pamięć eprom pompy wtryskowej

Postprzez jacky1978 » 15 lut 2010, 11:32

czy ktos spotkal sie z uszkodzona pamięcią pompy ,czy ktos moze mi otym cos napisac bylem w serwisie i stwirdzili ze jest uszkodzona gdzie mozna ja naprawic za pomoc bardzo dziekuje :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez thunder-c » 15 lut 2010, 16:02

jakie są objawy nie chce zapalać czy co?
naprawić to może na pewno mabi, zadzwon do ASO do Lublina oni potrafią chyba najwięcej, a który serwis Ci to stwierdził?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2010, 19:53

Podepne sie.
Mianowicie kolega ma GF DiTD, byla po dzwonie wyklepal itd.
Byla slaba palila duzo bez mocy kopcila, sprawdzilem bledy i wyszly 3-y bledy EGR-a (polaczenia wezykow nie byly prawidlowe), i byl kolejny blad 1649 wskazujacy na sterownik pompy czy tez epromu wlasnie, prawdopodobnie jest to taka puszka czarna gdzies przy nadkolu przy pompie serwo.

Sprawdzales moze jaki masz u siebie kod bledu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez jacky1978 » 15 lut 2010, 20:07

witam dzięki zgóry za zaiteresowanie sie moim problemem ,objawy sa takie ze nie ma mocy.Jakies pół roku temu serwis w Długołęce koło wrocławia stwierdził że jest padnięta turbina naprawiłem i dalej było to samo (troche lepiej ale to nie było tak jak na początku)ciężko ruszyć madzią ze świateł co do odpalania to uważam że raczej jest wpożądku troche gożej w mrozy ale ogólnie jest dobrze.Moja maxV to ledwie 150 na bardzo długiej prostej.Przez cały czas mryga kontrolka świec żarowych mryga wydaje mi się że w jednakowych odstępach czasu serwi stwirdził błąd p-1649 PAMIĘĆ EPROM POMPY WTRYSKOWEJ nie wiem gdzie najlepiej sie z tym udac serdecznie proszę o pomoc pozdrawiam
jacky1978

Posty: 1
Od: wczoraj, 18:00
Prywatna wiadomośćWyślij e-mail do jacky1978
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez MarekW » 16 lut 2010, 23:04

A sprawdziłeś połączenia PAMIĘĆ ROM pompy (3 przewody) z komputerem silnika? czy są ok..może coś się przetarło lub zaśniedziało. Kiedyś się spotkałem z postem na forum opla, tam też stosowano podobną pompę i w pamięciach z powodu temperatury odlutowaly się wewnątrz pamięci styki bo pamięć była za blisko bloku silnika. w Mazdach tego problemu nikt nie sygnalizował. Ponoć podmiana samej pamięci jest nie jest groźna bo pompu są bardzo dokłanie wykonywane i róźnice map dla poszczególnych pomp się tylko nieznacznie róźnią. tak słyszałem.
M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez jacky1978 » 17 lut 2010, 20:44

tez słyszałem ze podmiana jest nie grozna dlatego tak tez spróbuje mam mozliwosc. takie uszkodzenie stwirdził serwis P-1649 sprawdze połączenia tak jak mówisz dięki za rade pozdro
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 19:00
Posty: 11
Skąd: wroclove
Auto: 626 GE 1.8 16V
626 GF 2.O 16V DiTD

Postprzez jimmi11 » 23 lut 2010, 15:16

Witam!!!A gdzie szukać tego połączenia?U mnie też nie ma mocy,a po przekroczeniu 2500 obr zaczyna migać kontrolka świec żarowych.Podłączenie do komputera nic nie dało-nie znalazł błędów.Po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie.Po przekroczeniu 2500 i załączeniu się turbiny znowu się zapala.Masakra w ogóle nie mogę się rozpędzić powyżej 110km/h.A pedał przyśpieszacza w pewnym momencie nie reaguje na wciskanie gazu do oporu.Może poprostu pompa mi padła,ale nie mogę zdjagnozować problemu braku mocy.Filtry powymienane.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 20:36
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r

Postprzez jimmi11 » 11 mar 2010, 17:51

Znaleziona przyczyna.Walnięty czujnik doładowania turbiny.Koszt czujnika 873zł+przesyłka.Niestety tylko oryginał i tytko zakup w serwisie-dlatego taka cena.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 20:36
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2000r

Postprzez fantom » 15 lip 2010, 12:39

Witam mam ten sam blad (P1649) przy czym kontrolka zalacza sie raz na jakis czas a nastepnie znowu OK. Roznie to bywa czasem zalaczy sie podczas jednego odpalenia a juz przy nastepnym nie mruga :) . Przewody przy samej pamieci wygladaja OK ale musze sprawdzic jeszcze te przy PCM. Watpie zeby padla pamiec (chyba ze wariuje od temperatur). Ktos juz sie z tym uporal i moze sie pochwalic jakie bylo rozwiazanie oraz przyczyna ?
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez szeryf207 » 26 lip 2011, 21:32

Witam. U mnie też stwierdzono to samo migała mi cały czas kontrolka od świec żarowych ale doradzili mi żeby odłączyć plus od akumulatora na kilkanaście minut i pomogło. A od jakiegoś czasu zapaliła mi się kontrolka od ABS i hamulca ręcznego, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo problem znika, być może to wilgoć? Pozdrawiam.
szeryf207
 

Postprzez say » 27 lip 2011, 08:43

szeryf207 napisał(a):zapaliła mi się kontrolka od ABS i hamulca ręcznego, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo problem znika, być może to wilgoć?
Pada czujnik któregoś koła, odczytaj błędy, Wszystko w poradniku silnika diesla.

PS. To nie temat o abs, nie rób ot :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2011, 19:01

Ja mam inne pytanie. Czy to od pamięci EPROM jest uzależnione to czy silnik ma 101 czy 110 KM? Raczej komputer jest ten sam, turbo ładuje tyle samo a pompa jeż jest ta sama.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 26 paź 2011, 01:13

Neonixos666 napisał(a):Czy to od pamięci EPROM jest uzależnione to czy silnik ma 101 czy 110 KM


Jest fabrycznie inaczej zaprogramowany (info z mabi od kuchni)

Komputer inny, pompa ta sama ale ma inaczej ustawione dawki (większe)
5020 to RF4 a pompa 5001 to RF2.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Miron-Ww » 26 paź 2011, 02:28

Czyli wystarczy przełożyć kompa i ze 101 mam 110 kM ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez kierownik » 26 paź 2011, 15:22

jeśli komputer to się chyba wiąże z innymi problemami przy okazji :P
chyba że mówimy o przełożeniu samego EPROM'u, to nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 26 paź 2011, 19:21

Miron-Ww napisał(a):Czyli wystarczy przełożyć kompa i ze 101 mam 110 kM ?


kierownik napisał(a):jeśli komputer to się chyba wiąże z innymi problemami przy okazji :P


;)

Nie warto się w to bawić... lepiej po prostu grzebnąć to co masz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 26 paź 2011, 19:25

Mi chodzi o to czym się różni RF4F 101 od 110 bo z tego co piszesz Riki to pompy w RF4F są takie same, komp inny? (Inna mapa czy w ogóle inna bajka?) no i ta pamięć EPROM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez teris » 28 lis 2011, 10:27

Witam!
Miałem mały pożar w komorze silnika – spalił się rozrusznik wraz z nim przewody i jeden czujnik.
Proszę braci forumowiczów o zidentyfikowanie tego czujnika – jaki numer oryginału ew. jaki zamiennik.
samochód jak w temacie: 323f 2.0 DiTD 2001r.

Czujnik znajduje się pod pompą jak na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może ktoś dysponuje takim zbędnym czujnikiem? Chętnie kupie wraz z kostką...
z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam
Adam
Ostatnio edytowano 30 lis 2011, 15:18 przez teris, łącznie edytowano 1 raz
teris
 

Postprzez kierownik » 28 lis 2011, 15:00

to pamięć pompy, nie wiem czy kupisz używkę, bo razem z pompami pchają często...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez teris » 28 lis 2011, 15:13

dzięki za info..
Przed chwilą udało mi się znaleźć używkę za 190pln – tylko sprzedawca nie zdradził do czego to służy, żebym sam tego nie znalazł :)
jeszcze raz wielkie dzięki!
teris
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy