Zawór SPV

Postprzez wk88 » 30 lis 2009, 23:08

Riki napisał(a):Pompy w naszej okolicy potrafi robić Mabi. Tylko i wyłącznie.


Może i tak Riki, i kasują przy tym sakramencko :| Co do pomp to ja wcale nie kwestionuję ich kompetencji i możliwości, ale moją maździnę potraktowali (nie chodziło o pompę) niezbyt uprzejmie (np: śruba zwykła wkręcona tam gdzie gwint drobnozwojny, zgubiona podkładka o mało co nie zwarła by do masy listwy zasilającej świece żarowe, pogubione śruby i podkładki, itd.). Mogę podesłać zdjęcia. No ale może pompy robi u nich inny spec, bo jak ten sam co silnik w moim aucie to ja dziękuję.

Podkowiński twierdzi, że włożył (za porozumieniem z klientem) już nie jeden taki zawór i jak dotąd nie ma reklamacji. Zapewne pompy nie zoptymalizuje (EPROM), bo nie ma do tego sprzętu, ale ja nie mogę narzekać :) A może nie wiem co to prawdziwe DITD 101KM? Pozdrawiam.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez wojowniczek » 1 gru 2009, 10:52

mam pompę z mabi po pełnej regeneracji (stara jest tylko obudowa). jest OK: nie szarpie, nie dymi, mniej pali. jedynie z odpalaniem mam mały problem: czesem muszę pokręcić – przy czym dla mine pokręcić to tak ze 2 sekundy maks i zaskakuje :)
punktem odniesienia mojej obecnej madzi (GW) jest starsze auto: rf7 w GD – a tam wózek odpalał na widok kluczyka. wiem: dwa róne silniki i układy zasilania, ale chciałbym, żeby GW tak paliło :)

szukając (od stycznia 2009) zakładu, który zajmie sie moja pompą miałem wybrac między hoffmanem, mabi a p Podkowińskim. do hoffmana nie dojechałem, potem ostatecznie wybrałem mabi.


Riki napisał(a):jego adres został też usunięty z Poradnika
nie sprawdzam dzisiaj, ale wczoraj jeszcze był :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Paweł Mo » 1 gru 2009, 11:32

wojowniczek napisał(a):mam pompę z mabi po pełnej regeneracji (stara jest tylko obudowa). jest OK: nie szarpie, nie dymi, mniej pali. jedynie z odpalaniem mam mały problem: czesem muszę pokręcić – przy czym dla mine pokręcić to tak ze 2 sekundy maks i zaskakuje :)

Pamiętam, że na początku miałeś jakieś problemy z odpalaniem ;) , więc tak całkiem idealnie nie było.

Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Panem Podkowińskim. W zasadzie nie słyszałem negatywnych opinii na jego temat. Podziwiam Go, że chciało mu się szukać, grzebać, sprawdzać a wszystko za 250zł, bo tyle wyniósł mnie koszt naprawy (auto nie chciało odpalać i na ciepłym i na zimnym silniku). Usuwanie Jego adresu z poradnika (nie żyjemy w czasach komuny, każdy ma prawo wyborul) nie ma sensu dlatego, że użytkownicy mają prawo mieć dostęp do takich informacji, nie każdy ma ochotę od razu wywalać za regenerację pompy ponad 6 tys. zł (a forum służy do tego żeby pomóc). Usunięcia dresu z poradnika byłoby co najmniej nieeleganckie. Uważam Go za dobrego fachowca, godnego polecenia. Byłem u Niego z mojej żony szefowej mężem, któremu naprawiał Forda i też z dobrym skutkiem za niewielkie pieniądze. Nie wiem kto tak ewentualnie narzeka na Niego, ale ja mam o Nim dobre zdanie.

Mabi to autoryzowany serwis Denso, ale z tego co pamiętam kilku ludziom też narobili zbytecznych kosztów a usterka i tak pozostała. Na przykład nasz użytkownik PawełJulia zostawił w Mabi coś około chyba 12 tys. zł. z żadnym skutkiem.

Mimo wszystko na początek lepiej poszukać rozwiązań tańszych a Mabi zostawić sobie na koniec, choć tak naprawdę wolałbym oddać pompę do Hoffmana w Rzeszowie niż do Nich. Do Nich nigdy i niech sobie tam będą autoryzowanym serwisem Denso i czymkolwiek chcą i choćby naprawiali pompy tyłem i na jednej nodze.
Ostatnio edytowano 1 gru 2009, 15:50 przez Paweł Mo, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wojowniczek » 1 gru 2009, 12:02

Paweł M. napisał(a):Pamiętam, że na początku miałeś jakieś problemy z odpalaniem , więc tak całkiem idealnie nie było.

fakt, nie było... :(
już chciałem pisać ogłoszenie "sprzedam z uszkodzoną pompą", ale po kalkulacji wyszło, że bardziej się opłacało zrobić madzię.
od 3go kwietnia wózek odżył :)
nawet nie porównuję stanu obecnego do stanu z początku roku :)
bolało: kasa, ale tak jak napisałem wyżej – sprzedaż i kupno kolejnego wózka bolałoby bardziej.
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Paweł Mo » 1 gru 2009, 12:08

I w sumie sam go zrobiłeś?! Zgadza się? :)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wk88 » 1 gru 2009, 12:14

Paweł M. napisał(a):Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Panem Podkowińskim.

Potwierdzam. Rozmawiałem z pracownikiem jego firmy i w bardzo wielu przypadkach naprawa sprowadza się do wyczyszczenia i uszczelnienia pompy. A o rzetelności p. Podkowińskiego może świadczyć chociażby parking naprawianych samochodów (moja mazda to stary truposz przy innych tam stojących) no i kolejka, w którą się trzeba zapisywać ;) Poza tym przy rozmowie z klientem nie patrzy na niego jak "proboszcz z ambony" <lol> (tu wielkie sorry dla xANDy'ego :) )
Moja maździna pali od dotknięcia kluczykiem, niezależnie od tego czy zimna, czy gorąca.
Zachciało mi się MAZDY ;)
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 23:54
Posty: 19
Skąd: Wawa i okolice
Auto: 626 GW '00 DiTD RF2A

Postprzez wojowniczek » 1 gru 2009, 12:16

Paweł M. napisał(a):I w sumie sam go zrobiłeś?! Zgadza się?

zależy :D
ja dałem kasę, a całość robił Jaksa (na pompę dostałem gwarancję)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Paweł Mo » 1 gru 2009, 12:21

Niezrozumieliśmy się. ;) Pamiętam, że po naprawie w dalszym ciągu miałeś problemy z odpaleniem. Coś tam pokombinowałeś, coś połączyłeś coś tam zmostkowałeś i dopiero było OK. Albo ja coś popieprzyłem..<lol>
Zresztą teraz to już nieważne. Pozdro..
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez wojowniczek » 1 gru 2009, 12:25

aaaa... wyczyściłem wtyczkę od spv ;)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez fantom » 28 lip 2010, 16:39

Witam tak sobie czytam o tych wszystkich problemach tak zeby wiedziec na przyszlosc i az mi sie wlos jezy na glowie jak czytam koszty regeneracji pompy. Postanowilem sie wiec blizej przyjrzec temu diablu z rogami i zobaczyc co tam jest takiego strasznego. Przeanalizowalem budowe pompy, urzadzenie wykonane napewno z duza dokladnosci ale zasada dzialania dosc prosta. Nastepnie postanowilem poszukac ceny jakiegos zestawu naprawczego i tak wedlug mnie przedstawia sie sytuacja. Wedlug mnie mozna wyroznic kilka elementow ktora moga sie zuzyc, oto i one wraz z cenami:

Tłoczek (czy tez inaczej tloko-rozdzielacz) – moze sie wytrzec o sciany glowicy przy kiepskim smarowaniu (czytaj kiepskim paliwie) – 112,04 zł
Glowica – raczej podejrzewam ze jest to element bardzo solidny i nie trzeba go wymieniac ale niech bedzie – 1072,20 zł
Krzywka – element majacy posredni wplyw na cisnienie w pompie, moze sie wytrzec ale chyba nie na tyle aby wymieniac ale z drugiej strony koszt znosny – 247,40 zł
Wałek – raczej nie ma wplywu na cisnienie ale moze jakies luzy do wyeliminowania+nowe lozyska, koszt znosny – 173,25 zł (do tego simmering za 11zl)
Zestaw uszczelnień – tu napewno do wymiany jak juz rozebrane – 154,00 zł

Suma (bez glowicy bo wydaje mi sie ze nie potrzeba ale moge sie mylic) – 697,67 zl, z glowica – 1769,89 zl. Do tego moga oczywiscie dojsc zawory SPV i TCV czyli odpowiednio 1400,00 zł i 795,00 zł. Razem max 3964,89 zl. Na koniec trzeba te pompe skalibrowac i tu nie jestem pewien czy potrzeba kupowac nowa pamiec czy ta ktora jest na pompie jest kasowalna (ewentualnie 354,19 zł). To oznacza ze Denso pobiera sobie oplate w wysokosci co najmniej 2000 zl za robocizne – NIEZLE a nie sadze aby w kazdej pompie trzeba bylo robic to wszystko naraz. Na koniec pytanie czy ktos te pompe kiedys rozebieral ? Nie wydaje mi sie (ale moze jestem optymista) aby to bylo jakies mega skomplikowane wiec moze da sie te regeneracje zrobic samemu ? Kalibracja to co innego, trzeba miec jakis stol pomiarowy i datasheet do pompy w lapie no i tu juz trzeba sie skazac na MABI i ich wiedze ale wowczas placimy tylko za kalibracje pompy czyli mysle max 500 a reszte robimy sami. Tak jak mowie mnie na razie (odpukac) to nie dotyczy ale wywalic 7 tys. to musi byc niezly cios.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez karolcio211 » 15 sie 2010, 09:43

a jak można elektronicznie sprawdzić ten zawór? można zmierzyć może opór? i jaką płowieniem mieć wartość??
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 00:37
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: 626 GF 99r DiTD

Postprzez kwiatek85 » 15 sie 2010, 10:15

witam a czym jest najlepiej uszczelnic zawor ?bo mi cieknie ropa a chcialbym wyciek zatrzymac
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 23:06
Posty: 5
Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL

Postprzez kwiatek85 » 15 sie 2010, 10:45

witam a jaki najlepszy bylby silikon bo to przeciez cisnienie a chcialbym zlikwidowac wyciek pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 23:06
Posty: 5
Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL

Postprzez fantom » 15 sie 2010, 20:57

kwiatek85 napisał(a):witam a jaki najlepszy bylby silikon bo to przeciez cisnienie a chcialbym zlikwidowac wyciek pozdrawiam


Najlepiej to od razu wymienic na nowy, kazdy tak robi predzej czy pozniej.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Riki » 15 sie 2010, 23:21

Niestety tutaj trzeba wymienić zawór na drugi (nowy/ew. używany)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez agabitom » 19 sie 2010, 06:55

Witam! kupiłem mazdę 323F 2.0 td, 1999r,delikatnie uszkodzoną przodem, którą właściciel od chwili stłuczki nie mógł uruchomić. Przywiozłem auto, wlałem paliwo do zbiornika,napompowałem i mazda o dziwo zaczeła łapać i po chwili silnik zaczoł pracować ale tylko wolne obroty. Dwukrotnie gasiłem i odpalałem, około 5min, następnie sama zgasła i od tej pory już nie zapala. Kręcąc rozrusznikiem paliwo z butelki pobiera i przelewa nadmiarem do zbiornika, a na przewody wtryskowe niema ciśnienia, trochę leci, ale bardzo słabo.
Czy może to być uszkodzony zawór SPV?
agabitom
 

Postprzez agabitom » 20 sie 2010, 09:04

Witam! może ktoś mógłby podpowiedzieć jak sprawdzić zawór SPV.
agabitom
 

Postprzez wojowniczek » 20 sie 2010, 09:53

najlepiej przekręcając zawór z innego wózka
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez agabitom » 20 sie 2010, 21:55

dobry pomysł, ale trzeba mieć drugi zawór, inne pytanie, czy jeżeli zawor jest uszkodzony , pompa nie poda paliwa na wtryski tak jak to jest to w moim przypadku?
agabitom
 

Postprzez fantom » 31 sie 2010, 11:34

agabitom napisał(a):dobry pomysł, ale trzeba mieć drugi zawór, inne pytanie, czy jeżeli zawor jest uszkodzony , pompa nie poda paliwa na wtryski tak jak to jest to w moim przypadku?


Taki objaw jest jak najbardziej mozliwy. Jesli zawor SPV sie nie zamknie to wtrysku paliwa nie bedzie.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy