Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez _Adrian_ » 19 maja 2010, 09:28

Witam

Rowniez i ja zabralem sie za czyszczenie dolotu.
Wszystkie czynnosci jak w Instrukcji.

U mnie dolot mial na sciankach osad grubosci 2-3 mm. – Przebieg 170 tys km.
Napewno nie bylo tak jak na zdjeciach z pierwszej strony.
Dzis postaram sie wszystko zlozyc w 1 calosc i pojechac na jazde probna.

Wyniki opisze jutro.


Pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez _Adrian_ » 20 maja 2010, 10:27

Witam

Dolot wyczyszczony. Umylem rowniez intercooler. Teraz mam pewnosc ze dolot jest czysty.

Tak jak wczesniej pisalem dolot nie byl strasznie brudny:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4df ... 4f144.html

Wszystko zlozone i jazda probna wykonana.
Wstepne wnioski.
– auto zbiera sie podobnie jak wczesniej.
– 17 s na V biegu – 80-120 km/h
– turbina odczuwalna od 2300 obr/min

Dodane: 22/5/10

Wymienilem paski klinowe, zrobilo sie o wiele ciszej i teraz slychac turbine od 1600 obr/min na biegu jalowym. ( paski skutecznie zagluszaly turbo przy niskich obrotach ) Mam mazde od 2 lat i te paski od zawsze halasowaly. Wkoncu mam milutki dla ucha odglos diesla. Wychodzi na to ze turbina dziala dobrze a ja moze zbyt wiele wczesniej oczekiwalem od 90KM i szukalem dziury w calym.
Rozruszalem rowniez zawor westgate – mysle ze nie byl zblokowany gdyz latwo bylo go ruszyc ( kombinerki ).

Tak jak pisalem na V biegu 80 – 120 km/h okolo 17 sekund – podejrzewam ze moze byc winne paliwo z Tesco UK. Wyjezdze, zatankuje cos lepszego i sie okaze bo kiedys bylo 15s na brudnym dolocie i intercoolerze.

Pompa raczej dobra bo przebieg orginalny 170 tys/km i auto tankowane tylko w UK wiec ropka nie najgorsza. Chodzi mi po glowie wyczyscic ten filterek w pompie ale wstepnie dostep wydawal mi sie trudny albo klucz nieodpowiedni.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez scoby » 27 gru 2010, 12:29

Orientuje się czy numer telefonu do Zaniemyśla jest aktualny i ile kosztuje czyszczenie kolektora dolotowego i intercoolera?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Bandit » 27 gru 2010, 13:10

Numer aktualny, a o cenę zapytasz jak zadzwonisz :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez scoby » 27 gru 2010, 13:19

Ok, dzięki
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Riki » 27 gru 2010, 16:37

Pan Maciej Gawlak nr tel: 602 377 321 :) czasem może nie odbierać kiedy jest w warsztacie (to jest nr do sklepu)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez scoby » 27 gru 2010, 18:16

Dzięki, już się dodzwoniłem, myślałem, że troche taniej to zrobią :( . Jakie są szanse, że mazda odzyska moc?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Neonixos666 » 27 gru 2010, 18:22

To zależy na ile zabrudzony jest układ, jak mocno to odzyska sporo jak śladowo to efekt będzie mniejszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 27 gru 2010, 23:39

Przy okazji niech Ci wtryski przeczyszczą i wymień podkładki ;) u mnie po wyczyszczeniu kolektora i wtrysków (dziękuję Krzysiu), bo też bardzo już zasyfiałe były, elastyczność zeszła z 20s do 13s (V bieg 80 – 120 km/h) więc pełen sukces <jupi>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez scoby » 28 gru 2010, 01:52

Mam nadzieje, że u mnie też tak będzie elastyczność też mam na poziomie około 20s. A spalanie się zmniejszyło czy nic się nie zmieniło?
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 18:09
Posty: 38
Skąd: Poznań
Auto: 626 DiTD 2000r

Postprzez Riki » 28 gru 2010, 02:20

Bandit napisał(a):Przy okazji niech Ci wtryski przeczyszczą i wymień podkładki ;)


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez siwy-84 » 1 sty 2011, 02:24

witam
wczoraj zabrałem sie za czyszczenie dolotu w mojej madzi, przeraziło mnie to co zobaczyłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ogulnie silnik nie wydawał sie zamulony, zbierał sie dobrze, elastyczności na V biegu nie sprawdzałem. dzisiaj jak sie wyśpie bede składał wszysto i zaślepie EGR bo się nie domyka i ogulnie robi syf w kolektorze.

po testach napisze czy jest jakas różnica w jezdzie.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Łukasz » 1 sty 2011, 13:36

No no,"ładnie" to wygląda... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Bandit » 1 sty 2011, 17:03

Tak się zastanawiam po jakim czasie od czyszczenia kolektor wróci do normy ;) U mnie wyglądało tak samo :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez siwy-84 » 1 sty 2011, 18:11

silnik juz poskładadny, EGR zaślepiony i jezdzi troszke lepiej niz wcześniej, chociaż wcześniej też dobrze jezdziła.
operacja zakończona powodzeniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez boczek86 » 13 sty 2011, 10:59

panowie mam ogromny problem :( bardzo chcialem wyczyscic kolektor z zaslepis egr. ale problem w tym ze zaden mechanik w sosnowcu niechce sie tego podjac :( sprawa tego typu ze dostep jest ciezki i wiekszosc zastanawiala sie nawet nad wykreceniem pompy ale pozniejsze jej zamontowanie mogloby byc problemem bo nie maja steroskopu czy jakos tak do ustawienia kąta wtrysku wiec nici z mojego czyszczenia :) jedyne co to zostaje mijechac kolo poznania to moze oni to zrobia. i mam pytanie czy samo zaslepienie egr cos poprawi ?? i czy po zaslepieniu egr bedzie tak ze nagar powoli sam sie jakos wypali ??

edit:

probowalem odkrecic egr zeby zaslepic a tu zonk :( nieidzie sie do niego dostac :( klucz chyba 35 czy 36 ale za dlugi i niemam dostepu :( chyba pierwsza nieudana proba na forum czyszczenia kolektora i zaslepiania egr :( wstyd pisac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez robertss » 13 sty 2011, 12:56

Jak chcesz wyczyścić bez rozbierania, zastosuj to:http://www.maxautoczesci.pl/index.php?route=product/product&product_id=197
Ja stosowałem, a potem i tak rozkręcałem kolektor i były tylko minimalne nagary, tak więc zakładam, że pomogło. Co do EGR zaślep blaszką stalową, żadnym aluminium, bo przepali(sprawdzone). Nie wiem jak w 323 ale myślę, że podobnie jest umiejscowiony, dolna śrubę możesz odkręcić np dorobionym kluczem lub jak ja tzw żabką hydrauliczną, górne 2 śruby przy EGRe to 12-stka, bez problemu schodzą, można też spróbować odkręcić od strony turbiny 2 śruby 12-stki.
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Bandit » 13 sty 2011, 14:03

Z tego co wiem to po zdejmowaniu i zakładaniu pompy nie trzeba nic regulować ;) Podjedź do mazvagtech w Mysłowicach i porozmaiaj czy się poświęcą (bo to brudna robota), a jak nie to zostaje Zaniemyśl.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez poflek » 13 sty 2011, 15:06

Można sciągnąć kolektor bez ruszania pompy. Trzeba się trochę pogimnastykowac ale jest to wykonalne. Trochę pomyślunku i wszystko da się zrobić. ;)
Kąta nie trzeba ustawiać przy zdjemowaniu pompy ale ilość dodatkowej roboty jest zbyt duża i wcześniej odkręcisz tą problematyczną śrubę niż sciągniesz rozrząd a później pompe... a jeszcze niech przed założeniem ścisną hydronapinacz w imadle i dopiero się narobi kłopotu.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez boczek86 » 13 sty 2011, 15:41

dzieki bandit :) nawet niewiedzialem ze tak blisko mnie jest taki serwis :) jutro tam pojade bo zaraz mam obiad a pozniej na myjnie jade bo dzis mamy spota to niech madzia jakos wyglada :) bandit za twoje wszystkie rady to juz ci 4-pack wisze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy