Świece żarowe – różne problemy

Postprzez davebee » 27 lut 2008, 21:10

xANDy napisał(a):Ehe – niby masz rację – ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.

Mój powóz to egzemplarz przed liftem.
Przejrzałem raz jeszcze Mazda_626_GF_GW_Workshop_Manual_Supplement_1998-2002r_EN.pdf (rok na pierwszej stronie '98) i znalazłem tylko:
Kod P0380 (str115):
1. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest załączony i napięcie po jego stronie roboczej jest poniżej 1V (które wchodzi do PCM) w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. przerwa od aku do przekaźnika/.
2. Jeżeli przekaźnik świec żarowych jest nieaktywny a wyżej wspomniane napięcie jest wyższe od 4V w czasie dłuższym niż jedna sekunda /np. "sklejone" styki przekaźnika/.
Faktem jest, że napięcie mierzone na świecach jest niższe od napięcia akumulatora, spowodowane rezystancją przewodów, styków przekaźnika jak i również wydajnością samego akumulatora, który nie jest idealny. W momencie załączenia świeczek /załóżmy, że wszystkie są sprawne/ napięcie "kuca" do ok.10-11V. Taką wartość odczytuje PCM. Jak masz usmażoną świecę, teoretycznie napięcie mierzone /kto wie, czy w ogóle jest mierzone/ przez PCM jest wyższe /out of range/ i może coś Ci w takim przypadku wybłyskał. Ale tylko zgaduję.
Cóż, niby ten sam model a każdy egzemplarz inny.
P.S. xANDy, pamiętasz jaką sekwencję Ci wymrugało?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2006, 19:55
Posty: 4
Skąd: Chociwel
Auto: '00 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 28 lut 2008, 15:00

davebee napisał(a):P.S. xANDy, pamiętasz jaką sekwencję Ci wymrugało?

Mrugać mrugało ale co innego. Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że kody można odczytać, że są czterocyfrowe.
Poza tym – u mnie działały wszystkie świeczki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grzechmazda 323fD » 25 sty 2009, 13:49

HERTH+BUSS JAKOPARTS działają nie nażekam tylko mogły by być tańsze. Miałem dwie spalone i mazda odpalała na mrozie. Co za dziwny samochód
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez xANDy » 28 sty 2009, 18:40

Miałem dwie spalone i mazda odpalała na mrozie. Co za dziwny samochód

Ja miałem 4 wyłączone (bezpiecznik) i przy mrozach -24 też odpalał jakby nigdy nic.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ejdiaj » 19 maja 2009, 14:09

Witam, mam podobny problem
Auto jeździ nie traci mocy nie kopci, a lampka od świec miga, nie raz po przejechaniu 200 m nieraz 50 km
o co chodzi?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez topik » 19 maja 2009, 16:00

Witam! ejdiaj wystukaj kod błędu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez ejdiaj » 28 maja 2009, 08:23

topik napisał(a):Witam! ejdiaj wystukaj kod błędu. Pozdrawiam


doczytałem się na forum, że można odczytać kody poprzez zworkę w złączu ale jest problem takiego typu że moje złącze nie ma opisanych pinów i nie wiem gdzie mam się wpiąć.
pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez topik » 29 maja 2009, 10:45

Witam! Tu jest instrukcja: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez ejdiaj » 30 maja 2009, 17:44

dzięki topik widzę że wszystko opisane jest tam pod benzyniaka, czy różni się w jakiś sposób cała ta procedura w w przypadku diesla?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez topik » 31 maja 2009, 10:42

ejdiaj napisał(a):czy różni się w jakiś sposób cała ta procedura w w przypadku diesla?


Witam! Instrukcja jest w poradniku diesla w punkcie nr 10. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez bart_s » 4 lip 2010, 15:41

Jakie są możliwości do tego silnika? próbuje coś znaleźć na forum ale nie bardzo moge...Prosze o pomoc. Oczywiscie chodzi o BJ rocznik 2002.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 23:26
Posty: 4

Postprzez freshbratek » 4 lip 2010, 18:45

jaki masz przebieg auta???
masz awarie świecy??
jakie objawy???
czy tylko teoretycznie szukasz ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez bart_s » 4 lip 2010, 23:00

Teoretycznie 160000 tak ktoraś nie pali napewno – problem przy zapalaniu. Nie szukam teoretycznie musze wymienić
Początkujący
 
Od: 22 cze 2010, 23:26
Posty: 4

Postprzez Wojtaszek23 » 5 gru 2010, 21:27

Chciałem odświeżyć trochę TOPIC.

Kilka dni temu zakupiłem świece DENSO na alledrogo. Kosztowały coś koło 48zł za sztukę. Jestem z nich bardzo zadowolony i polecam jeśli ktoś szuka nie tych ASOwych :P samochód pali na dotyk przy -18. Nawet nie zająknie dobrze a już chodzi.
Najlepsze jest to, że jak się okazało ani jedna świeca z moich dotychczasowych nie była sprawna. Jak ten samochód odpalał przy -20 to ja nie wiem :P serio, za trzecim kręceniem ale palił. Nie rozumiem tego auta.

I jak tu tej madzi nie kochać :D
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

Postprzez arek19 » 8 gru 2010, 09:50

Witam-u Ciebie nie paliła jedna,a u mnie w tamtą zimę nie paliła żadna i przy -20 no trochę dłużej kręciła ale paliła zawsze.Dopiero tak sobie sprawdziłem od niechcenia no i musiałem kupić wszystkie cztery.Teraz to inna sprawa -ruch kluczyka i brrrrmm.Świece NGK
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez Wojtaszek23 » 8 gru 2010, 11:42

arek19 napisał(a):Witam-u Ciebie nie paliła jedna,a u mnie w tamtą zimę nie paliła żadna i przy -20 no trochę dłużej kręciła ale paliła zawsze.Dopiero tak sobie sprawdziłem od niechcenia no i musiałem kupić wszystkie cztery.Teraz to inna sprawa -ruch kluczyka i brrrrmm.Świece NGK


Napisałem, że nie była sprawna ani jedna, czyli żadna. No ale wychodzi na to, że mamy podobnie.
www.demotywatery.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 21:38
Posty: 48
Skąd: Lubin
Auto: Mazda Premacy TDVI 2.0

PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:15.
Powód: Post nic nie wnoszący do tematu

Postprzez Siwy19 » 30 mar 2011, 20:55

Ja odnosnie swiec wykrecilem dzisiaj wszystkie 4 nie bylo problemu, ale piewarza swieca od rozrzadu to byla zalana olejem az po gwint a reszta czysciutka, co to oznacza? jakas uszczelka walnela?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 30 mar 2011, 22:06

ja też mam jedną świecę umazaną, znajomy mechanik powiedział że ta świeca na pewno nie grzeje a to umazane to nagar z ropą jest. Na jesieni wymienię wszystkie cztery na denso i będzie super :D ogólnie nie miałem problemów z odpaleniem (oprócz padniętego akumulatora) ale raczej świece wytrzymują około 120-150 tyś, zależy jaki klimat i czy garażowany samochód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 30 mar 2011, 22:19

mnie się wydaje ze to się zalało z góry świecy, jakby jakiś lewus lal olej to po całym silniku, ja ma jeszcze chyba fabryczne, wyczyściłem ja i to miejsce i za jakiś czas zobaczę czy zrobił się syf czy dalej czysta jest.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy