Zawór SPV

Postprzez esystem » 11 gru 2008, 01:06

Witam wszystkich ,
ja mam problem ze nie jestem w stanie odpalic auta wogole, raz sie udalo auto przejechalo 300km po czym po nocy juz nie. I niestety nikt nie potrafi nic poradzic , diagnozy : uszkodzone siwece ...uszkodzona pompa ....uszkodzone czujniki ..... pofatygowalem sie o otwarcie zaworu recznie przez podanie mu zasilania ....silnik odpala od razu lecz oczywiscie brak kontroli obrotow itp..... na zaciskach zaworu od strony sterowania nie pojawiaja sie zadne impulsy , czy ktos wie jak jest ten zawor sterowany ?? z jakiego modulu ?
Czy ktos moze mi pomoc ?
Pozdrawiam
esystem
 

Postprzez xANDy » 11 gru 2008, 08:46

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 47#1091847
moduł IDM
esystem – uzupełnij profil.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szamajm » 11 gru 2008, 12:28

pablitzo napisał(a):Czy ktoś może mi powiedzieć czy zawór spv może sie zaciąć i zacząć działać po ostukaniu go?


Potwierdzam, że ostukanie pomaga. Dziś rano zrobiłem próbę i silnik już nie przerywa (zobaczę na jak długo).
Wcześniej go wyrkęcałem, rozruszałem i wkręcałem ponownie – to też pomagało na jakieś 2-3 miesiące.

Ten zawór musi się jakoś zatykać – może przez paliwo, a może jest taki kiepski i jest pięta achillesową tej pompy.
Ostatnio edytowano 11 gru 2008, 12:57 przez szamajm, łącznie edytowano 5 razy
szamajm
 

Postprzez szamajm » 11 gru 2008, 12:47

Riki napisał(a):Organoleptycznie to są takie same... ale maja zupełnie inną charakterystykę pracy..


Wydaje mi się, że za charakterystykę pracy zaworu odpowiada sterowanie – po co zmieniać coś w samym zaworze, jeśli można to zrobić sterowaniem (tam jest tylko cewka, która otwiera i zamyka zawór).
Oczywiście nie wiem, czy są one identyczne i nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić – ale bardzo mnie to ciekawi (całą nową pompe do Opla z tym identycznie wyglądającym zaworem widziałem za 1700zł).
szamajm
 

Postprzez MarekW » 11 gru 2008, 14:33

Faktycznie zwor ma sie zamykac i otowierac w rytm sterowania z IDM.

Moze roznia sie budowa tj. inna liczba zwojow i rozna sila, szybkoscia zamkniecia zaworu??? nie wiem, ale po co, denso by zmienialo numery dla fizycznie takich samych zaworow to wydaje sie nie logiczne.
Szkoda ze nie wiemy jakie maja znaczenie numerki w identyfikatorach....
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez jasqlek » 11 gru 2008, 19:28

MarekW napisał(a):Faktycznie zwor ma sie zamykac i otowierac w rytm sterowania z IDM.

Moze roznia sie budowa tj. inna liczba zwojow i rozna sila, szybkoscia zamkniecia zaworu??? nie wiem, ale po co, denso by zmienialo numery dla fizycznie takich samych zaworow to wydaje sie nie logiczne.
Szkoda ze nie wiemy jakie maja znaczenie numerki w identyfikatorach....


dla kasy?
Jasqlek
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 15:36
Posty: 11
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GF DiTD (1999)

Postprzez marcili » 11 gru 2008, 23:22

Riki napisał(a):
$$$JACEK$$$ napisał(a):Gdze znajduje sie ten czujnik temp. o którym mowa


Zaznaczyłem go czerwonym kółkiem :)
Obrazek


Witam

Czy wskazany na tej fotce czujnik jest odpowiedzialny za czas grzania świec ??
Jeżeli nie to który czujnik jest za to odpowiedzialny??

Ogólnie to jestem jednym z wileu którzy mają problem z odpaleniem silnika jak jest zimno. Czy zimniej tym dłużej musze kręcić. Ogólnie odłączyłem ten czujnik aby sprawdzić czy będzie miał wspomniane objawy wskazujące na pompę lub jego osprzet.
Po odpięciu tego czujnika nic się nie zmieniło – nadal długo kręcił a wentylatory chłodnicy nie załączyły się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 21:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 20 gru 2008, 21:35

Witam,

Czy ktoś zna odpowiedz na moje pytanie w powyższej wiadomości odnośnie czujnika odpowiedzialnego za czas grzania świec żarowych ??

A teraz inne drugie pytanie niestandardowe (nie z cyklu co mam zrobić) a mianowicie co zrobiłem a raczej co jest najbardziej prawdopodobne że problem z długim kręceniem / odpalaniem się rozwiązał:

Problem z odpalaniem na zimno rozpoczął się już przy temperaturze niższej od 10 stopni C. Czym niższa temperatura tym dłużej kręcił.
Aby krócej kręcić zawsze podgrzewałem komorę świecami (nawet dwu krotnie).
Na początku po przejechaniu nawet 30 km po wyłączeniu silnika i po ponownym odpaleniu nadal nie odpalał od kopa. Jednakże po zużyciu około pół baku paliwa z BP sytuacja się zmieniła. Znaczy się odpalanie na zimno tak samo jak wcześniej ale po przejechaniu kilku kilometrów już następne odpalenie było od kopa. Ostatecznie na dzień dzisiejszy po podłączeniu diody do listwy świec żarowych (informacja dla mnie jak w rzeczywistośći długo świece podgrzewają komorę) jak tylko świece przestają grzać przekręcam kluczyk i odpala od kopa na paliwie Shela.

Jak myślicie co było przyczyną moich problemów z odpaleniem silnika (rzeczy które zrobiłem -nie było ich dużo):
1. Zatankowanie paliwa na Shell stacji – te droższe z dodatkami bodajże Shel V-Power. Zgodnie z sugestią XAndiego BP to tak samo złe paliwo dla Madzi jak Orlen,
2. Sprawdziłem odpowietrzania baku – zdarzyło się ze przy otwieraniu korka słychać było syczenie,
3. Odłączenie wszystkich czujników pompy – być może zaśniedziałę styki,
4. Sprawdzenie dekadą czy czujnik temperatury (ten wskazany na zdjęciu w poście powyżej) ma wpływ na czas grzania – nie miał – dlatego moje pytanie jak czujnik ma wpływ na czas grzania.
5. Usunięcie skroplin w filtrze paliwa,
6. Sprawdziłem sitko w zaworze "Overflow restrictor" – ok. Do innych dwóch pozostałych sitek pompy nie dotarłem a zawó spv nie przeczyściłem bo nie miałem tak dużego klucza.
7. Inna przyczyna ktróa tymczasowo ustąpiła. Dodam że teraz odpala a temperatura poniżej 0 więc napewno teraz nie jest cieplej jak w momencie kiedy miałem problemy z odpaleniem.

Co wy na to ??

Pozdrawiam Wszystkich i Życzę Wesołych Świąt
Marcili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 21:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Andrzej1971 » 29 gru 2008, 17:40

cześć

mam dwie informacje

kupiłem zawór spv z końcówką 0200 – i na nim jest napisane

D3K 5

ale ani D ani 3 nie jestem pewien bo jest dziwnie napisane D jak ruskie D
a 3 to może być 8

wstawiłbym foto ale nie umiem

a druga informacja – potwierdzam ostukanie pomaga – dlatego jeszcze nie wymieniłem starego

wcześniej ledwo jechałem gdy był zimny
a teraz czasami coś szarpnie, ale nie przeszkadza

Szczęśliwego Nowego Roku <ganja> <ganja>
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 11:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez MarekW » 30 gru 2008, 13:17

Literka D na zaworze informuje ze producentem jest firma DENSO, maja taki znak i tak samo stempluja np. uklady scalone .. takie lekko pochylone D.
Troche poszukałem w sieci i wyglada, że pierwsza cyfra to rok jak jest 3 to = 2003 jak 8 to = 2008, Litera oznacza miesiąc, ale nie znalazłem który (Z = Grudzień) i ostatnia cyfra oznacza dzień.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez thomass » 22 sty 2009, 22:51

kazdy sposob dobry <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez szymon190 » 29 sty 2009, 22:49

panowie czy to prawda ze zawór SPV psuje sie w 90% od zlej jakosci paliwa?moj padl zamówilem urzywany, mam nadzieje ze lejac tylko dobra rope od razu sie nie popsuje.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:33
Posty: 7
Skąd: kalisz
Auto: mazda626DitD 99r

Postprzez MarekW » 30 sty 2009, 09:39

SPV poprostu sie czasami psuje i chyba nie zalezy to od paliwa jakim go zalewasz .. tak mi sie wydaje .. Ten typ tak ma. No chyba, ze jezdzisz na opale to wtedy pompa nie jest odpowienio smarowana i wtedy to moga sie dziac rozne historie.

Wazne, aby filtr paliwa byl regolarnie wymieniany a paliwo ze stacji.

Ja bym kupil nowy jak i tak wymieniasz .. sporo kasy ale spokoj na dlugi czas, a tak jakga masz gwarancje ze poprzedni zawor jezdzil na dobrej ropie?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 30 sty 2009, 15:26

SPV zamula się od zanieczyszczeń, które tworzą się (wytrącają) przy wysokim ciśnieniu (kilkaset bar).
Między czystym opałem a czystym ON różnica jest w kolorze (marker chemiczny) i czasem opał jest w stanie być czystszy, bo nikt do niego nic nie dolewał. Nie ma on jednak dodatków "zimowych" albo innych co może być utrudnieniem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szymon190 » 2 lut 2009, 21:40

Panowie mam problem, dzis zawiozlem do mechanika kupiony zawór SPV( uzywany ale niby dobry) i autko nadal nie odpala, kazal mi sie wstryzmac do jutra , ze podlaczy komputer i sprawdzi bo niby na starym SPV jak podlaczyl komputer pokazywalo mu ze zawór niesprawny, mam pytanie czy komputer naprawde pokarze gdy zawor jest niesprawny, i czy napewno chodzi o ten zawór SPV bo slyszlaem ze w pompie sa dwa zawory moze to ten drugi? TCV
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:33
Posty: 7
Skąd: kalisz
Auto: mazda626DitD 99r

Postprzez MarekW » 2 lut 2009, 22:16

Gdy TCV nie działa to samochód odpala tylko klekocze jak stary diesel. TCV odpowiedzialny jest za kąt wyprzedzenia wtrysku. Jak TCV nie działa to ustawiony jest w pozycji wyjściowej. TCV sterowany jest impulsami bezpośrednio z PCM.

Jak SPV nie działa to auto nie odpala, SPV odpowiedzialny jest za wzrost cisnienia paliwa w pompie, aby mógł nastąpić wtrysk. SPV sterowany jest z PCM przy pomocy modulu IDM. Do SPV dochodzi impuls 150V dlugosci okolo kilku milisekund.

Jeszcze jest jeden zawór FSO (fuel shut off) steruje nim komputer z immobilizerem. Poprostu albo jest otwarty lub zamkniety.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez szymon190 » 2 lut 2009, 22:43

Dzieki Marek czyli umnie auto nie odpala to raczej chodzi o SPV widocznie kupilem popsuty, skoro komputer mu pokazuje ze SPV jest uszkodzony, bo raczej nic innego nie poszlo (elektryka), trza bedzie kupic nowy gorzej jak tez nie odpali. macie jakies namiary na SPV nowy.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:33
Posty: 7
Skąd: kalisz
Auto: mazda626DitD 99r

Postprzez hoffman.auto.pl » 2 lut 2009, 22:58

Zapraszam do mnie :) www.esklep.hoffman.auto.pl + www.hoffman.auto.pl –> nowy SPV 1420zł
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 12:30
Posty: 13
Skąd: Rzeszów

Postprzez thomass » 2 lut 2009, 23:12

bede u hoffmana w przyszlym tygodniu z pompa.taki los ditd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez szymon190 » 3 lut 2009, 19:06

Panowie kolejan diagnoza dzwonie dzis do mechanika i stwierdzil mi ze byc moze walniety jest jakis sterownik , i ze ma mu elektryk sprawdzic, czy jest tez taka mozliwosc ze spv jest dobry a jakis tam sterownik nawalil i auto nie bedzie normalnie odpalało?
Początkujący
 
Od: 26 paź 2007, 11:33
Posty: 7
Skąd: kalisz
Auto: mazda626DitD 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy