Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez iga » 2 kwi 2008, 21:40

czy można wymienić sam zawór?
iga
 

Postprzez Kety » 4 kwi 2008, 23:51

A czemu chcesz wymieniać? chodzi Ci o TCV?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2008, 00:01

iga napisał(a):czy można wymienić sam zawór
Mozna , zawór kosztuje obecnie prawie 1000 zł.
Kety napisał(a):A czemu chcesz wymieniać
Pewnie sie ropka leje ? Jak tak to jeszcze proponuję wymienic dolny przewód chłodnicy ( nie jest olejoodporny – puchnie i strzela co w konsekwencji daje wyciek płynu chłodniczego )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kety » 5 kwi 2008, 10:17

Jaksa napisał(a):Pewnie sie ropka leje ?

Jaksa napisał(a):wymienic dolny przewód chłodnicy

Dokładnie Jaksa. Ja już to przerabiałem. Od siebie dodałbym, po co wymieniać TCV jeśli przecieka. Lepiej kupić silikon motoryzacyjny i zrobić nim użytek w postaci zaklejenia TCV. U mnie i u innych sprawdzone :D
Uważaj na alternator, bo on bardzo nie lubi pływać w ropie i komputer pokładowy pod nogami pasażera, bo ropa tez go lubi odwiedzić...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2008, 11:35

Kety napisał(a):Od siebie dodałbym, po co wymieniać TCV jeśli przecieka
Twoje auto , Twoja decyzja ( szanuję to ) ale dla mnie nie jest to sprawa do zamknięcia.( zaklejałem to raz i dupa , po 2 tygodniach lało się jak z rynny , widocznie nie jest mi dane uskuteczniać takich prowizorek <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kety » 5 kwi 2008, 12:43

U mnie i osób które to polecały nie przecieka. Może temu, że mamy także błogosławieństwo ;–)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2008, 12:48

Kety napisał(a): Może temu, że mamy także błogosławieństwo
Moze.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 5 kwi 2008, 21:13

iga poprawiłem temat za Ciebie... proszę o zapoznanie się z regulaminem tego forum i na przyszły raz o poprawne nazewnictwo tematu :)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MACIEKbm » 8 kwi 2008, 22:13

Co myślicie o tym..
Zaworek ma dwa oringi... może wymiana ich wyleczy ten tani zawór
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2008, 22:48

Nie wyleczy....leczy tylko wymiana
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kety » 8 kwi 2008, 22:49

MACIEKbm napisał(a):może wymiana ich wyleczy ten tani zawór

Wymiana oringów nie pomorze, bo cały szkopuł w tym, że ropa leje się nie przez wadliwe oringi a przez środek wtyczki (piny). Jest to po prostu wada konstrukcyjna tego zaworu.
Dodam jeszcze, że oringi wymieniłem i dalej się lało. Polecam raz jeszcze metodę silikonem z grubej rury :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Artur76 » 11 kwi 2008, 20:28

Czy ma ktoś zdjęcie tego zaworu?
Czy ten zawór pełni także forme czujnika kąta wtrysku?
Dziękuje
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:18
Posty: 10
Skąd: wawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2001

Postprzez Artur76 » 12 kwi 2008, 20:32

Pytam dlatego o ten element, bo cieknie mi chyba ropa przy pompie i tez bede mial zawór do wymiany. Ale nim to zrobie to chcialbym ja uszczelnic prowizorycznie, nim wymienie ten zawór. Moze ktos kto to robil, podpowie mi na co zwrócic uwage uszczelniając ten wyciek?
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:18
Posty: 10
Skąd: wawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2001

Postprzez Kety » 12 kwi 2008, 21:36

Artur76 napisał(a):Czy ma ktoś zdjęcie tego zaworu?

Zdjęcie TCV jest tu gdzieś na forum...poszukaj dobrze, ja go widziałem...
Artur76 napisał(a):Czy ten zawór pełni także forme czujnika kąta wtrysku?

Wydaje mi się, że tak?!
O tym jak go załatać silikonem też już było, ale zwróć uwagę na to aby odtłuścić go najpierw benzyną, użyć silikonu motoryzacyjnego a nie zwykłego, aby warstwa silikonu była gruba i szczelna (daj dużo silikonu :)), poczekaj od kilku do najlepiej kilkunastu godz. aż on wyschnie i sprawdź czy nie ma wycieków wtórnych, szczególnie kablami do kabiny i komputera pokładowego, który zanajduje się pod nogami pasażera. Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez MarekW » 12 kwi 2008, 22:31

Zawór to zawór i nie pałni on żadnej roli czujnika.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez freshbratek » 13 kwi 2008, 12:21

czesc ludzie:)
jestem wlasnie po wymianei tego czujnika:) TCV
1200 zl lzejszy w portwelu:)
mam zdjecie tego czujnika

http://img72.imageshack.us/my.php?image=tcvuj6.jpg

zona mi zasponsorowala wymiane, fajna byla jej mina kiedy zobaczyla ze to..... takie male:)


jesli ktos bylby zainteresowany odkupieniem go odemnie – chetnie sie go pozbede:) przebieg 130 kkm, no i cieknacy zeby nie bylo ;)

wiadomosc ma PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Artur76 » 14 kwi 2008, 09:11

A ja narazie uszczelniłem i nie ciekne przynajmniej z zaworu. Oczywiście przymierzam się do wymiany jego tak czy inaczej. Jednak chce teraz sprawdzić czy ropa nie przemieszcza sie do kabiny i do komputera. Z racje tego ze krótko mam swoja Mazde 323F 2.0 DiTD to dokładnie nie wiem jak dostać sie do tego komputera i gdzie w kabinie ewentualnie moze znajdowac sie ta ropa?
Jezeli ktos mi moze podpowiedziec jak to zrobic to z gory dziekuje.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:18
Posty: 10
Skąd: wawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2001

Postprzez freshbratek » 14 kwi 2008, 21:49

zajrzyj pod dywanik pasazera z przodu pod nogami:)
umnie niestety tam byla ropka:(
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Kety » 14 kwi 2008, 21:54

Artur76 napisał(a):Jezeli ktos mi moze podpowiedziec jak to zrobic to z gory dziekuje

Wchodzisz do auta prawymi przednimi drzwiami (strona pasażera). Wyciągasz dywanik, odginasz oryginalną wykładzinę wyścielającą podłogę (nie jest niczym zamocowana, należy tylko odgiąć) aż pojawi się srebrna blacha. To jest właśnie osłona komputera. Dalej nie rozkręcaj. Zobacz tylko czy jest sucho. Jeśli tak to mozesz jeździć i spać spokojnie. Jeśli nie to masz ropny problem o nazwie TCV.
PS. Ja też mam silikon a ropy pod nogami nie ma :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Artur76 » 15 kwi 2008, 18:48

Bardzo dziekuje za odpowiedz.
Zrobiłem tak jak mi opisales i troche włożyłem reke mocniej pod wykładzine i poczyłem cos gestego tuz przy nakretkach mocujacych, jak mi sie wydaje oslone komputera. Postanowilem, zeby sie upewnić odkrecic tą osłonę. Pod osłoną było sucho, a komputer (jeżeli dobrze rozumiem: ten prostokącik przymocowany do tej oslony wraz z dochodzacymi kabelkami) był suchy i kabelki też.
Czy wychodzi na to, że nie mam czym się martwić? A ta niewielka ilosc gestej mazi przy nakretkach to tylko jakis smar? Zreszta tam musiał już ktos rozkrecac bo znalazłem 1 Euro <lol> przy tej oslonie.
Na wszelki wypadek nie bede przykrecał tej oslony i jakis czas poobserwuje czy nie ma ciknącej ON.
Za wszelką pomoc jeszcze raz dziekuje.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 20:18
Posty: 10
Skąd: wawa
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy