Strona 1 z 1

Demontaż Alternatora RF-2A na 2 paskach klinowych

PostNapisane: 19 mar 2019, 22:02
przez marekk
Postanowiłem wymontować alternator z premacy DITD gdyż zaczął wydawać dźwięk świadczący o kończeniu się jego żywota. Zdiąłem już paski klinowe i odkręciłem jego śruby, przerwałem dalszy ciąg pracy z uwagi na porę nocną.

Prosiłbym o poradę, w jaki sposób najoptymalniej jest go wyciągnąć, czy odkręcać kompresor klimatyzacji by zrobić miejsce na wyjęcie alternatora? czy odkręcony kompresor moge przesuwać? boję się że manipulując nim rozszczelnię układ na połaczeniu z rurkami.

PostNapisane: 20 mar 2019, 08:44
przez kabe
Witam , ja wyjmowałem od góry. Po demontażu wentylatora chłodnicy . Nie pamiętam czy wąż układu chłodzenia też demontowałem czy nie, ale nie było problemów z wyjęciem.

Re: Demontaż Alternatora RF-2A na 2 paskach klinowych

PostNapisane: 20 mar 2019, 12:33
przez marekk
Dzieki kolego.
właśnie go wyjąłem.
Trzeba wymontować najpierw żeliwny uchwyt alternatora na którym jest długa śruba regulacyjna naciągu pasków klinowych- odkręcić 2 śruby do korpusu silnika i 2 małe śrubki odkręcić z tego uchwytu które trzymaja jakies przewody. po zdemontowaniu tego uchwytu żeliwnego, alternator wysówamy z pasownego uchwytu tylnego alternatora a pozniej ładnie wychodzi w kierunki lewym auta i pozniej dołem na zewnątrz koło węża wodnego.

Może kolego masz jakaś inną konfiguracje silnika, bo u mnie górą sie chyba by nie dało.