Zawór SPV

Postprzez rgl12 » 19 paź 2017, 15:49

Witam.
Panowie to mój pierwszy post. Jestem co prawda posiadaczem Corsy C 1.7 DTI, ale łączy nas to samo – zawór SPV.
Ja mam małe proste pytanie, jakie macie napięcie na zaworze (żeby się zamknął), przy odpalaniu auta?
Mogę prosić o podanie wartości?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez Yard » 19 paź 2017, 20:11

Impuls 150 V
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tadziol » 19 paź 2017, 21:48

Do pomiaru i uchwycenia tylko oscyloskopem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rgl12 » 19 paź 2017, 21:52

Yard napisał(a):Impuls 150 V

Jakiś dowód?
Pytam, bo przy 12 V samochód mi odpalał, teraz mam 8,60V max i niestety Corsa nie odpala.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez Yard » 20 paź 2017, 05:41

rgl12 napisał(a):Jakiś dowód?
hahaha
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez rgl12 » 20 paź 2017, 12:24

Yard napisał(a):
rgl12 napisał(a):Jakiś dowód?
hahaha

W porządku, niech będzie, że śmieszne, ale ja posiadając Corsę, mam również sterownik, który odpowiada własnie za SPV i krąży po internecie instrukcja naprawy tego sterownika, gdzie jest napisane tak coś w stylu, "na początku jest krótki IMPULS, a później 12V, następnie ok 130V" – wiem jak to brzmi, tłumaczone z języka niemieckiego jest ten poradnik i google translate się nie popisało.

Wracając – gdy sprawdzałem wtyczkę po przekręceniu kluczykiem na podgrzanie świec, mam 0V, przy kręceniu 12V i (praktycznie) odpala). Napisałem teoretycznie, bo po włożeniu wtyczki, samochód faktycznie ruszał.
Gdy się zagrzał, nie byłem w stanie już odpalić samochodu – i na 100% nie zamyka się zawór – ponieważ tyle ile może pompa zaciągnąć paliwa z filtra paliwa (czyli połowę wysokości pojemnika), a następnie jest zapowietrzony.
Chciałem sprawdzić napięcie tej wtyczki, po zagrzaniu(ale później i na zimnym) i jest MAX 8,60V.
Więc coś nie gra, i zakładam, że coś gdzieś "ucieka" bo innego rozwiązania nie widzę. :/
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez xANDy » 20 paź 2017, 13:04

tadziol napisał(a):Do pomiaru i uchwycenia tylko oscyloskopem.

Miernikiem to możesz mieć 8,6V i 17,65V – zależnie od rodzaju miernika i kabli.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rgl12 » 20 paź 2017, 17:34

Hmm, okej.
A, czy ten zawór, a właściwie cewka, może się zaciąć od temperatury? od wysokiej temperatury?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez Neonixos666 » 20 paź 2017, 21:10

rgl12 napisał(a):Hmm, okej.
A, czy ten zawór, a właściwie cewka, może się zaciąć od temperatury? od wysokiej temperatury?


Jak jest po odpięciu czujnika temp silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 paź 2017, 20:28

rgl12 napisał(a):Hmm, okej.
A, czy ten zawór, a właściwie cewka, może się zaciąć od temperatury? od wysokiej temperatury?

Szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maly_slawek » 22 paź 2017, 07:37

Zrób jak ja, też madzia ciepła nie paliła ale jak polałem zimną wodą pompę- na dotyk, po remoncie pompy (wymiana bebechów na nowe) paliła ciepła na dotyk ale zimna nie chciała, to lałem gorącą wodę ale tym razem obłożyłem pompę workiem foliowym i polałem sam zawór pół szklanki- zapala na cyk.
Zastanawiam się czy od początku zawór nie był winowajcą a ja pompę robiłem nie potrzebnie. <co?>
Tadziol jesteś geniuszem, wymieniłem Spv nie muszę polewać :D
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 21:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez rgl12 » 22 paź 2017, 14:42

tadziol napisał(a):
rgl12 napisał(a):Hmm, okej.
A, czy ten zawór, a właściwie cewka, może się zaciąć od temperatury? od wysokiej temperatury?

Szukasz problemu tam gdzie go nie ma.

Być może. Chcę po prostu wyeliminować wszystkie podejrzenia.
Powiem tak, po podaniu 12V zawór ZAMYKA SIĘ – więc odpalił by bez problemu.
Po podaniu wartości rzędu 7,5V (tyle jestem w stanie uzyskać na prostowniku) zawór ani drgnie.

Teraz tak, sterownik, który teoretycznie podaje te 12V na początku, nagle zaczął podawać 8,6V – więc może TO TEŻ JESZCZE ZA MAŁO, na zamknięcie – tego nie jestem w stanie sprawdzić.
Równie dobrze, nie wiem dlaczego raz da 12, a raz mniejszą wartość.
To jest jedna rzecz która mnie ciekawi i martwi zarazem, a druga, to taka, że może przy tych 8,6V zawór powinien się zamknąć, ALE cewka jest zabrudzona?

EDIT
Aktualizacja, teraz na zimnym, napięcie 8,6V, Corsa odpaliła za pierwszym razem, ALE musiałem "poruszać" cewką napięciem od prostownika.
Z tego wychodzi, że faktycznie JAKIŚ SYF jest na cewce, który pod wpływem temperatury BLOKUJE ten klin uderzający w tłoczek.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez tadziol » 22 paź 2017, 18:48

I nadal sie zastanawiasz nad jego wymianą ? Nawet na używany ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rgl12 » 23 paź 2017, 14:52

tadziol napisał(a):I nadal sie zastanawiasz nad jego wymianą ? Nawet na używany ?

Powiem tak, spróbuję rozkręcić i zobaczyć kondycję cewki, może faktycznie samo czyszczenie pomoże? :)
Zrobiłem błąd, bo za pierwszym razem tylko tłoczek czyściłem, a góry nie rozkręcałem.

[b]EDIT:

Panowie, chyba mam przyczynę.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 15:47
Posty: 6
Auto: Corsa C 1.7 DTI 2000

Postprzez maly_slawek » 30 paź 2017, 22:44

Witam.
Po tygodniu jeżdżenia na nowym SPV od opla ok. 2000 km- powiem <spoko> .
Gdzieś tu na forum czytałem o tym, że autko zaczęło się zbierać od 1400 obr. aż do odcinki, mniej pali, inny jest dźwięk pracy silnika, jest zrywne ogólnie jest ok.
Nie wiem, jak na nowym zaworze mazdowskim, ale potwierdzam, że do pompy RF2A zawór oplowski pasuje i wszystkie te spostrzeżenia są prawdą.
Teraz obydwa zaworki TCV i SPV mam od opla i działają.
:D
Zastanawia mnie tylko dlaczego przed regeneracją pompy nie paliła na ciepło a na zimno bez problemów, zawór nie przeciekał a po regeneracji szlak go trafił, zaczął puszczać ON na dłuższej trasie i nie zapalać na zimnym.
To takie pytanie do fachowców z pojęciem wizualnym z naszego forum, bo ja nie ogarynam co ma kondycja pompy do zaworu SPV.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 21:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy