Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez jarosz » 1 mar 2010, 08:08

thunder-c napisał(a): ja po ponad 200 km też nie zauważam żadnej zmiany, skoro zawory są takie same zewnętrznie i mają taką samą rezystancję to czym więcej się mogą różnić może mi to ktoś bardziej obyty wyjaśni,

wg to są identyczne zawory,a wszystkich nas właścicieli mazd robią w balona



Witam wszystkich. Temat zaiteresował mnie bo nie lubię być robiony w balona.
Sprawą dyskusji jest czy 800 a nie 430 zł za zaworek to wielka różnica w cenie czy nie. Jak ktoś musi wydać to i tak wyda, i tak wyda. Jak ktoś naskrobał 400 setki dla swojego świętego spokoju naskrobie i cztery więcej.
Chodzi mi o zasadę. Rąbią nas, mazdowiczów na cenie, czy nie?
Czy więc zawór TCV od opla można bez szkody dla auta włożyć do mazdy?

Co o tym sądzą inni forumowicze? (czytaj: doświadczeni na tym forum)

post przez tomekrvf » 15 lut 2008 22:56
Jest to od Opla. Denso V5 pilot i od tej pompy nic nie pasuje do V5 w mazdach
jarosz
 

Postprzez darek73 » 12 kwi 2010, 22:13

Koledzy, czy ten zawór tcv od opla do mazdy ma słuszność wymiany,bo prawde powiedziawszy to juz powódz ropna sie zbliza i czeka mnie wymiana .
czy mazdowicze którzy podmienili mogli by sie wypowiedzieć i coś doradzić <ok>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:52
Posty: 5
Skąd: bielsko biała
Auto: Mazda Premacy DITD 2002 RF4F

Postprzez thunder-c » 13 kwi 2010, 10:29

dostałeś PW przecież
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez darek73 » 13 kwi 2010, 11:29

dzięki za PW
Sam wynieniałes tcv czy dałes do mechanika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:52
Posty: 5
Skąd: bielsko biała
Auto: Mazda Premacy DITD 2002 RF4F

Postprzez thunder-c » 13 kwi 2010, 13:03

sam
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez darek73 » 13 kwi 2010, 16:59

jeszcze zapytam, czy to ma znaczenie bo ja mam wersie pompy RF4F a jaka jest w twojej mazdzie
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:52
Posty: 5
Skąd: bielsko biała
Auto: Mazda Premacy DITD 2002 RF4F

Postprzez thunder-c » 13 kwi 2010, 20:51

ja mam 2A a czy jaka jest różnica między tymi pompami i czy może inaczej pracować silnik na zaworze TCV z opla, tego nie wiem,ale podejrzewam że nie, zmierz u siebie opór na TCV powinien być z tego co pamiętam pomiędzy 11 a 12 omh
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez tomek_yoo » 14 kwi 2010, 03:55

witam moze ktoś podac dokładnie jaki jest numer tego TVC od Opla
bo znalazłem cos takiego (Zawór Denso TCV 096300-0760 Astra ( 0963600760 )
) http://www.swistak.pl/a7838565,Zawor-De ... -Comb.html ale nie jestem pewny czy to jest to ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 19:58
Posty: 17
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2002r

Postprzez Yafoo » 23 kwi 2010, 08:37

Mam ten sam problem, czekając na rozwój sytuacji z zaworami do Opla wysuszyłem wtyczke i gniazdo, otulina przewodu już wcześniej była zerwana (widocznie ktoś już tonął w ropie) zalepiłem wszystko silikonem, mija teraz miesiąc i 2,5 tys km i wszystko jest suche. W tej sytuacji nie wiem czy w ogóle dojdzie do wymiany zaworu o ile silikon nadal będzie trzymał.
Druciarstwo czasem się opłaca :D
Początkujący
 
Od: 30 sty 2010, 07:51
Posty: 15
Skąd: Tuchola
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez 4piple » 24 kwi 2010, 02:49

Prawidłowy numer zaworu TCV to 096360-0620, ten również wystawiam na świstaku (link poniżej) . Przy zamówieniach na PW udzielam dodatkowego rabatu od cen podanych na świstaku – zapraszam. Gdybyś miał jakiekolwiek pytania kontakt do mnie widoczny jest na świstaku, śmiało dzwoń o dowolnej porze.

http://www.swistak.pl/a7838557,Zawor-De ... 0620-.html

pozdrawiam,
4piple
4piple
 

Postprzez anchor » 9 maja 2010, 10:27

4piple napisał(a):Prawidłowy numer zaworu TCV to 096360-0620, ten również wystawiam na świstaku (link poniżej) . Przy zamówieniach na PW udzielam dodatkowego rabatu od cen podanych na świstaku – zapraszam. Gdybyś miał jakiekolwiek pytania kontakt do mnie widoczny jest na świstaku, śmiało dzwoń o dowolnej porze.

http://www.swistak.pl/a7838557,Zawor-De ... 0620-.html

pozdrawiam,
4piple

Kolego wiadomo o co Ci chodzi :) prowadzisz sklep i chcesz zarobić...
Ja rwniez zaryzykuje z tcv opel. zobaczymy, ale skoro wymiary identiko, oporność również – to czemu by nie kupić taniej?! Nie lubię przepłacać!!!

czy ktoś może potwierdzić (osoby które zaryzykowały) że odpowiednikiem oploskim jest zawór o tym numerze TCV – 096360-0760.
pozdro
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 15:37
Posty: 6
Auto: mazda 323F 2001 1998ccm ditd

Postprzez anchor » 11 maja 2010, 09:44

jednak nie zaryzykowałem, zadzwoniłem do denso i zapytałem o co chodzi z tymi zaworami, Pan mi szybko wytłumaczył, że wstawienie od opla może skutkować uszkodzeniem cewki oraz uszkodzeniem zaworu SPV (chyba tak on sie nazywał). jeśli chodzi o różnice to jako jedną z nich podał różnice w impedancji i trochę inną charakterystyką pracy.
chcąc oszczędzić sobie późniejszych wydatków i wyrzutów sumienia kupiłem ten właściwy tcv – do mazdy.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 15:37
Posty: 6
Auto: mazda 323F 2001 1998ccm ditd

Postprzez btx » 20 maja 2010, 09:09

anchor napisał(a):jeśli chodzi o różnice to jako jedną z nich podał różnice w impedancji i trochę inną charakterystyką pracy.
chcąc oszczędzić sobie późniejszych wydatków i wyrzutów sumienia kupiłem ten właściwy tcv – do mazdy.
pozdrawiam


BZDURA!
impedancja to przecież oporność/rezystancja, a ta dla obu zaworów wynoci ok 11-12 Ohm...
Niech jeszcze wyjasni co znaczy inna charakterystyka pracy <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 15:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez thunder-c » 20 maja 2010, 12:18

hehe a co Pan z Denso miał Ci powiedzieć :D przecież kupując zawór 2 krotnie droższy nabijasz mu kasę, dzwoniłem też do denso polska i innych przedstawicieli mających te zawory w swojej ofercie i każdy z nich mi mówił że nie będzie chodzić ale dlaczego? to padała odpowiedź o rezystancji, (wtedy podpierając się pomocą jednego z użytkowników forum opla, który zmierzył mi oporność na swoim TCV), padało pytanie z mojej strony ile wynosi rezystancja TCV oplowskiego nikt nie potrafił mi podać tej wartości za to wszyscy byli przekonani że jest inna, no i mylili się niestety
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Ptrs » 23 cze 2010, 07:18

Może polecić ktoś warsztat w Warszawie, gdzie szybko i sprawnie wymienią mi zawór TCV (będe miał swój)?
Interesuje mnie miejsce sprawdzone, gdzie już to robili i nie bedą uczyć sie na moim samochodzie. Chciałbym też nie czekać miesiąca na wizytę.
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 10:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 23 cze 2010, 07:38

Auto Jaksa
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 15:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Ptrs » 23 cze 2010, 09:54

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Auto Jaksa


Jeszcze jakieś propozycje?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 10:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez vladmirek » 8 lip 2010, 14:58

Mam ten sam problem, czekając na rozwój sytuacji z zaworami do Opla wysuszyłem wtyczke i gniazdo, otulina przewodu już wcześniej była zerwana (widocznie ktoś już tonął w ropie) zalepiłem wszystko silikonem, mija teraz miesiąc i 2,5 tys km i wszystko jest suche. W tej sytuacji nie wiem czy w ogóle dojdzie do wymiany zaworu o ile silikon nadal będzie trzymał.
Druciarstwo czasem się opłaca :D


Ja tak zrobiłem prawie dwa lata temu i przejechałem 18tyś, ale zauważyłem że znowu cieknie i już tym razem wymieniam zawór.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 07:55
Posty: 16
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '00

Postprzez roj74 » 4 paź 2010, 19:35

Panowie! Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu. Jak więc działają TCV od Opla, jest dalej wszystko O.K.?
Ja przeszło 2lata temu zalepiłem, ale delikatnie dalej rosiło. Od kilku dni Mazda nie pali rano gdy jest zimniej i wilgotno. Jak ciepło to pali od kopa nawet po kilku godzinach stania. Mechanik podłączył pod kompa i wyskoczył błąd zaworu TCV. Więc nie ma co się zastanawiać czas wymienić. Ale skoro rezystancje obu zaworów są jednakowe i mazdy na oplowskich TCV przeszły już test, to poco przepłacać. Ja pytałem też znajomego mechanika o możliwość takiej zamiany. Podobno za przyzwoleniem jakiegoś klienta taki zawór już zamieniał. W pracy też nie dostrzegł różnicy, oprócz tego że wydawało mu się że jakby silnik głośniej pracował. Jakie jest wasze odczucie co do głośności itp.? Muszę podjąć decyzję.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 10:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Postprzez roj74 » 5 paź 2010, 14:33

Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie nie odpalania mazdy poniżej 10st., bo coś mi się wydaje że to nie jest wina TCV. Gdyż jak odłączmy TCV to i tak auto zapala, jedynie nie ma mocy i pracuje jak stary dizel. Ktoś przerobił temat? Czytałem, że gdy posadzony był SPV to komuś przy zimnym nie odpalał, ale u mnie wykazało błąd TSV, już nie wiem jak to wytłumaczyć.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 10:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy