Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez roj74 » 6 paź 2010, 07:27

Sprawa rozwiązana. To nie TCV. Dzięki za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 10:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Postprzez optinet » 13 paź 2010, 16:03

Czy orientuje się ktoś jaka jest zewnętrzna różnica między zaworem TCV od Opla i Mazdy ?, czy na samym zaworze jest jakiś opis świadczący o zastosowaniu do konkretnego auta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Sebaloz » 13 paź 2010, 21:08

Z tego co pamiętam różnią się tylko numerkiem. Z zewnątrz wyglądają jak dwie krople wody.
Co do działania zaworu to nie zauważyłem różnicy. Zrobiłem 1500km i madzia śmiga.

Ps. U mnie w pracy na dwa różne projekty (dwa różne koncerny motoryzacyjne) obudowy filtra klimatyzacji stosowane są te same części tylko pakowane do kartoników z innym symbolem.
Z Naszym TCV pewnie jest tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 22:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez optinet » 13 paź 2010, 23:02

Na moim wyjętym z Premacy jest wybite 327B ciekawe jak na tych sprzedawanych do Opla, kto wie czy ten sam zawór nie jest pakowany do różnych pudeleczek jesli tak jest to ktoś nieźle robi nas w balona :|
Obrazek
Wielka prośba do wszystkich którzy wymieniali TCV w DITD i mają jeszcze stary zawór czy u was jest podobny numer ?
Ostatnio edytowano 14 paź 2010, 17:22 przez optinet, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez wejher » 14 paź 2010, 15:17

roj74 napisał(a):Sprawa rozwiązana. To nie TCV. Dzięki za podpowiedzi.


W jaki sposób rozwiązałeś problem? Bo mi poniżej 10 stopni również gorzej odpala, mechanik nie ma pomysłu – 1 rozruch trudny następne ok. (szczelność układu paliwowego sprawdzona, świece ok)
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 23:02
Posty: 4
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 DTVI '00 po FL

Postprzez roj74 » 14 paź 2010, 20:02

U mnie jak zimno tj. około 5st. to wcale nie odpalał, a wina była przekaźnika B5B4 do zaworu SPV. Sam doszedłem do tego stosując suszarkę. Jak podgrzałem przekaźniki Madzia paliła od dotknięcia kluczyka. Jak zmroziłem przekaźnik w lodówce, ani rusz. W salonie mazdy gostek chciał za ten przekaźnik około 450zł. <lol> <dupa>
Mam też pocący się lekko TCV i jak się w końcu wkurzę to kupię nowy ale od Opla.
Świeci mi się też hamulec ręczny z ABS, ale w komputerze brak błędów więc nawet nie wiem w którym kole padł czujnik. Tak właśnie jest ta Madzia :D
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 10:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Postprzez Sebaloz » 14 paź 2010, 21:05

optinet napisał(a):Na moim wyjętym z Premacy jest wybite 327B

A na moim wyjętym z 626 jest wybite 323B.

Obrazek
optinet napisał(a):ciekawe jak na tych sprzedawanych do Opla

Niestety nie zwróciłem uwagi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 22:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez optinet » 15 paź 2010, 08:22

Dzięki Sebaloz i wielka prośba do innych o podawanie tych numerów, może w ten sposób dojdziemy do tego czy zawory od Mazdy i Opla czymś się różnią bo moim zdaniem tylko oznaczeniem pudełeczka w które są zapakowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez tomzwolin » 15 paź 2010, 09:47

Witam mam pytanie czy tez zawór od opla będzie bezpiecznym rozwiazaniem bo ropa cieknie a nie uśmiecha mi się dawać 2 razy tyle i zawór będzie taki sam proszę o odpowiedz na gg lub priva ewentualnie w temacie pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez optinet » 15 paź 2010, 10:10

Jak zapewne czytałeś opinie na forum są skrajnie różne dlatego moja prośba żeby podawać te numery z Opla i Mazdy może to rozwiąże problem i jednoznacznie określimy czy te zawory czymś się różnią. Biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny oraz to że to tylko zawór który ma 2 położenia – otwarty/zamknięty a funkcja sterowania oparta jest na szerokości impulsu zawór od Opla i Mazdy to ta sama część. Jeszcze moja uwaga do przekaźnika B5B4, ropa cieknąca wewnątrz izolacji kabla z TCV zalewa nie tylko komputer pod nogami pasażera ale tez dochodzi do puszki z przekaźnikami, mało tego potrafi nawet dostać się do samych styków i skutecznie odciąć zasilanie do zaworu SPV z przekaźnika B5B4 i stąd niemożność odpalenia auta szczególnie w chłodne dni, jeśli więc macie zatłuszczone wiązki w okolicy puszki z bezpiecznikami to ropa już tam dotarła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez tomzwolin » 15 paź 2010, 15:09

już po części wszytko wiem z tymi zaworami mój mechanik mówił ze zawory podchodzą z opla audi itp w pon lub wtorek będę u niego to się zapytam co i jak i napisze u mnie chyba z audi ma być wstawiany <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez PiterP » 15 paź 2010, 20:05

Mam nadzieję, że powie Ci coś pozytywnego (w sensie, że da się włożyć coś tańszego niż oryginały ;) ) bo ja najprawdopodobniej mam ten sam problem i też będę musiał zaworek wymienić

3mam kciuki :D
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 11:32
Posty: 17
Skąd: Pilawa
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 90KM 2000r

Postprzez losrekinos » 18 paź 2010, 07:40

Podbijam :)

Tez czekam z zapartym tchem. Chyba tez czeka mnie wymiana tego zaworu :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 13:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez tomzwolin » 18 paź 2010, 09:35

jak tylko dowiem się czegoś to napisze może dziś wieczorem a może jutro a tez macie słabsze przyspieszenie i głośniejsza prace :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez tomzwolin » 20 paź 2010, 18:17

właśnie wróciłem od mechanika i ten zawór od opla mechanik mówił ze on by nie ryzykował bo pompa po pupie dostaje jednak mówi ze jest do opla i konie wiec kupiłem używkę za 300zł z gwarancja mazdy pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez optinet » 20 paź 2010, 18:45

A jaki masz numer na tym zaworze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez tomzwolin » 21 paź 2010, 11:05

nie wiem bo auto stoi u mechanika jutro będę miał zawór raczej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez thunder-c » 22 paź 2010, 20:14

przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Riki » 22 paź 2010, 21:09

thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie


Ooooczywiście! :D

........jako moderator proszę o nie pisanie nieprawdy :) i wprowadzania forumowiczów w błąd. Załozyłeś? jesteś zadowolony? świetnie! ale nie każdy planuje w najbliższym czasie remontowac pompę przy zaoszczędzeniu kilku stówek – chyba, że dopiszesz to w poście powyżej to spoko <faja>
Panowie zatankujmy lipnej ropy, przecież jeździ no nie? załóżmy klocki tomexa, przecież hamują... jedźmy na automat, fantastycznie myje auto! ok.... tak samo jest z TCV od Opla – miejcie tego świadomość.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez optinet » 22 paź 2010, 21:38

thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie

Dlatego po tych numerach na zaworze można by jednoznacznie ustalić czy jest jakaś różnica między zaworem do Opla i Mazdy, jakoś oznaczenie na pudełku do mnie nie przemawia .… Mam swoją teorię na ten temat podpartą zresztą zaworem TCV do Mazdy kupionym w renomowanym serwisie ale to tylko teoria i jeszcze raz proszę wszystkich posiadających stary zdemontowany zawór o podanie numerów z zaworu. Prośba jest kierowana również do którzy zdecydują się założyć zawór oplowski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy