Czy Premacy 2.0 DITD – 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?
Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?
W niższej temperaturze otoczenia silnik po starcie dławi się chwilę.
pzdr.
Nieprzyjemny zimny rozruch – czy nawala mi jakiś czujnik?
Strona 1 z 1
Na pewno ma czujnik zasysanego powietrza...
Wydaje mi sie że w zaleznosci od temp samego silnika.
Myslisz że istnienie programu zalezy od tego czy jest zasilanie czy nie? Byloby to troche bez sensu jak dla mnie.
pzdr
Wydaje mi sie że w zaleznosci od temp samego silnika.
Myslisz że istnienie programu zalezy od tego czy jest zasilanie czy nie? Byloby to troche bez sensu jak dla mnie.
pzdr
- Od: 10 sty 2007, 18:18
- Posty: 75
- Skąd: Z-ść / Krk
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00
OpusDei napisał(a):Czy Premacy 2.0 DITD – 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
Ma czujnim temp płynu chłodzącego. Ta temp jest najważniejsza
OpusDei napisał(a):Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?
Jak wyżej.
OpusDei napisał(a):Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?
Nie.
PS Czyżbyś miał problemy z rozruchem na zimno?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Jak jest gorąco na dworzu,silnik zapala i pracuje jak zegareczek.
Jak jest zimno,silnikiem trzęsie przy zapalniu,dławi się na moment a potem chropowato pracuje.
Myślę,że siedzi jakiś czujnik prócz którejś ze świc żarowych.
Jak jest zimno,silnikiem trzęsie przy zapalniu,dławi się na moment a potem chropowato pracuje.
Myślę,że siedzi jakiś czujnik prócz którejś ze świc żarowych.
- Od: 1 maja 2007, 08:07
- Posty: 29
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.
Czujnik temp. powietrza zasysanego znajduje się w obudowei filtra
Co/kto ma regulować wtrysk i dlaczego?
Oprogramowanie jest w ROMie czyli nie rozpływa się w niebyt, niezaleznie od czasu postoju auta (czy na półce w sklepie/na szrocie); jest wgrane "na sztywno" (choć w wielu przypadkach można je uaktualnić, chociaż w denso jest to trochę kłopotliwe).
Aha – i tytuł Twego tematu jest bardzo enigmatyczny – za bardzo... zlituj się nade mną
Co/kto ma regulować wtrysk i dlaczego?
Oprogramowanie jest w ROMie czyli nie rozpływa się w niebyt, niezaleznie od czasu postoju auta (czy na półce w sklepie/na szrocie); jest wgrane "na sztywno" (choć w wielu przypadkach można je uaktualnić, chociaż w denso jest to trochę kłopotliwe).
Aha – i tytuł Twego tematu jest bardzo enigmatyczny – za bardzo... zlituj się nade mną
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak troche OT, ale interesuje mnie ROM w pompie. Z tego co rozumiem tam sa zapisane informacje dotyczace jak dana pompa i podlaczone do jej wtryskiwacze sa skalibrowane (to programuje producent pompy). PCU w autku na podstawie tych danych steruje dlugoscia wtrysku i optymalizuje spalanie itp. Czy mam racje?
Czy ma ktos opis protokolu ROM <–>PCU ?
Pozdrawiam
Marek
Czy ma ktos opis protokolu ROM <–>PCU ?
Pozdrawiam
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Generalnie tak...MarekW napisał(a):Czy mam racje?
Raczej nikt... dlatego nikt (?) nie "przerabia" denso, istnieją tylko boxy.MarekW napisał(a):Czy ma ktos opis protokolu ROM <–>PCU ?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tytuł poprawiłem...
Do września muszę dojechać do Jaksy.Jeśli ma komputer egzaminujący napęd(??)
to wykaże co i dlaczego.
Od tego uzalezniam,czy sprzedać czy jeździć.
pzdr
http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/2_ciezkirozruch.htm
PS. wogóle,to silnik bardzo oszczędny (ok.6l/100km po mieście),nie bierze oleju,nie dymi,zapala na dotyk.Cholerne brudasy Holendrzy nie dbali o auto jak Niemiec)
Do września muszę dojechać do Jaksy.Jeśli ma komputer egzaminujący napęd(??)
to wykaże co i dlaczego.
Od tego uzalezniam,czy sprzedać czy jeździć.
pzdr
http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/2_ciezkirozruch.htm
PS. wogóle,to silnik bardzo oszczędny (ok.6l/100km po mieście),nie bierze oleju,nie dymi,zapala na dotyk.Cholerne brudasy Holendrzy nie dbali o auto jak Niemiec)
- Od: 1 maja 2007, 08:07
- Posty: 29
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.
BARDZO dziękuję...OpusDei napisał(a):Tytuł poprawiłem...
Mówię to pewnemu człowiekowi a on mi uparcie nie wierzy... Dziękuję więc za Twoją wypowiedź – dodatkowy argument.OpusDei napisał(a):PS. wogóle,to silnik bardzo oszczędny (ok.6l/100km po mieście)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jaką wartość cetanową ma EkoDiesel a jaką Verva Diesel
Poczytałem instrukcję obsługi 2.0 DITD (1999/2000) i zalecanym paliwem jest ON o liczbie cetanowej 51 lub wyższej.
Jedni spece w Motorze pisuja,że starszy silnik na pompowtrysku musi żreć ON z siarką bo ona smaruje – a inni,że wręcz przeciwnie......że zamula komory.
I bądź tu skromny kierowco mądry.(chyba po szkodzie)
**Generalnie mój silnik po nagrzaniu jest brzytwa,gaz reaguje już na początku pedału,tylko trochę trzęsie.....
Tak czy siak znowu kupię Premacy,jakby co.
Poczytałem instrukcję obsługi 2.0 DITD (1999/2000) i zalecanym paliwem jest ON o liczbie cetanowej 51 lub wyższej.
Jedni spece w Motorze pisuja,że starszy silnik na pompowtrysku musi żreć ON z siarką bo ona smaruje – a inni,że wręcz przeciwnie......że zamula komory.
I bądź tu skromny kierowco mądry.(chyba po szkodzie)
**Generalnie mój silnik po nagrzaniu jest brzytwa,gaz reaguje już na początku pedału,tylko trochę trzęsie.....
Tak czy siak znowu kupię Premacy,jakby co.
- Od: 1 maja 2007, 08:07
- Posty: 29
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD, 1999.
OpusDei napisał(a):Tak czy siak znowu kupię Premacy,jakby co.
A może od razu M5?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości