Zawór SPV

Postprzez emer » 21 lis 2007, 16:25

psieplasiam magicadm – masz racje ...
nie mówiąc o tym, ze plagiatuje Twojego pomysła .... ;)



P.S. Jak masz jakies jeszcze pomysły to pisz prosze ...
– ta góra z SPV to pikuś, wszystko na dłoni – jeszcze własciwie nie oblookałem tam od dołu .... magdalena czeka u mecha na ten regulator ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez MarekW » 21 lis 2007, 17:15

Z TCV jest lepsza jazda ... mdleja rece ... i trudniejszy dostep.
A jak chcesz rozebrac sklejona wtyczke to zaczyna sie rzezba w G.
Powinno sie TCV i SPV wymienic i bylo by raz a dobrze, ale cena 1050 +1800 jest zaporowa, zawsze mozna sprobowac silikonu na poczatek i jak sie nic nie rozwali to z tym zyc... a jak sie nie uda to pozostaje rozstac sie z kasa i zrobic dobrze DENSO.

Wiec lepiej wszystko zaplanowac i 3 razy sprawdzic przed zalaniem silikonu

M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez magicadm » 21 lis 2007, 22:55

MarekW napisał(a):Wiec lepiej wszystko zaplanowac i 3 razy sprawdzic przed zalaniem silikonu

Racja.
Drążąc "mój patent" – podlutowałbym kable i zalał czymś "gorszym" (czyt.: trwalszym) niż silikon. Tylko czym???
Gorzej już być chyba nie może z tymi zaworami????
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez emer » 22 lis 2007, 20:17

Dzisiaj odebrałem samochód ... 480,– <płacze>
Jaksa – zwróć mi 8 dych ... <klotnia>

– łożysko 20
– łożysko 40
– komutator 50
– regulator napięcia 220
– robocizna 150

Mechanik powiedział że tam wszystko mokre od paliwa i po prostu wypaliło sie, zuzyło przedwcześnie ...

Teraz musze pouszczelniać ten SPV (mam nadzieje że to tylko on – widoczny wyciek w gnieździe i spod plastiku u góry ...

@Jaksa .... ;)

EDIT – zapomniałem – ofkorzz druga swiecąca kontrolka (woda we filtrze) zgasła po naprawie alternatora ....
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez magicadm » 23 lis 2007, 01:03

emer napisał(a):ofkorzz druga swiecąca kontrolka (woda we filtrze) zgasła po naprawie alternatora ....

a nie mówiłem ??? :D

PS
Zapalenie tych dwóch kontrolek mozna teraz odczytywać nie jako "woda w filtrze paliwa", a "ropa w alternatorze" hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez MarekW » 24 lis 2007, 12:45

Może warto napisać od MAZDY, aby wprowadziła nowy kod :–) do oprogramowania diagnostycznego.

P0666 – ROPA W ALTERNATORZE ! TCV lub SPV przecieka.

Skoro takie sytuacje zdarzają się dość często. :–(
A czy kolega dolewał jakiegoś uszlachetniacza do ropy?
Może przeciekanie mają Ci co dolewają coś do paliwa?
Może mały sondaż?

Ja w przez 6-7 miesięcy dolewałem SKYD'a ...
a Wy?

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez emer » 24 lis 2007, 13:18

ceramix ok 5-6 miesięcy temu ... (gdy kupiłem maździoche)

Co do tego mojego "zalania" alternatora – dzisiaj odkręce z sasiadem na jego kanale osłone z dołu i oblookamy to "zalanie" ...
Po bliższym i dokładniejszym oglądaniu od góry mam inne podejrzenia co do przyczyn ...
Owszem , mam jakis lekki przeciek z SPV, ale to nie wyglada aby to on (tylko on) był przyczyną tego "zalania". Jeździłem wczoraj ok 2h samochodem, a wczesniej poobkładałem ręcznikami papierowymi te newralgiczne miejsca wycieku – własciwie po 2h było sucho ...
Mam inne podejrzenia – miarka poziomu oleju – nie wiem czy czasam kiedyś po prostu moze nie trafiłem, i był ... otwarty. Rzaaaadko tam zaglądam, ale może źle se trafiłem kiedyś i mi zabryzgało ...
A alternator jest w bezposrednim zasiegu ewentualnego zasmarkania ...
Dzisiaj od dołu przyjrzymy sie temu ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez magicadm » 24 lis 2007, 13:25

emer napisał(a):A alternator jest w bezposrednim zasiegu ewentualnego zasmarkania ...
Dzisiaj od dołu przyjrzymy sie temu

Może go jakoś osłonić???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez emer » 24 lis 2007, 13:27

na pewno tak – ale to mogło być moja po prostu nieuwaga złego zatkania – byc moze nie trafiłem bagnetem ... cholera
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez xANDy » 24 lis 2007, 15:01

emer napisał(a):byc moze nie trafiłem bagnetem ...
I gdzie się bagnet "utrzymał"? przecież spadłby na ziemię...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez emer » 24 lis 2007, 16:24

"utrzymałby" sie ... i nie spadłby na "ziemie" ;)
Ale jednak to nie to – jednak przeciek, i to chyba własnie ten od góry SPV.
po prostu dokładnie po kabelkach, po i pod koszalkami sie rozprowadziła sie ropka ...
Na razie kabelki wyprowadzone z gniazdka i podpięte do wtyczki w jej otwory – obyło sie bez psucia czy to wtyczki czy kabla poza wtyczką. Srodek gniazdka zaleje kiedy indziej bo mam troche jazdy, a faktycznie powinno dać sie silikonowi dobrze zaschnąć ...
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez badolog » 10 gru 2007, 18:37

koledzy jak długo jaśniewielmożne Mabi kaze czekac na swe usługi? ile trwa naprawa pompy?????
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez roj74 » 30 gru 2007, 12:37

Witajacie towarzysze niedoli. W mojej Madzi z 2001r też cieknie i parę dni temu przyszły sygnały z alternatora (ropa w alternatorze) :) . Narazie opryskałem styki środkiem do styków przetarłem, osłoniłem i czekam do wiosny. Chyba , że znowu nada mi sygnały. Alternator jeszcze się nie posypał bo ma na zaciskach akumulatora 14,34V na biegu jałowym bez świateł i na pełnym oświetleniu 14,17V. Nie wiem jaka jest dynamika zmiany obciążenia bo mierzyłem sam. Zastanawiam się tym czy zastosować silikon czy przedłużyć kable. Może ktoś wie jak się czepia do plastiku Poxylina?
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Postprzez MarekW » 31 gru 2007, 16:13

Po odtłuszczeniu, osuszeniu to bardzo dobrze trzyma czarny silikon. U mnie to skutecznie uszczelniło wtyczki.
Warto TCV jak najszybciej uszczelnić bo po pierwsze alternator może się uszkodzić, po drugie ropa może zalać komputer i nieżle usyfić podłogę w nogach pasażera a po trzecie jak styki się trochę poluzują to TCV zaczna słabiej reagować i zaczyna madzia kopcić jak kuter rybacki i traci dynamikę.
Dojście do TCV to tylko od spodu, po odkręceniu osłony silnika (5 min) a później to tylko cierpliwość i dobra izolacja lub przedłużenie przewodów.

Pzodrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 31 gru 2007, 16:38

Jeszcze jedno roj74 powiedz mi jedno czy stosowałeś jakieś uszlachetniacze do ropy ? Pytam bo ciekawi mnie to czy dodawanie takich specyfików powoduje porblemy z zaworami TCV i SPV.

MAZDA raczej zabrania dodawania czegokolwiek do ropy.
Z drugiej strony Pan Jakasa (jak dobrze pamiętam) stosował SKYD'a i chyba nie miał probemów z zaworami ani z dopalaniem przy najwększych mrozach.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez roj74 » 31 gru 2007, 22:55

Nie stosuję dodatków do ropy.Tankuję w AUCHAN. Wiem, że najlepiej szybko uszczelnić ale czas taki wypadł, więc na razie tylko osłoniłem. Powiedz mi MarekW tylko czy ropa z zaworu TCV to koszulką kabli dostaje się do kompa w kabinie, bo nie jarzę.

Pozdrawiam wszystkich i ZYCZĘ WSZYSTKIEGO DOBREGO ORAZ SAMOUSZCZELNIENIA POMPY W NOWYM 2008 ROKU
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 11:00
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323f BJ 101KM 2 DiTD 01r

Postprzez Riki » 1 sty 2008, 05:58

roj74 napisał(a):Tankuję w AUCHAN


Z własnych doświadczeń nie polecam tych stacji :) (naszczęście moje DiTD nigdy nie zasmakowało tej ropki...)


MarekW napisał(a):MAZDA raczej zabrania dodawania czegokolwiek do ropy.


Tak muszą pisać... :P w zime jak jest -20 to trzeba coś w końcu dolać..


MarekW napisał(a):SKYD


Bardzo dobry środek... też go zalewam.

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawełjulia » 2 sty 2008, 22:03

teklaczesć tekla mam problem z pompą może podasz namiar na ten warsztat w płocku
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 22:52
Posty: 5
Auto: mazda premacy 2.0td 2000r

Postprzez MarekW » 2 sty 2008, 22:35

Jak poszukasz to znajdziesz na forum opis jak ropa sie dostaje do kabiny i komputera.
Niby nie jest to mozliwe (teoretycznie), ale nie ja pierwszy sie przekonalem, ze to jest mozliwe.

Tak poprzez wiazke silnika od pompy ropa powoli przedostaje sie do grodzi a przez nia w okolice komputera i niezle potrafi zasyfic cala okolica i komputer.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lou_cypher » 9 sty 2008, 10:12

pawełjulia
Dobry warsztat w Płocku? :>
coś nowego? bo nie słyszałem <oczko>
Pompiarze w Płocku to tylko serwis Bosh'a innych nie znam (jak dobrze pamiętam Bosh jest na wyszogrodziej przed energetykiem i jest koleś jeszcze przy otolińskiej zaraz porzed wjazdem na teren budmatu po lewej stronie) Ale musisz sprawdzić bo z tymi mechaniorami to bardzo różnie bywa. OpusDei mówił coś o mechaniku w Machcinie (przy drodze na sierpc) nazywa się Jerzy Staniszewski – ale jeszcze go nie odwiedzałem – był polecany!
Pozdro i obyś do rzeźników z mabi nie musiał zaglądać <głaszcze>
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy