Kontrolka swiecy zarowej zapala sie w czasie jazdy

Postprzez salwek » 23 kwi 2010, 11:12

Może ktoś by zrobił zdjecie zaworu EGR wtedy więkrzość laików by poznała co to jest?
A kolega czy mógłby zrobić zdjecie tego klucza do odkręcenia zaworu ?
Z góry dziękuję na razie w swoim imieniu
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 08:29
Posty: 4

Postprzez Yard » 23 kwi 2010, 20:07

salwek napisał(a):Może ktoś by zrobił zdjecie zaworu EGR wtedy więkrzość laików by poznała co to jest?

Wszystko jest w dziale o dieslu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jurekG8 » 23 kwi 2010, 22:18

Cześć " Laik" :) (też do takich należę).Mam takie zdięcia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/823 ... 98b7b.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/235 ... b6dfc.html .Klucz może prymitywny, ale skuteczny <faja>
Przy większym zapotrzebowaniu,postaram się go udoskonalić.(zgodnie z normami Japońskimi)
Pozdrawiam <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez Peer » 19 lip 2010, 13:11

Witam wszystkich.

Moja historia walki z "migająca kontrolką" trwa już prawie 3 miesiące i doprowadzony jestem już prawie do granic wytrzymałości phychicznych i finansowych, dlatego po zebraniu dużej liczby informacji chce sie podzielić nimi z Wami i licze na pomoc

Na początku zaznaczę od tego, że przeczesałem całe forum w szukaniu rozwiązania, korzystałem z poradnika oraz z zakładów mechanicznych wskazanych w nim, ale do rzeczy ...

Mam Mazde 323f BJ 2.0 DiTD 90 KM z 1999 roku. W tym momencie przejechane 122 tys KM.

Wszystko zaczęło sie 3 miesiące temu kiedy podczas dużych ulew nieopatrznie wjechałem w dużą kałuże, wtedy to silnik stracił moc, zaczął klekotać jak stary traktor, kopcił na biało i zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Dzięki "poradnikowi" wybłyskałem kod błędu: P0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction. Po przewertowaniu wątków związanych z tym błędem zacząłem od wymiany tych najmniej kosztownych tzn. wymieniałem filtr paliwa, oleju, powietrza oraz dodatkowo olej w silniku bo akurat zbliżał się czas jego wymiany. nic nie pomogło. Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika u którego samochód stał 2 tygodnie i jedno co wykryli to to że było zwarcie w instalacji elektycznej. Zwarcie robiły przewody które idą do komputera oraz do pompy paliwa. Wymienili isntalacje i starali się rozgryź problem gdyź silnik dalej był bez mocy i klekotał jak traktor ale po 2 tygodniach poddali się. Skierowałem sie wtedy z moją Madzią do wskazanego w poradniku specjalisty od pomp w Krakowie. Samochód zostawiłem 27.05. W piątek (16.07) odebrałem go do tak zwanych testów gdyż udało sie zrobić krok milowy ale to jescze nie jest to. Wymienioniono zawór TCV gdyż był uszkodzony, rozebrano i złożone pompe –> diagnoza pompa ok, wyregulowano luzy zaworowe, zdemontowano sterownik silnika (komputer) oraz go naprawiono (choć trudno mi jest uzyskać informacje co tam konkretnie było zepsutego). Samochod działa o niebo lepiej, odzyskał w 90 procentach moc, nie kopci na biało i nie klekocze tak jak wcześniej, ale .. pojawia sie cały czas błąd P0216. Nie pomaga reset. (zdjęcie klem z akumulatora i wcisnięcie pedału hamulca)
Kod jest wyświetlany kiedy silnik działa dłużej na tych samych obrotach. kontrolka przestaje migać jak doda się lekko gazu. Np. podczas wczorajszej jazdy po zagrzaniu się silnika nie ruszając sie z miejsca błąd wywala przy 900 obrotach, przy dłuższej jeździe na 2000 czy też 2500 jest tak samo. Wystarczy tylko przegazować (najlepiej na wciśniętym sprzęgle) a kontrolka przestaje migać. dodatkowo czasami przy redukcji i hamowaniu silnikiem kontrolka ponownie sie uaktywnia. Popadało toche wczoraj w Krakowie i wjechałem znowu w kałuże i ponownie kontrolka zaczęła wariować. Boje się że może to spowodować powrót do stanu z klekotaniem i brakiem mocy.
Mechanik dodatkowo stwierdził że oporność na jednym z kabli który idzie w do pompy jest za mała .
Kosztowało mnie to już do tej pory około 2400 pln a końca nie widać, dlatego prosze Was o pomoc, co dalej począć, na co zwrócić uwagę gdzie szukać i jak rozwiązać tą zagadkę.

Prosiłbym również o schemat elektryczny na adres pruchala@interia.pl, gdyż bez niego wg. mojego mechanika nie da się wykluczyć kilku kwestii

Z niecierpliwością będe czekał na jakieś uwagi/podpowiedzi.
Z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 22:17
Posty: 4

Postprzez Yard » 19 lip 2010, 21:46

Sprawdzałeś w książce napraw do 323 BJ? Tam są wszystkie kody rozpisane i co i jak robić, żeby usunąć problem. Książka jest na mojej stronie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Peer » 23 lip 2010, 11:31

Witam

Kolejna garść informacji z frontu walki z błędem P0216

Auto po dłuższej trasie (200 km) odzyskało moc. Fajnie sie zbiera, ale ... cały czas wyświetla sie kod błędu P0216 kiedy silnik działa dłużej na tych samych obrotach. Kontrolka przestaje migać jak się go przegazuje.Nie pomaga reset komputera.
Sprawdziliśmy wszystkie możliwe przyczyny które wymienione są w Workschop Manual dla tego silnika i nic.
Sprawdzona została jeszcze raz instalacja elektryczna, czujnik temperatury silnika, sterownik pompy, bezpieczniki w "Fuse Box".
Dzisiaj w planie mamy sprawdzenie czujnika położenia wału oraz czujnik na pompie. Jeśli nie bedzie to żaden z tych czujników to już nie wiem co mam robić.

Macie może jakieś dalsze sugestie ??
Czy może tak być że Komputer źle wysterowywuje? (nadmienie że jeden z kabli który kiedyś robił zwarcie szedł właśnie do komputera). Jeśli tak możecie kogoś polecić kto w Krakowie (i nie tylko) , zajmuje sie takimi rzeczami ?
Z góry dziekuje za pomoc
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 22:17
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy