czujnik temperatury bloku silnika

Postprzez leszek44 » 29 lis 2009, 22:11

Witam, nie wiem gdzie znajduje się czujnik temperatury bloku silnika a jadę obejrzeć auto,to pilne,(szukaj) nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 22:55
Posty: 11
Skąd: Opoczno

Postprzez Riki » 29 lis 2009, 23:29

czego od nas wymagasz? jak nie wiemy nawet o jakie auto chodzi..... mamy się domyślać?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez leszek44 » 29 lis 2009, 23:36

sory pośpiech Mazda Premacy 2.0 DiTD
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10708473
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 22:55
Posty: 11
Skąd: Opoczno

Postprzez wiesiek3d » 29 lis 2009, 23:42

To po co jedziesz? jak nie wiesz co gdzie jest .<co?>
Kup, potem będziemy odpowiadać na twoje na pewno ciekawe pytania. <glupek2>
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez leszek44 » 29 lis 2009, 23:55

człowieku! po to są fora, jak kupie to zapytasz (NIE SPRAWDZIŁEŚ)

Czujnik temperatury bloku silnika i kabli – sprawdzenie czy istnieje i czy dochodzą do niego kable. Stosowaną najczęściej procedurą jest ucięcie jednego z kabelków (jawne lub ukryte) co wprowadza pompę wtryskową w stan absolutnej zimy arktycznej (-30°C) i umożliwia odpalenie motorka nawet jeśli pompa jest w stanie agonalnym. Zaślepienie tego czujnika nie powoduje najczęściej migania kontrolki! W przypadku CR’ów nie stosuje się tego obejścia, bo jak pompa „nie żyje” to nie da się jej raczej tak prosto pobudzić sztucznie do życia.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 22:55
Posty: 11
Skąd: Opoczno

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 00:13

Czujnik masz wkręcony w głowicę silnika... od przodu auta. Masz (chyba) trzy kable i żaden z nich nie może być naruszony. Sprawdź czy jest w aucie kontrolka świec żarowych (czy nie wyjęta) i czy "wstaje" czujnik temp. silnika (w zegarach) poza tym wszystko jest w Poradniku... zapraszam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wiesiek3d » 30 lis 2009, 10:54

leszek44 napisał(a):człowieku! po to są fora, jak kupie to zapytasz (NIE SPRAWDZIŁEŚ)

Czujnik temperatury bloku silnika i kabli – sprawdzenie czy istnieje i czy dochodzą do niego kable. Stosowaną najczęściej procedurą jest ucięcie jednego z kabelków (jawne lub ukryte) co wprowadza pompę wtryskową w stan absolutnej zimy arktycznej (-30°C) i umożliwia odpalenie motorka nawet jeśli pompa jest w stanie agonalnym. Zaślepienie tego czujnika nie powoduje najczęściej migania kontrolki! W przypadku CR’ów nie stosuje się tego obejścia, bo jak pompa „nie żyje” to nie da się jej raczej tak prosto pobudzić sztucznie do życia.


Aa to jednak szukałeś , ale nie dokładnie.
Kolega Riki już odpowiedział.
Szczerze to poszukaj innej, z 2001 roku są już po lifcie.
Czujniki cofania dokładane, manualna klima, brak alusów i po wnętrzu widać że grubo ponad 200 tkm, no i na start wymiana rozrządu a nie brak wkładu finansowego.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez Szifers » 30 lis 2009, 11:47

Ale kolega Wiesiek3D na podstawie czego stwierdza (prognozuje) taki przebieg?
na podstawie wytartego drążka zmiany biegów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez wiesiek3d » 30 lis 2009, 12:04

No np. bo sam miałem taki i porównywałem z innymi madziami.
Oczywiście mogę się mylić ale czy na pewno? oby.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez Szifers » 30 lis 2009, 14:30

myśle że to jest złudne – sam kupiłem samochód z przebiegiem 150 tys. Drążek był idealny, posiadam obraczkę z dośc ostrymi kantami która uszkodział (porysowała) górną cześć nadruku pozycji biegów i takim to trafem przy przebiegu 155tys juz nie miałem nadruku na dzwigni. uważam że ten model bedzia miał przejechane mniej niż 200k kierownica dobrze wyglada. Choć materiał jest bardzo dobrej jakości to i tak ślady użytkowania zaczynaj byc widoczne po 170-180 tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez leszek44 » 30 lis 2009, 15:56

dzięki za pomoc,przebieg,twierdzi 191tyś, myślę że na pół rozrządu opuści.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 22:55
Posty: 11
Skąd: Opoczno

Postprzez pablitzo » 7 paź 2010, 22:44

Pisze w tym wątku aby nie zaczynać nowego, pytanie brzmi, jakiego koloru kabelek wychodzący z czujnika temp. idzie na komputer, jest brązowy , zielony i niebiesko czerwony, który z nich ?? 33% szans że trafie :) , ale wole spytać i od razu trafić <faja>
.............................................................................
Dla zainteresowanych : na komp idzie dokładnie czerwony z niebieskim paskiem <ok>
Początkujący
 
Od: 19 lis 2008, 22:53
Posty: 22
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1999 r. GW

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 11:55

Witam, z góry przepraszam za naruszenie regulaminu, ale mam duży problem, niedawno kilka dni temu kupiłem auto, które ma problemy z odpaleniem na zimnym, dopóki nie ostygnie pali na dotyk. Słyszałem, że czasem wykręcany jest przez handlarzy czujnik tem. Chciałbym to sprawdzić ale nie wiem gdzie on jest. Pomóżcie, jak to sprawdzić gdzie on dokładnie się znajduje, może jakieś fotki. Sprawa jest o tyle wazna, że mam jeszcze mozliwość oddania auta jeżeli się okaże że to pompa, bardzo proszę forumowiczów o pomoc. Może macie jakieś pomysły. Wiem, że na pewno spallona jest jedna świeca, ale chyba to nie kwestia tego.

z góry dziekuję
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez piotrek88z » 3 gru 2010, 12:32

Jakie to auto kupiłeś?? Jaki silnik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 12:35

Widzę, że identyczne jak Twoje, rocznik 99, ditd 2.0przebieg "podobno" 177 tyś.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez YgooR » 3 gru 2010, 12:45

Jeżeli czujnik temperatury będzie odłączony świece będą grzały bardzo długo około 20 może 30s, dokładnego czasu nie pamiętam, ale w takiej temperaturze jak jest teraz powinny grzać około 3 do 5 sekund. Czujnik temperatury znajduje się pod kolektorem ssącym i jest wkręcony w blok silnika, gdzieś na forum były fotki. Spróbuj też ogrzać np. suszarką lub małym młoteczkiem delikatnie ostukać zawór SPV, taki duży srebrny walec, wystający z pompy wtryskowej.
No i oczywiście sprawdź świece żarowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez piotrek88z » 3 gru 2010, 12:50

To gratuluje wyboru. U mnie nie ma problemów z odpalaniem na zimnym – 10 i pali. Może sprawdź jednak te świece żarowe. Może paliwo kiepskie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 12:53

a gdzie jest ten kolektor ssący?? mi kontrolki swiec gasną po 3-4 sek ale charakterytyczne cyknięcie jest po ok 10 sek – 15 sek, jest ok?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez YgooR » 3 gru 2010, 12:56

W wolnym czasie zapraszam do lektury: viewtopic.php?f=89&t=60509
Wszystkie tematy dotyczą problemów z odpalaniem DITD.
martiusss napisał(a):a gdzie jest ten kolektor ssący?? mi kontrolki swiec gasną po 3-4 sek ale charakterytyczne cyknięcie jest po ok 10 sek – 15 sek, jest ok?

Z przodu silnika, dochodzi do niego taka gruba rura z intercoolera.
Kontrolka gaśnie prawidłowo, świece zawsze grzeją dłużej, a kontrolka gaśnie wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 14:01

jest jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie uszkodzenia pompy?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy