Zużycie oleju Premacy Diesel

Postprzez rafaellozo » 5 sie 2009, 22:49

U mnie zalałem ELF EXCELLIUM LDX 5W40, przejechałem na nim dopiero 3tyś, w tym 870km jednorazowo. Poziom na chwilę obecną bez zmian. Zobaczymy co będzie się działo przy 10tyś.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2009, 12:39
Posty: 19
Skąd: Puławy
Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek

Postprzez tulu33 » 6 sty 2010, 21:47

witam no właśnie jaki półsyntetyk nalać teraz mam castrol ale w poradniku disla piszą przestrzegamy przed olejem Castrol Magnatec w autach z kilkuletnim stażem (DiTD, CD)dodam że na tym oleju przejechałem 12kkm i ubytków niema wydaje mi się że jest ok więc czemu taka opinia? co teraz nalać ?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez Yard » 6 sty 2010, 22:06

Odpowiedz jest zawsze jedna.
Zalać olej zalecany przez producenta – czyli systetyczny – i wymieniać najpóźniej wg zaleceń producenta lub częściej. A będziesz się długo cieszył sprawnym silnikiem.
Natomiast stan wypełnienia twojego portfela powie tobie jaką markę wybrać.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tulu33 » 6 sty 2010, 22:26

czy po zalaniu półsyntetykem i zmianie na syntetyk nic się nie stanie
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez LANCA » 6 sty 2010, 22:53

U mnie 154,000 przebiegu – wczoraj robiłem wymianę (jak zawsze co 10,000) z kompletem filtrów i nie bierze ani grama:) Jeżdżę wbrew niektórym opiniom na CASTROL Magnatec 5W40. Za to nie zaleję nigdy Mobila <killer>
Jedyne co to w filtrze paliwa syf i membrany ciemno brązowe – polska ropka niezależnie od firmy pozostawia wiele do życzenia :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2009, 22:21
Posty: 34
Skąd: Ełk
Auto: Premacy 2,0DiTD 90KM 00r

Postprzez tulu33 » 6 sty 2010, 23:12

a jakiej firmy filtry założyłeś
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez Yard » 6 sty 2010, 23:35

tulu33 napisał(a):czy po zalaniu półsyntetykem i zmianie na syntetyk nic się nie stanie
Nie
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tulu33 » 6 sty 2010, 23:41

ok czyli zamawiam dexelia a jakie filtry zakupić
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez Yard » 6 sty 2010, 23:53

Ja zakładam Filtron, Mehle, Knecht, Sędziszów... co akurat jest dostępne. Pomijam wynalazki z "dziwnego" wschodu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Szifers » 7 sty 2010, 08:20

Ja słyszałem złą opinie od jednego mechanika na temat Filtrona (chociaż sam używam) a wy jak sądzicie?
jeżeli wymieniam go przy każdej zmianie oleju to w czym problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez sonsieno » 7 sty 2010, 18:28

Ja od ostatniej wymiany przejechałem 9tyskm, miałem zalaną dexelię 5w30, sprawdzam wczoraj olej a tu... bagnet suchy!! nie sięga oleju!! Czy to normalne żeby spaliła tyle oleju?? Nie ma żadnych objawów wycieków...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez malkolm » 7 sty 2010, 19:53

sonsieno napisał(a):Czy to normalne żeby spaliła tyle oleju??


pewnie że możliwe, silnik do remontu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez klicek » 7 sty 2010, 21:13

zero ubytku, leje 0w40 mobil1 tylko filtr powietrza wymieniam 2 razy na 15 tysi, nie wiem czemu, ale po okolu 8-10 tysiach, jest tak upie... ze az sie z niego sypie
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez pawelnd » 9 sty 2010, 12:12

Witam, u mnie ten sam problem co u sonsieno. Nie bral ani grama od ostatniej wymiany 7kkm, i nagle susza na bagnecie. Problem pojawił sie gdy nastaly bardzo niskie temperatury. Auto stoi i czeka na swoja kolej u mechanika, ale zastanawiam sie czy np. lipny olej z allegro ( Elf SXR 5W30 – niby) mogl na tyle stracic swoje wlasciwosci przy niskich temp. ze nie scieka do miski ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez malkolm » 9 sty 2010, 12:34

taki olej nawet w temp -35 stopni ścieknie do miski , temp płynięcia to około 40 stopni, nawet pewnie ponad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez sonsieno » 9 sty 2010, 14:05

rozmawaiałem wczoraj z mechanikiem, powiedział że to normalne że diesle spalają olej i trzeba po prostu na bieżąco kontrolować olej. Dolewałem olej i wygląda na to że na 9000 km spalił mi 2 l oleju.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez thunder-c » 9 sty 2010, 14:10

ile ? to na pewno nie jest normalne
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez pawelnd » 9 sty 2010, 14:32

Mi tez nie wydaje się to normalne, bo dziwne ze nie bral mi nic przez 7 tys i nagle w ciagu 3 tygodni od kiedy sprawdzałem stan, ostatnio przed dluzsza droga, ok 600km, nagle poziom jest tak niski ze nie siega bagnetu. Chyba ze powodem tak naglego wzrostu zużycia oleju sa mrozy, ale czy jedno ma z drugim cos wspolnego ;/ ??
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:23
Posty: 17
Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A

Postprzez malkolm » 9 sty 2010, 14:49

pawelnd napisał(a):Chyba ze powodem tak naglego wzrostu zużycia oleju sa mroz

u mnie jakoś nie zauważyłem aby brał coś więcej, mój stary Ditd na 10 tys bierze około 200-400 ml oleju, przy wymianie dolewam na max i do następnej wystarcza spokojnie, nawet jest jeszcze z milimetr a może i więcej ponad minimum,
pamiętaj że poziom oleju sprawdza się na rozgrzanym silniku około 10 minut po jego zgaszeniu, na zimnym w mrozy może okazać się że będzie mniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez sonsieno » 9 sty 2010, 21:04

"Silnik do remontu" to chyba trochę na wyrost powiedziane. Może to przez zimę i duże mrozy to większe spalanie oleju...
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy