Strona 1 z 2

Kontrolka swiecy zarowej zapala sie w czasie jazdy

PostNapisane: 19 maja 2009, 21:46
przez lucas74
Kontrolka swiecy zarowej zapala sie w czasie jazdy i gasnie i zapala – co to moze oznaczac
? czy to juz koniec mojej madzi ? Czy ktos wie co to moze oznaczac ?

PostNapisane: 20 maja 2009, 19:35
przez Yard
Sprawdz kody błędów, a będziemy wiedzieli więcej.

kody bledow

PostNapisane: 23 maja 2009, 18:07
przez lucas74
podaje kody bledow
po 115
po 216

Re: kody bledow

PostNapisane: 23 maja 2009, 18:59
przez marcili
lucas74 napisał(a):podaje kody bledow
po 115
po 216


P0115 – z tego co wiem to problem z czujnikiem temperatury ECT (sam czujnik bądź zwarcie / przerwanie w przewodach pomiędzy ECT a komputerem)

P0216 – czujnik TCV (błąd już może być generowany przez wiele czynników nie tylko związanych bezpośrednio z samym zaworem TCV)

PS Problem nagle się pokazał ?? W jakim momencie??
Pozdro

opis zjawiska

PostNapisane: 23 maja 2009, 20:00
przez lucas74
Po rozgrzaniu silnika czyli po przejechaniu ok 25km , zaczela migac kontrolka , co ciekawe dzieje sie to w momencie redukcji biegu z wyzszego na nizszy np z 4 na 3 , i w tym momencie najczesciej zapala sie kontrolka a do tego wszystkiego silnik jakby dostaje zbyt ,, bogata mieszanke ,, i ma sie wrazenie jakby jechal na ,, ssaniu ,,

Ach te nasze Madzie ;(

Re: kody bledow

PostNapisane: 23 maja 2009, 20:04
przez Yard
Już mam

P0115 – obwód temperatury chłodziwa silnika
czujnik temperatury
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 – 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 – 300 omów / 90 °C
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 3 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Wyłączyć zapłon. Zdjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.


P0216
obwód sterowania wtryskiwacza / ustawienia czasu wtrysku

tu więcej nie ma

Dziekuje

PostNapisane: 23 maja 2009, 21:20
przez lucas74
Dziekuje slicznie , od przyszlego tygodnia bede walczyc z moja Madzia.
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Lukasz

p.s. Dam znac co z tego wyniknie
<spoko>

PostNapisane: 21 cze 2009, 17:10
przez arekgad
mam podobny problem z mazdą 323F 2.0 ditd jak jechałem nagle zapaliła się kontrloka świec mrygała i silnik zaczął po zartzymaniu się głośniej działaś, oraz stracił moc po wkręcaniu na obroty, nie pomógł restrat komputera. Co jest z moją madzią?

PostNapisane: 21 cze 2009, 22:10
przez Yard
arekgad napisał(a): Co jest z moją madzią?

Kody błędów masz?

PostNapisane: 22 cze 2009, 09:38
przez jurekG8
Mam to samo.Po wymianie żarówek postojowych i oświetlenia tablicy rejestracyjnej włączyła się kontrolka swiecy . Mrugała jednostajnie co 3 sek.Gdzieś wyczytałem że gdy przepali się żarówka ta kontrolka miga.Zresetowałem błąd i był spokój.Po przejechaniu ok 500 km znowu się zapaliła,żarówki są dobre ale jedna świeci jaśniej.Pytańko czy trzeba jechać na serwis i odczytać błąd,czy można samemu dojść o co chodzi.Mazda Premacy 2.0 DiDT 2001r.Dodam że silnik chodzi bez zmian a kontrolka zaczyna mrugać po włączeniu zapłonu.

PostNapisane: 22 cze 2009, 10:34
przez Yard
jurekG8 napisał(a):Gdzieś wyczytałem że gdy przepali się żarówka ta kontrolka miga.

Delikatnie mówiąc "co ma piernik do watraka"
jurekG8 napisał(a):Pytańko czy trzeba jechać na serwis i odczytać błąd,czy można samemu dojść o co chodzi.

Można samemu. To jest proste.

PostNapisane: 22 cze 2009, 11:08
przez jurekG8
Czyli że żarowki nie maja z tym nic wspolnego?.I jak to odczytać ,gdy kontrolka świeci jednostajnie .Sorki ale dopiero poznaje moja Madzie :) .Przez ostatnie dziesięć lat jeżdziłem Poldkiem

PostNapisane: 22 cze 2009, 11:17
przez Yard
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI

PostNapisane: 22 cze 2009, 16:07
przez jurekG8
odczytałem błąd-czujnik EGR.Chciałem przeczyścić ale brak klucza,trzeba na warsztat

PostNapisane: 26 cze 2009, 20:43
przez jurekG8
Zeby zakończyć.Byłem w 4 warsztatach(niby renomowane)w żadnym nie mieli klucza żeby odkręcić zawór EGR.Proponowali aby zostawić samochód rano i do popołudnia coś wymyślą.Wq...sie i sam dorobiłem ze starego resora.Wystarczy szlifierka kątowa i kawalek płaskownika.Odkrecenie zaworu i czyszczenie trwało 30 min.
Muszę jeszcze dodac że ,co to jest EGR,gdzie się znajduje itp.dowiedziałem się z forum.
dzieki ;)

PostNapisane: 26 cze 2009, 20:52
przez Yard
Szkoda,że nie zrobiłeś zdjęć.
Miłego bujania się.:)

PostNapisane: 27 cze 2009, 13:56
przez arekgad
Witam miałem ten sam problem z moja madzią, tj. zapaliła sie kontrolka świec żarowych mrugała, samochód stracuł moc i po wsłuchaniu się w silnik trochę chodził jak stary deisel-ciągnik. Pojechałem na komputer i okazało się, że błąd to P-0216, sprawdziłem napięcie na wtykach czujników na pompie wtryskowej i okazał się, że to czujnik wpyrzedzenia zapłonu pompy wtrskowej. I dzięki bogu, że to nie sama pompa :). Na 1 lipcja jazę do pompiarza i dam znac na forum, co i jak po naprawie. Mam nadziejże, że na tym problem odejdzie. Pozdrawiam, tych, co pomogli mi w problemie oraz w doradztwie.

PostNapisane: 27 cze 2009, 22:59
przez Yard
Solenoid regulujący czas wtrysku
Działanie
Zespół sterowania zmienia ustawienia czasowe wtrysku używając solenoidu ustawień czasowych wtrysku.
Specyfikacja
napięcie zasilania: 12 V
opór: 10 – 15 omów
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu. Znaleźć dwa wtyki solenoidu.
Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami solenoidu. Porównać z podanym oporem. Można również sprawdzić działanie solenoidu przykładając napięcie akumulatora do wtyków solenoidu. Solenoid powinien "kliknąć".
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z solenoidu. Znaleźć dwie końcówki złącza solenoidu.
Uruchomić silnik i zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza solenoidu i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę solenoidu, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik i przekaźnik, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z solenoidu i ECU. Znaleźć dwie końcówki złącza solenoidu.
Zmierzyć opór pomiędzy jedną z dwóch końcówek złącza solenoidu i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę solenoidu, jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

PostNapisane: 28 cze 2009, 15:16
przez jurekG8
Masakra :| :| :)

PostNapisane: 28 cze 2009, 15:44
przez Yard
Ideałem jest posiadanie oscyloskopu. :)