegli – mówią, że trzeba zrobić na razie to co pokazuje komputer (czyli EGR – innych błędów nie wskazuje) i jak nie pomoże, to nie wiedzą. Chyba będę musiał jechać do serwisu Mazdy. Najbliższy mam w Olsztynie. Ktoś ma o nim jakieś opinie?
Na forum dużo jest o przekaźniku B5B4, który może dawać takie objawy. Czy w Maździe Premacy znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami pod maska, czy w jakimś innym miejscu?
---EDIT (5 maja 2010, 20:50):
Znalazłem w skrzynce bezpieczników przekaźnik sterujący zaworem SPV (wg. opisu obudowie). Okazuje się, że poprzedni właściciel wsadził w to miejsce jakiś zwykły przekaźnik o innym oznaczeniu, wyłamał nóżki, które mu nie pasowały i wcisnął na siłę. Zacznę od zakupu w serwisie oryginalnego.
Mam pytanie – czy obecność takiego "wynalazku" mogła uszkodzić pompę albo zawór SPV?
Mechanicy w Mrągowie polegli – mówią, że trzeba zrobić na razie to co pokazuje komputer (czyli EGR – innych błędów nie wskazuje) i jak nie pomoże, to nie wiedzą. Chyba będę musiał jechać do serwisu Mazdy. Najbliższy mam w Olsztynie. Ktoś ma o nim jakieś opinie?
Na forum dużo jest o przekaźniku B5B4, który może dawać takie objawy. Czy w Maździe Premacy znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami pod maska, czy w jakimś innym miejscu?
---EDIT (5 maja 2010, 20:50):
Znalazłem w skrzynce bezpieczników przekaźnik sterujący zaworem SPV (wg. opisu obudowie). Okazuje się, że poprzedni właściciel wsadził w to miejsce jakiś zwykły przekaźnik o innym oznaczeniu, wyłamał nóżki, które mu nie pasowały i wcisnął na siłę. Zacznę od zakupu w serwisie oryginalnego.
Mam pytanie – czy obecność takiego "wynalazku" mogła uszkodzić pompę albo zawór SPV?
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
ja mam dokladnie ten objaw odkad dostala sie ta mazda w moje rece.
probowalem chyba wszystkich patentow (oczywiscie oprocz wymiany spv) i nie zmienilo sie nic.
objaw sie nasila gdy na wiosne stacje zaczynaja sprzedawac paliwo letnie a jest jeszcze chlodnawo.
szczegolnie ostro wystepuje na bioestrze.
w tej chcwili juz czysto teoretycznie interesuje mnie przyczyna wystepowania tego zjawiska, bo w praktyce mi nie przeszkadza, bo zwykle po wyjechaniu z parkingu musze i tak sie zatrzymac na czas jakis a po takim postoju juz nie szarpie.
sprawdziles to yarekcl ?
probowalem chyba wszystkich patentow (oczywiscie oprocz wymiany spv) i nie zmienilo sie nic.
objaw sie nasila gdy na wiosne stacje zaczynaja sprzedawac paliwo letnie a jest jeszcze chlodnawo.
szczegolnie ostro wystepuje na bioestrze.
w tej chcwili juz czysto teoretycznie interesuje mnie przyczyna wystepowania tego zjawiska, bo w praktyce mi nie przeszkadza, bo zwykle po wyjechaniu z parkingu musze i tak sie zatrzymac na czas jakis a po takim postoju juz nie szarpie.
sprawdziles to yarekcl ?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
W chwili obecnej czekam na oryginalny przekaźnik. Natomiast odkąd temperatura powietrza nawet w nocy jest dosyć wysoka, szarpanie nie pojawia się. Ja nie wiem jak to tłumaczyć, bo tankuję przeważnie na "markowych" stacjach. Jeśli nie będzie tych objawów przez lato, to pewnie walka będzie z autem dopiero jak się zimniej zrobi (lub jak np. padnie pompa i diagnoza będzie łatwiejsza).
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
Przekaźnik wymieniony na oryginalny – objawy są nadal. Gdy samochód odpalam wczesnym rankiem, kiedy jest dosyć chłodno, szarpie przez chwilę, ale szybko to mija. Gdy odpalam go po południu, kiedy temperatura jest wysoka na dworze – to nawet jeśliś stał 2 dni – ani razu nie szarpnie. Nie wiem co robić...
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
yarekcl napisał(a):Sitko w pompie paliwa, czy te przy pompie wtryskowej? Na forum czytałem, że są dwa. Żadne nie było czyszczone.
W Twoim aucie nie ma pompy paliwowej, jest tylko wtryskowa i to w niej szukaj sitek do przeczyszczenia ( na forum jest całkiem świeża fotorelacja)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Ponownie wracam do tematu. Dzisiaj samochód na ciepłym/gorącym silniku również szarpał i dławił się. Ogólnie zaobserwowałem spadek mocy. Jest strasznie przymulony. Szarpanie pojawia się w okolicach 2000 obrotów i powyżej 3000 obrotów.
Nie wiem, czy to pompa, zawór SPV czy może jakiś sterownik. Nawet nie wiem od czego zacząć. Chyba ją sprzedam w cholerę bo już to przestaje być zabawne.
Nie wiem, czy to pompa, zawór SPV czy może jakiś sterownik. Nawet nie wiem od czego zacząć. Chyba ją sprzedam w cholerę bo już to przestaje być zabawne.
- Od: 25 lis 2008, 20:41
- Posty: 15
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.
NIe wiem czy to ma jakiś zwiazek ale miałem jakiś miesiąc temu podobnie... Max 3 tys obrotów bo inaczej szarpało i slinik się dławił na mase... Oczywiście siły brak... Co się okazalo filtr paliwa.. mimo że 3 miesiące wczesniej wymieniony był na nowy filtrona... Polecam podłaczyć przezroczystym wezykiem przeody pomijajac filtr i się przejechac...
- Od: 9 lut 2010, 10:19
- Posty: 31
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości