Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez MarekW » 20 kwi 2009, 09:00

Po wykręceniu TCV jest delikatny wyciek, ale nie jakis ogromny. Da się to zrobic bez wyjmowania pompy. A czy to od muli samochod to nie wiem.
Zakadasz nowy TCV i troche podpompowujesz paliwo i kręcisz chwile dluzej i jest ok.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez fox35 » 20 kwi 2009, 15:36

Dzięki za podpowiedż, chyba spróbuję pokręcić się za tym zaworem i go podmienić chociaż dzisiaj zrobiłem kółko do Olsztyna i z powrotem i znowu zacząłem myśleć o turbinie czy nie siada .Czy rozwalona turbina jest słyszalna w pełnym zakresie obrotów tzn. od ok.1500 czy może tylko na wyższych obrotach bo moją słychać od ok.1500 obr/min jednak dynamikę czuć dopiero po ok.3200 obr/min. Poza tym mam dalej problem z przekażnikiem B6 S8 próbowałem dostać na szrotach jakąś używkę aby sprawdzić czy to jednak nie coś innego ale w Olsztynie rozbitej mazdy nie uświadczysz.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 16:38
Posty: 11
Skąd: Ostrołęka
Auto: Premacy 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 27 kwi 2009, 09:29

Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fox35 » 27 kwi 2009, 18:51

Witam.Dostałem w końcu przekażnik B6 S8 ten od sterowania zaworu TCV i już wiem że to nie to czyli dalej nie wiem nic.Po włączeniu zapłonu styki zwierały i puszczały nieregularnie podobnie jak w starym przekażniku auto nie zapala .Po zablokowaniu styków kawałkiiem plastiku wszystko działa normalnie i silnik zapala niemal natychmiast. Jednak dalej auto jest zamulone w ten weekend przekonałem się o tym robiąc rundę do Bydgoszczy .Dynamika jest na poziomie suchego diesla. Nie mam na razie pomysłu co dalej robić.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2009, 16:38
Posty: 11
Skąd: Ostrołęka
Auto: Premacy 2.0 DiTD

Postprzez frud » 28 kwi 2009, 17:23

xANDy napisał(a):Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).

z dzisiaj:
objawy – syczenie powietrza pod maska, mułowatość, nizsza predkosc maksymalna
przyczyna- dziurawy waz gumowy od intercoolera (ten nizej)
naprawa czasowa – loctite/klej do gumy/, tasma teflonowa, tasma izolacyjna
najwazniejsze ze działa, madzia smiga!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 20:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez MSI » 4 maja 2009, 10:47

Dodam jeszcze 4 grosz do wątku,

aby wymienić TCV trzeba najpierw go kupić (zdobyć, znaleźć...) – sprzedawca mówi, że powinienem podać numer pompy (ponoć są dwie wersje w BJ i od tego zależy wersja TCVa.

Gdzie znaleźć numer pompy :] po południu idę zajrzeć pod maskę a nie chciałbym tracić czasu na szukaniu w ciemno.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 22:50
Posty: 48

Postprzez MarekW » 4 maja 2009, 11:14

Numer pompy jest na pompie, ale w takim miejscu, że najlepiej go widać jak jesteś w kanale i masz odkręconą osłonę silnika. od góry nie zobaczysz go :–(, chyba że jakimś małym lusterkiem?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MSI » 4 maja 2009, 13:20

yhmy,
czy nie można przez klapkę rewizyjną tego załatwić, tam jest jedna taka odchylana,
kurcze kurcze, nie widzi mi się bezkanałowo plastików zdejmować tylko dla spisania numeru
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 22:50
Posty: 48

Postprzez josif666 » 27 maja 2009, 17:30

a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

http://www.allegro.pl/item613194303_kit ... achem.html

bo mnie też spotkał "zaszczyt" poznania się z tym zaworkiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 14:56
Posty: 35
Skąd: Swarzędz
Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r

Postprzez blitz » 28 maja 2009, 07:37

U mnie zlepienie nie zdało egazminu. Po kilku godzinach pracy TCV się lekko "spocił". Kupiłem nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 20:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez kierownik » 28 maja 2009, 07:40

josif666 napisał(a):a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

druciarstwo? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez josif666 » 28 maja 2009, 17:31

kierownik napisał(a):
josif666 napisał(a):a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

druciarstwo? :|


jeżeli miałoby to uchronić przed wydaniem 1000 PLN to można spróbować. W końcu i tak zawór do wymiany

zadając to pytanie bardziej oczekiwałem odpowiedzi czy taka substancja nie uszkodzi obudowy lub jakiś innych elementów? Bo tak do końca nie wiem z czego jest wykonana obudowa np pompy i jak (czy) zareaguje z tym kitem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 14:56
Posty: 35
Skąd: Swarzędz
Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r

Postprzez frud » 28 maja 2009, 20:28

bedziesz pewnie pierwszy który to sprawdzi lub nie... z zaworem TCV spoleczenstwo mozna podzielic na dwie grupy: tych ktorzy wymieniaja na nowy i tych co probuja naprawic (a pozniej i tak wymieniaja na nowy – kwestia czasu)... wybór nalezy do Ciebie... ja TCV kupiłem chyba za 800 + 50 wymiana, ale o tym juz bylo...w jednym z wielu tematów na temat TCVałów
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 20:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez stary_jac » 28 maja 2009, 23:23

też mnie to czeka, jako ciekawostkę podam że cena w serwisie (chyba ASO) Mazdy w Bielsku Białej ponad 1700zł !!!! + wymiana jak to pan określił do 1-roboczogodziny tj. 140zł (informacja bodajże z poniedziałku) ... no coments
Myślałem że opowieści o ASO to mit , wiem że oryginalny Denso można kupić coś ponad 800.(patrz post wyżej)
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 20:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez stary_jac » 9 cze 2009, 23:08

pytanie , czy ktoś wskaże gdzie można kupić wtyk który będzie pasował do gniazda w zaworze TCV ?
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 20:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez Riki » 10 cze 2009, 08:42

Posiadam taki zawór w dobrej cenie... zapraszam na PW.

Klejenie silikonem to druciarstwo i tego się nie praktykuje... mając DiTD trzeba czasem liczyć się z kosztami.. auta mają swój wiek i przebieg.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez josif666 » 10 cze 2009, 14:11

Silikon nic nie pomógł. Leci jak leciało.
Ale właśnie kurier mi dostarczył zaworek i czekam na termin u mechanika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 14:56
Posty: 35
Skąd: Swarzędz
Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r

Postprzez stary_jac » 11 cze 2009, 20:51

Riki zawór już wcześniej kupiłem, kleić nie kleiłem taki już ufajdany zawór był jak kupiłem samochód.
Zresztą z tego forum dowiedziałem się że nie tylko u mnie jest klejone.
Pytam o złącze bo nie chciałbym odstawiać kolejnej partyzantki.
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 20:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez thomass » 11 cze 2009, 21:20

mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.tylko PW.coo do turbiny to uszczelnilem w 100 % dolot.nie wiem co sie stalo ale madzia rwie od 1500 obr/ m na 1 biegu a od 2 tys orotow wciska w fotel a przod idzie w gore.nie wiedzialem ze diesel moze miec az takiego kopa.nie nadaze biegow zmieniac tak sie zbiera.najlepszy diesel jest w Lugsemburgu.jak wracalem tydzien temu z paryza zatankowalem wlasnie tam.na baku 920 km.auto zaladowane [predkosc do 130km/h.]a w polsce tankowalem na pierwszej stacji shela za Jedrzechowicami.MASAKRA gown... nie diesel. auto slabe i falowanie obrotow na postoju.[trudno w Polsce trafic na dobra rope]a przy granicach odradzam tankowac.POZDRAWIAM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Riki » 12 cze 2009, 02:12

thomass napisał(a):mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.


myślę, że jego miejsce jest w śmietniku...

thomass napisał(a):trudno w Polsce trafic na dobra rope


trzeba tankować na normalnych stacjach i jest OK. Na Zachodzie też są cyrki..

stary_jac :) złącze masz ufajdane, że chcesz je wymieniać?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy