Wymiana termostatu

Postprzez Rychu » 20 sty 2015, 15:16

Witam!
Czy w celu wymiany termostatu, trzeba demontować pompę wody i ruszać rozrząd?

Miałam 2 tygodnie temu wymieniany rozrząd, a teraz prawdopodobnie uszkodził się termostat – silnik zaczął się dużo wolniej nagrzewać podczas jazdy.

Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez Yard » 20 sty 2015, 17:16

Może dasz radę bez demontażu.
Załączniki
1C67272.png
$(KGrHqJ,!o4F!JCSBYqdBQdvDjSgO!~~60_35[88].jpg
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Rychu » 20 sty 2015, 19:19

Mi w Carspeed zaproponowali termostat Tama?

Nie wiesz ile kosztuje oryginał?

Sytuacja wygląda tak, że po wymianie rozrządu i pompy wody zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika. Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej. Oczywiście przy temperaturach minimalnych ok. 1-2 stopnie na plusie.
Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła nawet a rura górna dochodząca do chłodnicy stawała się już lekko ciepła. Podejrzewam, że termostat jest cały czas otwarty i pompa tłoczy płyn w dużym obiegu przez chłodnicę. Stąd wydłużony czas osiągania właściwej temperatury przez silnik.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie właściwego działania termostatu bez jego demontażu?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez Yard » 20 sty 2015, 21:54

Rychu napisał(a):Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej.

Zdaje się tobie. U mnie też tak jest od zawsze.
Rychu napisał(a):po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła

Podstawowy błąd. Nie nagrzewa się silnika na postoju. Tak to będzie trwać i trwać.

Możesz kontrolować węże od chłodnicy. Czy robią się ciepłe od początku czy dopiero po otworzeniu się termostatu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2015, 22:01

Rychu napisał(a):Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła


przy -20 zaczekał byś się na śmierć :P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rychu » 21 sty 2015, 00:05

Dla wyjaśnienia – praca silnika na postoju była tylko po to aby zaobserwować zachowanie górnego przewodu od chłodnicy. Tak jak napisałem w swoim 2 poście – po 3.-4 min (gdy wskazówka wskaźnika nawet jeszcze nie drgnęła) górna rura od chłodnicy zaczęła się robić delikatnie ciepła. Stąd moje przypuszczenia o uszkodzonym termostacie – ciągle otwartym dużym obiegu...
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez Yard » 21 sty 2015, 00:30

To teraz jasne. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2015, 01:38

jak rozgrzewasz silnik? bo jest np różnica czy od razu masz ustawione ogrzewanie na max czy kompletnie bez niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9478 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rychu » 21 sty 2015, 08:20

Dziś ustawiłem ogrzewanie na zimne, dmuchawa na I biegu.

Właściwą temperaturę silnik złapał po 5-6 km.

Tylko dziwi mnie ten ciepły przewód górny od chłodnicy praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika , aha i po odkręceniu korka chłodnicy lekko rozbryzguje płyn – kolejny dowód że pompa tłoczy w duży obieg...
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy