Zawór SPV

Postprzez slawekp » 5 wrz 2007, 08:19

MarekW napisał(a):Ciekawi mnie co dokladnie mabi zrobilo opisujac problem "padla dawka"?

Ktos jest madry? Nie byl to SPV wiec co?

Na jakims formu o oplach (silnik isuzu) przeczytalem cos ciekawego:
Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. Modul jest dokrecony do pompy i mozna go odlaczyc i otworzyc jakas aluminiowa pokrywe. Pozniej lupa lub dobre oko, aby sprawdzic polaczenia, cos pisali o styku 2 i 3.... jak jest cos nie tak to nalezy to podlutowac i zobaczyc czy dziala :–). Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komputer zapisywal to jako blad/awaria SPV.

ROM ma informacje o dawce wiec moze pojsc w tym kierunku ??? Moze ma ktos taki ROM i moglby zrobic foki jak to wewnatrz wyglada?

Marek


Witam,
Mimo serwisu układu elektrycznego po 4 miesiącach powróciły problemy z odpalaniem mojej DITD 99. Piszę bo wątek poruszony przez Marka W wydaje mi się dosyć ciekawy. Wczoraj byłem w ASO AZ Auto i zapytałem co oferują w sensie części związanych ze sterowaniem pompą. Uzyskałem odpowiedź że tzw. CPU – nie mylić z modułem komputera. CPU zlokalizowane jest (a być może stanowią jeden moduł realizujący różne funkcje) ze złączem diagnostycznym i umieszczony jest z lewej strony samochodu w okolicach mocowania amortyzatora. Jeżeli prawdą jest, że na pompie jest zlokalizowany ROM, to oznacza, że topologia sterowania pompą zawiera dwa elementy. Kontynuując wątek Marka W można powiedzieć, że również w module CPU (o ile jest możliwość dostępu i oceny z pomocą lupy) może się zdarzyć mechaniczne uszkodzenie układu elektronicznego, lub po prostu tzw. "zimny lut". W przypadku mojego samochodu byłoby to uzasadnione (uderzony z lewej strony – oczym wiedziałem). Dodatkowo widzę, że miga kontrolka silnika, ale niestety mam trudności z uchwyceniem kodu błędu.
Czy ktoś z ekspertów mógłby potwierdzić taką konstrukcję elektroniki sterowania pompą, a tym samym kierowanie uwagi serwisu, do którego mam się zwrócić o pomoc na oba elementy, kable je łączące oraz wiązkę połączenie CPU z komputerem. Pozdrawiam.

PS. Nadal zakładam, że nie jest to SPV, ani pompa, choćby z tego powodu, że jestem po pierwszych spotkaniach bliskiego stopnia z MABI (wymiana SPV i uszczelek, zestrojenie pompy)
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 15:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez xANDy » 5 wrz 2007, 08:33

To, co opisywał Marek W to chyba tak wygląda:
http://www.allegro.pl/item230668027_nap ... _vp44.html
slawekp napisał(a):umieszczony jest z lewej strony samochodu w okolicach mocowania amortyzatora
Z lewej strony czyli po stronie kierowcy? Bo to mi wygląda jak opis miejsca "pobytu" sterownika IDM, który już był "rozkręcany na forum"...
IDM jest przymocowany w pionie między amortyzatorem a silnikiem wycieraczek. Charakterystyczna jest bardzo gruba blacha (podstawa) aluminiowa (3-4mm)... Dochodzi do niej jedna wtyczka – łatwe do demontażu i łatwe do oglądnięcia w środku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez slawekp » 5 wrz 2007, 08:44

Witam,
Bardzo dziekuję za błyskawiczna odpowiedź. Postaram dziś skontaktować się z autorem oferty na serwis sterownika.

Pozdrawiam
PS. W sprawie poszukiwania Mazdy 5 polecam portal Autoscout24.de. Widziałem takie cacko. Oferta zNiemiec za ok 19 000 Euro
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 15:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez MarekW » 6 wrz 2007, 18:37

To co na allegro zostalo pokazane to chyba pompa Bosha i tam pod pokrywa jest elektronika. W Denso jest to o wiele mniejsze jak przystalo na pamiec ROM i jak sie orientuje to bezposrednio to jest podlaczone do komputera PCU.... IDM to tylko modul dostarczjacy b. wysokie napiecie aby zawor SPV dzialal poprawnie i b. szybko. Dodatkowo IDM odsyla informacje zwrotna jak dlugo byl faktycznie zamkniety SPV.
U nas chyba nic nie trzeba odcinac.

Zawsze mozna sie skontaktowac z gosciami z allegro i dopytac jak wyglada naprawa takiego modulu.

Ponoc IDM jest wieczny. Ale jak samochod mial uderzenie w jego poblizu to moze nastapily mechaniczne uszkodzenia i obecne problemy.

Marek
ps. oby trop byl dobry bo jak nie to bedziemy w punkcie wyjscia. A ja juz na nic ciekawego na angielskojezycznych forach nie znalazlem. Sadze ze kopalnia wiedzy jest na forach niemieckich, ale ja nie znam niemieckiego :–(
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez slawekp » 7 wrz 2007, 12:10

Witam,

Kilka słów komentarza i co się dzieje dalej. Wykonałem telefon do eksperta, który złozył ofertę na Allegro. Facet jest OK. Opowiedziałem mu o swoich objawach. Kilka pytań pozwoliło nam na uścislenie moich objawów. Samochód nie pali po dłuższym postoju. Diagnoza tzw. rozszczelnienie pompy, a raczej układu doprowadzenia paliwa do pompy. Ratunek – ekspertyza i ew. wymiana jednego lub więcej przewodów doprowadzających paliwo. Zapowietrzanie się układu zostało przeze mnie uprawdopodobnione w ciągu dwóch ostatnich dni, poprzez fakt że odjechałem bez problemu wykonując uprzednio ok 300 ruchów pompką umieszczoną na filtrze paliwa. Dodatkowo skojarzyłem, że objawy znacznie się nasilają po napełnieniu baku. Mam zwyczaj tankować prawie pod korek, więc być może jest to sprawa układu odpowietrzenia wlewu paliwa. Co ciekawe, dziś rano "po nocy" odjechałem bez problemu, podobnie jak wczoraj wieczorem po 5 godzinnym postoju.Podobne zjawisko miałem 3 tygodnie temu po zatankowaniu. Potem przez 3 tygodnie spokój, aż to tego tankowania. Wiem, że wygląda to być może na magię. I dlatego będę kontynuował wątek. Bo jeżeli obejściem okaże się tankowanie3/4 baku to do momentu naprawy da sięz tym żyć.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 15:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez slawekp » 13 wrz 2007, 08:41

Witam,

Zaczęło się od zaworu SPV, potem różne wątki. Dla wszystkich tych, których interesuje rozwiązanie problemu uruchamiania Mazdy 626 GF diesel przedstawiam możliwe przyczyny (po wizycie w serwisie) w sąsiednim wątku "problemy z uruchomieniem silnika"
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2005, 15:16
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Auto: 626 DITD rocznik 1999

Postprzez emer » 17 lis 2007, 21:15

@MarekW
A jak TO uszczelnić?
I faktycznie wyglada jakby wyciek był przez wtyczke – pełno tam było ropy ...
"Cieknie" mi trzeci "korpus" – tzn ten od wewnatrz samochodu.
Hmm ... Jutro popatrze , ale o ile pamietam wszystkie mniej wiecej sa tej samej wielkości ...
czyli całkiem mozliwe ze ropa mi zalewa alternator i go jakos tak uszkodziła – ale co ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez MarekW » 17 lis 2007, 22:44

Ogólnie jestem laikiem i chyba wszystko na temat zaworów już tu napisano.
Ale skoro xANDy sądzi, że moje doświadczenia się komuś przydają to prosze.

Ja zastosowałem silikon samochodowy (czarny).

Zawór SPV (ten największy patrząc od przodu z prawej strony, klucz chyba 36) da się uszczelnić silikonem.
Rozłączamy połączenie i aplikujemy silikon (trochę) we wtyczkę i na pierscień dookoła bo ogólnie się rozszczelnia ten plastik pod wpływem ropy i cieknie i przez obydwia te miejsca.

Z tego co się dowiedziałem to podobne problemy z wyciekami poprzez wtyczki maja BOSCH, Delphi i Denso. Na różnych forach (z Australii, Irlandii, Niemiec, Polski) piszą, że to z powodu złego paliwa, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć, że na całym świecie jest złe paliwo. Prywatnie sądzę, że olej napędowy ma w sobie siarkę i chyba razem z wodą otrzymujemy kwas siarkowy :–) a to z wyższym ciśnieniem, wibracjami, temperaturą skutecznie utrudnia zrobienie dobrego materiału, który byłby szczelny. Takie mam przemyślenia.

Co do TCV to dojście jest raczej od spodu, odkręcając większą osłonę silnika to widać go jak na dłoni. Alternator i rozrusznik też.
Można wciśnąć silikon we wtyczkę i odczekać z 12 godzin, aby się to wszystko uszczelniło i póżniej jeżdzić i obserwować. :–)

Jak już się uporamy z wyciekami to warto dostać się do komputera i zobaczyć czy już nie pływa on w ropie... :–) (temat też już poruszany na forum). Komputer jest pod stopami pasażera (4 nakrętki 10). Operacja trwa z 5 minut i wiemy czy mamy ropę czy nie.

UWAGA 1
Jak dużo będzie się kombinować to można uszkodzić wtyczkę, a same wtyczki we wiązce idącej do komputera są niedostępne (tylko cała wiązka, ktoś pisał, że ona kosztuje 550EURO). Ani serwis denso ani seriws mazdy nie oferują takich wtyczek osobno!!!
Już poprzez to przechodziłem :–(, ale i w tym temacie mam pewne osiągnięcia, ale może o tym przy innej okazji.

UWAGA 2
Przed zastosowaniem silikonu należy bardzo dobrze odtłuścić całość np. benzyna, póżniej wysuszyć spreżonym powietrzem i dopiero silikon. Można też delikatnie podgiąć styki we wtyczce aby lepiej kontaktowała.

UWAGA 3
Tego silikonu to raczej należy stosować z umiarem bo może się okazać, że wtyczka nie przecieka, ale też i nie kontaktuje!!!
Póżniejsze wyjęcie sklejonej wtyczki silikonem jest bardzo czasochłonne.
Też przez to przechodziłem, ale się da to zrobić.

Z innymi czujnikami i zaworami zamontowanymi na pompie jeszcze nie miałem problemów, ale sądzę, że silkon może też dla nich zadziać.


Inna droga to wymontowanie całej pompy (nie trzeba rozpinać rozrządu – to też było na forum). wtedy to wszystkie te zawory da się ponoć lepiej uszczelnić choć nie wiem jak (lepsze dojście). Do uszczelniania potrzeba też wtyczki, a po wymontowaniu pompy to one zostają w samochodzie :–(.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez emer » 18 lis 2007, 13:16

"Zawór SPV (ten największy patrząc od przodu z prawej strony, klucz chyba 36) da się uszczelnić silikonem.
Rozłączamy połączenie i aplikujemy silikon (trochę) we wtyczkę i na pierscień dookoła bo ogólnie się rozszczelnia ten plastik pod wpływem ropy i cieknie i przez obydwia te miejsca."

Troche nie rozumiem ...
Po rozłaczeniu tej wtyczki aplikuje my do środka wtyczki silikon?
Ja widze ze jak wyciągne wtyczke, to w gnieżdzie (na korpusie od góry) jest paliwo w srodku tego gniazdka – i tam mam aplikować silikon?
Pozatym chyba na obwodzie tego korpusu, gdzie jest widoczny plastik – tez jest wyciek ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez MarekW » 18 lis 2007, 14:51

Tak we wtyczkę i wokoło pierścienia bo inaczej będzie nadal przeciekać.
Wtyczka rozszczelnia się między stykami a plastikiem obudowy.
Więc należy pociągnąć po całości lub kupić nowy SPV jak będzie nadal przeciekać.

Ogólnie nie ma czego tłumaczyć tylko silikonować z głową :–).

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez emer » 18 lis 2007, 19:51

Obrazek

Zamieszczam to zdjęcie aby upewnić sie że TO jest SPV i o nim mówimy ...
Cieknie mi tam gdzie jest niebieski kabelek (w środku tego gniazdka było paliwo), i pod tym plastikowym a metolową nakrętką – teraz jest wytarte – było wilgotne.
Ta złączka/gniazdko pod rurą gumową tez była cała wilgotna, aż tam na dół gdzie jest alternator i złącza (tez mokre) do niego ...
Czy potwierdzasz to o czym mówiłeś? To jest własnie TO ?
Wiesz – jestem lama i wolę upewnic sie ... :D
Na razie ładuje nonstop akumulator (jak nie jeżdże) – takie jeszcze pytanko z kategorii LAMA JESTEM ... czy moge ładować aku bez odłaczania klem ? <zawstydzony>

A moze ktos tak na szybko powie mi jak wydostac/dostac sie do alternatora?
Jakos sobie tego nie wyobrażam ... <glupek2>

@Leszek1 – byłbym haaaaapy gdyby to była szczotka ... :)
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez MarekW » 18 lis 2007, 21:35

Tak to SPV, u mnie wyglądało podobnie. Skoro już widziałeś tam ropę to po co to upewnianie się. Silikon w dłoń i trochę go do wtyczki i pasem dookoła pierścienia tak aby zakleić przestrzeń pomiędzy plastikiem a stalową obudową zaworu. Pożniej 12 godzin odczekaj.

Pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu bo inaczej silikon nie zadziała.
A do alternatora to dostaniesz się od spodu, odkręcając większą osłonę silnika i alternator masz już na wyciągnięcie ręki.

M.
ps. widzę, że najwięcej problemów z zaworami mają użytkownicy 323F z roku 2002. Może ktoś wie czym ten model się róznił od modeli z 2001 i 2003 ?
Moja pompa denso ma symbol 096500 – 5020.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez emer » 20 lis 2007, 15:28

Info telefoniczne z warsztatu – wypalony regulator, szczotkotrzymacz (Jaksa – miałes racje) ... podobno to całośc i kosztuje takie coś 220zł
Przyczyna jak wyraził sie ten mechanik – zalane wszystko ropą i sie ... wypaliło

Na razie tym silikonem uszczelniłem (?) korpus tego SPV ... jakos mam opory z zalaniem wtyczki ...
Marek – Ty to zalałeś silikonem i włżyłes wtyczke do tego gniazdka? I teraz masz ... nierozbieralną?
Musze jeszcze oblookac kurcze ten komputer .... Gdzieś pod stopami jest? Pod tapicerką?
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez Jaksa » 20 lis 2007, 17:04

emer napisał(a):(Jaksa – miałes racje)

:D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MarekW » 20 lis 2007, 20:13

Wtyczka teoretycznie wyglada na nierozbieralna, silikon to nie klej .. ale ponowne rozebranie może być trudniejsze niż bez silikonu. Dlatego mówiłem, aby nie przesadzić z ilością silikonu. Ja faktycznie posmarowałem dno wtyczki, około 1 może 2mm i to umożliwia łatwiejsze rozklejenie. U mnie od roku to działa i jak zacznie się coś dziać to pomyślę o wymianie SPV. A co do wtyczki to coż jak się poszuka to i się takie znajdzie :–).

Komputer znajdziesz pod nogami pasażera na grodzi silnika pod duża metalową płytą.
Trochę plastików można wcześniej usunąć, aby łatwiej odgiać wykładzinę.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez magicadm » 20 lis 2007, 20:15

emer napisał(a):jakos mam opory z zalaniem wtyczki


To może podlutuj kable do pinów w SPV i zalej "na amem"???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez MarekW » 21 lis 2007, 12:27

Myslalem nad zalaniem wtyczki jakas zywica. :–)
Mozna tak zrobic ..wsadzic nowe konektorki i zalac zywica a do nowych przewodow dodac jakas hermetyczna uniwersalna samochodowa wtyczke, aby jak SPV czy TCV sie zepsuje na amen mozna go wymienic bez przecinania kabli... pozostaje jednak co podlaczyc do nowego SPV czy TCV .. bo jak sie orientowalem to ani przedstawiciele DENSO anie ASO Mazdy, Opla, Toyoty nie dysponuja takimi wtyczkami i nawet nie sa chetni pomoc w tym temacie bo to sie nie psuje. Ale jak ropa przecieka to wtyczka sie troche psuje....

Ale mowie, ze jak sie pokombinuje to i nowe lub uzywane takie wtyczki mozna znalesc.
Byly stosowane w OLPACH 17DTI, czy TOYOTA'ch Landcruser wiec ... szroty moga to miec. W dobie internetu mamy wieksze mozliwosci poszukiwan. Glowa do gory.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez emer » 21 lis 2007, 12:44

a może wyprowadzic podlutowane do pinów w gniazdku SPV dwa kabelki (ok 5-10cm) i jakoś poza wtyczką przylutowac do kabelka – ok 1-2cm za wtyczką ... ;)

No i wtedy zalać tym silikonem całe gniazdko SPV – kabeleczki bedą po prostu se wystawać, wtyczka nieruszona, całośc chyba hermetyczna, a jakby co to chyba by wygrzebał jako ten silikon z gniazdka nawet ... ;)

Ta wtyczka jest dość delikatna, ma tez delikatne gumowe uszczelki ....
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez MarekW » 21 lis 2007, 13:13

Rob jak chcesz .. byle nie cieklo. Widac ze wyciekajaca ropa moze spowodowac dodatkowe koszty wiec im szybciej naprawisz tym lepiej dla kieszeni.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez magicadm » 21 lis 2007, 15:21

magicadm napisał(a):
emer napisał(a):jakos mam opory z zalaniem wtyczki


To może podlutuj kable do pinów w SPV i zalej "na amem"???

emer napisał(a):a może wyprowadzic podlutowane do pinów w gniazdku SPV dwa kabelki (ok 5-10cm) i jakoś poza wtyczką przylutowac do kabelka – ok 1-2cm za wtyczką ... ;)


Odnoszę wrażenie, że nikt moich postów nie czyta....ale w sumie to nie moja strata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy