Wątpliwa regulacja zaworów.

Postprzez JoW » 22 mar 2015, 23:33

Witam,

W ostatnim czasie zostawiłem Premacy DiTD 2.0 w warsztacie w celu wymany paska rozrządu, oleju i regulacji zaworów.
Mam wątpliwość czy warsztat w ogóle zabrał się do regulacji zaworów. Czy jest sposób na to by to sprawdzić w samochodzie?
JoW
 

Postprzez smile » 22 mar 2015, 23:39

Zdemontować pokrywę zaworów i sprawdzić czy luzy są prawidłowe.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez JoW » 22 mar 2015, 23:46

Dzięki za zainteresowanie tematem.
A czy przy takiej regulacji powinny być wynienione jakieś części (np. uszczelki lub coś takiego) czy taka regulacja związana jest tylko z usługą.
Ostatnio edytowano 23 mar 2015, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
JoW
 

Postprzez smile » 23 mar 2015, 19:39

Powinno się wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów ( pokrywa zaworów ten dekiel z korkiem wlewu oleju ). Na rogach powinno być widać wyciśnięty sylikon, rogi i jeszcze inne miejsca szczególne dodatkowo zabezpiecza się sylikonem pomimo uszczelki gumowej. Do samej regulacji nic się nie wymienia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez puding » 24 mar 2015, 19:53

do regulacji zaworów w ditd, oprócz wyciśnietego silikonu w rogach , zauważa się też nowe podkładki pod przelewy <spoko> kto kiedykolwiek regulował luz zaworowy w rf2a i pochodne wie że przy dobrze przeprowadzonej operacji potrzeba wyciągnąć wtryskiwacze, coż silikon w rogach i zasłanianie buzi podczas ziewania to chyba raczej to samo hahaha
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 24 mar 2015, 20:31

Nie powiem, że błądzisz "kolego" budyń a wręcz bredzisz... Aby dojrzeć uszczelnienia przelewów to trzeba zdemontować pokrywę zaworów, zgadza się?
A jak już jesteśmy przy wyjmowaniu wtryskiwaczy, to od razu należało by wymienić podkładki pod wtryskami. Do regulacji wcale nie trzeba demontować wtryskiwaczy. Można, jak ktoś ma taką potrzebę ale dobrze da się to zrobić bez ich demontażu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez puding » 24 mar 2015, 21:18

nie wiem czy ja bładze czy Ty kolego smile bredzisz , jak choc raz prawidłowo regulowałes zawory w ditd to powinienes wiedzic że trzeba do tego wyjąć wtryskiwacze, bo jest jeszcze coś takiego w ditd jak luz miedzy zaworowy i nie sposób jest to wyregulować bez demontazu wtryskiwaczy, a jak nigdy tego nie robiłes to nie wprowadzaj innych w bład którzy szukają tu porady, przy okazji mozna sobie wymienic podkładki pod wtryskami i podkładki przelewów ktore jesli przepuszczaja magą doprowadzić do rozrzedzenia oleju i zatarcia silnik, nie raz sam to opisywałes na forum kolego, nie wiem dlaczego to teraz negujesz, co chcesz tym udowodnić? albo masz jedną wersję albo nie masz żadnej.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 24 mar 2015, 21:56

puding napisał(a):jest jeszcze coś takiego w ditd jak luz miedzy zaworowy i nie sposób jest to wyregulować bez demontazu wtryskiwaczy

podaj coś więcej....jak się to reguluje,jakieś dane,wielkość szczeliny,na zimno czy gorąco ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 26 mar 2015, 18:44

tadziol napisał(a):podaj coś więcej....jak się to reguluje,jakieś dane,wielkość szczeliny,na zimno czy gorąco ?
przecież to już kilka razy opisane było na forum i w poradniku ditd, jak chcesz kolego mogę Ci to odszukac i podać te wartości jak Ci to w czymś pomoże tylko po co odgrzewać kotleta? a co do samej regulacji to każdy sobie oceni który sposób lepszy, a może znajdzie sie i taki magik co wyreguluje zawory nawet maski nie otwierając hahaha cóż technika idzie do przodu i nie wstanie ją zatrzymać.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 26 mar 2015, 23:07

puding napisał(a):jak chcesz kolego mogę Ci to odszukac i podać te wartości jak Ci to w czymś pomoże

bardzo bym prosił,skoro wiesz co i jak,to pójdzie ci znacznie szybciej niż mnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Peter Maslowski » 13 lut 2018, 22:14

Panowie, jestem od kilku dni posiadaczem Mazdy 6 i zakupiłem już podkładki pod wtryski, ale szukam gdzie mogę nabyć podkładki pod przelewy. Z góry dziękuję

Dopisano 13 lut 2018, 21:21:

A i jeszcze jedno pytanie, mój silnik to 2,0 diesel 121KM, rok 2006.
Moje pytanie czy to jest RF5C czy RF7J bo naprawdę się nie orientuję, jak również czy posiada on filtr cząstek stałych, bo DPF to chyba tak. Z góry dziękuję za odpowiedź...
Początkujący
 
Od: 13 lut 2018, 22:00
Posty: 3
Auto: Mazda 6, 2,0 td 121KM, 2006

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2018, 23:28

Tu znajdziesz wszystko do swojej Mazdy i doradzą też
https://www.mazparts.pl/
Masz RF5C i nie masz DPF i filtra cząstek stałych bo to to samo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 14 lut 2018, 18:20

2006 to już rf7j a wiec z filtrem DPF
No chyba ze jest po kastracji.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2018, 16:54

RF7C był w wersji 121 KM?

Skoro tak to pewnie jest DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 15 lut 2018, 17:44

Peter Maslowski napisał(a):gdzie mogę nabyć podkładki pod przelewy

Rf5c nie potrzebuje podkładek pod przelewy. No chyba ze to jakiś czarodziejski szczep na rf2a/4f....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Peter Maslowski » 16 lut 2018, 00:02

No właśnie Ja nie wiem czy to jest model RF5C...

Dopisano 15 lut 2018, 23:05:

Wydaje mi się że to jest model, wersja RF7C bo DPF to ma bo na desce zapala się kontrolka przy przekręcaniu zapłonu, ale ekspertem to nie jestem...
Początkujący
 
Od: 13 lut 2018, 22:00
Posty: 3
Auto: Mazda 6, 2,0 td 121KM, 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy