Strona 4 z 20

PostNapisane: 20 kwi 2009, 10:00
przez MarekW
Po wykręceniu TCV jest delikatny wyciek, ale nie jakis ogromny. Da się to zrobic bez wyjmowania pompy. A czy to od muli samochod to nie wiem.
Zakadasz nowy TCV i troche podpompowujesz paliwo i kręcisz chwile dluzej i jest ok.

Zawór TCV

PostNapisane: 20 kwi 2009, 16:36
przez fox35
Dzięki za podpowiedż, chyba spróbuję pokręcić się za tym zaworem i go podmienić chociaż dzisiaj zrobiłem kółko do Olsztyna i z powrotem i znowu zacząłem myśleć o turbinie czy nie siada .Czy rozwalona turbina jest słyszalna w pełnym zakresie obrotów tzn. od ok.1500 czy może tylko na wyższych obrotach bo moją słychać od ok.1500 obr/min jednak dynamikę czuć dopiero po ok.3200 obr/min. Poza tym mam dalej problem z przekażnikiem B6 S8 próbowałem dostać na szrotach jakąś używkę aby sprawdzić czy to jednak nie coś innego ale w Olsztynie rozbitej mazdy nie uświadczysz.

PostNapisane: 27 kwi 2009, 10:29
przez xANDy
Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).

PostNapisane: 27 kwi 2009, 19:51
przez fox35
Witam.Dostałem w końcu przekażnik B6 S8 ten od sterowania zaworu TCV i już wiem że to nie to czyli dalej nie wiem nic.Po włączeniu zapłonu styki zwierały i puszczały nieregularnie podobnie jak w starym przekażniku auto nie zapala .Po zablokowaniu styków kawałkiiem plastiku wszystko działa normalnie i silnik zapala niemal natychmiast. Jednak dalej auto jest zamulone w ten weekend przekonałem się o tym robiąc rundę do Bydgoszczy .Dynamika jest na poziomie suchego diesla. Nie mam na razie pomysłu co dalej robić.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 18:23
przez frud
xANDy napisał(a):Turbina nie siada – to nie kwestia turbiny na 98% – prędzej dziurawego dolotu, zamulenia czy coś w tym stylu.
Ta sama turbina jest montowana w M6, gdzie ciśnienie doładowania jest 2x wyższe – a z tego co wiem, to żadne auto seryjnie produkowane nie ma takiego wielkiego ciśnienia doładowania. Mimo tego – turbiny wytrzymują dłużej niż w szmelcwagenach (nie wspominając o audikach czy bumach).

z dzisiaj:
objawy – syczenie powietrza pod maska, mułowatość, nizsza predkosc maksymalna
przyczyna- dziurawy waz gumowy od intercoolera (ten nizej)
naprawa czasowa – loctite/klej do gumy/, tasma teflonowa, tasma izolacyjna
najwazniejsze ze działa, madzia smiga!

PostNapisane: 4 maja 2009, 11:47
przez MSI
Dodam jeszcze 4 grosz do wątku,

aby wymienić TCV trzeba najpierw go kupić (zdobyć, znaleźć...) – sprzedawca mówi, że powinienem podać numer pompy (ponoć są dwie wersje w BJ i od tego zależy wersja TCVa.

Gdzie znaleźć numer pompy :] po południu idę zajrzeć pod maskę a nie chciałbym tracić czasu na szukaniu w ciemno.

PostNapisane: 4 maja 2009, 12:14
przez MarekW
Numer pompy jest na pompie, ale w takim miejscu, że najlepiej go widać jak jesteś w kanale i masz odkręconą osłonę silnika. od góry nie zobaczysz go :–(, chyba że jakimś małym lusterkiem?

PostNapisane: 4 maja 2009, 14:20
przez MSI
yhmy,
czy nie można przez klapkę rewizyjną tego załatwić, tam jest jedna taka odchylana,
kurcze kurcze, nie widzi mi się bezkanałowo plastików zdejmować tylko dla spisania numeru

PostNapisane: 27 maja 2009, 18:30
przez josif666
a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

http://www.allegro.pl/item613194303_kit ... achem.html

bo mnie też spotkał "zaszczyt" poznania się z tym zaworkiem

PostNapisane: 28 maja 2009, 08:37
przez blitz
U mnie zlepienie nie zdało egazminu. Po kilku godzinach pracy TCV się lekko "spocił". Kupiłem nowy.

PostNapisane: 28 maja 2009, 08:40
przez kierownik
josif666 napisał(a):a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

druciarstwo? :|

PostNapisane: 28 maja 2009, 18:31
przez josif666
kierownik napisał(a):
josif666 napisał(a):a jakby go (TCV) czymś takim oblepić?

druciarstwo? :|


jeżeli miałoby to uchronić przed wydaniem 1000 PLN to można spróbować. W końcu i tak zawór do wymiany

zadając to pytanie bardziej oczekiwałem odpowiedzi czy taka substancja nie uszkodzi obudowy lub jakiś innych elementów? Bo tak do końca nie wiem z czego jest wykonana obudowa np pompy i jak (czy) zareaguje z tym kitem...

PostNapisane: 28 maja 2009, 21:28
przez frud
bedziesz pewnie pierwszy który to sprawdzi lub nie... z zaworem TCV spoleczenstwo mozna podzielic na dwie grupy: tych ktorzy wymieniaja na nowy i tych co probuja naprawic (a pozniej i tak wymieniaja na nowy – kwestia czasu)... wybór nalezy do Ciebie... ja TCV kupiłem chyba za 800 + 50 wymiana, ale o tym juz bylo...w jednym z wielu tematów na temat TCVałów
Powodzenia

PostNapisane: 29 maja 2009, 00:23
przez stary_jac
też mnie to czeka, jako ciekawostkę podam że cena w serwisie (chyba ASO) Mazdy w Bielsku Białej ponad 1700zł !!!! + wymiana jak to pan określił do 1-roboczogodziny tj. 140zł (informacja bodajże z poniedziałku) ... no coments
Myślałem że opowieści o ASO to mit , wiem że oryginalny Denso można kupić coś ponad 800.(patrz post wyżej)

PostNapisane: 10 cze 2009, 00:08
przez stary_jac
pytanie , czy ktoś wskaże gdzie można kupić wtyk który będzie pasował do gniazda w zaworze TCV ?

PostNapisane: 10 cze 2009, 09:42
przez Riki
Posiadam taki zawór w dobrej cenie... zapraszam na PW.

Klejenie silikonem to druciarstwo i tego się nie praktykuje... mając DiTD trzeba czasem liczyć się z kosztami.. auta mają swój wiek i przebieg.

PostNapisane: 10 cze 2009, 15:11
przez josif666
Silikon nic nie pomógł. Leci jak leciało.
Ale właśnie kurier mi dostarczył zaworek i czekam na termin u mechanika.

PostNapisane: 11 cze 2009, 21:51
przez stary_jac
Riki zawór już wcześniej kupiłem, kleić nie kleiłem taki już ufajdany zawór był jak kupiłem samochód.
Zresztą z tego forum dowiedziałem się że nie tylko u mnie jest klejone.
Pytam o złącze bo nie chciałbym odstawiać kolejnej partyzantki.

PostNapisane: 11 cze 2009, 22:20
przez thomass
mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.tylko PW.coo do turbiny to uszczelnilem w 100 % dolot.nie wiem co sie stalo ale madzia rwie od 1500 obr/ m na 1 biegu a od 2 tys orotow wciska w fotel a przod idzie w gore.nie wiedzialem ze diesel moze miec az takiego kopa.nie nadaze biegow zmieniac tak sie zbiera.najlepszy diesel jest w Lugsemburgu.jak wracalem tydzien temu z paryza zatankowalem wlasnie tam.na baku 920 km.auto zaladowane [predkosc do 130km/h.]a w polsce tankowalem na pierwszej stacji shela za Jedrzechowicami.MASAKRA gown... nie diesel. auto slabe i falowanie obrotow na postoju.[trudno w Polsce trafic na dobra rope]a przy granicach odradzam tankowac.POZDRAWIAM.

PostNapisane: 12 cze 2009, 03:12
przez Riki
thomass napisał(a):mam taki zawor.lekko cieknie [ale po kablach ropka nie cieknie]sprzedam za 100 pln.


myślę, że jego miejsce jest w śmietniku...

thomass napisał(a):trudno w Polsce trafic na dobra rope


trzeba tankować na normalnych stacjach i jest OK. Na Zachodzie też są cyrki..

stary_jac :) złącze masz ufajdane, że chcesz je wymieniać?