Zawór SPV

Postprzez $$$JACEK$$$ » 9 cze 2007, 00:24

MAGIKA znalazłem w RZESZOWIE ul. Wita Stwosza . TEL.603 937 863
Na Mnie zrobił wrażenie FACHOWCA maly zakładzik , szybka dianoza i naprawa i na dodatek tego rozsądne pieniądze za usługę. !! !! POLECAM !! !!
Początkujący
 
Od: 29 maja 2007, 00:54
Posty: 11
Skąd: Przemyśl
Auto: 626 DiTD 99r i 626 1.8 97r.

Postprzez fredox » 12 cze 2007, 21:39

Witam czy jak wykrece zawór SPV i wkrece go z powrotem to moze sie cos rozregulowac????
Początkujący
 
Od: 28 lut 2007, 22:40
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podl.
Auto: GF '99 2.0 Ditd i GD '91 2.0D

Postprzez xANDy » 12 cze 2007, 21:43

W Twoim roczniku nie powinno.
Tam nie ma żadnych regulacji.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 12 cze 2007, 23:11

xANDy napisał(a):Tam nie ma żadnych regulacji.
..... czasami po wykreceniu zaworu nie chce juz w ogole odpalic :| dziwny wynalazek .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez yapko » 31 lip 2007, 11:57

Od jakiegos czasu mialem coraz wieksze problemy z zapalaniem na cieplo ale zawsze jakos zapalalem. 17.07 pojechalem na wakacje do Czarnogory i po zgaszeniu w 40-st upale samochod nie odpalil mimo ze godzine stal (tyle ze na sloncu). Musielismy otworzyc maske, zrobic cien i odczekac kolejna godzine zeby wkoncu zapalil. Pozniej bylo roznie ale coraz gorzej i droge powrotna na trasie Belgrad – Tarnow odbylismy bez gaszenia silnika (13h, 900 km, 1,5 h stania na granicy SRB-HU).

Rano gdy jest calkiem zimny pali "od kopa". Czy to wyglada jak klasyczny padniety SPV? Czy moga byc inne przyczyny?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 23:12
Posty: 11
Auto: 626 DiTD '98 liftback

Postprzez tycjan » 31 lip 2007, 23:24

Niestety, prawie na pewno SPV. Witaj w klubie... :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez tekla » 5 sie 2007, 21:19

Witam po przerwie. Uporałem się z problemem mazdy. Przyczyną nie był zawór spv, a głowiczka rozdzielaczowa. Koszt regeneracji pompy 1100 zł. Gwarancja sześć mieszków.Powróciła moc, odpalanie jak dawniej, wolne obroty w normie, jeden minus wzrost spalania o ok 0,7 l.Czas oczekiwania siedem dni. Warsztat skromny, ale rzetelny godny polecenia.Firma działa na terenie Płocka, współpracują z Mabi.Posiadają certyfikat BOSHA i DENSO. Obsługa miła, brak zbędnego gadania i przechwalania się czego oni nie potrafią. Po naprawie wszystkie wymienione części zostały mi oddane i jeszcze jedno, koszt naprawy był mi znany na drugi dzień. Po mojej decyzji przystąpili do regeneracji.Z wykonanej usługi jestem zadowolony.Jeśli byłby ktoś zainteresowany namiarami tej firmy służę pomocą.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez Riki » 5 sie 2007, 22:49

tekla napisał(a):Jeśli byłby ktoś zainteresowany namiarami tej firmy służę pomocą.


Może napisz... będzie dla potomnych :P ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MarekW » 6 sie 2007, 10:25

A mowilem, ze to nie SPV :–) skoro palil na zaciag (jednak w manualu pisali prawde). Ciesze sie ze w Plocku jest taki warsztat.
Ciekawe dlaczego spalanie wzroslo.. moze ciezsza noga?

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 11:15

Wzrosło z ile do ile – bo to jest dopiero jakiś wymierny wskaźnik...
Proszę tekla – napisz adres tego warsztatu!! (+tel. itp namiary, stronkę)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PIETRO » 12 sie 2007, 07:58

Co to jest ten zawór SPV do czego służy ? ..... gdzie jest ? ....
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez xANDy » 12 sie 2007, 10:48

Zawór elektromagnetyczny na "końcu" pompy wtryskowej w silnikach diesla z elektronicznym zapłonem. Służy precyzyjnemu sterowaniu dawki paliwa.
Jest pod maską ale nie w Twoim aucie – bo chyba masz benzyniaka...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez PIETRO » 12 sie 2007, 22:39

xANDy napisał(a):Zawór elektromagnetyczny na "końcu" pompy wtryskowej w silnikach diesla z elektronicznym zapłonem. Służy precyzyjnemu sterowaniu dawki paliwa.
Jest pod maską ale nie w Twoim aucie – bo chyba masz benzyniaka...


Dzięki, ... chodzi mi o inny samochód, mam również Lagunę II 1,9 DCI.
Ale do sterowania dawki paliwa przecież służy przecież EDC. Więc co to za zawór i jakie ma działanie ?
Pozdr ....
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez MarekW » 13 sie 2007, 15:20

EDC – z komputerem (ROM w pompie + komputer + dane z czujnikow) decyduja ile paliwa nalezy wtrysnac.
Zawor SPV dziala na rozkazy z PCU (zamkinij/otworz).
Ciekawe co miales na musli piszac o EDC? sama elektronika w pompie nic nie zrobi. Pompa w DITD to jest pompa mechaniczna z elektronicznym sterowaniem.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez tekla » 13 sie 2007, 16:44

Spalanie wzrosło z ok 5,8 L do ok 6,5 L miasto, w trasie spaliła 45L na790 km ok 5,7L na setkę.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 15:54
Posty: 18

Postprzez PIETRO » 13 sie 2007, 20:22

MarekW napisał(a): ...
Ciekawe co miales na musli piszac o EDC? sama elektronika w pompie nic nie zrobi. Pompa w DITD to jest pompa mechaniczna z elektronicznym sterowaniem.

Marek

No jak to co ? EDC – Elektronic Diesel Control czyli odpowiednik ECU (Electronic Central Unit) w benzynie, czyli na podstawie czujników steruje wszystkim co jest związane z pracą silnika i wspomaga inne systemy w skócie. I to wg mojej wiedzy steruje momentem wtrysku i przedwtryskiem i długością wtrysku.
Wieć pytam się konkretnie dalej co to jest ten zawór SPV i do czego służy
oraz co to za skrót, na kóry się powołałeś PCU ... Zawor SPV dziala na rozkazy z PCU (zamkinij/otworz).
Pozdr. ...
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez PIETRO » 13 sie 2007, 20:37

JuŻ zajarzyłem, myślimy i piszemy o kompletnie róznych sytemach, ja mam na myśli Common Rail a ty opisujesz zawór do pompy rozdzielaczowej – generacja wstecz, już wiem o co chodzi z tym SPV. Dlatego tak dociekałem o co z tym chodzi, u mnie tego nie ma.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez dariusz 80 » 24 sie 2007, 09:40

Witam! Potrzebuję info na tenat sterowania SPV. Czy przy uruchamianiu wystarczy 5V? chyba nie, albo przyrząd pomiarowy ma dużą bezwładność, albo coś jest ze sterowaniem. Jeśli maci info o sterowaniu : z kąd, ile, jak to podwyższyć itp. A haa. Majpierw Madzia ciężko paliła jak była cieplutka, jak schłodziłem (wodą) SPV paliła, teraz nie pali nawet zimna. Zmieniłem SPV na używany ale nic się nie zmieniło, pali tylko z zaciągu, a to nie zdrowe rozwiązanie. Czy ktoś może ustawić sterowanie SPV, i jaki wpływ ma paliwo, bo zauważyłem że po tankowaniu na Statoilu było lepiej, a po 2 zbiornikach na Lotosie jest zgon. :(
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 08:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez xANDy » 24 sie 2007, 09:44

dariusz 80 napisał(a):Potrzebuję info
No to poczytaj – jest tutaj 7 stron i jeszcze parę tematów obok.
dariusz 80 napisał(a):wystarczy 5V?
SPV dostaje 150V w ułamku sekundy.
dariusz 80 napisał(a):i jaki wpływ ma paliwo
z definicji – kolosalny wpływ. Końcówka zaworu zamula się od brudów w paliwie. Spróbuj chociażby dolać xeramic'a do czyszczenia (do baku) i próbować wyjeździć jak najwięcej.
dariusz 80 napisał(a):po tankowaniu na Statoilu było lepiej, a po 2 zbiornikach na Lotosie jest zgon
No cóż – skoro madzia daje znać, że nie służy jej lotos to...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 24 sie 2007, 10:04

Jak na zaciag pali to nie jest to zawor SPV. Jak SPV nie dziala to samochod nie pali i koniec. Ktos mial podobny problem i bylo to zwiazane, ze zuzyciem wewnetrznych elementow pompy. Poszukaj na forum a cos ciekawego znajdziesz.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy