Zawór SPV
cieszę się że mogłem pomóc. Jeśli chodzi o pompę i brud to wrażliwa jest pompa wstępna , sitko na zasilaniu, oraz mechanizm zmiany kąta wtrysku (musi on chodzić lekko a nie zawsze tak jest przez syf).
tcv tylko nim steruje.
Ja miałem ciekawy przypadek z zaworem SPV. Jak wiadomo on jest normalnie otwarty dopiero impuls z IDM zamyka go a tym samym ujście z tłoko-rozdzielacza paliwo ma przez wtryskiwacz ale ten otwiera się od 300 barów i takie ciśnienie osiąga paliwo przepływa przez wtryskiwacz do momentu zaniku sygnału z IDM i ponownego otwarcia SPV i rozładowania ciśnienia w głowicy . U mnie głowiczka zaworu SPV (otwór centralny po przeciwnej stronie jak wtyczka zasilająca) nie dochodziła do gniazda w pompie tzn była nieszczelność. Efekt odpalała tylko na samostarcie (przy niskich obrotach pompy ciśnienie nie było na tyle duże by otworzyć wtryski ,podobny objaw jak zużyta pompa) i to po dłuższym podawaniu tak z 15 sek jak zawór się nagrzał rozszerzał się i odpalała z trudem . Podłożyłem pod gniazdo SPV podkładkę miedzianą 16x12x1 mm i po problemie.
-
Wolga85
Witam!
To teraz po krotce moja historia a na koniec pytanie.
Otoz zaczrlo sie od tego, ze silnik w 323BJ (RF2A) zapalal jak zloto ale w okolicach 1800-2200 "przerywal" a jak byl zimny to nawet do 1800 nie dochodzil (musial sie rozgrzac). Dla odmiany jak juz sie silnik rozgrzal to potrafil sie wylaczyc bez ostrzezenia. Wywalalo blad FSO (okazalo sie, ze byl przetarty przewod do komputera oraz dodatkowo byla przerwa zaraz przy kostce-> naprawione). Po wymianie filtra (o mamusiu- w filtrze byl SYF jakich malo i smierdzialo gnojowica samochod trafil na czyszczenie pompy do lokalnego magika od pomp. I tutaj dochodzimy do finalu: samochod nie pali na zimnym silniku. Po zaaplikowaniu nablyszczacza rusza, chwile pochodzi nierowno a pozniej juz zupelne zero problemow, odpala w dowolnym momenice od pol obrotu. Spalanie w normie a nawet lepiej niz sie spodziewalem (poprzednia 626 na tej samej trasie i przebiegach robila o 0,5l wiecej na 100km)
Moje pytanie jest dosc podchwytliwe- dobrze rozumuje, ze jest to problem z SPV (cisnienie przy rozruchu na zimno)? Jakos juz brakuje mi innych pomyslow.... Jezeli dobrze kombinuje- jakis sposob na korekte podejrzen BEZ wydawania 1400pln "na probe" (koszt nowego zaworu)?
Dodatkowo- czy zawor od opla (tez pompa denso V5) bedzie pasowal (w tym watku kilka razy pojawialy sie dosc sprzeczne opinie...)
Od razu uprzedze- ptrzekazniki sa ok (przekaznik od SPV ma pomiedzy pinami ponizej 1Ohm). Dodatkowo zakladam, ze IDM jest sprawny (wczesniej palil prawidlowo- oscyloskopu nie podlaczalem natomiast mierzenie impulsu miernikeim jest... hmmm ). Swiece zarowe sa 3 sprawne (czwrata ma urwany "leb" i chwilowo jej nie wykrece ale ten silnik juz odpalal przy min. dwoch niesprawnych swiecach).
To teraz po krotce moja historia a na koniec pytanie.
Otoz zaczrlo sie od tego, ze silnik w 323BJ (RF2A) zapalal jak zloto ale w okolicach 1800-2200 "przerywal" a jak byl zimny to nawet do 1800 nie dochodzil (musial sie rozgrzac). Dla odmiany jak juz sie silnik rozgrzal to potrafil sie wylaczyc bez ostrzezenia. Wywalalo blad FSO (okazalo sie, ze byl przetarty przewod do komputera oraz dodatkowo byla przerwa zaraz przy kostce-> naprawione). Po wymianie filtra (o mamusiu- w filtrze byl SYF jakich malo i smierdzialo gnojowica samochod trafil na czyszczenie pompy do lokalnego magika od pomp. I tutaj dochodzimy do finalu: samochod nie pali na zimnym silniku. Po zaaplikowaniu nablyszczacza rusza, chwile pochodzi nierowno a pozniej juz zupelne zero problemow, odpala w dowolnym momenice od pol obrotu. Spalanie w normie a nawet lepiej niz sie spodziewalem (poprzednia 626 na tej samej trasie i przebiegach robila o 0,5l wiecej na 100km)
Moje pytanie jest dosc podchwytliwe- dobrze rozumuje, ze jest to problem z SPV (cisnienie przy rozruchu na zimno)? Jakos juz brakuje mi innych pomyslow.... Jezeli dobrze kombinuje- jakis sposob na korekte podejrzen BEZ wydawania 1400pln "na probe" (koszt nowego zaworu)?
Dodatkowo- czy zawor od opla (tez pompa denso V5) bedzie pasowal (w tym watku kilka razy pojawialy sie dosc sprzeczne opinie...)
Od razu uprzedze- ptrzekazniki sa ok (przekaznik od SPV ma pomiedzy pinami ponizej 1Ohm). Dodatkowo zakladam, ze IDM jest sprawny (wczesniej palil prawidlowo- oscyloskopu nie podlaczalem natomiast mierzenie impulsu miernikeim jest... hmmm ). Swiece zarowe sa 3 sprawne (czwrata ma urwany "leb" i chwilowo jej nie wykrece ale ten silnik juz odpalal przy min. dwoch niesprawnych swiecach).
- Od: 25 mar 2008, 10:43
- Posty: 31
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99
problem zaistniał po tym ,,magiku" czy ogólnie już tak było? Na podmiankę SPV by się przydał, albo wyczyść może ten co masz.
Witam ponownie!
Problemy z praca silnika (pompy) byly przed "czyscicielem". Po nim wiekszosc objawow ustala za to pojawil sie nowy- niemoznosc zapalenia na zimnym silniku.
W ramach sprawdzenia- zdobylem stary ale sprawny zawor SPV, podmienilem i juz wiem... ze zaczynam zbierac na nowy... Narazie chwile pojezdze na tym uzywanym i zobaczymy....
Problemy z praca silnika (pompy) byly przed "czyscicielem". Po nim wiekszosc objawow ustala za to pojawil sie nowy- niemoznosc zapalenia na zimnym silniku.
W ramach sprawdzenia- zdobylem stary ale sprawny zawor SPV, podmienilem i juz wiem... ze zaczynam zbierac na nowy... Narazie chwile pojezdze na tym uzywanym i zobaczymy....
- Od: 25 mar 2008, 10:43
- Posty: 31
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99
jak coś to mam taką.
Witam.
Na samym początku kiedy ja kupiłem, miałem problem z szarpaniem na zimnym silniku, wyczytalem gdzieś żeby obstukac zawór SPV i problem zniknie, tak też zrobiłem i przez 4 miesiace mam już spokój.
Pozdrawiam
Na samym początku kiedy ja kupiłem, miałem problem z szarpaniem na zimnym silniku, wyczytalem gdzieś żeby obstukac zawór SPV i problem zniknie, tak też zrobiłem i przez 4 miesiace mam już spokój.
Pozdrawiam
Witam,
Mam opla z silnikiem 1.7 isuzu z pompą Denso V5 Pilot z której to użytkownicy mazdy podmieniają zawory SPV i TCV. Pojawił mi się taki problem że auto po nagrzaniu zaczyna szarpać powyżej 1800 obrotów. Pewien mechanik powiedział że problemem jest zacierający się SPV -żeby wyczyścić go w myjce ultradźwiękowej. Widziałem że rozbieracie zawory na części pierwsze ale czym to czyścicie w domowych warunkach? Czy wrzucenie go w całości do myjki może skutecznie wyczyścić wnętrzności czy raczej należałoby go rozebrać? Boje się że po rozebraniu pojawi się jakiś wyciek bo jakby nie było to jest tam bardzo duże ciśnienie. Nie mam problemów z odpalaniem czy ciepły czy zimny. Jedyne problemy to szarpanie po nagrzaniu powyżej 80 stopni. Proszę jeszcze o wypowiedź osób które są już dłuższy czas po wymianie SPV bez czyszczenia pompy, bo na ul. Sokratesa twierdzą że jak się wymieni sam zawór a nie wyczyści "profesjonalnie" pompy to nowy zawór padnie szybciej niż się można tego spodziewać...
Pozdrawiam
Mam opla z silnikiem 1.7 isuzu z pompą Denso V5 Pilot z której to użytkownicy mazdy podmieniają zawory SPV i TCV. Pojawił mi się taki problem że auto po nagrzaniu zaczyna szarpać powyżej 1800 obrotów. Pewien mechanik powiedział że problemem jest zacierający się SPV -żeby wyczyścić go w myjce ultradźwiękowej. Widziałem że rozbieracie zawory na części pierwsze ale czym to czyścicie w domowych warunkach? Czy wrzucenie go w całości do myjki może skutecznie wyczyścić wnętrzności czy raczej należałoby go rozebrać? Boje się że po rozebraniu pojawi się jakiś wyciek bo jakby nie było to jest tam bardzo duże ciśnienie. Nie mam problemów z odpalaniem czy ciepły czy zimny. Jedyne problemy to szarpanie po nagrzaniu powyżej 80 stopni. Proszę jeszcze o wypowiedź osób które są już dłuższy czas po wymianie SPV bez czyszczenia pompy, bo na ul. Sokratesa twierdzą że jak się wymieni sam zawór a nie wyczyści "profesjonalnie" pompy to nowy zawór padnie szybciej niż się można tego spodziewać...
Pozdrawiam
-
adams4lta
na popularnym serwisie ogloszeniowym widnieje ogloszenie mycie zaworow spv metoda kawitacji. koszt takiej uslugi to 90zl ciekaw jestem czy to daje jakies pozytywne skutki czy tylko 100zl wydane na marne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość