Brak mocy premacy 2.0 ditd

Postprzez Igrekpl » 23 paź 2016, 12:46

Witam, ostatnio w mazdzie był wymieniany silnik z 2.0 ditd rf-2a 90KM na 2.0 ditd 101km rf-4f, mechanik przełożył wszystko, została tylko stara turbina z rf-2a, nie przełożył kolektora ssacego ze starego silnika i brakuje mocy, wydaje mi się że źle podłączył przewody od intercoolera, ponieważ założył górę na dół a dół na górę, mam wrażenie że turbo nie pracuje poprawnie bo samochód buja się max do 130km/h przy wielkich bólach z pedalem w podłodze, teraz pytanie czy zamiana przewodów na intercoolerze ma na to wpływ? Mechanik się uparl że nie i twierdzi że padła turbina.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 20:02
Posty: 6
Auto: Mazda premacy 2.0 ditd 90PS
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2016, 21:56

w RF2a powietrze do intercoolera wpada od dołu i wychodzi górą w RF4F jest odwrotnie i przy takim kolektorze nie dało się zrobić inaczej. Nie wiem po co zostawił kolektor skoro nie wysteruje ani klap w kolektorze ani klapy gaszącej mógł dać stary kolektor i przełożyć sam słupek. Ciężko zdiagnozować przy takiej podmiance. Pierwsze co trzeba sprawdzić to czy dźwignia turbiny pracuje poprawnie oraz czy nie ma żadnych nieszczelności w przewodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Igrekpl » 25 paź 2016, 07:13

Dzięki kolego, czyli tak jak myślałem, rozumiem że po przełożeniu kolektora wszystko powinno wrócić do normy?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 20:02
Posty: 6
Auto: Mazda premacy 2.0 ditd 90PS
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2016, 13:59

a pompa dobrze jest ustawiona na fasolkach? ta jak było na starym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Igrekpl » 25 paź 2016, 15:48

Sory za głupie pytanie, mówimy o której pompie?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 20:02
Posty: 6
Auto: Mazda premacy 2.0 ditd 90PS
2000r.

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2016, 18:55

Wtryskowej. Wszystkie kostki są podłączone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Igrekpl » 25 paź 2016, 20:45

Tak, kostki są podpięte, pompa raczej też jest dobrze ustawiona, bo ogólnie do setki się zbiera względnie, powyżej tego nie ma kopa bo turbo się nie załącza, nie idzie przekroczyć w ogóle 3k rpm
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 20:02
Posty: 6
Auto: Mazda premacy 2.0 ditd 90PS
2000r.

Postprzez Zuldan » 14 cze 2018, 10:52

Witam kolegów forumowiczów. Niedawno nabyłem Mazdę Premacy 2.0 DITD, według dowodu 90km z roku 2000. Objaw jak wyżej brak mocy. Nie słychać turbo. Zacząłem od przejrzenia podciśnienia, węże wydają się ok. Zastanawiam się nad tym cięgnem od turbo ale po oględzinach nie wiem gdzie to cięgno dokładnie jest. Zrobiłem fotki i je załączam. Wąż podciśnienia jaki idzie od tej gruszki wchodzi od razu w grubą rurę przy turbo która idzie od filtra powietrza. Zaworki są podpięte ale nie jestem pewien czy poprawnie. Też mam zdjęcia. W obudowie filtra powietrza jest czujnik ale wygląda na czujnik temperatury a boost sensor dopiero dziś dowiedziałem się gdzie on jest. Jutro go sprawdzę. Nie jestem pewien czy w 90km ditd powinno być to cięgno....ktoś pomoże w rozpoznaniu silnika jaki u mnie jest? (Zdjęcia). Pompa sucha, ten dolny zawór suchy, Alternator suchy, pali od pół kluczyka czy zimny czy ciepły. Poradzicie coś?
Załączniki
IMG_20180612_132657.jpg
IMG_20180612_135700.jpg
IMG_20180612_135617.jpg
IMG_20180612_134622.jpg
IMG_20180612_132647.jpg
IMG_20180612_133049.jpg
IMG_20180612_134629.jpg
IMG_20180612_135628.jpg
IMG_20180612_132722.jpg
IMG_20180612_132751.jpg
IMG_20180612_135637.jpg
IMG_20180612_134844.jpg
IMG_20180612_132915.jpg
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 04:09
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM 2000r

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2018, 14:04

Obrazek

Na tym zdjęciu właśnie widać po prawo to cięgno. Przy mocnym wciśnięciu gazu powinno się ruszać. Rozruszaj je kombinerkami może WG zapiekł się w pozycji otwartej i nie napędza sprężarki. Ogólnie RF2A przy 90KM nie jest demonem prędkości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zuldan » 15 cze 2018, 18:39

Dzięki za szybką odpowiedź. Cięgno turbo ruszałem ale chodzi ciężko....nic nie pomogło. Dziś podłączyłem boost sensor do luźnej wtyczki w okolicy lewej lampy- zgasła lampka świec żarowych ale dalej nic. Tu zagadka bo nie wiem gdzie on ma być przymocowany i skąd do niego podłączyć ciśnienie? Jest jeden kruciec w tej okolicy ale już jest tam podłączony wężyk i idzie w dół chłodnicy i kończy się koło czujnika. Sam sensor ma oznaczenie RF4F i nie wiem czy jest odpowiedni....co do podciśnienia to z pompy vacum jest ale dalej na zaworkach już nie zasysa...nie wiem co jest. Poniżej zdjecia.....może ktoś pomoże?
Załączniki
IMG_20180615_113657.jpg
IMG_20180615_114131.jpg
IMG_20180615_124211.jpg
IMG_20180615_113653.jpg
IMG_20180615_113701.jpg
IMG_20180615_124202.jpg
IMG_20180610_132619.jpg
Ostatnio edytowano 15 cze 2018, 21:26 przez Zuldan, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 04:09
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM 2000r

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 20:31

Zuldan napisał(a):Tu zagadka bo nie wiem gdzie on ma być przymocowany i skąd do niego podłączyć ciśnienie?


Z intercoolera powinien wychodzić wężyk do Boost sensora który powinien być chyba przy pasie przednim

mazda-premacy-626-323-f-2-0-ditd-turbina-turbo-2-1294451.jpg

mazda-premacy-20-ditd-04r-chlodnica-powietrza-lubelskie-zamosc-372344107.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zuldan » 15 cze 2018, 21:39

Czyli intercooler jest umiejscowiony pionowy i to miejsce które zaznaczyłeś jest właśnie tym, w którym kończy się wężyk który przymocowany z drugiej strony intercoolera czy u "góry" dokładnie pod miejscem gdzie powinien być boost sensor z drugiego zdjęcia. Jutro zrobię fotki to będzie to lepiej widać. ....myślałem że tam jakiś trójnik powinien być żeby te dwa wężyki odbierały to samo ciśnienie.....z drugiej strony to zastanawiałem się po co jest ten wężyk tam (ten od góry intercoolera do dołu)??? Ten czujnik to pewnie temperatury nie?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 04:09
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM 2000r

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2018, 23:07

Tak ten czujnik jest od temperatury. Ja miałem RF4F i tam inny jest intercooler i przewody powietrza inaczej poprowadzone, ten intercooler który wstawiłem jest od RF4F a tam czujnik temp i wężyk jest na dole, u ciebie w RF2A powinien być na górze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zuldan » 18 cze 2018, 12:30

Rozumiem. Właśnie byłem przy aucie i zrobiłem zdjęcia góry IC, żeby pokazać o który kruciec mi chodzi. Na ten króciec jest założony wężyk i leci on sobie w dół i kończy się w miejscu w którym powinien być wpięty boost sensor (obok czujnika temperatury) czy tak ma być? Jak podłączyć boost sensor do ciśnienia? Przede wszystkim to jak sprawdzić czy BS działa poprawnie? Mam też pytanie o podciśnienia- czy są one dobrze połączone? Jak sprawdzić te zaworki? Jak ściągnę wężyk z pompy vacum to czuć jak zasysa ale dalej na wężykach za tymi zaworkach już nie czuć zasysania....przy pracującym silniku po zdjęciu tego wężyka na górze IC nie czuć ciśnienia....czy IC jak i dolot z turbo do niego może być aż tak zapchany? Poradź coś....od czego zacząć. Komputer po zworce GND-TEN rzucił 4 błędy, po podłączeniu BS do wtyczki (nie był podpięty) i skasowaniu błędy nie wróciły. Przynajmniej na postoju i biegu jałowym.....
Załączniki
IMG_20180618_131612.jpg
IMG_20180618_131618.jpg
IMG_20180618_131644.jpg
IMG_20180618_131659.jpg
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 04:09
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM 2000r

Postprzez Neonixos666 » 18 cze 2018, 13:42

Pierwsze co zrób to odpal silnik, weź wężyk który jest na zdjęciach i zobacz czy dmucha powietrzem, jeśli tak to podłącz do niego BS i podepnij kostkę. Przejedź się, ten króciec u góry jest chyba ślepy i nie służy do niczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Zuldan » 26 cze 2018, 15:42

Odpaliłem silnik ale z rurki nic nie wyczułem ciśnienia a ż nie miałem nikogo co by depnął pedał gazu postanowiłem założyć wężyk na boost sensor, sam czujnik do wtyczki i do uziemienia. No i jazda próbna. Auto ożyło i zbiera się całkiem nieźle. Nie mam porównania i dlatego nie wiem czy to już jest to co ma być. Myślę że rezystor poprawi nieco ten wynik:) tak czy siak dziękuję serdecznie za porady. Mam nadzieję że ktoś skorzysta z mojego przypadku i uzdrowi swoją mazdę. Co do krućca u góry IC, rzeczywiście jest ślepy. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 cze 2018, 04:09
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 90KM 2000r

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2018, 19:18

bez odczytu ciśnienia z BS nic dziwnego że nie chciał jechać. :) najważniejsze że śmiga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

PostTen post został usunięty przez Koci@k 29 paź 2018, 19:33.
Powód: Porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy