xANDy napisał(a):Ehe – niby masz rację – ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
Mój powóz to egzemplarz przed liftem.
Przejrzałem raz jeszcze Mazda_626_GF_GW_Workshop_Manual_Supplement_1998-2002r_EN.pdf (rok na pierwszej stronie '98) i znalazłem tylko:
Kod P0380 (str115):
1. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest załączony i napięcie po jego stronie roboczej jest poniżej 1V (które wchodzi do PCM) w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. przerwa od aku do przekaźnika/.
2. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest nieaktywny a wyżej wspomniane napięcie jest wyższe od 4V w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. "sklejone" styki przekaźnika/.
Faktem jest, że napięcie mierzone na świecach jest niższe od napięcia akumulatora, spowodowane rezystancją przewodów, styków przekaźnika jak i również wydajnością samego akumulatora, który nie jest idealny. W momencie załączenia świeczek /załóżmy, że wszystkie są sprawne/ napięcie "kuca" do ok.10-11V. Taką wartość odczytuje PCM. Jak masz usmażoną świecę, teoretycznie napięcie mierzone /kto wie, czy w ogóle jest mierzone/ przez PCM jest wyższe /out of range/ i może coś Ci w takim przypadku wybłyskał. Ale tylko zgaduję.
Cóż, niby ten sam model a każdy egzemplarz inny.
P.S. xANDy, pamiętasz jaką sekwencję Ci wymrugało?