Zimnego silnika nie można odpalić, gaśnie po odpaleniu, błąd P1298

Postprzez kierownik » 30 lis 2011, 22:24

jak wsadziłeś inny i sytuacja jest taka sama, to raczej nie przekaźnik.. błędy jakieś są?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 lis 2011, 22:29

kierownik napisał(a):jak wsadziłeś inny i sytuacja jest taka sama, to raczej nie przekaźnik.. błędy jakieś są?

No ale
Guma88 napisał(a):Po zwarciu na krótko bez przekaźnika wszystko jest ok



nie wiem jak to rozumieć może coś z gniazdem gdzie przekaźnik wchodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Guma88 » 1 gru 2011, 11:25

Tak sądziłem, że z gniazdem i rozebrałem całą skrzynkę bezpieczników. Pod spodem znajdują się w niej takie przedłużki styków, obróciłem je bo mogły być nadpalone czy coś. Po całkowitym złożeniu wszystkiego podobna sytuacja. Jedyny błąd jaki występuje to 1298. Zastanawiam się czy nie wyciągnąć z tej puszki zwykłych kabli bez tych dziwnych blaszek i zobaczyć jak będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2011, 21:42

P1298 – IDM Failure

ale jak zwierasz na drut to jest ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Guma88 » 1 gru 2011, 23:01

Tak, jest ok jak zrobie zworkę z druta. Próbowałem dziś z różnymi innymi przekaźnikammi z Mazd ze szrotu i na jednym zapaliła i nic sie nie działo tylko niewiem czy i jak długo może choddzić na innym przekaźniku. Sprawa leży chyba w samym przekaźniku B5B4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 1 gru 2011, 23:03

Guma88 napisał(a):Sprawa leży chyba w samym przekaźniku B5B4.


a próbowałeś go ogrzać w domu (grzejnik) i szybko go włożyć i odpalić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 1 gru 2011, 23:13

Na tym przekaźniku nie działa, na tych kolejnych 3 też nie ale na tym jednym działa, na drucie działa zawsze.
Ja bym podejrzewał styki w skrzynce bezpieczników, najczęściej działa na drucie a zauważcie, że drut styka się prawdopodobnie w innych miejscach niż przekaźniki.
Zacznij od dobrego wyczyszczenia styków w skrzynce bezpieczników.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Guma88 » 2 gru 2011, 18:34

Zrobiłem dziś mały remont przekaźnika. Czyszczenie styków, podgięcie styków itd. Włożyłem i narazie chodzi i sie nic nie dzieje. Zobaczymy jak długo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 2 gru 2011, 18:38

Guma88 napisał(a):Zrobiłem dziś mały remont przekaźnika. Czyszczenie styków, podgięcie styków itd. Włożyłem i narazie chodzi i sie nic nie dzieje. Zobaczymy jak długo...


czyli tak jak mówiłeś to przekaźnik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Xeeon » 29 gru 2015, 12:59

Witam, serdecznie. Problem polega na tym, że moja Mazda Premacy zaczęła szarpać były to dwa bardzo delikatne szarpnięcia podczas jazdy jakby auto się przyduszało powtarzało się to kilka dni każdego po kilka szarpnięć. Następnego dnia mazda podczas jazdy zgasła i zaczęła migać kontrolka świec pulsowała nie wskazując błędu tylko równomiernie pulsowała,auto nie chciało zapalić kręciło, ale nie zapalało po około 2 minutach odpaliło i normalnie pojechałem jakieś 20km Nastepneg dnia podczas ruszania auto zgasło i nie można go było zapalić, skończyło się na przyjeździe ADAC i mechanik na miejscu ściągnął rurę z filtra powietrza prysnął tam jakimś gazem i auto odpaliło niestety po przejechaniu kilkuset metrów zgasło i znowu nie dało się uruchomić.

Mechanik ADAC nie mógł odczytać błędu, ponieważ auto nie posiadało odpowiedniego złącza, ale znalazł taka zależność, że ruszając ciengienkiem jakiegoś zaworu auto odpalało niestety tu jego rola się kończy, ale stwierdził, że tam leży przyczyna problemu. Załączam zdjęcia owego zaworu. Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki. PS próba odczytu błędów nic nie dalej nie pokazuje żadnych błędów ( metoda z mostkowaniem w złączu diagnostycznym) przekaźnik B5B4 sprawdzałem wszystko wygląda jak nowe.

Postprzez Xeeon » 9 stycznia 2016, o 12:46

W celach informacyjnych :
Udało mi się odczytać błąd 1298

Postprzez Xeeon » 10 stycznia 2016, o 11:47

Prowdopodobnie znalazłem przyczynę, przetarty i zagnieciony kabel od SPV.
Poprawiłem izolację i wykasowałem błąd po przejechaniu kilku km nie wyświetla błędów i auto zachowuje się normalnie.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Ostatnio edytowano 29 gru 2015, 14:47 przez Xeeon, łącznie edytowano 2 razy
Xeeon
 

Postprzez Neonixos666 » 30 gru 2015, 01:34

jest to cięgno od klapy gaszącej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2016, 12:13

często dochodzi do przetarć szczególnie pod pompą vacum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yard » 4 sty 2017, 13:22

U mnie problem ten pojawił się dwa razy.

Zimny silnik nie odpalał.
Odpalał i gasł.
Odpalał i po przejechaniu krótkiego odcinka drogi gasł.
Odpalał i w czasie jazdy przerywał pracę – szarpał.
Po nagrzaniu się silnika problemy znikały.
Błąd 1298.

Pierwszy raz przyczyną pośrednią był padający akumulator. Bezpośrednią przekaźnik B5B4. Wymiana akumulatora pomogła na rok. Jedną z przyczyn pojawienia się błędu P1298 jest zbyt niskie napięcie.
Drugi raz już całkowicie wypalone styki przekaźnika B5B4.

Rozebrałem przekaźnik i wyczyściłem go oraz przeszlifowałem styki żeby łączyły się całą powierzchnią.
Załączniki
20161115_171303.jpg
20161115_175057.jpg
20161115_175452.jpg
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tadziol » 13 sty 2017, 19:26

Gustowny obrus ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maly_slawek » 13 maja 2018, 18:46

Witam, ja już wymiękam powoli...
Moja Mazdzicha tyle mnie już kosztowała, że brak słów.
Wymieniłem:
SPV- od opla nowy
TCV – od opla nowy
remont pompy, mechanik niby nie chromował głowiczki tylko cały środek nowy zamontował 5000 km temu,
nowy akumulator 10 miesięcy temu,
Przekaźniki B5B4 i ten obok zielony zrobiłem mostki w skrzynce i na kablu z włącznikiem w kabinie,
i jak jest 25st. i wzwyż zawsze od pięciu lat to samo w czasie jazdy check engine i gaśnie odrazu, cofam kluczyk zakręcam 1,5 obr i chodzi i jedzie malinowo.
Nie wiem co jeszcze mam wymienić żeby było dobrze, nie mam pomysłów <co?>
P1298 odczytuję z ELM372, forscan lite, płatna wersja,
opis:
P1298 – Usterka modułu sterowania wtryskiwaczy
Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module)
Ja tam sobie poradzę, ale moja żona gdy wczasie jazdy zblokuje kierownice, brak hamulców i wspomagania to nie da rady, z duszą na ramieniu ją puszczam autem.
Pomóżcie.... :(
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez tadziol » 19 maja 2018, 21:10

Wiązka pod pompą vaccum nie przetarta ?
Masa modułu idm czyli jego wspornik dobrze dokręcony ?
Konektor zaworu spv pewny ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maly_slawek » 20 mar 2020, 19:36

Dziękuję tadziol za zainteresowanie, przepraszam, że tak długo nie pisałem przyczyny, ktoś mógł w tym czasię skorzystać z mojego przypadku, ale lepiej późno niż wcale. Przyczyną moich kłopotów był moduł sterowania pompą wtryskową, po wymianie na używkę zakupioną na pewnym
popularnym w polsce serwisie aukcyjnym, wszelkie objawy ustąpiły. To było przyczyną.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy