Zawór SPV

Postprzez tadziol » 19 mar 2012, 22:28

sorry,nie natrafiłem na to....mea culpa <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lub-lukasz » 31 mar 2012, 17:49

Miałem to samo w mojej 626 110km z 2001r podobno standardowa usterka mnie to kosztowało 250 zł w Lublinie na Olszewskiego
lub-lukasz
 

Postprzez bohdan125 » 5 sie 2012, 14:26

na początek witam wszystkich na forum

opisujecie tytaj problemy zaworu spv w denso v5
ja dla odmiany jestem posiadaczem mazdy premacy – pytanie czy szczęśliwym to sie okaże ile bedzie mnie kosztować naprawa
2 miesiące temu zaczol sie problem z odpalaniem na ciepło
początkowo czekałem chwile i auto palilo problem z czasem sie nasilal
szukalem na necie cos na temat palenia na cieplo w google pisalem mazda premacy
dlatego zbyt wiele info nie znalazłem
po miesiacu sciągnolem plastykową oslone silnika
gdy auto nadal niepalilo wpadlem na pomysł aby polac czujniki na pompie zimna wodą – o dziwo to pomagało – wtedy jeszcze nie wiedziałem ktory czujnik jest odpowiedzialny za usterke
rozkręcałem po kolei wszystkie czujniki elektrozawór okazal sie byc ok ale na wtryskach paliwa nadal nie bylo wiec skupilem sie na czujniku SPV wyczyściłem sprawdziłem na sucho podłączając na krótko na ułamek sekundy było słychać ze działa (pytanie czy prawidłowo)
wkręciłem czujnik do pompy podczas gdy jedna osoba krecila rozruszikiem dołączyłem na krótko napiecie z akumulatora na dosłownie 2 sek.
auto wtedy zapalilo ale zaraz weszlo na wysokie obroty a z wydechu poszedł czrny dym
wiec dawka cisnienia była nie prawidłowa ale byla i auto zaragowalo
następnie wymislilem sobie ze podczas próby odpalania podepne na sekunde napiecie (+)pod orginalny kabel , i tu sobie na robilem
samochod nie zapalił a co ważne wcześniej podczas krecenia rozrusznika na przewodach spv pokazywało sie napięcie teraz go nie ma
przypuszczam ze podczas podania przezemnie (+) na spv (na orginalną instalacjie) prad sie wrucił i cos usmażyłem – wiec nie polecam takich eksperymentów .
po jakims czasie doszukalem sie ze czujnik nazywa sie SPV wiec na necie znalazlem wiecej info
niestety troszke za późno auto stoi uszkodzone a mnie sie nie przelewa
nie wiem co z tym dalej robic
przydal by sie jakis fachowiec w okolicy
jestem z okolic Tarnowskich Gor , Lublinca . Czestochowy
bohdan125
 

Postprzez tadziol » 5 sie 2012, 15:22

mądry polak po szkodzie ?
bezpiecznik sobie sprawdziłeś od SPV-a ??
ja bym sprawdził.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bohdan125 » 5 sie 2012, 15:36

dzieki za szybka odp.
bezpieczniki nie sa opisane wiec nie wiem jaki jest odpowiedzialny za spv
sprawdziłem wiec wszystkie i wyglądają ok
pozatym linia elektryczna zawsze jest zabezpieczona na początku bezpiecznikiem
jeśli prąd się wrócił bezpiecznik był na końcu lini – wiec mogło cos szlag trafić
w tablicy bezpieczników są też przekaźniki jeden (inny z wyglądu od innych) jest opisany SPV
skupiłem sie na nim
gdy mam włączoną pozycje na stacyjce
wyjmę przekaźnik to słychać charakterystyczny dźwięk – klikniecie
wiec przekaźnik jest ok
moja mazda to wersja przed liftem (brak obd 2 – stare wyjscie mazdy)
własnie szukam inst. jak zrobic analizę flesz codami
może cos wyskoczy i będzie cos więcej wiadomo

Obrazek znalazlem taką fotke to wyjscie w mojej mazdzie
bohdan125
 

Postprzez tadziol » 5 sie 2012, 15:49

INJ OR FIP to jest bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie SPV.jest w skrzynce bezpieczników tam,gdzie SPV relay.jeśli jest OK,to nie mam dobrych wieści.
albo wykończyłeś IDM,albo PCM,ale patrząc na schemat blokowy IDM,to stawiam właśnie na niego.
a może lepiej już nie pogarszaj sprawy,tylko oddaj mazdę w ręce fachowca?
bohdan125 napisał(a):przydal by sie jakis fachowiec w okolicy
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jasiq » 27 paź 2012, 12:15

Po wielu postach swierdziłem iż oddam auto do Podkowińskiego w Nadarzynie (nie odpalanie na zimnym),po PODOBNO wymienionej głowicy rozdzielaczowej auto dziś nie odpaliło -qzwa czy w tym kraju nie ma dobrych rzetelnych fachowców?????? :–(
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 12:31

czy zawór spv był podmieniany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jasiq » 27 paź 2012, 12:38

Nie,stwierdził że zrobił dobrze robotę a za następne "inne " usterki chyba policzy oddzielnie-qrde normalnie dramat

Dopisano 27 paź 2012 12:44:

Pozostaje tylko przenieść się wraz z tym samochodem w cieplejsze klimaty -zapalał na zaciąg wiec tu wielu pisało iż nie powinien wogole odpalić jak to spv
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 12:57

Niekoniecznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jasiq » 27 paź 2012, 13:04

A czy to możliwe iż jak to ujął że "Głowica się rozpłynęła" i ją wymienił........ qrde spv,tcv,-za tą cenę kupił bym już chodzącego rozbitka na części i bym miał na podmianę wraz z silnikiem a tak problem pozostał <dupa> ,nie ma też nikogo w okolicy kto by mi pomógł!?Dodam jeszcze że sporo na rozrządzie zrobiłem ok.70t/km-czy to może mieć jakiś wpływ?
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 13:11

nic tam się nie rozpływa, po prostu spasowanie tłokorozdzielacza z głowicą się wyrabia i nie daje pompa odpowiedniego ciśnienia.
Dziwne że w ogóle wymieniał bo takie coś się robi jak nie pali na ciepłym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jasiq » 28 paź 2012, 14:17

Tak właśnie wychodzą durne oszczędności -mogłem jechać do Katowic do naszego guru a teraz .... <glupek2> musze sobie sam radzić .Ot polityka polskiego mechanika.
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez kalyyy » 25 lis 2012, 13:23

Witam miałem podobne problemy na początku samochód musial zakręcić pare razy na zimnym silniku, później jak odpalał bez gazu to gasł oczywiście na zimnym. Poźniej gdy zrobiło się cieplej samochód po odpleniu po dłuższym postoju schodził z obrotów po czym wchodził na swoje obecnie są problemy jak jest ciepło jak i zimno oczywiście gdy zimno większe i mając obawy że w zime gdy przyjdzie mróz pewnego dnia go nie odpale zacząłem studiować forum obroty lekko falują po odpaleniu.samochód stracił moc itp itd ... doczytałęm sie opornikotuningu :p i tu moje zaskoczenie po zamontowaniu oporników auto teraz może ma te 90 km przedewszystkim da się nim jeździć w miare normalnie i tu uwaga auto odpala za pierwszym razem po tym co wyczytałem na forum i moich przemyśleń dochodzę do wniosku że to zawór SPV ? proszę o porady
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2010, 10:23
Posty: 38

Postprzez Depeche83 » 29 lis 2012, 21:59

Witam, ja bym bardziej obstawiał że przyczyną słabego odpalania na zimnym silniku jest zawór TCV – on jest chyba odpowiedzialny za przestawianie kąta wtrysku i chyba dlatego przy wysokich temperaturach np w lecie auto zdecydowanie lepiej odpala a w zimie przy mrozie bez gazu nie odpali, niewiem czy ma tez to związek z falowaniem obrotów, generalnie u mnie jest bardzo podobnie i tak jest od samego początku tzn od ponad 2 lat, jak kupowałem auto nie dało się tego zauważyć niestety bo silnik był ciepły i właściwie normalnie odpalił, dopiero po paru dniach zauważyłem tą usterkę, prześledziłem już to forum od a do z i mimo, że jest wiele podobnych tematów chyba nikt nie zna przyczyny dlaczego tak się dzieje:( tak czy inaczej zmierzam w kierunku sprzedaży auta, te ceny części po prostu mnie przerażają, koszty zaworów tcv, spv, regeneracja pompy, a oprócz tego wszechobecna rdza :|
Depeche83
 

Postprzez boczek86 » 19 gru 2012, 19:47

dobra panowie taka sprawa. jak ktos jest nie w moim temacie to na szybko objasnie. brak mocy. wymieniona pompa i dalej nienajlepiej, dzis zmienilem zawor spv i dalej brak mocy :( a tcv tez zmieniony. filtr paliwa zmieniony. tylko nadal ten uklad paliwowy jest niezmieniony. i tak od 3,5 tys jedzie jakby chcial a niemogl. elastycznosc na V biegu to od 80 do 120 km/h wynosi okolo 40 sekund. a v max to nadal jakies 140 km/h :( a turbo mi swista i dmucha az pod 1,1 lub nawet 1,2 bara z najwiekszymi opornikami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez tadziol » 19 gru 2012, 20:06

boczek86 napisał(a):tylko nadal ten uklad paliwowy jest niezmieniony.

boczek86 napisał(a):A ja dziś akurat nic niezrobiłem ale parę dni temu wymieniłem sam pompę wtryskową w mojej madzi i jestem z tego strasznie dumny do tego wymieniłem połowę ruręk z układu paliwowego :) :)

teee....Marian.....zdecyduj się :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 19 gru 2012, 20:46

a Boost Sensor podmieniałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 19 gru 2012, 20:55

boczek86 napisał(a):tylko nadal ten uklad paliwowy jest niezmieniony. i tak od 3,5 tys jedzie jakby chcial a niemogl.

kierownik napisał(a):a Boost Sensor podmieniałeś?

po co podmieniać,jak silnikowi paliwa brakuje....
zamiast zrobić porządek z tymi rurkami od baku,to ten SPV-ki podmienia.....
klient uparty – wie lepiej <lol>
butelczynę pod maską bym podwiesił na próbę,paliwem zalał i po sandale....
musi być różnica !
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 19 gru 2012, 21:09

tadziol napisał(a):po co podmieniać,jak silnikowi paliwa brakuje....

może i tak, ale szukałem raz w układzie paliwowym i pompie przyczyn a winowajcą podobnych objawów okazał się wężyk od bs...
ale nie żebym krakał w stronę Boczka – najczęściej Ty masz rację :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy