Witam.
Z uwagi na to że zaobserwowałem w mojej premacy DITD RF2A 101 km 2005r. przybywanie oleju zabrałem się (1-szy raz) za wymianę uszczelek przelewowych. ściągnałem dekiel wymontowałem wtryskiwacze oraz rurkę przelewową. Wtryskiwacze oddałem do sprawdzenia do fachowca ktory stwierdził, że trochę za dużo dają paliwa i ma im wymienić wnętrznośći na nowe.
Moje pytanie w zwiazku z tym –
Czy w tym silniku DITD gdzie wtryskiwacze nie są sterowane elektrycznie robi się po ich wymianie jakąś kalibrację np. pompy wtryskowej?
Czy sterownik sam sam to robi przy osiągnięci odpowiednich warunków pracy silnika.
Prosiłbym o pomoc.
DITD RF2A – czy robi sie kalibracje pracy wtryskiwaczy w tym silniku po wymianie wtryskiwaczy?
Strona 1 z 1
Nie robi się żadnej kalibracji. Jeśli przybywało oleju a nic więcej się nie działo to ja bym tych wtryskiwaczy nie robił.
Juz za pozno; wtryskiwacze zrobione. nawet dali protokół z pomiaru ciśnień otwarcia i wydatku wtryskiwacza każdego. Tylko podejżana sprawa bo protokół z pomiaru ma dla każdego wtryskiwacza te same wartości co do 0,01. także pewnie ściema.
koszt regeneracji 700 zł.
teraz tylko złożyć i monitorowac poziom oleju. oby nie była to inna przyczyna niż uszczelki przelewowe.
koszt regeneracji 700 zł.
teraz tylko złożyć i monitorowac poziom oleju. oby nie była to inna przyczyna niż uszczelki przelewowe.
- Od: 3 kwi 2018, 11:45
- Posty: 29
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM
Po skręceniu podkładek dmuchnij w wężyk od przelewów i będzie wiadomo czy jest dobrze skręcone, uważać by nie urwać śrub, są bardzo delikatne.
niby koncówki wzrokowo to wygladały na całkiem nowe , myśle że raczej wsadzali nowe wnętrzności. a co do ciśnień to operujemy dużymi wartościami i w te setne może łatwo trafiać. nie wiem nie mam doświadczenia. także może wyregulowali.
Spytam sie znajomego ktory jest bratem właściciela tego warsztatu jak to jest z tymi wartościami w protokołach i remontem wtrysków.
W kadym razie samochod teraz równo chodzi, nie dymi nic przy gazowaniu na postoju i nie słychac juz na zimnym stulotania cyklicznego – pewnie to było od zaworu wydechowego nr 1 bo miał sporą szczelinę. a bałem się wcześniej że to może pompa wtryskowa.
Dopisano 8 kwi 2018, 18:27:
a do wglądu starych elementów nei dostałem, załatwaił sprawe moj ojciec bo byłem daleko.
w protokołach pisze bosch
Dopisano 8 kwi 2018, 18:28:
no i jest gwarancja 1 rok
Spytam sie znajomego ktory jest bratem właściciela tego warsztatu jak to jest z tymi wartościami w protokołach i remontem wtrysków.
W kadym razie samochod teraz równo chodzi, nie dymi nic przy gazowaniu na postoju i nie słychac juz na zimnym stulotania cyklicznego – pewnie to było od zaworu wydechowego nr 1 bo miał sporą szczelinę. a bałem się wcześniej że to może pompa wtryskowa.
Dopisano 8 kwi 2018, 18:27:
a do wglądu starych elementów nei dostałem, załatwaił sprawe moj ojciec bo byłem daleko.
w protokołach pisze bosch
Dopisano 8 kwi 2018, 18:28:
no i jest gwarancja 1 rok
- Od: 3 kwi 2018, 11:45
- Posty: 29
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM
Wtryski z ditd to pancerne urządzenia,robią setki tysięcy kilometrów bez usterek.
Jedyne na co są mało odporne (zreszta jak każde tego typu urządzenie) to brud z paliwa powoli odkładający sie wewnątrz (!) dysz,który je z czasem po prostu zatyka. Wtedy spada moc,ditd staje sie mułowate,źle zapala na zimno,kopci na niebiesko,głośno pracuje itd.
Czasami wystarczy umyć alkoholem pod ciśnieniem,a czasami tylko wymiana wtrysku pozostaje.
Jedyne na co są mało odporne (zreszta jak każde tego typu urządzenie) to brud z paliwa powoli odkładający sie wewnątrz (!) dysz,który je z czasem po prostu zatyka. Wtedy spada moc,ditd staje sie mułowate,źle zapala na zimno,kopci na niebiesko,głośno pracuje itd.
Czasami wystarczy umyć alkoholem pod ciśnieniem,a czasami tylko wymiana wtrysku pozostaje.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości