Wątpliwa regulacja zaworów.
Strona 1 z 1
Witam,
W ostatnim czasie zostawiłem Premacy DiTD 2.0 w warsztacie w celu wymany paska rozrządu, oleju i regulacji zaworów.
Mam wątpliwość czy warsztat w ogóle zabrał się do regulacji zaworów. Czy jest sposób na to by to sprawdzić w samochodzie?
W ostatnim czasie zostawiłem Premacy DiTD 2.0 w warsztacie w celu wymany paska rozrządu, oleju i regulacji zaworów.
Mam wątpliwość czy warsztat w ogóle zabrał się do regulacji zaworów. Czy jest sposób na to by to sprawdzić w samochodzie?
-
JoW
Dzięki za zainteresowanie tematem.
A czy przy takiej regulacji powinny być wynienione jakieś części (np. uszczelki lub coś takiego) czy taka regulacja związana jest tylko z usługą.
A czy przy takiej regulacji powinny być wynienione jakieś części (np. uszczelki lub coś takiego) czy taka regulacja związana jest tylko z usługą.
Ostatnio edytowano 23 mar 2015, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
-
JoW
Powinno się wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów ( pokrywa zaworów ten dekiel z korkiem wlewu oleju ). Na rogach powinno być widać wyciśnięty sylikon, rogi i jeszcze inne miejsca szczególne dodatkowo zabezpiecza się sylikonem pomimo uszczelki gumowej. Do samej regulacji nic się nie wymienia.
do regulacji zaworów w ditd, oprócz wyciśnietego silikonu w rogach , zauważa się też nowe podkładki pod przelewy kto kiedykolwiek regulował luz zaworowy w rf2a i pochodne wie że przy dobrze przeprowadzonej operacji potrzeba wyciągnąć wtryskiwacze, coż silikon w rogach i zasłanianie buzi podczas ziewania to chyba raczej to samo
Nie powiem, że błądzisz "kolego" budyń a wręcz bredzisz... Aby dojrzeć uszczelnienia przelewów to trzeba zdemontować pokrywę zaworów, zgadza się?
A jak już jesteśmy przy wyjmowaniu wtryskiwaczy, to od razu należało by wymienić podkładki pod wtryskami. Do regulacji wcale nie trzeba demontować wtryskiwaczy. Można, jak ktoś ma taką potrzebę ale dobrze da się to zrobić bez ich demontażu.
A jak już jesteśmy przy wyjmowaniu wtryskiwaczy, to od razu należało by wymienić podkładki pod wtryskami. Do regulacji wcale nie trzeba demontować wtryskiwaczy. Można, jak ktoś ma taką potrzebę ale dobrze da się to zrobić bez ich demontażu.
nie wiem czy ja bładze czy Ty kolego smile bredzisz , jak choc raz prawidłowo regulowałes zawory w ditd to powinienes wiedzic że trzeba do tego wyjąć wtryskiwacze, bo jest jeszcze coś takiego w ditd jak luz miedzy zaworowy i nie sposób jest to wyregulować bez demontazu wtryskiwaczy, a jak nigdy tego nie robiłes to nie wprowadzaj innych w bład którzy szukają tu porady, przy okazji mozna sobie wymienic podkładki pod wtryskami i podkładki przelewów ktore jesli przepuszczaja magą doprowadzić do rozrzedzenia oleju i zatarcia silnik, nie raz sam to opisywałes na forum kolego, nie wiem dlaczego to teraz negujesz, co chcesz tym udowodnić? albo masz jedną wersję albo nie masz żadnej.
puding napisał(a):jest jeszcze coś takiego w ditd jak luz miedzy zaworowy i nie sposób jest to wyregulować bez demontazu wtryskiwaczy
podaj coś więcej....jak się to reguluje,jakieś dane,wielkość szczeliny,na zimno czy gorąco ?
przecież to już kilka razy opisane było na forum i w poradniku ditd, jak chcesz kolego mogę Ci to odszukac i podać te wartości jak Ci to w czymś pomoże tylko po co odgrzewać kotleta? a co do samej regulacji to każdy sobie oceni który sposób lepszy, a może znajdzie sie i taki magik co wyreguluje zawory nawet maski nie otwierając cóż technika idzie do przodu i nie wstanie ją zatrzymać.tadziol napisał(a):podaj coś więcej....jak się to reguluje,jakieś dane,wielkość szczeliny,na zimno czy gorąco ?
puding napisał(a):jak chcesz kolego mogę Ci to odszukac i podać te wartości jak Ci to w czymś pomoże
bardzo bym prosił,skoro wiesz co i jak,to pójdzie ci znacznie szybciej niż mnie.
Panowie, jestem od kilku dni posiadaczem Mazdy 6 i zakupiłem już podkładki pod wtryski, ale szukam gdzie mogę nabyć podkładki pod przelewy. Z góry dziękuję
Dopisano 13 lut 2018, 21:21:
A i jeszcze jedno pytanie, mój silnik to 2,0 diesel 121KM, rok 2006.
Moje pytanie czy to jest RF5C czy RF7J bo naprawdę się nie orientuję, jak również czy posiada on filtr cząstek stałych, bo DPF to chyba tak. Z góry dziękuję za odpowiedź...
Dopisano 13 lut 2018, 21:21:
A i jeszcze jedno pytanie, mój silnik to 2,0 diesel 121KM, rok 2006.
Moje pytanie czy to jest RF5C czy RF7J bo naprawdę się nie orientuję, jak również czy posiada on filtr cząstek stałych, bo DPF to chyba tak. Z góry dziękuję za odpowiedź...
- Od: 13 lut 2018, 22:00
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6, 2,0 td 121KM, 2006
Tu znajdziesz wszystko do swojej Mazdy i doradzą też
https://www.mazparts.pl/
Masz RF5C i nie masz DPF i filtra cząstek stałych bo to to samo
https://www.mazparts.pl/
Masz RF5C i nie masz DPF i filtra cząstek stałych bo to to samo
RF7C był w wersji 121 KM?
Skoro tak to pewnie jest DPF.
Skoro tak to pewnie jest DPF.
No właśnie Ja nie wiem czy to jest model RF5C...
Dopisano 15 lut 2018, 23:05:
Wydaje mi się że to jest model, wersja RF7C bo DPF to ma bo na desce zapala się kontrolka przy przekręcaniu zapłonu, ale ekspertem to nie jestem...
Dopisano 15 lut 2018, 23:05:
Wydaje mi się że to jest model, wersja RF7C bo DPF to ma bo na desce zapala się kontrolka przy przekręcaniu zapłonu, ale ekspertem to nie jestem...
- Od: 13 lut 2018, 22:00
- Posty: 3
- Auto: Mazda 6, 2,0 td 121KM, 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości