metaliczne dzwonienie na zimnym silniku 2.0 DITD (raczej nie zawory)

Postprzez Szifers » 9 lip 2011, 16:21

Jestem zawiedziony – nie udało mi się uzyskać efektu ciszy.
Wymieniłem łożysko, obszlifowałem miejsce gdzie pracuje sprzęgiełko i nadal słychać dzwoniące odgłosy.
Ktoś ma jakieś propozycje?
Odgłosy się pojawiają od 2tys na pewno do 3 tys potem jest to już mniej zauważalne ponieważ silnik zagłusza ten hałas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez pawlo1030 » 9 lip 2011, 21:12

Szifers napisał(a):Jestem zawiedziony – nie udało mi się uzyskać efektu ciszy.
Wymieniłem łożysko, obszlifowałem miejsce gdzie pracuje sprzęgiełko i nadal słychać dzwoniące odgłosy.
Ktoś ma jakieś propozycje?
Odgłosy się pojawiają od 2tys na pewno do 3 tys potem jest to już mniej zauważalne ponieważ silnik zagłusza ten hałas.


a obserwowałeś temperaturę silnika? . dzwoni na zimnym czy cały czas?. mam podobny problem. ale tylko jak jest zimny np. po nocy i tylko jak jest temperatura na zewnątrz niższa niż17st. natomiast jak jest zimniej to dzwoni do momentu jak wskazówka temperatury podniesie się o cztery kreski ponad zero.
mam to drugi rok i wkurza mnie trochę.
pozdrawiam
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Szifers » 9 lip 2011, 21:18

Właśnie zrobiłem trasę 3500 km i cały czas dzwoni we wskazanym zakresie. Bez znaczenia czy zimny czy ciepły czy mocno rozgrzany. Cały czas myślę co może być powodem. Dźwięk dobiega gdzieś z okolicy Vacum, zbiorniczka wspomagania, EGR. Przy próbie naprawy Vacum zauważyłem, że nowe łożysko SKF już jako nowe ma lekki luz a druga sprawa to sprzęgiełko na brzegach ma lekkie ślady tzw wyklepania, chociaż nie przypuszczam aby to powodowało taki hałas ale spróbuje skręcić pompę Vacum bez sprzęgiełka i zobaczę czy dzwięk ustępuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez g.log » 27 wrz 2011, 23:08

Witam kolegów!
Mam tak samo. Na zimnym stukanie/szuranie/ocieranie z nutą metaliczności... wszystko wydobywa sie od strony pokrywy rozrzadu. Wymieniony rozrząd +pompa+paski klinowe jakies 6 mc-y temu. Może to rzeczywiście złuszczający sie wałek wałek rozrządu??? Czy ktos to juz zdiagnozował – bardzo prosze o info.
g.log
 

Postprzez kierownik » 28 wrz 2011, 08:50

zajrzeć do zaworów i ustawić luzy nie zaszkodzi – przy okazji obejrzysz krzywki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bpro » 18 paź 2011, 16:00

też męczy mnie ten hałas, znika na ciepłym silniku, czasem w ogóle nic nie słychać, zawory wyregulowane, krzywki jak nowe, pasek z rolką i pompą ma 20tyś km, irytuje mnie to strasznie, może komuś udało się to wyeliminować.... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez Steve » 18 paź 2011, 17:14

Zrobiłeś test z polaniem pasków wodą ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez bpro » 18 paź 2011, 17:38

zrobię jutro, ale to raczej metalicznych dźwięków nie wyeliminuje...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez pawlo1030 » 18 paź 2011, 19:39

Jakiś czas temu też miałem podobne objawy. metaliczne jakby stukanie tylko na zimnym. jak ciepły cisza. niestety pompa wody wyciągnęła nogi i ona tak hałasowała. pomogła wymiana całego kompletnego rozrządu oczywiście na oryginalny.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez bpro » 19 paź 2011, 16:44

"pocieszyłeś" mnie, takie miałem przeczucie, mimo że rozrząd z pompą wody w niemczech był robiony(faktury) i ma 20 tyś km, no ale sądząc po innych partackich naprawach, to i wymiana mogła być tylko na papierze :( :( :( :( <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez michalmelan » 19 paź 2011, 17:45

mam podobne objawy w mojej madzi, a rozrząd kompletny wymieniałem 10kkm temu.
I jestem pewny że cały został wymieniony. :|

Na czym fizycznie polega test polewania paska klinowego wodą?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 17:12
Posty: 4
Skąd: Olsztyn/Kraków/Birmingham
Auto: 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez say » 19 paź 2011, 20:57

Na fizycznym polaniu pasków klinowych wodą...w czasie pracy silnika :). Jeśli się klinują to strzelają specyficznie. Woda ucisza je na chwilę.

Ps. Nie używamy wiadra tylko jakiegoś atomizera.
Ostatnio edytowano 19 paź 2011, 21:02 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 19 paź 2011, 21:00

say napisał(a):na fizycznym polaniu pasków klinowych wodą...w czasie pracy silnika :).


najlepsza żywiec, niegazowana, o temp. 20 stopni <lol>

ja miałem kłopoty z nowymi paskami ale dałem ostro w <dupa> i przestały :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bpro » 21 paź 2011, 15:45

Zgodnie z zaleceniem, w czasie pracy silnika popsikałem wodą(z atomizera) i CUD :D , póki polewam CISZA, przestaje i hałas wraca, także u mnie WINNE PASKI KLINOWE. Dzięki za pomoc :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez Steve » 21 paź 2011, 19:10

Steve napisał(a):Zrobiłeś test z polaniem pasków wodą ?


bpro napisał(a):zrobię jutro, ale to raczej metalicznych dźwięków nie wyeliminuje...


bpro napisał(a):Zgodnie z zaleceniem, w czasie pracy silnika popsikałem wodą(z atomizera) i CUD :D , póki polewam CISZA, przestaje i hałas wraca, także u mnie WINNE PASKI KLINOWE. Dzięki za pomoc :D


Nie mogę się powstrzymać :P

A Nie Mówiłem <czytaj>

Swoją drogą to nieźle mylący jest ten dźwięk pasków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez bpro » 22 paź 2011, 16:39

Masz rację, metaliczny dźwięk, a to paski klinowe, mylące że szok, myślałem że silnik się rozpada
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez kierownik » 22 paź 2011, 20:45

swoją drogą to "klikanie" pasków znika jak się je podciągnie lekko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 22 paź 2011, 22:39

Dokładnie. Nowe (Bando) też potrafią klikać :) (sam tego doświadczyłem).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 22 paź 2011, 23:36

U mnie nic nie klika, nie wiem jak naciągacie :P wpływ ma też zużycie kółek....

Woda to jest to :D ale jak pisał kolega, nie w wiadrze :P

P.S
Polecam smakową Żywie* – po truskawkowej w GD też wiedziałem, że to pasek, od wczoraj siedzi BANDO i nie świszczy :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Darek07111983 » 8 lis 2011, 21:06

również mam taki przypadek że coś stuka na zimnym silniku ale potem jest już ok, nie wiem co to może być za przyczyna??? jak słyszałem opinii od innych to mówią że to normalne.
Darek07111983
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy