Lokalizacja śruby upustowej chłodziwa w bloku RF2A

Postprzez Username1234 » 18 maja 2017, 02:32

Witam, planuję niedługo kompleksowe odrdzewianie i płukanie całego układu chłodzenia w DITD RF2A. Raz już był płyn chłodniczy a raczej rdzawy szlam wymieniany ( w zbiorniczku wyrównawczym było chyba z 2 szklanki pasty rdzewnej ( wodorotlenek żelaza) pochodzącego z szalejących ognisk korozji w kanałach chłodniczych w bloku). Najlepiej roztwarza go stężony kwas solny który rdzę upłynnia do chlorku żelaza dającego się łatwo wypłukać. Tak też zbiorniczek wyrównawczy pięknie wyczyściłem. Płyn stary zlałem, nie miałem czasu robić płukania, zalałem niebieskim Petrygo (nie polecam), które rozszczelniło chłodnicę swoją drogą ale nie o tym teraz. Starego "płynu" zeszło około 4 l, mimo że teoretycznie jest go aż 9 l w układzie. Zlewałem go z odpięcia dolnej rury od chłodnicy do silnika. Płukanie zrobię z płukanki marki Holts do chłodnic, 3 saszetek odkamieniacza do czajników, ew kwasu fosforowego który jest skuteczniejszy od cytrynowego ze sprzedawanych płukanek ( niezły marketing btw i zarobek) Wiadomo, potem woda, a na koncu h2o dest. Szukałem info, ale znalazłem tylko parę wzmianek o enigmatycznej śrubie upustowej chłodziwa z bloku ditd, ale nikt nie napisał dokładnie gdzie ona się mieści, tylko tyle że strach ją ruszać bo nie wiadomo w jakim jest stanie. Ja jednak chcę zaryzykować. Na ilustracjach zaznaczyłem śrubę o którą prawdopodobnie chodzi, ale chcę się upewnić czy to ta na pewno. Mam nadzieję że ktoś się wypowie a konkretna informacja pozostanie na forum dla wszystkich. Pozdrawiam. :)
Załączniki
8arER-nXk052.jpg
zaznaczona na czerwono śruba, widok tyłu bloku rf2a
8arER-HYUOcO.jpg
zaznaczona na czerwono śruba, widok boczny bloku rf2a
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 02:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron