Zużycie oleju Premacy Diesel

Postprzez Neonixos666 » 29 wrz 2011, 22:29

poprzedni właściciel jeździł na Casrtolu to do dziś mazda nie może się otrząsnąć :P

na temat olei jest już wiele napisane w odpowiednim dziale
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Miron-Ww » 30 wrz 2011, 13:31

Jutro jadę na wymianę oleju bo czas i zalewam Elfa 5w30 ;)
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Riki » 30 wrz 2011, 22:27

Yans napisał(a):626 2.0 DiDT (2001) przebieg 78 tys. (


78.000km? może auto do sprzedania? ;)

U mnie 272.000km, styl jazdy dynamiczny, olej wymieniany co 8000km – ani grama oleju nie ubywa.

P.S
Riki napisał(a):wymieniam co 8tkm) i bierze od 0,8l-1l zależnie od... butów ;)


Po czyszczeniu FORTE wszystkiego co się da wyczyścić ;) oleju auto nie bierze j/w – w ogóle. Pisząc to miałem 208.000km w 2009r. Przy 159.000 w momencie zakupu auta, Mazda brała tyle samo, zrobiłem ponad 100.000km – nie bierze nic <faja> i tak jest od jakichś 30.000km.... niebawem 300.000km <czarodziej>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 30 wrz 2011, 23:03

Riki przyznaj że zalałeś motodoktora <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 4 paź 2011, 10:06

mi tez odwymiany do wymiany :) a mam juz 210 tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Miron-Ww » 5 paź 2011, 23:31

Niech mnie ktoś poprawi albo podpowie , może jestem w błędzie.
Wymieniłem olej , zima idzie no i na Castrola tak wszyscy jadą , nalałem Elfa Evolution 5w30 , jak książka pisze . Czy to moje złudzenie czy tez sobie ubzdurałem że silnik chodzi teraz ciszej ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Neonixos666 » 6 paź 2011, 23:44

wiadomo że jak świeży olej to inna praca silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotrek88z » 7 paź 2011, 21:56

Miron-Ww napisał(a):Niech mnie ktoś poprawi albo podpowie , może jestem w błędzie.
Wymieniłem olej , zima idzie no i na Castrola tak wszyscy jadą , nalałem Elfa Evolution 5w30 , jak książka pisze . Czy to moje złudzenie czy tez sobie ubzdurałem że silnik chodzi teraz ciszej ?



Przerzuciłem się z 10W 40 na 5W30 i też mam takie wrażenie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez Miron-Ww » 8 paź 2011, 10:52

No to chyba dobrze :)))))
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez sweeter » 9 kwi 2012, 21:31

Witam.
Kupiłem Premacy diesel zalaną olejem mineralnym 15W40. Z rozmowy z poprzednim właścicielem wynika że tego typu olej był w tym samochodzie stosowany już od co najmniej kilku wymian. Czy jest jeszcze możliwość (tj. czy nie jest za późno) przejść na syntetyk 5W30, ewentualnie półsyntetyk 10W40? Silnik ma przebieg 150 tys. kilometrów.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 20:23
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001

Postprzez Piotr Raczkowski » 10 kwi 2012, 18:06

sweeter napisał(a):Witam.
Kupiłem Premacy diesel zalaną olejem mineralnym 15W40. Z rozmowy z poprzednim właścicielem wynika że tego typu olej był w tym samochodzie stosowany już od co najmniej kilku wymian. Czy jest jeszcze możliwość (tj. czy nie jest za późno) przejść na syntetyk 5W30, ewentualnie półsyntetyk 10W40? Silnik ma przebieg 150 tys. kilometrów.
Pozdrawiam

nie radzę można wymieniać do góry z lepszych na gorsze ale odwrotnie nie polecam może się zdarzyć że zacznie przeciekać i brać olej ale decyzja twoja
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Yard » 10 kwi 2012, 22:26

A ja zdecydowanie polecam stosowanie tego co zaleca producent. Do gorszego zawsze będziesz mógł wrócić.
Obawiam się silnik ma te 150 000 kila razy przejechane i dlatego wlał mineralny. Wlewanie gorszego oleju to dożynanie silnika.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez sweeter » 11 kwi 2012, 22:38

Tak się składa że znam ten samochód dość dobrze (dlatego go kupiłem) i przebieg jest oryginalny, a fakt że jeździ na mineralnym był dla mnie lekkim szokiem. Rozmawiałem dziś z dwoma mechanikami. Jeden twierdził żeby na jesieni zalać go po prostu pólsyntetycznym Helixem hX7 10W40, drugi sugerował zalanie tym samym olejem ale z wcześniejszą płukanką silnika. Co do oleju w każdym bądź razie byli zgodni.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 20:23
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001

Postprzez Yard » 12 kwi 2012, 06:59

Czyli zalej tym co zaleca producent. Tylko po co czekać do jesieni i męczyć silnik? <co?>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez sweeter » 12 kwi 2012, 22:10

Silnik był zalany mineralnym ale dobrym mineralnym.
Powtarając za znajomymi fachmanami: Pólsyntetyk to też nie jest mieszanka pół na pół syntetyk/mineralny, proporcje są raczej 20:80. Parametr gęstości jest istotny przede wszystkim w niższych temperaturach. Teraz gdy jest coraz cieplej jego znaczenie nie jest aż tak duże. Pozostałe właściwości są pomiędzy dobrym mineralnym a półsyntetykiem dość podobne.
Olej był wymieniany tuż przed zakupem samochodu (niecały miesiąc temu). Dlatego z nową wymianą poczekam do września.
Najważniejsze dla mnie jest czy wymieniać na półsyntetyk czy pozostac przy mineralnym. Mimo wszystko istnieje jednak jakieś ryzyko rozszczelnienia silnika.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 20:23
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001

Postprzez Yard » 12 kwi 2012, 22:25

Nie ma żadnego ryzyka rozszczelnienia silnika. Olejem go nie uszczelnisz. :) Oleje mineralne mają gorsze właściwości smarne, szybciej się starzeją pod wpływem wysokich temperatur i jeszcze kilka innych mankamentów, które źle wpływają na nowoczesne ciasno spasowane silniki.
Jeśli faktyczne przebieg wynosi 150000 km to ja bym jak najszybciej zmienił olej. Nawej na najtańszy ale o właściwych parametrach.
Zrobisz jak uważasz.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Marek61 » 9 mar 2015, 20:07

170.000 km i nadal nie bierze oleju.Ale twardo – wymiana co 10tys km i filtra i oleju.Powietrza raz na 5000km (tani jest) ,a filtr paliwa co dwa lata przed zimą.Olej Dex ultra i całe lata z tego samego nienajtańszego zródła. :D Mój wspaniały mechanik( od 2009 roku ) twierdzi że kręcę licznik (ale do przodu) :) Bo nawet po długich oględzinach i słuchaniu silnika ,nie widzi i nie słyszy oznak zużycia.Wydaje mi sie ,ze dbać...dbać...dbać ...i będzie jechać.Mam to we krwi bo w Polonezie w 1987 roku zmieniałem olej co 5000 km i dojechałem bez remontu silnika do 170.000 i sprzedałem.Ze względu na rdzę i pojawiające się na rynku ciekawsze propozycje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy