Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika

Postprzez wiesiek3d » 8 wrz 2009, 15:39

Olejem, bo pompa jest smarowana z silnika.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez adas » 9 wrz 2009, 09:19

Witam
A czy symbol łożyska Z6005 jest jak najbardziej prawidłowy?Bo dzwoniłem do hurtowni i baaardzo miła Pani :D powiedziała,że nie słyszała o takowym i nie ma takiego w katalogach,ale ma 6005Z łożysko.A może jakiś zamiennik jest tego łożyska?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez wiesiek3d » 9 wrz 2009, 09:38

Litera Z jest na końcu oznaczenia łożyska ,czyli 6005Z (pani miała rację).
Ta litera oznacza łożysko kryte osłonami.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez adas » 17 wrz 2009, 11:10

Łożysko wymienione,wszystkie części przed złożeniem wymoczone w oleju silnikowym, łącznie z łożyskiem.Efekt: brzęczy dalej :)Ktoś się orientuje jaka jest cena tego łącznika i gdzie można go kupić ewentualnie lub ktoś ma na sprzedaż ?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez wiesiek3d » 17 wrz 2009, 11:47

Czekam już dość długo na odpowiedz Jaksy jaka jest różnica między nowym a używanym.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez MAZVAGTECH » 17 wrz 2009, 19:46

wiesiek3d napisał(a):Nie sądzę żeby to miało się zerwać, ale kto to wie.

Sprzeglo ma nie tylko przenosic naped z jednego elementu na drugi ale rowniez zabezpieczac jeden z elementow w przypadku awarii drugiego Walek rozrzadu napedza nie tylko pompe vacum ale rowniez pompe od wspomagania i tu tez jest zabezpieczony przed awaria pompy.
wiesiek3d napisał(a):jaka jest różnica między nowym a używanym.
Taka ze nowe sprzeglo jest nie wyklepane a z czasem /przebiegiem/ problem i tak powroci
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez PTAHOL » 5 paź 2009, 23:37

adas gdzie kupiłeś łożysko? ile ono kosztuje?

Szukałem tego łożyska to pojawiają mi się podobne tzn. symbol mają nie 6005Z tylko 6005Z"XXXX" i dalej jeszcze jakieś liczby bądź litery, może być takie łożysko?
Zapraszam do oglądania

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/626/67051
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2009, 01:25
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA 626 GF 2001 DITD 110KM HATCHBACK

Postprzez adas » 7 paź 2009, 20:25

PTAHOL napisał(a):adas gdzie kupiłeś łożysko? ile ono kosztuje?

Łożysko kupiłem w sklepie z łożyskami lub możesz znaleźć również niekiedy w metalowym.
Chciałem łożysko 6005Z ale facet dał mi jakieś wzmocnione już nie pamiętam jaki symbol na końcu,ale kosztowało mnie to całe 13zł :)Więc wydatek jak widać ogromny:)To dalej to chyba właśnie że jest jakieś wzmocnione czy coś ,ale każde będzie pasować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez stary_jac » 22 lis 2009, 21:57

Ostatnio przy okresowej wymianie oleju zagadnięty mechanior "czy słyszy ten denerwujący grzechot ? " – przyłożył ucho , posłuchał , po czym twierdząco pokiwał głową i stwierdził.
Że na jego ucho ten grzechot robi powietrze z okolicy "tłumika szmerów" przed filtrem powietrza.
Wiesio co ty na tą teorie ???
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez Mc'Fly » 6 sty 2010, 22:17

witam,
ja również zmagam się z problemem grzechoczącej pompy vacuum. Kolejny mechanik potwierdził, że to ta pompa. Ja przestałem w to wierzyć ponieważ kupiłem używaną i wymieniłem, potem wykonałem to toczenie wg instr. na forum – nie pomogło!!
dzisiaj jednak mechanik dał mi do ucha stetoskop i faktycznie usłyszałem, że to ta pompa!
teraz wyczytałem na w kolejnym temacie z "tej rodziny" dla Mazd 626 DiTD, że trzeba kupić nowe dwa elementy łączące pompę z napędem w bloku silnika: RF2A18V50 oraz RF2A18WB2.
Kupię, zmienię i dam znać czy hałas zniknął.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez talkus » 7 mar 2010, 22:10

Witam
Też zrobiłem przetoczenie wg instrukcji. Tam jest dość gruba ścianka obudowy więc tokarz zebrał mi tyle, że te łopatki nie mają szans żeby dotykać obudowy. No ale mimo tego zabiegu grzechotanie zostało. Więc już nie wiem o co tu chodzi.
Mc'Fly daj znać czy coś na to poradziłeś.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 8 mar 2010, 19:29

teraz zbieram właśnie pieniądze na wymianę elementów łączących wałek rozrządu z pompą, czyli albo sam "coupling set" RF2A18V50 – kilka stówek albo to i jeszcze "bolt" 9YA021242 też ponad stówkę. To jest sposób polecany i sprawdzony przez Jaksa – mechanika z Warszawy na forum MazdaSpeed. Może Ty to wymień pierwszy i daj znać :)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez talkus » 3 maja 2010, 21:53

Mc'Fly piszesz najpierw o elemencie o symbolu RF2A18WB2, a w następnym poście podajesz numer katalogowy 9YA021242,
więc który tak naprawdę jest prawdziwy?
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 5 maja 2010, 17:33

faktycznie wykryłeś moją pomyłkę pierwotnie.
Jaksa pisał, a na niego się powołuję, że trzeba wymienić COUPLING SET RF2A18V50 to jest element ruchomy pompy oraz BOLT 9YA021242 to jest w bloku silnika, jedno z drugim pracuje razem przenosząc napęd na pompę.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 6 cze 2010, 20:48

informuję, że naprawiłem pompę vacuum, nie ryzykując, nie grzebałem sam, zrobiłem to w serwisie Mazdy. Wymienili: kowadełko (coupling set), śrubę koła pasowego (bolt) oraz (tego się nie spodziewałem) jakiś uszczelniacz. Cała impreza kosztowała sporo bo 800zł!! I za tę cenę mam spokój i ciszę! w tym samym serwisie wcześniej informowali mnie, że znają temat tych pomp i że trzeba wymienić cala pompę za 2,5tys zł, żeby hałas ustał. Teraz jak zadzwoniłem, żeby zamówić części bo początkowo chciałem wymianę zrobić sam, okazało się, że mają je na miejscu, więc to dało mi do myślenia, że muszą w takim razie takie naprawy czasami robić, więc zapytałem czy wymiana tych elementów uciszy hałas, odpowiedzieli, że tak – oczywiście!
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 15:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez dlysy » 28 wrz 2010, 21:20

mazda 6 a premacy mialy chyba te same pompy vacuum a jezeli nie to sprzegielko i lacznik sa takie same
http://img543.imageshack.us/img543/5871 ... umazda.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez szopen89 » 17 maja 2011, 22:00

witam wszystkich . A czy słabe odpalanie i i dziwny dźwięk tak jakby coś pukało na zimnym silniku to może być ta Vacuum pompa???. bo miałem taki przypadek że mi mazda przygasła i jak już załapała to taką niebieską chmurę dymu pościła, wtryski wszystkie były sprawdzane i są ok podkładki oryginalne za 85 zł z serwisu , regulacja zaworów też robiona , i nadal nie wiem co to może być?? czy to ta pompa vacuum. a i mam pytanie od czego ta vacuum pompa jest, czemu ona służy w silniku?? bardzo bym prosił o jakieś porady, odpowiedzi pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2011, 22:54
Posty: 4

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2011, 22:04

uuu to widzę zaległości. Ta pompa jest od wytworzenia podciśnienia do sterowania różnymi układami oraz do wspomagania hamulców. Raczej to nie pompa vacuum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marek-t » 25 maja 2011, 17:26

witam
w mojej PREMACY było też grzechotanie pompy vacuum.
wykręciłem pompę i przetoczyłem sprzęgiełko 1,5 mm .
pomogło ,przestało grzechotać ( nie obciera o obudowę )Po tym zabiegu przejechałem 2000 km jest ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2011, 17:08
Posty: 12 (0/1)
Skąd: ŚWIDWIN
Auto: MAZDA PREMACY DITD XII 2003

Postprzez Don Gregorio » 25 maja 2011, 18:13

marek-t napisał(a):przetoczyłem sprzęgiełko 1,5 mm

ale z zewnątrz czy od wewnątrz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy