Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Jaksa
witam, mam pytanko , posiadam mazde6 z 2003rm motor 1.8 plus gaz , podczas odpalania musze dłużej zakrecic rosrusznikiem aby zapaliła, jak sprawdzić czy oby nie uległa awari pompa paliwa, i jakie ma robocze ciśnienie pompa paliwa, z gory dziękuje ,
witam, mam pytanko , posiadam mazde6 z 2003rm motor 1.8 plus gaz , podczas odpalania musze dłużej zakrecic rosrusznikiem aby zapaliła, jak sprawdzić czy oby nie uległa awari pompa paliwa, i jakie ma robocze ciśnienie pompa paliwa, z gory dziękuje ,
-
jasi3
Witam,
Kumple z reala ma taka sam Madzie jak ja (Premacy 2003).
Jak tylko sprowadził ją sobie pojechał do fachowca na wymianę rozrządu.
Po wymianie rozrządu zaczęły się problemy – normalnie po kilku minutach jazdy tracił moc – można było gaz w dechę a Madzia żadnej reakcji.
Sprawdziłem mu kody błędów – i wyszło P0216 czyli TCV – objawy pasują.
Jak na moje oko to gościu coś musiał zahaczyć przy wymianie rozrządu i może jakiś kabelek naderwał.
Co myślicie o tym
– wtyczka od zaworu TCV sprawdzona
– zawór TCV napewno sprawny,
– złe paliwo wykluczone / filtr paliwa wymieniony.
Dziwne jest to że jadąc z Kwidzyna do Gdańska autostradą problem zniknął – Madzia śmigała aż miło.
Czy może być tak że podczas wymiany rozrządu przeskoczył o jeden ząbek w stosunku do pompy wtryskowej
EDIT 21/03/2009:
Kolega pojechał do fachowca – jestem w szoku że tacy są w Kwidzynie – i kazał depnąć na gaz. Obserwując spaliny z rury wydechowej stwierdził że właśnie pompa wtryskowa była przestawiona o jeden ząbek i faktycznie po przestawieniu wszystko powróciło do normy. Co o tym sądzicie
Kumple z reala ma taka sam Madzie jak ja (Premacy 2003).
Jak tylko sprowadził ją sobie pojechał do fachowca na wymianę rozrządu.
Po wymianie rozrządu zaczęły się problemy – normalnie po kilku minutach jazdy tracił moc – można było gaz w dechę a Madzia żadnej reakcji.
Sprawdziłem mu kody błędów – i wyszło P0216 czyli TCV – objawy pasują.
Jak na moje oko to gościu coś musiał zahaczyć przy wymianie rozrządu i może jakiś kabelek naderwał.
Co myślicie o tym
– wtyczka od zaworu TCV sprawdzona
– zawór TCV napewno sprawny,
– złe paliwo wykluczone / filtr paliwa wymieniony.
Dziwne jest to że jadąc z Kwidzyna do Gdańska autostradą problem zniknął – Madzia śmigała aż miło.
Czy może być tak że podczas wymiany rozrządu przeskoczył o jeden ząbek w stosunku do pompy wtryskowej
EDIT 21/03/2009:
Kolega pojechał do fachowca – jestem w szoku że tacy są w Kwidzynie – i kazał depnąć na gaz. Obserwując spaliny z rury wydechowej stwierdził że właśnie pompa wtryskowa była przestawiona o jeden ząbek i faktycznie po przestawieniu wszystko powróciło do normy. Co o tym sądzicie
troche odswieże bo teraz na mnie przyszła kolej... dywanik mokry, pod dywanikiem bagno... okolice pompy mokre..w poniedziałek chyba jade do PEZAL'a w gdańsku z tego co wyczytałem to TCV na 99% teraz piszecie ze to wadliwa konstrukcja ? to po co mam wymieniac na nowy skoro i tak konstrukcja wadliwa (nowego też??) przy okazji zobaczy sie czy to tylko TCV czy moze mokra pompa to wina SCV...
czy TCV jest taki sam do pomp 5001 i 5020 ? i jaka jest aktualna cena, ja widzialem za 830 PLN.. jaki moze byc koszt wymiany 100-200 PLN
czy TCV jest taki sam do pomp 5001 i 5020 ? i jaka jest aktualna cena, ja widzialem za 830 PLN.. jaki moze byc koszt wymiany 100-200 PLN
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
bez kanalu to idzie zrobic.od gory idzie sie dostac.tylko dobre palce ,klucze i troche cierpliwosci.sam to robilem pierwszy raz.2 godz na spokojnie.mi zostal nie taki zly tcv.lekko z niego kapalo.jak poczekasz miesciac to moge ci sprzedac dobry od mojej pompy,bo pompe bede wymienial.za 200 pln.zawor jest suchutki.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
RF4F, 5020;patrzac z przodu pompy po lewej stronie namierzylem chyba tego TCVała i mase innych kabelkow, takich przetartych tez..., kosteczek, połamanych i przesiaknietych pianek.. usyfione od oleju to ja tam mam wszystko.. te z góry zaworki/czujniczki suche.. jutro bedzie wiadomo co i ile...
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
no to tylko dopisze ze polecam
Diesel-Serwis Gdynia ul Zakopiańska 13
wymienili mi TCV (robili to nie pierwszy raz, maja pojecie o co chodzi, bez wyciagania pompy)
cena 800 PLN zawor + 50 PLN robocizna
czas wymiany ok 2 godzin
no to dodam ze SPV ok 1200 PLN
wszystko w tych samych kartonikach co oryginaly, zapakowane, zafoliowane.. wymiana pewnie podobnie ok 50 PLN albo i mniej...
Diesel-Serwis Gdynia ul Zakopiańska 13
wymienili mi TCV (robili to nie pierwszy raz, maja pojecie o co chodzi, bez wyciagania pompy)
cena 800 PLN zawor + 50 PLN robocizna
czas wymiany ok 2 godzin
no to dodam ze SPV ok 1200 PLN
wszystko w tych samych kartonikach co oryginaly, zapakowane, zafoliowane.. wymiana pewnie podobnie ok 50 PLN albo i mniej...
Ostatnio edytowano 8 kwi 2009, 19:57 przez frud, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Zrobiłem osobiście rozeznanie u Bocheńskich / Wrocław.
1. nie robią na powierzonych częściach
TCV ma u nich cenę ok 1200
SPV powyżej 1500,
czyżby istniało ryzyko zakupu TCV, SPV od rzemiosła chińskiego? ;]
2. TCV wymieniają wyjmując pompę z auta, cena z przeglądem pompy ok 1500zł plus filtr paliwa, cena pod ostrym warunkiem braku komplikacji
3. moga oceniać czy potrzebna jest wymiana SPV
4. czas operacji ok. 3dni
zostawiam bez komentarza, kto chce niech ocenia
1. nie robią na powierzonych częściach
TCV ma u nich cenę ok 1200
SPV powyżej 1500,
czyżby istniało ryzyko zakupu TCV, SPV od rzemiosła chińskiego? ;]
2. TCV wymieniają wyjmując pompę z auta, cena z przeglądem pompy ok 1500zł plus filtr paliwa, cena pod ostrym warunkiem braku komplikacji
3. moga oceniać czy potrzebna jest wymiana SPV
4. czas operacji ok. 3dni
zostawiam bez komentarza, kto chce niech ocenia
- Od: 12 maja 2008, 23:50
- Posty: 48
kierownik napisał(a):frud napisał(a):zostawiam bez komentarza, kto chce niech ocenia
szkoda gadać...
co to za fotomontaz ja tego nie napisałem tylko MSI
Ostatnio edytowano 9 kwi 2009, 21:14 przez frud, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Witam wszystkich ,jestem tu nowy podpinam się do tego tematu gdyż objawy w moim aucie są podobne jak wyżej opisywane. Auto Premacy 2.0 DiTD motor chyba RF 4F 101 PS zostało zakupione 3 tygodnie temu w Niemczech z ogłoszenia sprzedający uprzedzał o jakimś problemie dot. elektyki jednak bez konkretów. Objawy w niemczech były następujące : wariujące styki w czarnym przekażniku pod nogami pasażera chyba B5 S4 a także w przekażnik B6 S8 w skrzynce przekażników przy aku. Wariowały przy włączeniu zapłonu uniemożliwiając odpalenie auta .Po wymianie pierwszego przekażnika i mechanicznym zablokowaniu styków drugiego auto odpala z pierwszego obrotu wału zimny i po dwóch obrotach na ciepłym czyli b.dobrze. Dodam że przed wymianą tych kostek auto było w serwisie mazdy w Offenbach/Main i diagnoza brzmiała "brak usterek" jednak po wymianie tych kostek okazało się że auto to istny muł .Totalny brak mocy w drodze do kraju zalałem bak do pełna i dodałem jakiś uszlachetniacz do paliwa. Po 3 godz. w korku koło Frankfurtu auto jakby odżyło poszło nawet 175 na płaskim odcinku koło Drezna ,drugie tankowanie koło Opola na statoil +xeramic i znowu żółwik do Ostrołęki .turbina jest słyszalna od 1500 obr. więc zakładam że to nie to .Ostatnio jednak zauważyłem tłuste kable w okolicach opisywanego zaworu TCV w kabinie nie zauważyłem jeszcze plamy. Moje pytanie ,czy w razie stwierdzonej nieszczelności tego zaworu i spowodowanym tym spadkiem mocy silnika opisana wyżej metoda uszczelnienia na silikon poza faktycznym uszczelnieniem spowoduje także odzyskanie mocy, a może spróbować wymienić ten Relay B6 S8.Co o tym sądzicie?
- Od: 18 kwi 2009, 17:38
- Posty: 11
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
Sorry jeszcze jedno pytanie , bo jakoś nie widzę o tym ani słowa. czy samodzielna wymiana TCV bez demontażu pompy spowoduje wyciek paliwa i zapowietrzenie owej pompy . Jak jest kolejność czynności w przypadku próby odpowietrzenia instalacji paliwowej przed rozruchem auta. Z góry dzięki za odpowiedzi i ewentualne porady. Dodam że auto bardzo podoba się mojej rodzince, jednak ww. usterki spowodowały że mam ciężki orzech do zgryzienia czy pozostać przy sprawdzonej vektrze 2.0 dti i spróbować pozbyć się mazdy czy zaryzykować z mazdą i pozbyć się opelka.
- Od: 18 kwi 2009, 17:38
- Posty: 11
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości