czujnik temperatury bloku silnika
1, 2
- Od: 30 paź 2009, 22:55
- Posty: 11
- Skąd: Opoczno
człowieku! po to są fora, jak kupie to zapytasz (NIE SPRAWDZIŁEŚ)
Czujnik temperatury bloku silnika i kabli – sprawdzenie czy istnieje i czy dochodzą do niego kable. Stosowaną najczęściej procedurą jest ucięcie jednego z kabelków (jawne lub ukryte) co wprowadza pompę wtryskową w stan absolutnej zimy arktycznej (-30°C) i umożliwia odpalenie motorka nawet jeśli pompa jest w stanie agonalnym. Zaślepienie tego czujnika nie powoduje najczęściej migania kontrolki! W przypadku CR’ów nie stosuje się tego obejścia, bo jak pompa „nie żyje” to nie da się jej raczej tak prosto pobudzić sztucznie do życia.
Czujnik temperatury bloku silnika i kabli – sprawdzenie czy istnieje i czy dochodzą do niego kable. Stosowaną najczęściej procedurą jest ucięcie jednego z kabelków (jawne lub ukryte) co wprowadza pompę wtryskową w stan absolutnej zimy arktycznej (-30°C) i umożliwia odpalenie motorka nawet jeśli pompa jest w stanie agonalnym. Zaślepienie tego czujnika nie powoduje najczęściej migania kontrolki! W przypadku CR’ów nie stosuje się tego obejścia, bo jak pompa „nie żyje” to nie da się jej raczej tak prosto pobudzić sztucznie do życia.
- Od: 30 paź 2009, 22:55
- Posty: 11
- Skąd: Opoczno
Czujnik masz wkręcony w głowicę silnika... od przodu auta. Masz (chyba) trzy kable i żaden z nich nie może być naruszony. Sprawdź czy jest w aucie kontrolka świec żarowych (czy nie wyjęta) i czy "wstaje" czujnik temp. silnika (w zegarach) poza tym wszystko jest w Poradniku... zapraszam.
leszek44 napisał(a):człowieku! po to są fora, jak kupie to zapytasz (NIE SPRAWDZIŁEŚ)
Czujnik temperatury bloku silnika i kabli – sprawdzenie czy istnieje i czy dochodzą do niego kable. Stosowaną najczęściej procedurą jest ucięcie jednego z kabelków (jawne lub ukryte) co wprowadza pompę wtryskową w stan absolutnej zimy arktycznej (-30°C) i umożliwia odpalenie motorka nawet jeśli pompa jest w stanie agonalnym. Zaślepienie tego czujnika nie powoduje najczęściej migania kontrolki! W przypadku CR’ów nie stosuje się tego obejścia, bo jak pompa „nie żyje” to nie da się jej raczej tak prosto pobudzić sztucznie do życia.
Aa to jednak szukałeś , ale nie dokładnie.
Kolega Riki już odpowiedział.
Szczerze to poszukaj innej, z 2001 roku są już po lifcie.
Czujniki cofania dokładane, manualna klima, brak alusów i po wnętrzu widać że grubo ponad 200 tkm, no i na start wymiana rozrządu a nie brak wkładu finansowego.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
myśle że to jest złudne – sam kupiłem samochód z przebiegiem 150 tys. Drążek był idealny, posiadam obraczkę z dośc ostrymi kantami która uszkodział (porysowała) górną cześć nadruku pozycji biegów i takim to trafem przy przebiegu 155tys juz nie miałem nadruku na dzwigni. uważam że ten model bedzia miał przejechane mniej niż 200k kierownica dobrze wyglada. Choć materiał jest bardzo dobrej jakości to i tak ślady użytkowania zaczynaj byc widoczne po 170-180 tys
- Od: 26 lis 2008, 12:01
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław, Psie Pole
- Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r
Pisze w tym wątku aby nie zaczynać nowego, pytanie brzmi, jakiego koloru kabelek wychodzący z czujnika temp. idzie na komputer, jest brązowy , zielony i niebiesko czerwony, który z nich 33% szans że trafie , ale wole spytać i od razu trafić
.............................................................................
Dla zainteresowanych : na komp idzie dokładnie czerwony z niebieskim paskiem
.............................................................................
Dla zainteresowanych : na komp idzie dokładnie czerwony z niebieskim paskiem
- Od: 19 lis 2008, 22:53
- Posty: 22
- Skąd: Hajnówka
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1999 r. GW
Witam, z góry przepraszam za naruszenie regulaminu, ale mam duży problem, niedawno kilka dni temu kupiłem auto, które ma problemy z odpaleniem na zimnym, dopóki nie ostygnie pali na dotyk. Słyszałem, że czasem wykręcany jest przez handlarzy czujnik tem. Chciałbym to sprawdzić ale nie wiem gdzie on jest. Pomóżcie, jak to sprawdzić gdzie on dokładnie się znajduje, może jakieś fotki. Sprawa jest o tyle wazna, że mam jeszcze mozliwość oddania auta jeżeli się okaże że to pompa, bardzo proszę forumowiczów o pomoc. Może macie jakieś pomysły. Wiem, że na pewno spallona jest jedna świeca, ale chyba to nie kwestia tego.
z góry dziekuję
z góry dziekuję
- Od: 1 gru 2010, 14:03
- Posty: 10
- Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99
175 tyś
Jakie to auto kupiłeś?? Jaki silnik??
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
Jeżeli czujnik temperatury będzie odłączony świece będą grzały bardzo długo około 20 może 30s, dokładnego czasu nie pamiętam, ale w takiej temperaturze jak jest teraz powinny grzać około 3 do 5 sekund. Czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem ssącym i jest wkręcony w blok silnika, gdzieś na forum były fotki. Spróbuj też ogrzać np. suszarką lub małym młoteczkiem delikatnie ostukać zawór SPV, taki duży srebrny walec, wystający z pompy wtryskowej.
No i oczywiście sprawdź świece żarowe.
No i oczywiście sprawdź świece żarowe.
To gratuluje wyboru. U mnie nie ma problemów z odpalaniem na zimnym – 10 i pali. Może sprawdź jednak te świece żarowe. Może paliwo kiepskie?
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
W wolnym czasie zapraszam do lektury: viewtopic.php?f=89&t=60509
Wszystkie tematy dotyczą problemów z odpalaniem DITD.
Z przodu silnika, dochodzi do niego taka gruba rura z intercoolera.
Kontrolka gaśnie prawidłowo, świece zawsze grzeją dłużej, a kontrolka gaśnie wcześniej.
Wszystkie tematy dotyczą problemów z odpalaniem DITD.
martiusss napisał(a):a gdzie jest ten kolektor ssący?? mi kontrolki swiec gasną po 3-4 sek ale charakterytyczne cyknięcie jest po ok 10 sek – 15 sek, jest ok?
Z przodu silnika, dochodzi do niego taka gruba rura z intercoolera.
Kontrolka gaśnie prawidłowo, świece zawsze grzeją dłużej, a kontrolka gaśnie wcześniej.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości