Świece żarowe – różne problemy
cos czytalem o 3 przekaźnikach w 626 pl. 2 kolo filtra paliwaod idm i pcm. 3 przy kompie pod nogami pasażera. Domyślam się, ze to on powinnien pykać. Słyszę go tylko jak kręce na rozładowanym aku.
Nie wiem jak go zdiagnozować. Sprawdzajac czy znika napiecie na listwie?
Nie wiem jak go zdiagnozować. Sprawdzajac czy znika napiecie na listwie?
po prawej stronie chłodnicy jest przekaźnik od świec w 626
jak grzeje świece pod maska słyszę cykliczne pyk pyk z przerwami sekundowymi.
Wyciągnełem świeczki. Gwint upierdzielony od piachu. Jedna świeca spalona mimo, ze jak zwierałem kablem to iskrzyla. Widocznie na podłączonej listwie ten patent nie działa.
reszta świec grzała, lecz wolno się nagrzewają. Nie wiem jakiej firmy wiem tylko ze 11v.
Problem z odpalaniem jest tylko poniżej 0. na plusie nie ma żadnego problemu.
Wyciągnełem świeczki. Gwint upierdzielony od piachu. Jedna świeca spalona mimo, ze jak zwierałem kablem to iskrzyla. Widocznie na podłączonej listwie ten patent nie działa.
reszta świec grzała, lecz wolno się nagrzewają. Nie wiem jakiej firmy wiem tylko ze 11v.
Problem z odpalaniem jest tylko poniżej 0. na plusie nie ma żadnego problemu.
dzul napisał(a): słyszę cykliczne pyk pyk z przerwami sekundowymi.
to zawór TCV. Otwórz maskę na zimnym, przekręć kluczyk i szybko leć przed samochód. Jak nie ma pyknięcia wyraźnego to ja bym sprawdził przekaźnik ale dziwne bo powinien wywalić błąd bynajmniej u mnie tak było
faktycznie musi byc to tcv bo z tamtych okolic pyka. U mnie nie slychac przekaźnika w kabinie.
Szkoda ze nie mam zarowki 21w. Tak bym sprawdzil listwe.
poprzednim aucie slyszałem zawsze pompke i przekaźnik. Tutaj nie słychać pompki?
Szkoda ze nie mam zarowki 21w. Tak bym sprawdzil listwe.
poprzednim aucie slyszałem zawsze pompke i przekaźnik. Tutaj nie słychać pompki?
dzul napisał(a): Tutaj nie słychać pompki?
tu nie ma pompki wspomagającej.
Orientujecie się, czy cena świec żarowych latem będzie niższa niż w "sezonie grzewczym"? Mazda pali ciężko poniżej -10, latem na widok kluczyka więc obstawiam właśnie świeczki. Ekstremalnych mrozów tej zimy już się nie spodziewam, więc sprawa nie jest mega pilna, stąd moje pytanie – czekać do lata z nadzieją że będą sporo tańsze, czy cena raczej jest stała? Na następną zimę świeczuchy muszą być nowe, bo nie chcę męczyć akumulatora i rozrusznika.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
są w takiej samej cenie około 50zł/szt
mysle ze swiece nalezy wymienic na czas, inaczej narobicie sobie problemow jak ja. zadna nie byla sprawna od jakis dwoch lat a moze i pieciu kto to wie
seba626 napisał(a):mysle ze swiece nalezy wymienic na czas, inaczej narobicie sobie problemow jak ja. zadna nie byla sprawna od jakis dwoch lat a moze i pieciu kto to wie
znaczy że masz sprawny motor jak odpalał zimą bez świec
tak odpalala zadziwiajaco dobrze, chcialem polepszyc i wymienic swiece. jedna z nich byla upalona i wpadla do cylindra-trzeba wyciagac glowice bo gdies siedzi pod zaworem
jak wpadła do środka to pewnie w przestrzeni w tłoku siedzi.
ciekawe czy dało by się wyciągnąć przez otwór od wtryskiwacza jak leżał ten kawałek w tłoku.
Powodzenia w zdejmowaniu głowicy, wiem ile to roboty.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości