Zawór SPV

Postprzez dariusz 80 » 24 sie 2007, 10:39

Dziękuję że ktoś oprucz mnie bierze czynny udział w pogawędce. Ok. Jak 150V w ułamkach sekundy to może być. Jest tam sterowanie impulsowe. Ale gdy elektronik podłączył podczas kręcenia rozrusznikiem, do SPV 12V z akumulatora to odpalił jak trzeba. Więc możliwe że SPV był zamulony. Zainwestowałem i kupiłem całą pompę od Opla (Wizualnie identyczna- czytałem o nich na forum).A co chodzi o paliwo to dzisjaj spuszczę i zaleję na Statoilu. A może dostane namiary na Warsztacik co szybko i tanio to zdiagnozuje. Czytałem o takim w Płocku więc prawie na miejscu. :)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez dariusz 80 » 24 sie 2007, 10:58

Zmieniam post
Ostatnio edytowano 30 gru 2007, 16:42 przez dariusz 80, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez xANDy » 24 sie 2007, 19:48

MarekW napisał(a):Jak SPV nie dziala to samochod nie pali i koniec
Tak podaje serwisówka. Praktyka pokazuje coś dokładnie odwrotnego.
dariusz 80 napisał(a):Ale gdy elektronik podłączył podczas kręcenia rozrusznikiem, do SPV 12V z akumulatora to odpalił jak trzeba
To jest dokładnie dowód tego, co mówisz – kilka stron wcześniej jest o tym dość dokładnie napisane.
dariusz 80 napisał(a):Zainwestowałem i kupiłem całą pompę od Opla (Wizualnie identyczna- czytałem o nich na forum).
Hmmm – nie wiem na jakim forum, ale tego nie kojarzę a jako-tako (po japońsku) orientuję się w temacie... :|
Pompa od opla to zapewne bosh, a tutaj denso. Nie wiem jak chcesz ją podłączyć.

dariusz 80 napisał(a):walczę z takim fajnym "japońskim" autem
Raczej z owocami zabawy handlarzy...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 24 sie 2007, 22:20

a tu sie xANDy mylisz w Oplach byl osprzet denso tzw silnik isuzu :–) pompa wizualnie identyczna ale u nas jest denso v5 a w oplu jest v5 pilot. Nie wiem czym sie roznia.

A co do SPV to xANDy przesledz problemy ludzi, ktorzy na poczatku mysleli, ze to SPV a na koniec diagnoza fachowcow skupiala sie na czyms totalnie innym. Do SPV mozna podlaczyc/odlaczyc +12V i powinien byc slyszalny klik (maksymalnie 30 sekund aby sie nie spalil).
Zawor SPV decyduje o czasie wysokiego cisnienia czyli wielkosc dawki. Chyba jako zaparkowany jest otwarty wiec silnik nie odpali bo pompa nie wytworzy cisnienia. A jak sie zatrze jako zamkniety to juz nie wiem co bedzie czy silnik odpali ????? tu moja wiedza sie konczy. Ale jak by sie potwierdzilo, ze przy na stale zamknietym spv silnik kreci to by mozna wywalic spv do kosza i jezdzic :–)))) (zartuje).

Koniec mojego wymandrzania :–)
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 25 sie 2007, 12:37

MarekW napisał(a):a tu sie xANDy mylisz w Oplach byl osprzet denso tzw silnik isuzu :–)
Nowbody is perfect. Nigdy nie udało mi się dotrzeć do tego jakie tam były silniki (osprzęt) w wypadku motorów 2.0 diesel.
SPV jest zagadką, która i tak się wymyka oficjalnym "papierom". Trzeba próbować. Zresztą ta przypadłość zamulania się tego zaworu tyczy się i innych marek/producentów pomp wtryskowych z bezpośrednim wtryskiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dariusz 80 » 26 sie 2007, 15:25

W oplach były pompy Denso w silnikach isuzu 1.7, wizualnie identyczne ale parametry chyba inne. Co chodzi o problem z odpalaniem to mam jeszcze kilka hipotez na chwilę obecną do sprawdzenia. 1-paliwo, 2-zanieczyszczenie pompy, 3- chyba najgorsze PADŁA POMPA, a naprawa to połowa wartości samochodu. Napiszcie namiary na warsztat w Płocku gdzie "tekla" naprawiał pompę. SPV jest chyba OK bo sprawdzałem, że przy odłączonym pompa niepodaje paliwa, gdy podłączyłem to podaje, ale nie wiem czy odpowiednie dawki.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez xANDy » 26 sie 2007, 20:20

dariusz 80 napisał(a):Napiszcie namiary na warsztat w Płocku gdzie "tekla" naprawiał pompę

Spójrz w PORADNIK :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dariusz 80 » 27 sie 2007, 07:04

Chyba się wyjaśniło. Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała :(
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 09:11

A skąd masz ściągnięte auto...?
Bo na przykład holendrzy lubią jeździć dobrymi, drogimi samochodami na opale....... :|

dariusz 80 napisał(a):Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała
to niestety bardzo prawdopodobna możliwość. Płock, Wrocław, Mabi...
<głaszcze>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dariusz 80 » 27 sie 2007, 09:28

Niestety masz rację. A oddać 3500zł w Mabi to lipna perspektywa :( Poczekam jeszcze i sprawdzę na dobrym paliwie. A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 10:07

dariusz 80 napisał(a):A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?
Trudno powiedzieć... aż do zajechania pompy. Handlarze kupują na zachodzie auto z uszkodzoną pompą (za przysłowiowe grosze), odcinają/symulują czujnik i sprzedają. Zaniedługo pompa odmawia posłuszeństwa i wtedy jest lament – a mazda to takie lipne auto...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 27 sie 2007, 13:09

dariusz 80 napisał(a): Po odłączeniu czujnika temp. pali aż miło. Niestety to nie zbyt dobra wiadomość, wg mnie pompa dała ciała

miałem to samo...pali bo myśli że na dworze jest siarczysty mróż i wali maksymalną dawkę paliwa...jednym słowem po wyłączeniu czujnika przełącza się w tryb awaryjny...wiatraczek pewnie zapiernicza aż miło....niestety to chyba jest pompa :(
dariusz 80 napisał(a):A oddać 3500zł w Mabi to lipna perspektywa

mam to już za sobą...Mabi – 3100 PLN..."padła dawka"– słowa ku.... z Mabi
xANDy napisał(a):A ile można jeżdzić z wyłącznikiem czujnika temp?

ja przejechałem ponad 8000 km i nic się nie stało :)
pozdrawiam i życzę szczęśliwego rozwiązania ( tzn. nie Mabi) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 11:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez MarekW » 27 sie 2007, 15:00

Ciekawi mnie co dokladnie mabi zrobilo opisujac problem "padla dawka"?

Ktos jest madry? Nie byl to SPV wiec co?

Na jakims formu o oplach (silnik isuzu) przeczytalem cos ciekawego:
Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. Modul jest dokrecony do pompy i mozna go odlaczyc i otworzyc jakas aluminiowa pokrywe. Pozniej lupa lub dobre oko, aby sprawdzic polaczenia, cos pisali o styku 2 i 3.... jak jest cos nie tak to nalezy to podlutowac i zobaczyc czy dziala :–). Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komputer zapisywal to jako blad/awaria SPV.

ROM ma informacje o dawce wiec moze pojsc w tym kierunku ??? Moze ma ktos taki ROM i moglby zrobic foki jak to wewnatrz wyglada?

Nie mowie zeby to rozkrecac i na sile lutowac, ale moze jak i tak nie dziala to warto sprobowac. Choc nie recze za rezultaty. Jak bedzie gorzej to reklamacji nie uznaje.

Marek
Ostatnio edytowano 27 sie 2007, 15:05 przez MarekW, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 15:05

MarekW napisał(a):Ze czesto sie psuje w pompach denso jakies polaczenie/styk w module ROM. [...]
Napisali ze na 4 przypadki 3 byly spowodowane takim problemem. Komuter zapisywal to jako blad/awaria SPV.

Hmm – czy wymieniając SPV firma MABI dobiera się też do tego ROM'u? :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 27 sie 2007, 15:10

Mysle, ze MABI dobiera sie do wszystkiego (co dotyczy sterowania pompa: elektronika i mechanika).
Skoro ROM jest integralna czescia pompy to nie widze nic dziwnego.

Z drugiej strony to chyba niezly ubaw maja pracownicy MABI czytajac nasze wymadrzenia :–).
Moze jakis pomocny glos z MABI lub chec wspolpracy z nami ???? Oczywiscie w ramach naszej pozytywnej edukacji.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 27 sie 2007, 15:17

MarekW napisał(a):Moze jakis pomocny glos z MABI lub chec wspolpracy z nami

hahaha normalnie nie mam siły kulać się....... ze śmiechu oczywiście!
Spotkanie z kierownikiem MABI nie nastraja do radości ani nawet do życia. Twierdzą to wszyscy, którzy mieli z nimi kontakt. Coś więcej i to konkretniej potrafi powiedzieć tomekrvf.


MarekW napisał(a):chyba niezly ubaw maja pracownicy MABI czytajac nasze wymadrzenia :–).
Oni są zbyt mądrzy aby odczuwali potrzebę zaglądania tutaj...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 27 sie 2007, 17:21

Nie mialem przyjemnosci z MABI, ale mimo wysokich cen, nieprzyjaznego interfejsu to daja gwarancje na swoja prace i skutecznie rozwiazuja problemy z pompami denso.

Mam nadzieje, ze dominacja jednego ASO od Denso sie kiedys skonczy i wszystkim to wyjdzie na dobre.

Jak bym mial warsztat to bym chcial wiedziec co klienci o nim sadza :–)
Internet to kopalnia wiedzy i moze ona wplynac na poprawe interfejsu lub jego pogorszenie.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez dariusz 80 » 28 sie 2007, 06:15

Może ROM to dobry kierunek, ale na chwile obecną mało informacji. A co chodzi o odłączenie czujnika
bafanabafana napisał(a):...wiatraczek pewnie zapiernicza aż miło
to troche dziwne, że skoro jest info że jest mróz, a załącza się wentylator. Może macie więcej info o ROM? Skorzystam :)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2007, 07:35
Posty: 10
Skąd: Płock/Warszawa
Auto: 323F 2.0DiTD

Postprzez yapko » 3 wrz 2007, 13:14

A gdzie jest (zna ktos) najblizej Krakowa jakis serwis Denso albo warsztat co sie nie boi tych pomp? Bo ja dalej nic nie zrobilem z moim samochodem, chetnie bym oddal do warsztatu takiego jak ten w Plocku.

Z gory dzieki!
Początkujący
 
Od: 29 mar 2007, 22:12
Posty: 11
Auto: 626 DiTD '98 liftback

Postprzez xANDy » 3 wrz 2007, 13:49

xANDy napisał(a):Krótki poradnik o Dieslach [...] – poszukaj właśnie tam
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy