"Opukanie" zaworu spv

Postprzez mamutek » 24 mar 2013, 19:03

Słyszałem o takiej metodzie, że można opukać zawór spv i podobno to pomaga w pewnych objawach niewłaściwej pracy silnika np. tak jak u mnie, kiedy zimą po rannym odpaleniu, przez jakieś kilka sekund silnik nierówno pracuje, a potem w czasie jazdy przerywa dopóki się trochę nie rozgrzeje.
Długo szukałem o tym na forum, ale nie udało mi się znaleźć.
Czy to rzeczywiście pomaga?
A jeśli tak, to jak należy to zrobić?
Pytam, żeby bardziej czegoś nie popsuć :|
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2013, 21:14

były takie przypadki i opukiwanie pomagało jednak nie na długo ja bym zaryzykował i wyczyścił tłoczek w zaworze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 24 mar 2013, 21:19

pomaga na krotka mete potem ewentualnie wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mamutek » 24 mar 2013, 21:23

Sam nie wiem czy zawór jest przyczyną tych dolegliwości. Metoda prosta, dlatego chciałem spróbować, bo może zadziała, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez seba626 » 24 mar 2013, 21:27

u mnie problem polegal na tym ze w temp ponizej powiedzmy 5stC w dol palila coraz gorzej, trzeba bylo dlugo krecic. jak byla zimna to kompletnie nie miala mocy, po wymianie wszystko wrocilo do normy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mamutek » 24 mar 2013, 21:38

Jakbym miał jakiś zawór sprawny na podmianę, to mógłbym sprawdzić, zwłaszcza teraz póki jeszcze jest zimno, bo jak wzrosną temperatury to problem pewnie zniknie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez seba626 » 24 mar 2013, 21:41

tak mozna sprobowac, tylko te zawory nie lubia byc wykrecane i przykrecane. mozesz wykrecic ale nie koniecznie odpalic auto. do odwaznych swiat nalezy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mamutek » 24 mar 2013, 21:47

No jak to? Ale przecież przy wymianach są wykręcane i wkręcane z powrotem i działa <co?>
Nie kapuję, chyba dzisiaj był zbyt męczący dzień i nie trybie normalnie <ziew>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez seba626 » 24 mar 2013, 21:50

byly przypadki ze ktos chcial wyczyscic i po przykreceniu auto nie odpalilo. nie wiem jaka czestotliwosc przykrecania i odkrecania wytrzymuja te zawory, duza role spelnia odpowiednia sila z ktora nalezy zawor przykrecic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mamutek » 24 mar 2013, 21:57

Aaaa o to chodzi. Zaczyna mnie już denerwować ten defekt, a nie mam czasu na eksperymenty i jeżdżenie do mechaników "odkrywców", a tym bardziej kasy na diagnozy typu: "a może to być to..." i wymieniać po kolei różne rzeczy... :(
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez seba626 » 24 mar 2013, 22:07

o spv-ce byla mowa w roznych tematach, ten problem nie istnieje od dzis. wielu mialo z nim problem, ma i bedzie miec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2013, 00:24

najgorsze jest to że jego nieprawidłowa praca może mieć rożne skutki od przerywania, gaśnięcia, nie spadanie obrotów po szarpnięcia, brak mocy i inne dziwne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy