Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 11:16

wątpię aby to była wina tcv, jakieś błędy są?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bpro » 27 paź 2012, 11:46

błędów nie ma, przynajmniej na tyle co wyczytałem ze zmostkowaniem pinów to kontrolka świec nic nie miga...,ale zauważyłem że pompka paliwa przy filtrze kiepsko działa – zacina się, jak się naciśnie to zostaje w pozycji wciśniętej i dopiero pokręcenie silnikiem powoduje że wyskoczy.
wcześniej jeszcze przed wczorajszą awarią silnik czasem się trząsł, czasem wszystko było idealnie, czasem mocno dymił(widać to było w nocy jak ktoś za mną na światłach jechał, bo w dzień tego nie było widać)
W każdym razie, pomierze oporność TCV jak będę miał miernik, czyli w poniedziałek, póki co zamówiłem filtr paliwa....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2012, 12:11

bpro napisał(a): póki co zamówiłem filtr paliwa....

dobry krok
bpro napisał(a): pompka paliwa przy filtrze kiepsko działa

przycisk jest miękki czy twardy w nasikaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bpro » 27 paź 2012, 12:21

przycisk jest twardy, nie da się wcisnąć, wczoraj jak go wcisnąłem(trochę powalczyłem żeby go wcisnąć), to tak został wciśnięty, później pokręciłem silnikiem to wyskoczył i wtedy pompka działała

Dopisano 28 paź 2012, 09:35:

odpaliłem dzisiaj rano madzie, kiepsko odpaliła, ale odpaliła. Przed odpaleniem wcisnąłem pompke przy filtrze(trzeba użyć mocno siły żeby ją wcisnąć) i tak została wciśnięta, po odpaleniu po kilku sekundach przycisk się podniósł. Pojechałem się przejechać...mocno odczuwalne drżenie silnika przy przekraczaniu 2 tyś obrotów(w ogóle jakoś silnik się trzęsie mocniej niż wcześniej) na 5tym biegu brak mocy, silnik ciągnie troche, troche zamula, ma problem przekroczyć na 5tym biegu 2,5tyś obrotów.
Zrobiłem kilka kilometrów(silnik nagrzany) jak wracałem, jakby lepiej pracował, równiej. poczekam aż przestygnie i pójde odpalić(wcześniej ciężko palił jak był ciepły).

Jak powinna pracować pompka przy filtrze paliwa? zawsze lekko?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez kierownik » 28 paź 2012, 21:24

bpro napisał(a):Jak powinna pracować pompka przy filtrze paliwa? zawsze lekko?

parę razy lekko, później ciężej

bpro napisał(a): póki co zamówiłem filtr paliwa....

jak zmienisz, to zobaczymy czy będzie różnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez bpro » 29 paź 2012, 16:31

Zanim zmieniłem filtr, założyłem taki mały filterek BOSCH( na przewód jak w fiacie 125) i połączyłem przewody z ominięciem fitra fabrycznego, i to był strzał w 10:) auto paliło na dotyk, wiedziałem już że winny jest filtr lub pompka. Wygląda na to że zapchany był filtr paliwa(miał 15 miesięcy i 22tyś przebiegu) ale po rozcięciu nie wyglądał tragicznie. Pompka paliwa zaczęła poprawnie pracować, delikatnie i bez wysiłku, auto pali znów na widok kluczyka, jeszcze porobie testy na drodze, ale to zdecydowanie była wina zapchanego filtra paliwa.

teraz moje posty zdecydowanie nie pasują do tematu...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez vagatrotter » 31 paź 2012, 00:07

Właśnie jestem po wymianie TCV. Dojście fatalne, ale jakoś dałem radę. Jutro jazda próbna – póki co przejechałem do domu 10 km i wydaje mi się że samochód nieco lepiej przyspiesza w zakresie 1500 – 2000 obr. W piątek zabieram się za czyszczenie podłogi (prawdziwa wytwórnia lepiku, mówię Wam...) i komputera. Poza tym chcę wymyć osłonę spod silnika bo jest nasiąknięta ropą. Cały czas myślałem że tam ledwo co kapie, ale jak dzisiaj zajrzałem od dołu po zdjęciu osłony to się przeraziłem. Za jakiś miesiąc dam znać jak efekty – czy faktycznie poprawiło się przyspieszenie, spadło spalanie i czy nie cieknie.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez M0rbid1982 » 12 lis 2012, 22:45

Witam forumowiczów. Jestem świeżakiem jeśli chodzi o motor diesla jak i o forum.
Mam taki objaw w swojej premacy, że przy obrotach miedzy 3500-4200 obr. zapala się kontrolka świec, auto traci moc, a na biegu jałowym po przygazowaniu do 3500 tyś obr. zaczyna dymić raz na biało, raz na czarno. Wymieniony został filtr paliwa, powietrza, wyczyszczony egr. zmieniony rozrząd i zrobiona wymiana oleju. Zauważyłem, że cieknie ropa z zaworu tcv. Mam więc pytanie czy wymiana tego zaworu może wyeliminować mój problem?
Dodam jeszcze, że wybłyskałem błąd P0216, więc chyba idę w dobrym kierunku.
M0rbid1982
 

Postprzez Neonixos666 » 12 lis 2012, 23:23

jak cieknie to i tak do wymiany, zobaczymy czy to pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Polak Mały » 19 lis 2012, 22:16

Witam, zna ktoś może jakiegoś magika <czarodziej> od silnika w okolicach szczecina / goleniowa ? Mam problem prawdopodobnie z pompą paliwową [ TCV ? ] – wyświetla się kod błędu P0216 . Przebieg usterek wygląda podobnie jak u innych, tzn. moc systematycznie spadała, w końcu obr. nie chciały wrosnąć wpierw do 3 tys/obr, a teraz juz 1 tys./obr. i siwy dym, mrugająca kontrolka świec żarowych. Kilka razy zdarzyło się , że po ostygnięciu jechała jak gdyby nic, ale już teraz ciągle jest usterka, albo pojawia się przejechaniu niewielkiego odcinka [ 1 km] . Przeczytałem forum wzdłuż i wszerz [ w tym miejscu ukłon dla propagujących wszelkie inf. skutecznie dokonanych odkryć/ napraw/ źródeł wiedzy] , ale nie znalazłem jeszcze odp. na błąd mej Madzi :( Odkryłem , że na pompie są insygnia zielonej farby [ tak, trafiła się "okazja" i kupiłem od cwaniaczka...] zapewne po regeneracji, IC wyglądał na wyczyszczony, zmieniłem filtr paliwa, przedmuchałem wężyki, odkręciłem zasilający przewód paliwowy do pompy wtryskowej [ nie było filterka ..., trzeba był odkręcić łapę od silnika, aby odkręcić ameliniową rurkę do chłodnicy , przeszkadzała bowiem w dojściu do śruby mocującej przewód paliwowy, ] . Chciałem wypompować stare paliwo, masa śrubek – jakaś blacha pod siedzeniem, i najlepiej siedzenie ściągnąć by było w tylniej kanapie.. a jeszcze zaśniedziałe śruby przy baku zmusiły mnie do wlania w kanister lepsiejszego paliwa do przygotowywanego testu. Zastanawiam się nad używanej pompy , bo jak kupię TCV to mi nie zrobią zwrotu, jak się okaże że to nie to. Dalej jeszcze sprawdzić chcę opór na TCV, ropa była tam [ ale nie wiem czy czasem nie naleciało jak ściągałem przewód paliwowy]. Przewody wyglądają na całe, jeśli to nie pomoże to nie wiem, [ jeszcze cięgienko od turbiny poruszam , tylko nie wiem jak tam dojść... ]Kolega mechanik podpowiada , aby zrobić znak na pompie i ją przekręcić – ale myślę że tam nie ma żadnej regulacji... albo mówi, że mogła przeskoczyć na pasku pompa? Jeśli się w/w próby nie powiodą Madzia chyba pójdzie na części ewentualnie recycling... Nie wiem czy sens jest dawać do serwisu pomp skoro tak kroją już za samą diagnostykę... Dziękuję góry za wszelkie podpowiedzi . <płacze> Krzysztof
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez tadziol » 19 lis 2012, 22:29

Polak Mały napisał(a):nie było filterka

jest,tylko bardzo głęboko w pompie.
spróbuj przedmuchać pompę od strony powrotu paliwa w kierunku zasilania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Polak Mały » 19 lis 2012, 22:42

tadziol napisał(a):
Polak Mały napisał(a):nie było filterka

jest,tylko bardzo głęboko w pompie.
spróbuj przedmuchać pompę od strony powrotu paliwa w kierunku zasilania.


już złożyłem łapę i osłonki, grzebałem delikatnie na głębokości ok. 5 cm śrubokrętem i nic nie wyczuwalny był – majster asekurujący też nie stwierdził jego obecności... Czy pomiar oporności TCV jest miarodajny , można po tym stwierdzić jego usterkę?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 19 lis 2012, 23:24

Polak Mały napisał(a):Kolega mechanik podpowiada , aby zrobić znak na pompie i ją przekręcić – ale myślę że tam nie ma żadnej regulacji..

jest regulacja, opóźnisz, albo przyspieszysz w ten sposób wtrysk

Polak Mały napisał(a):na TCV, ropa była tam [ ale nie wiem czy czasem nie naleciało jak ściągałem przewód paliwowy].

wtyczka powinna być hermetyczna

posłuchaj Tadziola i przedmuchaj pompę, nie musisz do tego się dobierać do baku – nic tam ciekawego nie znajdziesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez boczek86 » 20 lis 2012, 10:09

ja przedmuchiwalem pompe i poweim ze efekt byl odczuwalny odrazu :) wiecoperacja jak najbardziej na plus:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Polak Mały » 20 lis 2012, 10:52

a jak przedmuchiwałeś pompe ? Czy chodzi o przewód zasilający ? I jak wyciągnąć filterek , o ile on jest... Właśnie dumam czy ponownie rozkręcać... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 20 lis 2012, 11:46

boczek86 napisał(a):a jak przedmuchiwałeś pompe ?

użyj szukajki, było to opisane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Polak Mały » 20 lis 2012, 20:29

Dziś wiele nie zdziałałem , ale doszedłem do tego , że paliwo jest bardzo zanieczyszczone i zawiera sporą ilość :| wody ... TCV miał ok. 11,5 Ohm , a pompa zamontowana w silniku o mocy 101 km ma oznaczenie RF4A [ podobno montowana jest w mocniejszym silniku, ale w którym to juz nie znalazłem bo były montowane 3 rodzaje 90, 101 i 110 km] . Czyszczenie pompy – gruntowne podobno bez demontażu się nie obejdzie i nie wiem czy warto . Znalazłem pompe od anglika ok. 1000zł, podobno jeszcze zamontowane z silnikiem i można ją sprawdzić ... I próbowałem wyphnąć cisnieniem paliwo, ale nie dało się. Trzeba bedzie jednak demontować dekiel od baku , i spróbuję na lepszym paliwie [ V-power shella ] może cos pomoże.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 21 lis 2012, 09:15

Polak Mały napisał(a): Trzeba bedzie jednak demontować dekiel od baku

po co? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Polak Mały » 21 lis 2012, 11:05

wyciągnąć brudne paliwo , ale jeszcze ciśnieniem je usunąć spróbuję ... Brązowy syf się dostał do układu , po za tym jeszcze widać oznaki wody ... spróbuję zdjęcie wkleić barwy diesla [ jak mleko z ropą..]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez markus78 » 21 lis 2012, 11:51

Witam

Otóż mam problem z zaworem TCV i cieknącym paliwem, zawór cieknie przez piny po zaklejeniu
trzymał jakiś czas ale zaczyna się pocić. Chciałem zakupić nowy zawór lecz w serwisie zostałem
poinformowany że w moim aucie nie występuje jako część wymienna.(Serwis Mazdy Bednarscy Łysomice koło Torunia. Widziałem taki zawór na aukcjach allegro sam niewiem co zrobić może koledzy doradzą
gdzie można kupić, czy ten z aukcji allegro firmy denso będzie dobry.

Dopisano 21 lis 2012, 15:46:

Sorry już doczytałem i zamówię od opla, 300zł drogą nie chodzi
markus78
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy