Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika
Witam Panowie mam problem
Dziś przy skręcaniu pompy złamałem jedną z łopatek
Zamówiłem już używaną pompę, która przyjdzie dopiero w poniedziałek, ale w weekend bardzo potrzebuje samochód, dlatego moje pytanie brzmi co się stanie jeżeli użyję pompy bez jednej łopatki??
Pozdrawiam!
Edit:
Nikt jeszcze nie odpowiedział na moje pytanie więc zdam relację. Wczoraj pojeździłem trochę samochodem i nie zauważyłem żadnej różnicy, jeżeli chodzi o brak tej łopatki w vacuum, więc mam nadzieję, że do poniedziałku nic się nie stanie jeżdżąc w ten sposób
Jeżeli chodzi o podłożenie podkładki no to tutaj jest duuuża różnica! Brzęczenie kompletnie ustało!
Zupełnie inny komfort jazdy niż dotychczas, silnik pracuje równiutko, nie wydaje już odgłosów jakby coś się miało rozlecieć przy gwałtownym dodaniu gazu, podkładka zdaje egzamin.
Widzę też, że dużo osób ma problem z tym gdzie ją podłożyć więc ja wyjaśnię: wystarczy odkręcić 3 śruby nasadowym kluczem 12 wąskim z długą przedłużką, poodpinać wężyki od vacuum i po wyjęciu go w ręku będziemy mieli już metalowe sprzęgiełko i to właśnie pod nie dajemy podkłądke. Prosty zabieg a tak wiele zmienia
Dziś przy skręcaniu pompy złamałem jedną z łopatek
Zamówiłem już używaną pompę, która przyjdzie dopiero w poniedziałek, ale w weekend bardzo potrzebuje samochód, dlatego moje pytanie brzmi co się stanie jeżeli użyję pompy bez jednej łopatki??
Pozdrawiam!
Edit:
Nikt jeszcze nie odpowiedział na moje pytanie więc zdam relację. Wczoraj pojeździłem trochę samochodem i nie zauważyłem żadnej różnicy, jeżeli chodzi o brak tej łopatki w vacuum, więc mam nadzieję, że do poniedziałku nic się nie stanie jeżdżąc w ten sposób
Jeżeli chodzi o podłożenie podkładki no to tutaj jest duuuża różnica! Brzęczenie kompletnie ustało!
Zupełnie inny komfort jazdy niż dotychczas, silnik pracuje równiutko, nie wydaje już odgłosów jakby coś się miało rozlecieć przy gwałtownym dodaniu gazu, podkładka zdaje egzamin.
Widzę też, że dużo osób ma problem z tym gdzie ją podłożyć więc ja wyjaśnię: wystarczy odkręcić 3 śruby nasadowym kluczem 12 wąskim z długą przedłużką, poodpinać wężyki od vacuum i po wyjęciu go w ręku będziemy mieli już metalowe sprzęgiełko i to właśnie pod nie dajemy podkłądke. Prosty zabieg a tak wiele zmienia
Tak latwo sie demontuje te pompe? Wystarcza 3 sruby i juz wyjeta. Moze tez sie za to zabiore skoro to tak fajnie idzie.
Jaka podkladke dales? Lozyska nie wymieniales?
Jaka podkladke dales? Lozyska nie wymieniales?
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
witam,
panowie Pomocy !
nigdzie nie mogę znaleźc tego łącznika i śruby.
przejrzałem (tak myślę) cały internet i nic (
pompę vacum mam sprawną, natomiast sprzęgiełko i śruba jak najbardziej wytłuczone,
podejrzewam że to jest przyczyna hałasu tym bardziej że jest on metaliczny.
z pedałem hamulca wszystko ok.
proszę o jakiś namiar na sklep lub o jakiś kontakt.
panowie Pomocy !
nigdzie nie mogę znaleźc tego łącznika i śruby.
przejrzałem (tak myślę) cały internet i nic (
pompę vacum mam sprawną, natomiast sprzęgiełko i śruba jak najbardziej wytłuczone,
podejrzewam że to jest przyczyna hałasu tym bardziej że jest on metaliczny.
z pedałem hamulca wszystko ok.
proszę o jakiś namiar na sklep lub o jakiś kontakt.
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
dzięki kolego
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
witam,
panowie Wymieniłem sprzęgło + śrubę (łącznik + śruba ) w mojej pompie vacum zakupione na mazparts,
niestety teraz powyżej 2,5 tys. obrotów dalej słychac hałas ...
mechanik twierdzi że powinienem pompę wymienic bo hałas dochodzi z samej pompy,
czy jest możliwe że sie myli ? i że ten hałas to już załączająca sie turbina
może wymienic ten trzpień z oringiem widziałem to na stronie fox.rzeszów
jakieś pomysły
pozdrawiam
panowie Wymieniłem sprzęgło + śrubę (łącznik + śruba ) w mojej pompie vacum zakupione na mazparts,
niestety teraz powyżej 2,5 tys. obrotów dalej słychac hałas ...
mechanik twierdzi że powinienem pompę wymienic bo hałas dochodzi z samej pompy,
czy jest możliwe że sie myli ? i że ten hałas to już załączająca sie turbina
może wymienic ten trzpień z oringiem widziałem to na stronie fox.rzeszów
jakieś pomysły
pozdrawiam
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
https://www.youtube.com/watch?v=AX5oqSi ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=5hTOp4b ... e=youtu.be
dwa linki do tego co udało mi się nagrac, może to coś więcej wyjaśni.
https://www.youtube.com/watch?v=5hTOp4b ... e=youtu.be
dwa linki do tego co udało mi się nagrac, może to coś więcej wyjaśni.
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
Witam posiadam uzywane sprzelgielko (kompletne) pompy vacum u siebie kupilem nowe za 450 zl ale brzeczenie nadal pozostalo stare jest w dobrym stanie bardzo minimalne luzy ..jak by ktos chcial u siebie sprawdzic te sprzegielko prosze pisac..u mnie i tak lezy bez czynie
- Od: 7 gru 2012, 21:03
- Posty: 31
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback
Witam...jezeli wymienilem kompletne sprzegielko o brzeczenie nadal slychac w zakresie obrotow 1500 do 3000 to jest mozliwosc ze jest uszkodzona pompa vacum? bardzo mnie to denerwuje i chcialbym to zrobic ....czy jest jeszcze mozliwosc ze brzeczy cos innego??
- Od: 7 gru 2012, 21:03
- Posty: 31
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback
Panowie
Dołączę się do tematu
A czy mozlwie zeby to sprzęgieło hałasowało w zakresie od 1200 do 1900 obrotów?
Bo u mnie tak hałasuje cos z okolic akumulatora
Najbardziej słychać przy zmianie biegu po wysprzęgleniu
Jakby coś obijało sie o blachę
Ale na luzie utrzymują obroty z 1500 tez mocno słyszalne.
Później sie uspokaja.
Pawełs
Dołączę się do tematu
A czy mozlwie zeby to sprzęgieło hałasowało w zakresie od 1200 do 1900 obrotów?
Bo u mnie tak hałasuje cos z okolic akumulatora
Najbardziej słychać przy zmianie biegu po wysprzęgleniu
Jakby coś obijało sie o blachę
Ale na luzie utrzymują obroty z 1500 tez mocno słyszalne.
Później sie uspokaja.
Pawełs
Cześć wszystkim.
Pisze ku przestrodze potomnym.
Dziś chciałem odkręcić śrubę napędowa do pompy. http://www.fox.rzeszow.pl/Img.ashx?Id=578
Złapałem kluczem śrubę i tryyyk.
Pasek rozrządu przeskoczył.
Wynik = wymiana paska i hydro napinacza.
Jak to Polak mądry po szkodzie....
Należy najpierw zablokować koło rozrządu (gdzie było na forum) potem zabierać się za śrubę....
Pisze ku przestrodze potomnym.
Dziś chciałem odkręcić śrubę napędowa do pompy. http://www.fox.rzeszow.pl/Img.ashx?Id=578
Złapałem kluczem śrubę i tryyyk.
Pasek rozrządu przeskoczył.
Wynik = wymiana paska i hydro napinacza.
Jak to Polak mądry po szkodzie....
Należy najpierw zablokować koło rozrządu (gdzie było na forum) potem zabierać się za śrubę....
Dzieki Wam, za wszystkie posty w temacie grzechotania pompy Vacuum, przeczytałem cały, jak nigdy, wątek ciągnie się od kilku lat,
jedne posty mnie ubawiły inne bardzo pomogły w diagnostyce mojej Mazdy jakże pospolitej wady grzechotania pompy.
Tym czasem odwiedziłem 2 warsztaty w Wawie, wydałem na razie 200plnów na diagnostykę komputerową, chciano wymieniać mi podkładki pod wtryskami, są suche, z czyszczeniem smoka pompy za 700, chcieli sprawdzać wtryski za 600, mało brakowało zgodziłbym się na wymianę panewek na wale,
z forum wyczytałem jak skalibrować wtryski po dolaniu płynu czyszczącego, pomogło, działa pięknie, nauczyłem się wypalać DPF, w bezpieczny sposób. Przejechałem 155tys mazdą i kupiłbym ją ponownie. Mam ją 9 lat. Żadnych poważnych awarii.
Teraz złości mnie terkotanie po wciśnięciu sprzęgła. czyli po obciążeniu silnika, lub np: climatyzacją, ewidentnie stuka coś w pompie Vacuum, osłuchałem stetoskopem lekarskim.
Jeszcze raz dzięki za tyle lat doświadczeń, jutro wykręcam swoją. Jestem pewien że to dobry trop.
Zacznę od oględzin, może kupię łożysko, raczej Japan, zacznę od podkładki.
Ale jaja, tylu znachorów od Mazdy oglądało ją i nie powiedzieli mi o tak znanych pospolicie problemach.
Jak już napisałem tyle to zapytam jeszcze o jedno nurtujące mnie zagadnienie, bo wydaje mi się że ma związek z Vacuum,
Czy jeśli u mnie jest pompa o symbolu RF7J 18 G00 X2T58173 to dopasuję w jej miejsce wydajniejszą bądź od innego modelu? Mam wrażenie że hamulce nie są zbyt skuteczne jak na ten samochodzik? Tak ma być? Czy można poprawić konstruktorów?
jedne posty mnie ubawiły inne bardzo pomogły w diagnostyce mojej Mazdy jakże pospolitej wady grzechotania pompy.
Tym czasem odwiedziłem 2 warsztaty w Wawie, wydałem na razie 200plnów na diagnostykę komputerową, chciano wymieniać mi podkładki pod wtryskami, są suche, z czyszczeniem smoka pompy za 700, chcieli sprawdzać wtryski za 600, mało brakowało zgodziłbym się na wymianę panewek na wale,
z forum wyczytałem jak skalibrować wtryski po dolaniu płynu czyszczącego, pomogło, działa pięknie, nauczyłem się wypalać DPF, w bezpieczny sposób. Przejechałem 155tys mazdą i kupiłbym ją ponownie. Mam ją 9 lat. Żadnych poważnych awarii.
Teraz złości mnie terkotanie po wciśnięciu sprzęgła. czyli po obciążeniu silnika, lub np: climatyzacją, ewidentnie stuka coś w pompie Vacuum, osłuchałem stetoskopem lekarskim.
Jeszcze raz dzięki za tyle lat doświadczeń, jutro wykręcam swoją. Jestem pewien że to dobry trop.
Zacznę od oględzin, może kupię łożysko, raczej Japan, zacznę od podkładki.
Ale jaja, tylu znachorów od Mazdy oglądało ją i nie powiedzieli mi o tak znanych pospolicie problemach.
Jak już napisałem tyle to zapytam jeszcze o jedno nurtujące mnie zagadnienie, bo wydaje mi się że ma związek z Vacuum,
Czy jeśli u mnie jest pompa o symbolu RF7J 18 G00 X2T58173 to dopasuję w jej miejsce wydajniejszą bądź od innego modelu? Mam wrażenie że hamulce nie są zbyt skuteczne jak na ten samochodzik? Tak ma być? Czy można poprawić konstruktorów?
-
lehuu
lehuu napisał(a): Mam wrażenie że hamulce nie są zbyt skuteczne jak na ten samochodzik? Tak ma być? Czy można poprawić konstruktorów?
Pompa Vaccum jest od wspomagania hamulców i może mieć wpływ na ich działanie ale ja w pierwszej kolejności przyjrzał bym się samemu układowi czyli zaciski, tarcze, klocki, płyn jeśli myślisz że coś jest nie tak.
Włożyłem podkładkę pod sprzęgło pompy Vacum, klepanie ustało. Sprzęgło nosi ślady wytarcia tak jak opisaliście. Ale je na razie zostawiłem. Zobaczymy jak długo będzie to działało.
Poza tym wlałem do paliwa oczyszczacz nagaru na wtryskach, po tym zabiegu koniecznie trzeba przeprowadzić korektę wtrysków, też zrobiłem wg. zaleceń tu na forum opisanych, sam, zwirając do masy PIN przy bezpiecznikach. Wszystko się udało pięknie.
Silniczek chodzi jak zegarek a spalanie w mieście spadło mi z 8,3 na 6,9 po tygodniu jazdy.
Czyli pełny sukces.
Z hamulcami powalczę wiosną.
Dzieki wszystkim, za podpowiedzi i poświęcony czas.
Poza tym wlałem do paliwa oczyszczacz nagaru na wtryskach, po tym zabiegu koniecznie trzeba przeprowadzić korektę wtrysków, też zrobiłem wg. zaleceń tu na forum opisanych, sam, zwirając do masy PIN przy bezpiecznikach. Wszystko się udało pięknie.
Silniczek chodzi jak zegarek a spalanie w mieście spadło mi z 8,3 na 6,9 po tygodniu jazdy.
Czyli pełny sukces.
Z hamulcami powalczę wiosną.
Dzieki wszystkim, za podpowiedzi i poświęcony czas.
-
lehuu
Czy ktoś się spotkał żeby pompa vacum pękła??? Przy odpaleniu silnika zagrzechotało i zanim zgasiłem wylał z 2l oleju.... Dziura od dołu. Chcę włożyć używkę ale od czego poszła ta?:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 16 lip 2018, 21:39
- Posty: 4
- Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 101
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości