Strona 9 z 20

Re: zawór TCV

PostNapisane: 22 paź 2010, 23:58
przez Riki
Wiecie chociaż co oznaczają te numery? może to tylko nr serii i co wtedy? :D

optinet napisał(a): jakoś oznaczenie na pudełku do mnie nie przemawia


W przypadku zaworów Denso? które po dziś dzień jest only made in japan – OK..... :P

P.S
Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 08:40
przez losrekinos
Hej Riki,

zgaduje ze masz te zawory na sklepie? Jakas specjalna cena dla forumowiczow :> ?

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 11:11
przez Riki
losrekinos napisał(a):zgaduje ze masz te zawory na sklepie? Jakas specjalna cena dla forumowiczow


Mam cały asortyment Denso – .....w kwestii ceny zapraszam na biuro@vagsklep.pl :)

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 11:16
przez tomzwolin
w takim razie dobrze zrobiłem ze kupiłem używkę zawór na gwarancji bo nie uśmiecha mi się pompy za jakiś czas robić to auto ma śmigać :)

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 18:13
przez optinet
Riki napisał(a):W przypadku zaworów Denso? które po dziś dzień jest only made in japan – OK.....
No cóż nikt nie neguje że oba zawory są made in japan zresztą jak na „chińszczyznę” są zbyt topornie wykończone ale jaka jest gwarancja że:
1. W różnie oznaczonych pudełkach nie jest ten sam zawór ?
2. Jeżeli faktycznie zawory w swojej konstrukcji i działaniu są inne w co mocno wątpię to czy znając przedsiębiorczość Polaków w pudełko od Mazdy nie jest wkładany zawór od Opla ?, w końcu 450 zł. na sztuce to niezły zysk.
Według mnie zawory są takie same ale inaczej oznaczone i nieuczciwy sprzedawca sprzedając zawór Opla jako część Mazdy w pewnym sensie niczym nie ryzykuje tym bardziej że na fakturze jest „części do pomp diesla”.
Co takiego mogłoby być w tych zaworze że jest ponad 100 % różnica w cenie ?, może sitko z platyny albo drut w cewce ze srebra ale po co ? … Jak pisałem w poprzednim poście ja kupiłem niby ten oryginalny ale ma on zupełnie inne oznaczenie od tego wykręconego z Premacy który wsadziła fabryka więc mogę domniemywać że to zawór oplowski, gdybym miał numery z zaworu Opla to byłaby pewność. To co piszę to taka moja teoria i mogę się oczywiście mylić ale chyba warto to sprawdzić ?

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 20:56
przez Ptrs
Riki napisał(a):Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.


Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?

Re: zawór TCV

PostNapisane: 23 paź 2010, 22:43
przez Riki
Ptrs napisał(a):Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?


Na wielu egzemplarzach. Swoje auto podałem jako przykład – bo znam je najlepiej.

Re: zawór TCV

PostNapisane: 24 paź 2010, 11:39
przez thunder-c
Riki napisał(a):
thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie


Ooooczywiście! :D

........jako moderator proszę o nie pisanie nieprawdy :) i wprowadzania forumowiczów w błąd. Załozyłeś? jesteś zadowolony? świetnie! ale nie każdy planuje w najbliższym czasie remontowac pompę przy zaoszczędzeniu kilku stówek – chyba, że dopiszesz to w poście powyżej to spoko <faja>
Panowie zatankujmy lipnej ropy, przecież jeździ no nie? załóżmy klocki tomexa, przecież hamują... jedźmy na automat, fantastycznie myje auto! ok.... tak samo jest z TCV od Opla – miejcie tego świadomość.


wałkowałem ten temat dosyć mocno w roku ubiegłym, porównujesz zawór (na 99,9% ten sam) ale gdyby nie, – to czym mogą się one różnić wg Ciebie? i w jaki sposób mogą negatywnie wpłynąć na pompę ? nikt mi tego nie potrafił wyjaśnić a dzwoniłem tylko do Polskich przedstawicieli Denso, może warto by uderzyć gdzieś dalej, są produkowane przez tą samą firmę, wyglądają tak samo, mają taką samą rezystancję. A porównanie do klocków i lipnej ropy nie ma się tutaj zbyt dobrze.

nie chce nikogo wprowadzać w błąd i narażać na dodatkowe koszty, piszę to na własnym przykładzie i przykładzie znajomego on jeździ 2 lata ja rok, kolega z forum na "oplowskim" SPV, chyba już 3 sezon i nie widzę żeby zgłaszał jakieś problemy, jeśli u mnie wynikną na pewno dam znać

co do oznaczeń na TCV wyciągniętym z mazdy to 32 12B, na oplowskim nie sprawdzałem

Re: zawór TCV

PostNapisane: 24 paź 2010, 20:28
przez optinet
thunder-c napisał(a):co do oznaczeń na TCV wyciągniętym z mazdy to 32 12B

Dzięki thunder-c za numer :)

Re: zawór TCV

PostNapisane: 25 paź 2010, 13:50
przez Ptrs
Riki napisał(a):
Ptrs napisał(a):Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?


Na wielu egzemplarzach. Swoje auto podałem jako przykład – bo znam je najlepiej.


No to dodaj do swoich obserwacji jeszcze jeden egzemplarz, 190tys km przebiegu (pewny, nie kręcony) i cieknący TCV. 10 tys km wczesniej było ok.

[Usunięte]

PostNapisane: 25 paź 2010, 13:58
przez Riki
PostTen post został usunięty przez Bandit 21 lut 2011, 23:22.

Re: zawór TCV

PostNapisane: 30 paź 2010, 13:37
przez losrekinos
Wlasnie jestem swiezo po wymianie. Kupilem jednak zawor dedykowany do Mazdy od Rikiego (BTW – dzieki za szybka wysylke) Postanowilem sam wymienic – czego zaczalem zalowac juz przy demontazu wspornika. Ale potem juz z gorki :) Dla zainteresowanych – na zaworze wyjetym z auta wybite jest '32 9B' – na nowym bylo tylko '5M'Przebieg auta to OK 185kkm. Mysle ze zawor juz cos puszczal jak auto kupilem (OK 165kkm- nie wiem na ile prawdziwy przebieg).
W kazdym razie teraz wszystko 'gro i bucy' – zastanawia mnie tylko jedna rzecz – ta gabka/pianka od strony przewodow wtryskowych i silnika – na ile on jest konieczna? W chwili slabosci ja wyciagnalem i nie chcialo mi sie narazie jej wkladac z powrotem. Wczesniej w tym watku ktos pisal ze nie jest ona niezbedna. Czy to prawda ?

Brak dopływu prądu do zaworu TCV 323f 2.0 ditd

PostNapisane: 8 gru 2010, 17:20
przez przemek141093
Witam, mam następujący problem, miałem cieknacy zawór TCV który zakleiłem klejem . A teraz jest brak zasilania na przewodach od TCV, zawór nie pracuje a silnik nie ma mocy i klekocze. Co mogło się stać? Dodam ze mam juz nowy zawór którego jeszcze nie zamontowalem.

Re: Brak dopływu prądu do zaworu TCV 323f 2.0 ditd

PostNapisane: 8 gru 2010, 23:27
przez Neonixos666
w dziale ditd bardziej by pomogli

Re: Brak dopływu prądu do zaworu TCV 323f 2.0 ditd

PostNapisane: 9 gru 2010, 11:18
przez Bandit
Przenoszę posta do odpowiedniego tematu kolego przemek141093, nie ma potrzeby zakładania nowego wątku o TCV, regulamin forum jest jasny ;P

Re: zawór TCV

PostNapisane: 11 sty 2011, 01:13
przez lopi00
Gdzie znajduje się ten zawór TCV ?
Jakies foto?
Przymierzam się do jego wymiany, tylko nie mam pewności czy to on jest odpowiedzialny za szarpanie w okolicach 2000 obrtów na zimnym silniku. Już głupiej bo każdy inaczej pisze, jeden że TCV inny SPV

Re: zawór TCV

PostNapisane: 11 sty 2011, 09:14
przez Yans
lopi00 napisał(a):Gdzie znajduje się ten zawór TCV ?

Musisz wejść pod auto, bo dostęp do TCV jest od dołu pompy. Plus to, że odkręcania jest troszkę od góry bo trzeba zdjąć osłonkę, która uniemożliwia wyciągnięcie TCV.
Być może przecieka, co profilaktycznie możesz sprawdzić odrywając wykładzinę pod nogami pasażera i sprawdź czy Twój komputer nie pływa sobie w ropie.

Re: zawór TCV

PostNapisane: 14 lut 2011, 15:07
przez szopen89
witam jestem tu nowy w temacie. Czy może ktoś wie z jakiego opla będzie pasował zaworek TCV do mazdy 323f DITD. czy to DTI czy CDTI a może z jakiegoś innego modelu proszę o poradę i odpowiedz. pozdrawiam.

Re: zawór TCV

PostNapisane: 15 lut 2011, 01:11
przez Sebaloz
TCV – DENSO 096360-0760 – 440zł u kolegi Smirnoffa (cena z września 2010).

Na tym zaworze zrobiłem jak na razie 14 tyś km. Zero problemów.

PostNapisane: 21 lut 2011, 13:19
przez Dolson
Właśnie przysłali mi TCV dedykowany do Mazdy i wybite jest tylko 11M

Skoro niektórzy wyciągali ory zawór ze swoich Mazd 00' i był wybity symbol B to mniemam, że to jest po prostu rok produkcji zaworu. W moim przypadku to listopad 2010.

Edit: Jestem po wymianie zaworu i symbol na nim to 32 5C czyli na 100% jest to rok produkcji.