Silnik przerywa

Postprzez misb » 5 maja 2009, 01:13

A może masz taki syf zamiast paliwa, że po paru dniach świeży filtr skończył tragicznie ? Może wystarczy wypalić to paliwo do końca, zatankować świeże, porządne, i jeszcze raz wymienić filtr paliwa ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez topik » 6 maja 2009, 12:04

Witam! Może smok w zbiorniku jest troche zapchany. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez blitz » 6 maja 2009, 12:21

Jak już pisałem wcześniej, może masz rozrząd lekko przestawiony? Sprawdzałes?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez mizus » 5 gru 2009, 18:50

panowie moja bj ditd zawiodla mnie pierwszy raz :(jechalem sobie na zagrzanym silniku wrzucam trzy dodaje gazu nagle dup!!!!kopka dymu z wydechu silnik zgasl i juz nie zapalil.
mechanik stwierdzil rozrzad ok mial ktos taki problem???pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez bronex16 » 6 sty 2010, 00:54

witam,
mam następującym problem. Kiedy temperatura schodzi poniżej 0C mam kłopoty z odpaleniem samochodu. Włącza się kontrolka świec żarowych i miga. Dopóki nie zgaśnie nie idzie uruchomić silnika. Trwa to różnie czasami 1 min czasami 5 min. Odczytałem błąd P1182. Udałem się do samochodu, wyciągnąłem przekaźnik, wyczyściłem styki, ale niestety bez rezultatu:(. Czym to jest spowodowane, że czujni szwankuje przy niskiej temperaturze? Bardzo proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 18:16
Posty: 6
Skąd: Wrocław/Ostrów Wlkp
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 1999

Postprzez klusek666 » 6 sty 2010, 14:49

ParysDzień dobry
Jestem posiadaczem mazdy 626 diesel 1998 rok i mam problem, samochód szarpie między 1,7-3 tylko wtedy gdy jest zimno albo mokro,przestaje tak gdzieś po 5 km problemy zaczęły się w październiku wraz ze spadkiem temp. mam wymieniony olej, filtr paliwa i oleju oraz rozrząd. Myślało nad nim już 2 mechaników i nic, drugi raz wymontowali rorząd, bo drugi mechanik uważał że ten wcześniejszy źle go zrobił i że trzeba jeszcze wymienic napinacz hydraulitczny czego wcześniej nie zrobił tamten. Czy ma Pan jakieś pomysły z doświadczenia co może być przyczyną szarpania. bardzo proszę o pomoc.
Mam jeszcze 2 małe problemy ktorych tez nie potrafie rozwiązać, świeci kotrolka napinacza i kod 48 oraz świeci kontrolka świec, a świece są ok. BArdzo bardzo proszę o jakąś radę. pozdrawiam
klusek666
 

Postprzez topik » 6 sty 2010, 23:37

klusek666 napisał(a):świeci kotrolka napinacza i kod 48 oraz świeci kontrolka świec, a świece są ok.


Witam. O kodzie 48 jest w dziale 323/MX-3. Jeżeli miga Ci kontrolka od świec żarowych to musisz wystukać kod błędu. Instrukcja do tego jest w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez pawlo1030 » 18 sty 2010, 21:53

Witam.
wszystko mi mówi że ten zawór TCV robi sporo problemów z szarpaniem silnika.Już kilka dni śledzę forum i chyba trzeba będzie zakupić nowy. zauważyłem że im jest niższa temperatura np.-15 tym później zaczyna szarpać. nabieram pewności w moich domysłach.ale może ktoś mnie poprawi.szarpie tylko wtedy gdy zawór przestawia kąt wtrysku na pompie, a przestawia gdy jest zimny.jak zapalę to nie szarpie dopiero jak zacznę jechać i teraz jeśli jest mocno zimno to silnik musi dłużej się nagrzewać (później zaczyna szarpać) w granicach -5 do około+10 silnik szybciej łapie temperaturę i zaczyna szybciej szarpać praktycznie zaraz po starcie. wydaje mi się że szarpie gdy TCV zmienia kąt wtrysku przechodząc z trybu zimnego na ciepły. dlatego w lato nie ma tego problemu bo TCV jest w trybie ciepłym. czy ktoś myśli podobnie jak ja? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Riki » 19 sty 2010, 01:52

TCV cieknie? generalnie jakby nasze autka śmigały w cieplejszym klimacie to pompy przejeżdżałyby znacznie większe przebiegi bez dotykania ;)

Jak szarpie to można zaaplikować Forte. CZASEM może pomóc ale w większości przypadków trzeba przygotować się na nieco gorszy scenariusz.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawlo1030 » 19 sty 2010, 10:25

witam.
zaraz to co ten TCV też potrafi cieknąć? czy tylko ten SPV? SPV to ten gruby walec wkręcony od góry do pompy. A TCV od dołu czy tak? i oba ciekną? to jakaś lipa ze strony denso. <glupek2> jak przyjdzie oba wymienić to masakra.trochę mnie ta mazda rozczarowała. a miała być bezawaryjna. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez topik » 19 sty 2010, 13:17

pawlo1030 napisał(a):witam.
zaraz to co ten TCV też potrafi cieknąć?


Tak.


pawlo1030 napisał(a):SPV to ten gruby walec wkręcony od góry do pompy. A TCV od dołu czy tak?


Tak. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez pawlo1030 » 19 sty 2010, 17:19

Ale jeśli dobrze myślę to za szarpanie odpowiada TCV? bo wyczytałem że jak padnie SPV to nie można odpalić a u mnie pali na pół obrotu.zacznę kasiorkę odkładać na tego TCV. a ma ktoś namiar gdzie można za rozsądne pieniądze kupić poza alledrogo? ręce opadają.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Riki » 19 sty 2010, 18:14

pawlo1030 być może padł TCV... cieknie czy nie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez car-zone » 19 sty 2010, 18:35

Zawory denso można kupić w Warszawie. Diesel sytem. Na allegro będziesz miał taniej.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 16:08
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0D (GY)

Postprzez pawlo1030 » 19 sty 2010, 20:13

na pompie jest ten plastik i nie widać czy cieknie czy nie. zimno na zewnątrz więc nawet nie chce mi sie tam zaglądać. a czy jest możliwość że padł TCV a nie cieknie?. muszę się zebrać i zobaczyć co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez bronex16 » 26 sty 2010, 15:36

dziś zdiagnozowałem problem. Zdjąłem obudowę przekaźnika paliwa i po przekręceniu kluczyka przekaźnik się nie załącza. Zmierzyłem napięcie, które do chodzi do przekaźnika i wynosiło ono ok. 3 V. Dopiero po kilku minutach przekaźnik zadziałał i wtedy pojawiło się prawidłowe 12 V. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 18:16
Posty: 6
Skąd: Wrocław/Ostrów Wlkp
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 1999

Postprzez wojowniczek » 27 sty 2010, 10:45

bronex16 napisał(a):dziś zdiagnozowałem problem. Zdjąłem obudowę przekaźnika paliwa i po przekręceniu kluczyka przekaźnik się nie załącza. Zmierzyłem napięcie, które do chodzi do przekaźnika i wynosiło ono ok. 3 V. Dopiero po kilku minutach przekaźnik zadziałał i wtedy pojawiło się prawidłowe 12 V. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

"przekaźnika paliwa" – a dokładnie? w skrzynce bezpieczników/przekaźników – o to Ci chodzi?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez bronex16 » 27 sty 2010, 20:13

dokładnie... oznaczenia B4B5
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 18:16
Posty: 6
Skąd: Wrocław/Ostrów Wlkp
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 1999

Postprzez MarekW » 27 sty 2010, 23:28

a może masz jakiś układ odcinający na zasilaniu tego przekaźnika? 3V później 12V dziwne. Sterownie tego przekaźnika idzie bezpośednio z PCM'a, więc może coś nie styka na kostkach ?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez wojowniczek » 28 sty 2010, 15:02

b5b4 – też chciałbym mieć :)
tutaj juz kilka osób opisywała problemy związane z tym przekaźnikiem. wyczyść go, zobacz czy styki nie są nadpalone – zarówno w przekaxniku jak i w miejscu mocowania. jak nie pomoże – to wymień – trochę drogi (chyba 450), ale cena spokoju jest bezcenna :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy