metaliczne dzwonienie na zimnym silniku 2.0 DITD (raczej nie zawory)

Postprzez franzzz34 » 25 maja 2008, 18:36

Witam,
jestem od niedawna szczęśliwym (bądź nie:) nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM rocznik 2002 . Wszystko było ok, a ostatnio po odpaleniu zimnego silnika słyszę dziwny metaliczny odgłos (dzwonienie, chrobotanie). Trudno zlokalizować skąd, ale wydaje mi sie, że od strony rozrządu, kół pasowych, alternatora. Po rozgrzaniu silnika ustaje, podobnie jak odpalam ciepły silnik też tego nie ma. Czy to mogą być jakieś łożyska np. alternatora? lub stukanie paska rozrządu o obudowę, bo napinacz już się kończy? Może jakieś problemy ze smarowaniem? To jest naprawdę głośny dźwięk, słychać go dobrze w kabinie jak i stojąc kilkanaście metrów od samochodu. Trudno mi tylko określić, czy to bardziej metaliczne stukani, czy jakiś taki chrobot łożysk. Samochód nie traci mocy, nie ma innych objawów, nie zapala się check engine.
Proszę o jakieś podpowiedzi, pomysły itp., bo znając naszych mechaników "fachowców" to mnie skasują zaraz jak za remont silnika:(
Z góry dzięki, pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 maja 2008, 15:04 przez franzzz34, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 maja 2008, 20:12
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2002

Postprzez xANDy » 25 maja 2008, 20:06

Znajdź kogoś, kto ma podobny samochód (taki sam silnik – DiTD) w swojej okolicy (a nie wiadomo skąd jesteś) i trzeba takie rzeczy organoleptycznie stwierdzić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez franzzz34 » 26 maja 2008, 21:33

Już uzupełniłem mój profil. Niestety nie znam nikogo z okolicy, kto ma mazdę premacy dłuższy czas i jakieś doświadczenie z usterkami:( Liczyłem na to, że ktoś może spotkał się z podobną sytuacją
Początkujący
 
Od: 3 maja 2008, 20:12
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2002

Postprzez arturo8 » 26 maja 2008, 22:07

moze pompa wspomagania, podobny mam dzwiek na zimnym silniku jak rusze kierownica wszystko wporzadku ;)
arturo8
 

Postprzez xANDy » 29 maja 2008, 10:07

franzzz34 – szukaj kogokolwiek z DiTD (323, 626, premacy)
franzzz34 napisał(a):nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM typ silnika RF2A rocznik 2002

Sorry – ale tutaj musisz się zdecydować – bo jedno wyklucza drugie. Chyba, że masz przekładany silnik. Sprawdź w poradniku a będziesz wiedział, który masz naprawdę motor.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez franzzz34 » 29 maja 2008, 15:14

xANDy napisał(a):franzzz34 – szukaj kogokolwiek z DiTD (323, 626, premacy)
franzzz34 napisał(a):nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM typ silnika RF2A rocznik 2002

Sorry – ale tutaj musisz się zdecydować – bo jedno wyklucza drugie. Chyba, że masz przekładany silnik. Sprawdź w poradniku a będziesz wiedział, który masz naprawdę motor.


Faktycznie mój błąd, z poradnika wychodzi, że typ silnika to RF4F lub RF3F ...niezbyt dokładnie go przejrzałem i sie walnąłem.
Jeżeli chodzi o te odgłosy to zaczynam podejrzewać webasto. Teraz jest cieplej i żadnego grzechotania po odpaleniu nie słyszę. Webasto mam na 100% dokładane przez poprzedniego właściciela i za cholerę nie wiem co to za firma . Trudno nawet zmienić jakieś ustawienia bo w panelu sterującym jest walnięty wyświetlacz i widać tylko fragmenty wyświetlanych danych.
Teraz moje pytanko (bo kompletnie sie nie znam na webasto) ...czy są tam jakieś elementy napędzane przez pasek, ewentualnie czy są jakieś łożyska, które mogły się rozsypać?
Pytam ogólnie, a nie o ten typ co mam, bo nie wiadomo co to jest:)
Początkujący
 
Od: 3 maja 2008, 20:12
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2002

Postprzez MarekW » 29 maja 2008, 18:00

ja jestem z Łodzi i mam DITD z 2002 (323F ) nie jest to premacy ale ten sam silnik .. możemy porównać odgłosy.

Marek
ps. nie mam webasto ani nie wiem co to jest :–).
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez magicadm » 29 maja 2008, 20:37

"mlaska" pasek rorządu?
Stawiam na to w 99% :D

PS
Jak masz niedaleko do Łęczycy – być może w weekend będę mógł obsłuchać Twoje autko :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 29 maja 2008, 21:52

magicadm napisał(a):mlaska" pasek rorządu
Ja mysle ze to paski klinowe sa na smietnik....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez thomass » 29 maja 2008, 22:16

DOKLADNIE PRZEJRZYJ PASKI .JA MAM TO SAMO .PASKI POPEKANE.PORUSZAJ NIMI A SIE PRZEKONASZ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez magicadm » 29 maja 2008, 22:24

Jaksa napisał(a):Ja mysle ze to paski klinowe sa na smietnik....

Opsss...fucktycznie
O tym to juz całkiem zapomniałem :)
Ale daję 50 na 50 na pasek rozrządu :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 29 maja 2008, 22:32

magicadm napisał(a):daję 50 na 50
Masz jeszcze publicznosc lub telefon do przyjaciela <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez franzzz34 » 30 maja 2008, 12:47

Dzięki za podpowiedzi,
Jutro będę miał trochę więcej czasu, to może wreszcie znajdę przyczynę. Podejrzewam, że gdyby to był jakiś pasek, to tak samo by klepał na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, ale zobaczymy. Podłubie trochę przez weekend przy madzi i napiszę co i jak:)
Początkujący
 
Od: 3 maja 2008, 20:12
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2002

Postprzez magicadm » 30 maja 2008, 12:53

franzzz34 napisał(a):Podejrzewam, że gdyby to był jakiś pasek, to tak samo by klepał na zimnym jak i na rozgrzanym silniku

Niestety tak nie jest :)

Zdejmij paski klinowe i odpal – 5 minut roboty:)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Norbert122 » 1 cze 2008, 10:30

Mam to samo na zimnym silniku, u mnie sa to paski klinowe, wystarczy raz na jakis czas popsikac silikonem albo odrobina smaru miedzianego w sprayu i nic nie slychac.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2007, 16:15
Posty: 5
Skąd: Nasielsk
Auto: Mazda 323F 2.0 diesel 90KM 99r

Postprzez darek74 » 25 sie 2010, 20:53

Na początku myślałem że to jakieś wibracje blachy osłony znalazłem pękniętą gumę przy rozrządzie ale to nie to. Dźwięk jest taki jak w emzetce dało się wysokie obroty i słychać było dzwoniące pierścienie. Nie wiem co myśleć paliwo leję V-power, lub Verva. Troszkę dziwne bo te dżwieki oscylują w przedziale 1900-2000 przed i potem jest ok. Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez say » 25 sie 2010, 21:49

Mam coś podobnego od niemal 80 tyś. km. Na początku wszystko sprawdziłem (zawory, wtryski,itd.), wsio ok i przestałem zwracać uwagę.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez darek74 » 25 sie 2010, 21:52

Miejmy nadzieję że to może paliwo niby Verva i v-power ale kto wie jaka partia tylko że tankowałem nawet Lotosa i nic. Po prostu nie lubię jak mi coś puka , dzwoni itd. Jest coś jeszcze wlałem olej Elf 10W40 sam nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez say » 25 sie 2010, 22:07

Poczytaj jeszcze o pompie vacum, lubi dzwonić :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez pawlo1030 » 28 sie 2010, 20:25

od jakiegoś czasu słyszę u siebie podobne dziwne dźwięki jakby terkotanie ale objaw występuje tylko:
po jakiś 3-4 min po odpaleniu podczas jazdy w okolicy 1800obr i wyższych
dzieje się to tylko na zimnym silniku
terkotanie wzrasta wraz z rosnącymi obrotami silnika
ustaje jak wskazówka na wskaźniku temperatury podniesie się ponad czwartą kreskę od dołu
jak temperatura silnika jest optymalna to cisza jak makiem zasiał
pompa vakum dawała by dziwne odgłosy niezależnie od temperatury? albo może ja źle myślę.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy