DITD RF2A – czy robi sie kalibracje pracy wtryskiwaczy w tym silniku po wymianie wtryskiwaczy?

Postprzez marekk » 3 kwi 2018, 11:17

Witam.
Z uwagi na to że zaobserwowałem w mojej premacy DITD RF2A 101 km 2005r. przybywanie oleju zabrałem się (1-szy raz) za wymianę uszczelek przelewowych. ściągnałem dekiel wymontowałem wtryskiwacze oraz rurkę przelewową. Wtryskiwacze oddałem do sprawdzenia do fachowca ktory stwierdził, że trochę za dużo dają paliwa i ma im wymienić wnętrznośći na nowe.

Moje pytanie w zwiazku z tym –
Czy w tym silniku DITD gdzie wtryskiwacze nie są sterowane elektrycznie robi się po ich wymianie jakąś kalibrację np. pompy wtryskowej?

Czy sterownik sam sam to robi przy osiągnięci odpowiednich warunków pracy silnika.

Prosiłbym o pomoc.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2018, 16:55

Nie robi się żadnej kalibracji. Jeśli przybywało oleju a nic więcej się nie działo to ja bym tych wtryskiwaczy nie robił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marekk » 6 kwi 2018, 08:40

Juz za pozno; wtryskiwacze zrobione. nawet dali protokół z pomiaru ciśnień otwarcia i wydatku wtryskiwacza każdego. Tylko podejżana sprawa bo protokół z pomiaru ma dla każdego wtryskiwacza te same wartości co do 0,01. także pewnie ściema.
koszt regeneracji 700 zł.

teraz tylko złożyć i monitorowac poziom oleju. oby nie była to inna przyczyna niż uszczelki przelewowe.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez Simonkg » 6 kwi 2018, 08:48

Podejrzewam że wymienili na włoskie końcówki i wsadził na myjke, ot cała regeneracja...
Dostałeś stare elementy do wglądu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2015, 21:41
Posty: 50 (1/2)
Skąd: Mielec
Auto: Jest Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2007r


Była Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez Neonixos666 » 6 kwi 2018, 16:59

Po skręceniu podkładek dmuchnij w wężyk od przelewów i będzie wiadomo czy jest dobrze skręcone, uważać by nie urwać śrub, są bardzo delikatne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marekk » 8 kwi 2018, 18:25

niby koncówki wzrokowo to wygladały na całkiem nowe , myśle że raczej wsadzali nowe wnętrzności. a co do ciśnień to operujemy dużymi wartościami i w te setne może łatwo trafiać. nie wiem nie mam doświadczenia. także może wyregulowali.
Spytam sie znajomego ktory jest bratem właściciela tego warsztatu jak to jest z tymi wartościami w protokołach i remontem wtrysków.
W kadym razie samochod teraz równo chodzi, nie dymi nic przy gazowaniu na postoju i nie słychac juz na zimnym stulotania cyklicznego – pewnie to było od zaworu wydechowego nr 1 bo miał sporą szczelinę. a bałem się wcześniej że to może pompa wtryskowa.

Dopisano 8 kwi 2018, 18:27:

a do wglądu starych elementów nei dostałem, załatwaił sprawe moj ojciec bo byłem daleko.
w protokołach pisze bosch

Dopisano 8 kwi 2018, 18:28:

no i jest gwarancja 1 rok
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 06:46

Wtryski z ditd to pancerne urządzenia,robią setki tysięcy kilometrów bez usterek.
Jedyne na co są mało odporne (zreszta jak każde tego typu urządzenie) to brud z paliwa powoli odkładający sie wewnątrz (!) dysz,który je z czasem po prostu zatyka. Wtedy spada moc,ditd staje sie mułowate,źle zapala na zimno,kopci na niebiesko,głośno pracuje itd.
Czasami wystarczy umyć alkoholem pod ciśnieniem,a czasami tylko wymiana wtrysku pozostaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy