Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

Postprzez yarekcl » 19 kwi 2010, 11:11

(silnik RF4F, Mazda Premacy 2.0, Diesel, rok produkcji: 2000)

Witam,
Mam problem podczas jazdy na zimnym silniku. Kiedy samochód dłużej postoi, to podczas przyśpieszania mazda dławi się (szarpie) w zakresie 1900/3000 obrotów. Objaw taki, jak gdyby nie dostawała ON/zapowietrzała się. Gdy pojeżdżę, silnik nabiera temperatury, zakres szarpania przesuwa się wyżej i wyżej aż do całkowitego ustania objawów.
W warsztacie zauważyli, że przecieka jeden z zaworów na pompie wtryskowej – został wymieniony, ale objaw pozostał. Po podłączeniu do komputera wywala sporo błędów. Mechanik mówi, że większość dotyczy EGR (ale z tego co widziałem kątem oka było także circiut malfuncion oraz injection). W sobotę zawór był wymieniany, wykasowali błędy i przez weekend jeździłem (objawy były nadal). Dzisiaj o 14.00 mają podpiąć jeszcze raz i sprawdzić jakie się pojawiły.
Ponad rok temu wymieniana była cała pompa wtryskowa na nową. Czy to możliwe by już padała? Czy uszkodzony EGR może dawać takie objawy?
Po dzisiejszej diagnostyce postaram się o wydruk z komputera i wpiszę jakie błędy wyświetla.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2010, 15:03 przez yarekcl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez jeni » 19 kwi 2010, 11:22

Czy w zimę też tak miałes
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez yarekcl » 19 kwi 2010, 12:02

Nie, w zimę tak nie było. Ładnie paliła i pięknie chodziła. Zaczęło się to zaraz z początkiem wiosny (ale mrozy jeszcze wtedy były). Dodam, że po zimie wymieniłem olej, wszystkie filtry (oleju, paliwa i powietrza). Rozrząd był wymieniany ze 4 miesiące temu (po jego wymianie nie było tych objawów).
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez say » 19 kwi 2010, 14:48

Proszę o uzupełnienie profilu o dane auta, W temacie powinien zawierać się rodzaj silnika, tak byśmy nie musieli z kontekstu wnioskować. W ciągu najbliższych godzin temat zostanie przerzucony do działu Diesel/ditd. Tam znajdzie znacznie większe zainteresowanie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez yarekcl » 19 kwi 2010, 15:05

Poprawiłem profil (dane auta były w sekcji yahoo messanger, nie wiedzieć czemu – zapewne po zmianach na forum) oraz temat.
Jestem po diagnozie. Jedyny błąd jaki wyskakuje dotyczy EGR. Komputer mówi "za małe/za duże napięcie". Zdaniem mechanika zawór do czyszczenia lub wymiany jeśli jest uszkodzony.
Nie ma innych błędów.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez jeni » 19 kwi 2010, 19:12

Niech mechanik najpierw sprawdzi elektrozawór, czy jest sprawny / rozłączyć przewód co jest przy zaworze ERG ( jak podłączy napięcie 12v powinien cyknąć/on zamyka i otwiera membrane i musi sprawdzić czy dochodzi prąd do elektrozaworu, gdy włączysz zapłon,to musi być napięcie jeśli niema/ to kuknij na instalację elektryczną . Zawór ERG rzadko kiedy pada, a brak podciśnienia powoduje skoki obrotów. Dokładniej o tym gdzieś na forum opisał to kol. Yard
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez yarekcl » 21 kwi 2010, 08:09

Z mechanikiem i komputerem spotkanie mam dopiero po weekendzie. Na razie muszę się męczyć – dzisiaj padał u nas grad, temperatura na dworze spadła, to szarpanie pojawiło się już na 1700 obrotach – nawet spokojna jazda była męcząca. Trudno mi uwierzyć, że jakiś EGR, który większość ludzi i tak zatyka, może powodować takie zachowanie. Z drugiej strony liczę, że to jednak to, bo najgorzej jest nie znać przyczyny...
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez pawlo1030 » 21 kwi 2010, 19:09

u mnie szarpanie w tym zakresie obrotów ustało gdy małym młotkiem opukałem zawór SPV na pompie wtryskowej (gruby walec zamontowany na górze pompy po prawej stronie z wtyczką u góry).kilka razy nie za mocno <cisza> i <serduszka> .

zmień opis w avatarze to nie jest TDI tylko DiTD
Ostatnio edytowano 17 maja 2010, 19:31 przez pawlo1030, łącznie edytowano 1 raz
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez say » 22 kwi 2010, 08:21

pawlo1030, nie SCV tylko SPV :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez pawlo1030 » 22 kwi 2010, 17:46

<glupek2> <glupek2> jasne że tak .pomyliłem się .ważne że objaw ustąpił po zastosowaniu ręcznego popychacza kinetycznego :D (młotek).
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez yarekcl » 5 maja 2010, 08:12

Witam, mechanik nadal nie rozebrał EGR więc nie wiem czy to on jest sprawcą dziwnego zachowania samochodu. W obecnej chwili jest tak, że przy temperaturach jakie panują na zewnątrz objaw pojawia się tylko po odpaleniu samochodu i po chwili znika. Dłużej trwało, kiedy znowu zrobiło się zimno na dworze. Zauważyłem także, że nie tylko przy przyśpieszaniu podczas jazdy dławi się, ale także nie wskakuje na obroty zaraz po odpaleniu, kiedy stoi na parkingu. Gdy wciskam pedał gazu jest mocno przymulona, wskazówka obrotów idzie powoli do góry i po chwili nagle dostaje "kopa" i "łapie" obroty.
Mechanicy w Mrągowie polegli – mówią, że trzeba zrobić na razie to co pokazuje komputer (czyli EGR – innych błędów nie wskazuje) i jak nie pomoże, to nie wiedzą. Chyba będę musiał jechać do serwisu Mazdy. Najbliższy mam w Olsztynie. Ktoś ma o nim jakieś opinie?

Na forum dużo jest o przekaźniku B5B4, który może dawać takie objawy. Czy w Maździe Premacy znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami pod maska, czy w jakimś innym miejscu?

---EDIT (5 maja 2010, 20:50):
Znalazłem w skrzynce bezpieczników przekaźnik sterujący zaworem SPV (wg. opisu obudowie). Okazuje się, że poprzedni właściciel wsadził w to miejsce jakiś zwykły przekaźnik o innym oznaczeniu, wyłamał nóżki, które mu nie pasowały i wcisnął na siłę. Zacznę od zakupu w serwisie oryginalnego.
Mam pytanie – czy obecność takiego "wynalazku" mogła uszkodzić pompę albo zawór SPV?
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez nightcomer » 9 maja 2010, 10:35

ja mam dokladnie ten objaw odkad dostala sie ta mazda w moje rece.
probowalem chyba wszystkich patentow (oczywiscie oprocz wymiany spv) i nie zmienilo sie nic.
objaw sie nasila gdy na wiosne stacje zaczynaja sprzedawac paliwo letnie a jest jeszcze chlodnawo.
szczegolnie ostro wystepuje na bioestrze.
w tej chcwili juz czysto teoretycznie interesuje mnie przyczyna wystepowania tego zjawiska, bo w praktyce mi nie przeszkadza, bo zwykle po wyjechaniu z parkingu musze i tak sie zatrzymac na czas jakis a po takim postoju juz nie szarpie.
sprawdziles to yarekcl ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez yarekcl » 9 maja 2010, 11:44

W chwili obecnej czekam na oryginalny przekaźnik. Natomiast odkąd temperatura powietrza nawet w nocy jest dosyć wysoka, szarpanie nie pojawia się. Ja nie wiem jak to tłumaczyć, bo tankuję przeważnie na "markowych" stacjach. Jeśli nie będzie tych objawów przez lato, to pewnie walka będzie z autem dopiero jak się zimniej zrobi (lub jak np. padnie pompa i diagnoza będzie łatwiejsza).
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez yarekcl » 17 maja 2010, 07:28

Przekaźnik wymieniony na oryginalny – objawy są nadal. Gdy samochód odpalam wczesnym rankiem, kiedy jest dosyć chłodno, szarpie przez chwilę, ale szybko to mija. Gdy odpalam go po południu, kiedy temperatura jest wysoka na dworze – to nawet jeśliś stał 2 dni – ani razu nie szarpnie. Nie wiem co robić...
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez say » 17 maja 2010, 08:14

Sitko w pompie przeczyszczone?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez yarekcl » 17 maja 2010, 15:01

Sitko w pompie paliwa, czy te przy pompie wtryskowej? Na forum czytałem, że są dwa. Żadne nie było czyszczone.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez thy » 17 maja 2010, 19:06

yarekcl napisał(a):Sitko w pompie paliwa, czy te przy pompie wtryskowej? Na forum czytałem, że są dwa. Żadne nie było czyszczone.

W Twoim aucie nie ma pompy paliwowej, jest tylko wtryskowa i to w niej szukaj sitek do przeczyszczenia ( na forum jest całkiem świeża fotorelacja)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez yarekcl » 12 lip 2010, 17:01

Ponownie wracam do tematu. Dzisiaj samochód na ciepłym/gorącym silniku również szarpał i dławił się. Ogólnie zaobserwowałem spadek mocy. Jest strasznie przymulony. Szarpanie pojawia się w okolicach 2000 obrotów i powyżej 3000 obrotów.
Nie wiem, czy to pompa, zawór SPV czy może jakiś sterownik. Nawet nie wiem od czego zacząć. Chyba ją sprzedam w cholerę bo już to przestaje być zabawne.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez yarekcl » 13 lip 2010, 07:57

Dzisiaj rano szarpanie po rozgrzaniu silnika od razu się pojawiło. Skoki są bardzo duże, leci czarny dym z rury wydechowej za każdym szarpnięciem.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 20:41
Posty: 15
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD
2000 r.

Postprzez Misiek43 » 13 lip 2010, 09:10

NIe wiem czy to ma jakiś zwiazek ale miałem jakiś miesiąc temu podobnie... Max 3 tys obrotów bo inaczej szarpało i slinik się dławił na mase... Oczywiście siły brak... Co się okazalo ?? filtr paliwa.. mimo że 3 miesiące wczesniej wymieniony był na nowy filtrona... Polecam podłaczyć przezroczystym wezykiem przeody pomijajac filtr i się przejechac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2010, 10:19
Posty: 31
Skąd: Garwolin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD (2003)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy